Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
A balance minden erősítőn a jobb és bal oldal közötti eltolás, a sztereókon is, piktogram nélkül is.
Továbbra sem látom, hogy mitől "nem megy az üres kimenetekre fölösleges teljesítmény", a fader eltolásával, ha nincs a kimeneteken terhelés. Enélkül nem folyik áram, így értelmezhetetlen a teljesítmény, így felesleges hő sem igazán keletkezik.
"Biztos, ami biztos" alapon én inkább leveszem a "fader"-t a nem használt kimenetekről, ebből probléma nem lehet.
Ártani nem árt, de ha jel nélkül zárod rövidre, az sem egészséges.
Még mindig az a kérdés: mit segít az, ha az egyébként sem használt kimeneteket kisebbre veszem? Semmit
Melegedés akkor van, ha használjuk, csak túl kicsi az ellenállás (nagy a teljesítmény a fogyasztón). Ha nincs fogyasztó (jelen esetben hangszóró) az mivel melegíti a "végfok"-ot?
Na, most olvasom (kicsit elmaradtam a fejleményekről) mi is az a forróság. Hat az a 37fok (ventilátorral 34) az NEM forróság. Nem is értem, miert mondtad, hogy süti a kezed.
Ez normális üzemi hőnek tűnik.
Legalább nincs ott az érzet, hogy feleslegesen működtetek üres (nem használt) kimeneteket.
Már többször is belegondoltam, hogy vajon mi történik egy erősítővel, mikor a felerősített jelnek nincs hova mennie, mert nincs semmi rákötve?
Ventilátorral volt 37, most 34. Anélkül majdnem 60 fokos.
Ne agyalj ezen, itt nem gond, ha nincs terheléssel lezárva a kimenet.
Szevasztok! Kiszedtem a magnót, minden kàbel szigetelése sértetlen, ùjból reseteltem, de ugyanazt produkàlja. Nem tudom hogyan tovàbb.
Én szétnéznék a készülék belsejében is. Hátha van szemmel látható probléma. Elvált vagy hibás forrasztás, stb. Hátha készülékházon belül van a probléma. Kihangosító van csatlakoztatva hozzá?
Üdvözlöm! Nincs kihangosító, egyszer be lett szerelve, majd most évekkel később egyszercsak menet közben elhallgatott. Van egy másik ugyan ilyen rádióm, az meg ha leveszem a gyújtást, mindent elfelejt. Újból be kell állítani mindent. Lehet, hogy el kéne felejteni a kenwoodot? Szétszedem, ha lesz egy kis időm. Köszi!
A hozzászólás módosítva: Szept 6, 2024
Ha gyújtás nélkül elfelejti az adókat, akkor ott a memória vezeték vagy nincs bekötve, vagy szakadt. Esetleg fel kell cserélni a piros és sárga vezetéket.
Eddig minden működött, egyszercsak feladta. Mindegy 10 évig jó volt a mai világban ez már ajándék. Azért futok még néhány kört. Van egy technics equalizerem, az is elfelejtette a beállításokat, egy kondenzátor csere megoldotta. Köszi a segítséget, ha megoldódik azt is megírom, hátha más is okul belőle. Köszi!
A kondik bizony elfáradnak. Én az egyik VOIP adapteremben nem győzöm cserélni a kondikat. Volt aminek kifolyt a leve, volt aminek a lába tört el, másik kettőnek meg egyszerűen a kapacitása annyira lecsökkent, hogy nagyon zajossá vált a vonal. Nem csoda, rohadtul melegszik, persze hogy nem bírják a kondik az éveken keresztül 50-60 fokos környezetben leledzeni. Most hogy ilyen melegek vannak,egy régi számítógép ventilátorral keringtetem a levegőt körülöttük, így 35 fok körülre lemegy a hőmérsékletük. Az autóban is elég mostoha körülmények vannak hőmérsékletileg.
Szétszedem, hàtha làtok valamit. Köszi az ötletet!
Hello!
Vadonatúj Pioneer rádiót beépítés közben kipróbáltam, szerintem elég melege van. Minden a helyén, hangszórók megfelelően bekötve. Ez a hőmérséklet rendben van így? Igaz júliusi eset, 35fok volt a levegő árnyékban. A rádió működik még, semmi beavatkozást nem tettem, gondoltam ha nyekken megy vissza gariba. Hosszú távon tuti kiszikkadnak a kondik, valószínűleg egy venti beépítése lesz a megoldás.
