Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Idézet: „Bár találtam egy erősítőt, az a hátsó ablakba vezet, nem a tetőantennához.Vagy jól értem, hogy ha erősítő van az antennakábelen bárhol, akkor már biztos, hogy kell neki táp?” Igen, kell, mert az egy aktív áramkör, táp nélkül nem sok minden jut át rajta. Szerintem a rádió felőli adapter egy közösítő, ami a 12VDC-t és az RF jelet közösíti a koaxra, így nem kell külön vezeték. Gyakorlatilag távtáplált, mint a fejerősítős TV antennáknál. Ez érdekes, hogy miért van 2 antenna az autón. Vagy tető, vagy szélvédő... Ha a szélvédős antenna szála szakadt, akkor az erősítő sem elég.
Szia!
A második doboz, ami alulra megy a Az GPS antenna- TMC. Legalább is a tulaj által mellékelt rajz szerint. Érdekes megoldás, de ez van. A hozzászólás módosítva: Okt 1, 2020
Csak azt tudnám az minek, amikor az autómban nincs navigáció.
És akkor szerinted ilyen erősítőnek valahol a tetőkárpit alatt a tetőantenna előtt is kellene lennie?
Lehet ez adja fel a tápot az antennának.
Szia Viktor!
Ez erősítőt nem szedtem szét, elég száraz ott minden, de szétgugölöztem az olasz internetet és egy giulietta csoportban egy kolléga berakott egy elég halvány képet az antenna rendszer leírásról, amit aztán bepötyögtem fordítóba: "A rendszer négyféle antennából áll: - egyfunkciós (AM / FM) tetőantennák - kétfunkciós antennák (AM / FM-GPS) a tetőn - háromfunkciós antennák (AM / FM-GSM-GPS) a tetőn - FM hátsó ablak antennák A tetőre szerelt antennákat csak 18 cm hosszú, kompakt szár jellemzi, innovatív kialakítással és nagy vételi teljesítménnyel. Az egyfunkciós antennát AM és FM erősíti, és CD / MP3 RÁDIÓ esetén alkalmazzák. A bifunkcionális antenna alkalmazást talál a RADIONAVIGATOR tokban, és integrál egy erősített antennát, egy GSM / DCS antennát és egy GPS antennát. A háromfunkciós antennát a B&M (bluetooth)-el szerelt RÁDIÓNAVIGÁCIÓ esetében használják, vagy a csak B&M-el és integrált erősített antennát, egy GSM / DCS antennát és egy GPS antennát. Az FM hátsó ablak antennáját a tetőantennákon kívül használják, ha a rádió vagy a rádiónavigátor fel van szerelve a FÁZISÉPÍTÉS funkcióval. A fázisdiverzitás funkció a rádió belső jelfeldolgozóján alapul, amely a kettős antennával hangolja az állomást a legjobb FM-jelre, amely egyetlen antenna összes ilyen határfeltétele mellett érkezik, például többutas torzítások (több út) vagy társcsatornás interferencia." Ez azt jelentené, amit Te is írtál? Alapvetően jelerősítős antennákról beszélünk, és a gyári rádió táplálta őket tápfeszültséggel? Tehát akkor ez megerősíti, hogy fantomtápos adaptert kell beépíteni az új rádió csatlakozásához, függetlenül attól, hogy a rági rádió kimenetén én nem tudtam mérni feszültséget?
Ez egy rajzon visszább rajta van. Igaz a 3. egység hozza be az ablakantennán a TMC-is. Annak asszem külön tápja van a móricka rajz szerint. Lehet abban is a tápfeladó.
A hozzászólás módosítva: Okt 2, 2020
Sziasztok.
Nem találtam ilyen témát, ahol a rádió melléhangolásáról esne szó, ezért nyitottam egyet. Lenne egy kérdésem hozzátok. van egy 1,5 Suzuki navigátorom. és azt vettem észre a rádiónál, hogy elég csúnyán melléhangol. Az tudni kell, hogy az antennát letörte valaki, és pótolnom kellett, de ez lenne talán a magyarázata, hogy egy processzoros rádió ennyire félrehangolna? Elektronikához konyítok, de a digitális rádiózáshoz már nem. Tervezem a rádió Cseréjét, de majd csak jövőre, addig kéne kibírnia valahogy
Üdv,
Igen nekem ez lett volna egy halvány tippem,bár a különböző csatlakozók miatt én sem esküdnék az igazamra... Magasabb felszereltségű gyári fejegységek alkalmaznak 2 db antennát. Utólagos fejegységnél egyetlen darabot láttam ilyen tunerrel,amikor a Blaupunkt még Blaupunkt volt,na abból egy utolsó kiadást...2 antenna csatlakozóval...azóta sem sehol... Más az elhelyezkedésük és a hangolásuk,így a diversity tuner 'válogat' köztük. Így nagyon jó vételt tudnak produkálni. Ezek az antennák általában erősítést igényelnek. Hogy ez a táplálás hogyan jut el oda,azt kell kiderítenünk.
Szia,
Esetleg nézd meg ha van ilyen beállítási pont hogy földrajzi beállítások. Ha USA van beállítva akkor csak a páratlan végződésű frekvenciákon áll meg. Üdv Idézet: 104,7 ..... „páratlan végződésű frekvenciákon áll meg.”
103,3 Mhz helyett 104,7Mhz ember! Ez nem páros páratlan kérdés szerintem
Ha így nézzük igazad van , de a 104,7 is páratlan ....
Ember,
Egy rádió csatorna több frekvencián is sugározhat. Itt van például a Retro Rádió frekvenciái: Bővebben: Link Lehet hogy az AF(alternative frequency)funkciót kellene kikapcsolni,és akkor nem keresgélne ugyanahhoz a rádióadáshoz másik frekvenciát. Bocsáss meg,lehet hogy én vagyok maradi dínó,de aki segíteni próbál tiszteljük már meg egy normális megszólítással. Ajánlom magamat.
Vagy be, hogy ne az emlékei szerint próbálkozzon...
Szia! Helyileg hol voltál a kép készítésekor? Azért is kérdezem mert tíz helyről is sugározzák 104.7 MHz-en.
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2020
Ez szerintem nem melléhengolás. Bár te megszoktad, hogy 103.3, de a Retro rádió helyenként más-más hullámhosszon van, és olyan jó rádiód van, hogy arra hangol, ahonnan a legjobb jelet tud venni. Az enyém is ilyen, a Kossuth hol a 107.8-on, hol a 95.5-ön, hol máson jön, ahogy járom az országot. A rádió automatikusan átvált.
Még az is lehet, hogy olyan helyen tartózkodsz, ahol a 103.3 volna a "nyerő", azonban abból az irányból, ahonnan az jönne, "takarásban" vagy, a 104.7-en sugárzó adó jobban elér, ezért azt választja az automatika. A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2020
Nekem is 98,3 a közelebbi, de takarás miatt éppen amikor befordulok a parkolóba, csak sustorgás van. Addig tiszta. De még a harmadik emeleti lakásban se jön tisztán. Viszont 103,5 Tokaj gyönyörűen jön. Pedig az a távolabbi, csak éppen két hegy közti völgy enged jó vételt.
Csak egy helyről, méghozzá a Kékestetőről.
Az AF nagyon hasznos dolog érdemes bekapcsolni tartani. 18 különböző telephelyről sugározzák a Retrót.
Idézet: „Tudd meg, hogy milyen frekvenciákon hallgatható a Retro Rádió! A rádió országszerte, több mint 49 frekvencián fogható.” A linkelt weboldalon jó nagy hülyeséget írtak... A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2020
S a Gyáli úton állt egy csukott bútor szállító, ott volt huszonháromban az első stúdió.
Sziasztok! Van egy "Hizpo" 2 din fejegységem és annak ellenére, hogy a menü megjelenik a képernyőn a felső sorban pirossal azt irja ki, hogy "device not active". Nem tudom eltüntetni és megszűnt a kormányvezérlés, nem lehet a gombbal sem hangosítani. Bevallom belepiszkáltam és 8888 kóddal próbálkoztam a beállításokon változtatni. Semmi eredménnyel. Vhol olvastan a 9191 kódról de semmi. Hozzáteszem, hogy van rádió, bár nem keres, van videó, van navi (amit újra kellett telepíteni, mert az Appok is eltüntek) Szóvan nagy a gáz. Kérlek válaszoljatok! Köszönöm!
Uviktor írása mellé annyit teszek hozzá, hogy a kimenet a sztereó erősitő esetén hidalható 1 db mono kimenetnek.
e (2,74...) alap- a másik 10-es. Lehet ezért szeretik jobban, mert arról tudnak.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2020
Sziasztok!
Új vagyok még itt, és rögtön lenne egy furcsa problémám/kérdésem, köszönöm, ha segítetek. Nos... Adott egy H Astra gyári cd30 mp3 rádió, és azt produkálja, hogy a rádió teljesen elnémul, ugyanakkor cd-ről és auxról is van hangja, csak a rádió néma. Időnként gondol egyet, akkor működik rendesen kis ideig, aztán megint elnémul(csak a rádió) tudnátok ebben segíteni, hogy mi lehet a megoldás? Előre is köszönöm!
Szia! Mivel nagy a csend, belekotyogok, bár nem ismerem a konkrét rádiót, csak Can-Bus -ig. Amíg nem jön valaki, aki rávágja konkrétan mi a gond, kéne egy rajz hozzá és megnézni a MiCom lábait, pl. nem kap-e egy MUTE-t valahonnan. Feltételezem, adót talál és működik az RDS is. Közben megeresztenék pár telefont bontókba is, hátha van pár ezerért másik.
Üdv. Talán lesz valakinek ötlete,mi lehet a gond. Régebben irtam itt,be szerettem volna szerelni a régebbi tipusú Fiat Ide,gyári beépitésű Blaupunkt autórádióba amin gyárilag csak CD lejátszó volt,AUX beemnet nem,egy okositó kis készüléket. Ez szerepel a képen.
A beszerelést végül egy hozzáértő személy végezte,tehát nem lett barmolva. A rádió hátoldalán volt gyárilag egy 3 szinből összeállitott ,de külön szétszedhető csatlakozó,melynél a sárga szinűbe kellett bekötni ezt a lejátszót.A rádión szereplő gyári útmutató szerint ez a hely az AUX -in bekötésre. Na most,miután be lett épitve ,reagál a gyári távirányitójára,lehet változtatni a modokat( rádió ,Blue és Line. Egyetlen gond,hogy a rádió amire rá lett kötve,ha megnyomom a Source-gombot,valószinűleg nem "látja" ugyanis azt irja ki,hogy No source aviable....Vagyis nem talál eszközt,igy az a beápitett eszköz,nem ad hangot a rendszerben. Valaki esetleg járt igy,vagy van tippje mi lehet a gond? Köszönöm!
Uhh,ehhez ujra ki kelelne vennem a rádiót mert fejből nem tudom megmondani.
Aki épitette be profi a témában,Ő mondta hogy eddig 2 félét látott az én autómban egy 3. tipus van,de ilyeneket nem árultak sorozatgyártásban,csak a Fiatnak gyártották őket. Azóta találtam a Yutubeon egy felvételt,ugyan Olaszul,de azt gondolom megvan a gond. Mi az eredeti CD nyilás helyére épitettük be a modult a képről,mondván úgysem kell. A videóban a mester kivezette egy külön kábelen és egy CD-t bedug a lejátszóba,az aktiválja a rendszert,hogy választható legyen a modul...Valószináleg szét kell szedni ujra és azt az érzékelőt összekötni,mintha mindig lenne benn Cd és akkor jó lesz. Feltenném ide a yutube linket de fél órás videóról van szó-de ha valakit érdekel,felteszem. A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2020
|
Bejelentkezés
Hirdetés |