Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Nézd meg, hogy nem két fázisra van-e kötve, mert ha igen, akkor 400 V-ot kap, ami sok neki...
Nincs két fázisra kötve, csak 1 fázisom van. Fázis- nulla jön be a villanyórától közvetlenül, vezérelt jel kapcsolja.
Szia!
Az aktív anód is be lett építve az új fűtőbetét mellé? A fűtőbetét és az aktív anód ( a rögzítő csavarjaiknál ) le lettek földelve? Jó a földezése a bojlernek?
Azért egy feszültséget mérjél rajta. Lehet, hogy a kapcsolt áram másik fázison van és ez okozza a hibát. Még kemény víz és az aktív anód hiánya sem indokolna ennyi fűtőbetét hibát.
Persze az aktív anód az benne van, földelés is megvan, meg az is jó mindenhol.
Elég ingadozó feszültséget lehet mérni, valamikor rendesen van 230, de van olyan is amikor 242V.
Elvileg a fűtőbetétnek +/- 10%-ot ki kellene bírnia szerintem. Többféle fűtőbetéttel próbálkoztam már, gyárilag 1,8kW-os volt benne, próbáltam már 2,4kW-ost is, akkor következőre beraktam megint egy 2,4-est egy 50 A-es diódával, feszültséget lefelezve, de elszállt az is. Ma vettem bele, vagyis az eladó adott az elszállt 2,4-es helyett egy 3 kW-osat, ezt is diódával raktam be, mert kipróbáltam nélküle is, de egy kicsit melegedtek a kismegszakítók(egyik a mérőóra alatt(ez blombás), a másik utána van), a felsőt majd kicserélem 16A-esre, az alsót meg kicseréltetem majd, mert 10 A-osak.
szerintem impulzus szerűen több is lehet, mert nem tudom elképzeli, hogy ekkora túlfeszültségtől menjenek tönkre. Ha csak nem régi 220V-os betétek. Akkor nem csodálkoznék rajta.
Van amelyik 220-as volt, ez a 3 kW-os 230V-os
Akkor ez bírni fogja, csak túl nagy. Mondjuk nem baj, ha a vezetékek elég vastagok.
Azért az nem mindegy hogy hogy megy tönkre. Látszik e valami a fűtőszálon kívülről? Mert ha igen akkor valami testelési rendellenesség van és megeszi a borítást az elektrokorrózió.
Ha kívülről nem látszik semmi akkor én máshol vásárolnék fűtőszálat, főleg hogy azt írod hogy az egyik diódás is elszállt. Márpedig félfeszen nem mehet tönkre fűtőszál.
Az aktív anód nem ér hozzá a fűtőbetéthez, vagy nincs hozzá nagyon közel ( pár mm)? Nálam egyszer az ette meg a fűtőbetétet, hogy eltört az aktív anód, és rádőlt a betétre...
Tudsz felrakni jó képet esetleg a tönkrement betétről? nem látszik rajta valami sérülés?
Képet nem tudok most felrakni, majd megkeresem, hogy hova raktam őket. A legutóbbit azt elkérte az eladó, az helyett adta a 3 kW-osat. Sérülés eddig mindegyiken volt, több helyen szétnyílt, meg elégett a fűtőszál.
Több helyen szétnyíltak a fűtőszálak, a fűtőszál le van testelve a zárólaphoz, a test az mindenhol jó, míg nem volt benne a dióda akkor 2 hetenként cseréltem, legutóbb mikor beraktam a diódát, akkor 3,5 hónapig bírta.
Nekem az apám járt így. Vett egyszerre 3 db fűtőszálat, és azok nagyon gyorsan tönkrementek abból a sorozatból. Hibás szériára gondolt,mert a később vásároltakkal semmi baj nem volt.
Lehet, hogy tényleg kifogtál egy gyenge szériát.
Egy éles kép a hibás fűtőbetétről jó lenne.
Nem tudom, lehet, hogy gyenge széria.Képet csatoltam, többet nem tudok felrakni, mert a többit visszacserélte az eladó.
Azt gondolnám, hogy ez vagy hibás vagy még 220V-os darab. Ha az utóbbi akkor ez bele is van ütve. Ennek már mindegy, de az új darabon nézd meg a feszültséget is.
Ennek kizárólag hibás széria lehet az oka. 220 vagy 230 V-os nem számít, mert az eltérés olyan minimális, nemhogy tűréshatáron belül van, de a vízbemerülő fűtőtestnél egyszerűen nem merülhet fel olyan túlmelegedés, ami ilyent okozhat. Képzelj el olyan fűtőszerkezetet, ahol a hőelvonást nem víz biztosítja, hanem sugárzásos, pl. hősugárzó, síkragasztó (ruhaipari vasalóprés), stb.!
Szerintem ez gyári hiba. repedt volt a cső, és kinyílt a vízben ázva a gőz nyomása miatt.
Lejjebb írta a kolléga, hogy nála 240V van. Azért így már szerintem nem mindegy.
Ez nagyon gyári hiba gyanús... Nem így néz ki, amikor "kirohad" az aktívanód miatt... Szerintem is valahol víz mehetett bele, a gőz repesztheti így szét.
A képek alapján csatlakoznék az előttem szólók véleményéhez. Védekezni nem lehet ellene. De ki lehet próbálni... De ezt a balesetveszély miatt nem ajánlom.
[off]( KELLŐ körültekintéssel: Vizes próba és utána szigetelési ellenállás mérés. Vagy mindjárt jelentkezik a probléma vagy a műszer fogja jelezni az elégtelen szigetelést a főtőbetét kivezetései és a test között. )
Sziasztok. Két elégett vezetéket kicseréltem egy bojlerban, és azóta a szabályozó minimum állásnál kapcsolódik be, és maxnál ki. Mi lehet a problem? Ja, és nem fűt a kicsike. "Még nem volt dolgom bojlerral". Valamit elkötöttem?
A legelterjedtebb típus(ok) bekötése: Bővebben: Link. Remélem érthető a rajz.
Szia! Előfordulhat hogy az éjszakai és a nappali fázisod nem ugyan az a fázis és átkapcsoláskor keletkezhet ív ami miatt a két fázis össze robban. Ha a bojler kismegszakítója gyengébb akkor az old le hamarabb!Mérj rá a két fázisra! Ha a két fázis között 400V-ot mérsz akkor nem ugyan az a fázis a kettő. Ebben az esetben csak két külön mágneskapcsolóval tudod megoldani. A nullával semmi gond!
Gondolom azért, mert a biztonsági kapcsolón van földelés, az meg úgyis a fűtőszál csavarjára van erősítve.
Az is előfordulhat, hogy amennyiben a fűtőszál szakadt, akkor nyitott áramkörnél halványan világít a visszajelző lámpa, zártnál pedig nem? "A kapcsoló állapota alatt értem a nyitott ill a zárt áramkört a fűtőszál állapotától függetlenül"
|
Bejelentkezés
Hirdetés |