[off][Érdekes a REMIX kondijai a mai napig tartják az értékeiket, pedig a gyár rég porig égett,[off][Érdekes a REMIX kondijai a mai napig tartják az értékeiket, pedig a gyár rég porig égett, (Amikor az Oroszok kimentek.)/off]
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2024
Szerintem lehet kevered a REMIX-et, meg a MEV-et.
Pedig a Mikroelektronikai Vállalat égett le, a Remixről én sem sem tudok.
A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2024
Én nem tudok róla, hogy leégett volna, úgy tűnik más se.
De fejezzük be az OFF -ot.
Hát végül is szétszedtem, de nem láttam semmi furcsát, sajnos nem tudok tovább lépni. Köszi a segítséget!
Üdv!
Sony DSX A410BT autórádió (kamionba van szerelve ahol van egy 24/12v átalakító gyárilag) felforrósodik majd kikapcsol, újraindul ( ezt elég sűrűn csinálja, mondhatni folyamatosan). -Lehúztam minden hangszórót, akkor is csinálja. -Átraktam másik autóba , ott nem csinálja. -Beraktam egy másik , masszívabb de régi sony rádiót a kamionba, az is forrósodik rendesen, de mivel jobb a hűtése nem kapcsol ki csak fél naponta kb ( egy napos tesztüzem volt). A kamionban 14.2v van stabilan, a személyautóban amiben jól működik ott meg 14.0-14.1 körül. A test kicsit gányul van levéve, de biztosan nem kontakt probléma van, mert ellenőriztem. Az összes többi rendesen iso csatlakozóval, 2 éve működött rendesen. Ötlet? Elég vakon vagyok így, hogy kizárólag a tápfesz van rajta ami 14.2v, és két külön rádiót is felmelegít, amik máshol nem melegednek.
Könnyen megeshet, hogy a 24/12 V átalakító miatt melegszenek az eszközök. Valószínűleg zajos az átalakító kimenete. Épített/vásárolt zavarszűrő vagy az átalakító cseréje lehet a megoldás.
Na igen , erre lettem volna kíváncsi, hogy attól mert én mérek 14 voltot, az a 14v még lehet "rossz"? Mert ha jól tudom 14- 14.5v-ot még azért bírnia kéne a fejegységnek
Én csak egy hobbista vagyok, elnézést ha rosszul fogalmazok... Bővebben: Link ilyen átalakító van benne
Zaj alatt nagyfrekvenciás zavart értek, ezt egy egyszerű multiméterrel nem lehet megállapítani.
Ha készen akarsz vennei, akkor autórádió zavarszűrő néven keresd. Ha építeni akarsz elektronikai alkatrészekből, abban is tudunk segíteni.
jelentem a 24->12v inverter csere után elmúlt a hiba, a rádió üzemel.
Köszönöm a segítséget ilyen került beszerelésre. jelenleg csak a rádió megy róla, de tervezem beszerelni a központi átalakító helyére ami a szivargyújtót is ellátja ( 1 db 12v 1 db 24v szokott lenni kamionokba). ( legnagyobb problémám most hogy nem találom a helyét ) Ez már itt off, ha jól gondolom, de szerintetek ez a 10A elég ide ? a gyári is annyi, csak gondolom az jobb minőségű lehetett amíg működött.
Helo.
Citroen/peugeot VAN buszos rádióval van valakinek tapasztalata? Már kettő van és egyik sem kapcsol be. Müködnek ezek autó nélkül vagy kell neki a Bsi től a kommunikáció? Gyanítom ilyesmi gond lehet mert diagnosztikával ha megpróbálok kapcsolódni a rádióra pár másodpercig megy mind a kettő. Sajnos csak VDO rádiót tudnék kiolvasni ezek meg Clarionok úgyhogy nemtud kapcsolódni de már a próba elég a wake uphoz.
Most kicsit tüzetesebben belemásztam a rádióba. Megnéztem az alaplapon az ellenállást. Annak az értéke és a forrasztás is jó. Úgy tűnik, maga a rádió oké, mert rátettem egy másik Sony Előlapot, azzal működik. Tehát mégis magában az előlapban van a hiba. De ha az ellenállás értékek jók, mi lehet mélg vele?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |