Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
https://zsu.hu/cikkkepek/159/9_6128__l_facet_gyujtotekercs_twingo_89__.jpg
Eszerint az elvágott piros a +, a narancs(barna?) pedig a -, de ez csak még jobban megzavart. Miért van elvágva a +?
Sajnos nem látom mi van ott, de mérd meg és kiderül.
Köszönom a segítséget,megoldódott a probléma. Át lett hidalva,mett mint kiderult ez egy hővédelem és nem tudom miért most kezdett el vacakolni,de mint kiderüt a 3 ajtós üvegemet egy 5 ajtós motor mozgatta,ami egy kicsit nehezebb neki. A lenyeg,hogy át lett kötve és probléma mentesen működik.
Gyújtótrafón nem igazán van ground, max a csavarnál. Van egy gyújtás pozitív (15) és a másik amit a gyújtásvégfok húz testre, ami lehet az ecuban is. (1) Próbáld rá mind a kettőre a fordulatmérőt, amelyikkel megy az lesz az 1 es pont. Vagy húzd le a stekkert és mérd ki melyiken van a gyújtás 12V. Amelyik egyszerűbb.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2016
Sziasztok!
Van itt valaki akinek már sikerült a Chrysler Voyager 2.5L CRD-t olvasni és írni OBD-n? Érdekelne, hogy hogyan és mivel tette ezt.... Üdv.
Üdv!
Érdeklődnék, hogy Fiat Doblo Cargo 1.9D Sima nem turbós. Milyen ventilátor motorja van, egyszerű1 sebességes, vagy valami speciális? Szorul, és veri a biztit. Javítható, vagy csere?
Sima egyszerű kefés motor. Talán egy kis csapágy takarítás segít rajta.
Hi!
Segítséget kérek: van egy OSRAM LEDDRL 401 nappali menetfényem. Az utóbbi időben instabilan működik (nem kapcsolódik ki a gyújtás levételekor). A vezérlő doboza valamilyen gumiszerű anyaggal van kiöntve, ezért a kapcsolási rajzára lenne szükségem a hibakereséshez/javításhoz. A neten nem találtam semmit, remélem, itt tud valaki segíteni. Kösz és üdv, Rukh
Ha nincsen OSRAM kapcsolási rajz, az is segítene, hogy milyen áramkörrel szokták ezekben az eszközökben táplálni a LED-eket (mivel a tápkábelen zavarszűrő ferritgyűrű van, ezért gondolom, nem egyszerű áramgenerátor lehet).
Üdv, Rukh
Sziasztok.
Volna egy kérdésem. Egy Peugeot 206-ba kötök be egy riasztó-központi szettet. A problémám az hogy az ajtónyitás érzékelő szálat nem tudom bekötni, mivel valami gubanc adódott. Nevezetesen az a gond, hogy a 2 szál ami az ajtónyitást érzékelő kapcsolóból fut ki feszültség alatt marad. Mind nyitott, mind zárt állapotában. Az okosak nem barna szállal oldották meg a testelést, hanem zöld-sárga vezetékkel. Ez elvileg testelve van és -12 Voltot ad át a másik szálnak amely a fedélzeti lámpára adja át. Hát én utóbbi szálra kötöttem az érzékelő vezetéket és semmit nem reagált a riasztó nyitáskor. Zárt állapotban 8,6 Voltot, míg nyitott állapotban teljes tápfeszültséget 12 voltot mértem azon a szálon. Tudtok valami tippet adni? Nyilván a lámpától érkezik vissza a vezetékbe a pozitív áram, és kondi is van benne, nameg ledes izzó. Kissé megkavart a dolog és kezdem elveszíteni a fonalat. Előre is köszönöm a tippeket.
Sziasztok! Volna egy kérdésem. Adott egy VW Passat 3BG 2002 ből, climatronikkal szerelve, a műszerfalba nincs fogyasztásmérő, azt be lehetne utólag építeni?
Az lenne a fontos kérdésem ezzel a szervóval kapcsolatban ,hogy az természetes e hogy kicsit szorul a tengelye? Még nincs "építve" az autóba csak megvásároltam a gyári EPS-t ahogy tekergettem kicsit a tengelyét azt vettem észre hogy elég nehéz magában tekerni a azt a tengelyt ami a kormányon van egyébként az autóban lévő csatlakozót csatlakoztattam a szervóra, elindítottam kattant a mágnes kapcsoló illetve eltűnt a műszerfalról az EPS felirat bár ahogy fogóval tekegettem nem segített rá semmit itthon a csatlakozót lehúzva a vezérlőről a motor áram alatt tökéletesen forgott hangra a mágnes szelepet rákapcsolva még a tengelyt is simán forgatta, de még nem volt dolgom szervós autóval most lenne ugye beépítve ebbe a Suzuki Alto 1.1 GL be és szeretném ha minden jó lenne mert elvégre erre az életemet és életeket bízok.
Ez lenne a szerkezet: http://rbcdn.hu/b/201601/27/10212812_1024x768.jpg A képen a zöld csatlakozó a nyomaték érzékelő, azt nem tudom hogy magában hogyan lehet tesztelni sajnos, a másik oldalon meg 2 fehér lenne egyik a betáp itt megy neki a motor fordulat és sebesség meg pár egyéb, ill itt van a motor kimenet meg a mágnes kuplung kimenet ide kötöttem rá a 12V-ot tökéletesen forgott kapcsolt, a motor önmagában 0,61A vesz fel. Amikor megvettem is szorult ugyan így, de az eladó nem mondott semmit, de ha nem jó visszaviszem a válaszoktól teszem függővé.
Motornak járni kell, hogy a szervó működjön. Persze, hogy szorul, hiszen van egy fogaskerék áttétellel rákapcsolt villanymotor a tengelyen.
Akkor sem baj ha olyan érzés mintha egy ceruzát faragnék vagyis elindítani nehéz de ha már megforgatom akkor megy, ezen idegeskedem hogy akkor most kidobtam az ablakon egy vagon pénzt?
Tehát akkor ne várjak olyan sima mozgást mintha csak egy csapágyas rúd lenne, ha gyorsan megyek tehát pályán akkor is segít valamennyit?
Én arra gondolnék, hogy nenéz megindítani áttérelen keresztül a motort. De ha már forog viszi tovább a lendület.
Nekem a Renaulton a leírása szerint úgy van az elektromos szervó, hogy 50 Km/h ig dolgozik utána már nem.
Mikor be van építve, nem érzel semmit, csak azt, hogy állóhelyzetben is könnyű tekerni a kormányt.
De csak akkor rakd be, ha minden gyári, s be van kábelezve! Ez valóban nem játék. Vagon R+ ugyanez volt benn, ha jól emlékszem.
Teljesen normálisan működik. Gondolj bele van a tengelyen egy jó kis áttétellel egy erős mágnesekkel rendelkező villanymotor. Na hát azt nem egyszerű azon a tengelyen keresztül megforgatni. Semmi baja nincs.
Azt hogy mennyit segít nem tudom. De a sebesség emelkedésével csökken a rásegítés. Ez így van jól, hiszen nagy sebességnél nem is kell hatalmas rásegítés. A legtöbb álló helyzetben és kis sebességnél kell.
Hát remélem jó lesz elég sokba fájt kábelek megvannak minden gyári, én a gyári híve vagyok minden téren amin egy sereg mérnök dolgozott az csak nem lehet rossz.
Köszönöm akkor most megnyugodtam de amíg nincs bent ugye nem teljes. köszönöm a válaszokat!!!!
tudom erre mégis csak a saját illetve a többi ember életét bízom és nem szeretnék egyikkel sem játszani mindent elkövetek hogy jól működjön!
Szeretnék egy kis segítséget kérni azt hogyan tudom ellenőrizni hogy a kábel nem e kontakt hibás?
A csatlakozó gyári mert szereztem egy kábelköteget amiben benne van minden ilyen lehetséges extra arra gondoltam az egészet cserélem csak a betáp azaz a legfőbb csatlakozó illetve egy másik csatlakozó teljesen más és ahhoz még vagyonokért kéne szereznem bajusz kapcsolót meg ahhoz toldó kis kábelköteget, így inkább a transzplantáció mellett kellett döntenem, hogyan tudom ellenőrizni magamat ezt úgy kérdem hogy inkább körül írom pontosabban nem tudom megfogalmazni, elnézést, mivel át lett téve a kábel csatlakozó drótokkal az eredeti kábelkötegből, megnéztem hogy a szervó csatlakozója vagyis annak a 6db jel vezetéke +van neki állandóakku 12V és test(bekötve 30A biztivel a helyére ,ez jó) mivel vannak összeköttetésben és hogy honnan tudom lecsípni a motorfordulatszám jelet sebesség jelet és a lámpát bekötni ezek megvannak de szeretném ellenőrizni tudom melyik kábel melyik az oké de hogy összeköttetés van e azt nézhetem multiméter folytonosság méréssel vagy kárt tennék az ECUban? Ui: csak a műszerfal kábelkötegéből lehetett ezeket lecsípni, mot.ford.jel, seb.jel, +bekötve az EPS lámpa.
Ha levetted a jelet az adott kábelről, rákötötted a szervó kábelét, akkor mi lenne kontaktos? Hát most összeforrasztol két kábelt, aztán megnézed nem szakadt?
Nem tudtam forrasztani sodorva vannak éppen ez a baj nem tudtam a panellakás parkolójába 220at vinni illetve félnék hogy véletlenül hozzáérne a műanyaghoz a pálka és megolvadna
Én nem hagynám sodorva, de mindegy. Mozgó zörgő dolgok vannak, nehogy gond legyen belőle. Lehet venni 12V-os pákát is, szivargyújtóról, akkuról lehet használni. 2000Ft körül van. Érdemes beruházni, ha az autó körül is akarsz szerelgetni.
Hello!
Ahhoz képest,hogy aggódtál a szervo állapota miatt,összetekert vezetékekkel kötötted be... Remélem az akkusarut azért levetted a szerelés előtt. A megoldást leírta Ricsi előttem. Forrasztás. Konverterrel tudsz 230at csinálni,12V Páka is van,meg gázpáka is. A kormányzás nem játék,ne trehánykodd el vezeték összesodrással! Ha valami balesete okozol,és kiderül az utólagos belegányolás,mehetsz a böribe. Csak szakszerűen! István
Gázpákával szabadtérben az a tapasztalatom, hogy a legkisebb fuvallat is elfújja. Nekem ilyenem van: Bővebben: Link Egy 12V/40W-os páka már használható. 20W-os is van, az ha valami nagyobb fémdarabhoz forrasztanál valamit, már kevés.
Összeforrasztom. Akkor ilyen forrasztó ceruza jó lehet? Barkács boltból lenne ~1200ftért Praktikus szerszámnak néz ki. Ez a bolt van a legközelebb.
Hello!
Inkább valami olyat szerezz,aminek van hegye is. Pl:Bővebben: Link A másik nem tudom milyen a forrasztáshoz. István
Nem drága. De ez akkor rendesen olyan mint a 220-as társai? Gondolom ez addig meleg míg áram alatt van és nehezen hűl ki, nincs rá valami olyan kupak hogy ha ráhúzom akkor ha véletlenül hozzáér egy műanyag részhez akkor ne olvassza meg?
Ez esetleg? Bővebben: Link Méretekre azért kérdezz rá, hogy összeillenek, vagy sem. Magad is bütykölhetsz valamit, ha nincs gyári. Vastagabb fémdrótból összehajtogathatsz valamilyen tartót.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |