Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos kerékpár akkumulátorának helyettesítése
Témaindító: dizi, idő: Márc 16, 2010
Témakörök:
Sajnos ma még meglehetősen drága ez a technológia, de reméljük majd kiforrja magát, mint egy jó bor. Találtak egy úgynevezett grafén nevű anyagot amivel már az ultrakondenzátorok kapacitásának kétszerese is tárolható, jelenleg azon dolgoznak, hogy az anyagot minél olcsóbban előállíthassák, s ha jól tudom magyar kutatók egy DVD lemezen DVD íróval (tehát nagyon egyszerűen és olcsón megoldották, tehát ez "is" lehet egy jövőkép.
Valóban rengeteg probléma felmerülhet ennek alkalmazása során és nm csak a magas árról beszélve. Belegondolva mégis, egy hagyományos ciklikus akku még a legjobb technológiával is 500-1000 közötti ciklust bír ki. Egy 24V-os pakk minimum ára ebben a kategóriában (ólomakku) 20000HuFt. 500000/500 = 1000x-es élethossz a kondi javára, tehát belegondolva is majdnem emberöltő lenne, míg az ára a kollega számítása alapján egy akkupakk 50x-ese, ami azért jó arány. Na, de a hátrányok... ; A mai vezérlők és motorok (pl 48V-os pakknál 12,8x4= 51,2V- 10,5x4= 42V) durván még tuningolva is (60V) 18V-os tűréshatárban dolgoznak, tehát a kondi kapacitásának csak kb. 1/3-át tudnák hasznosítani. GPeti meglátása jó, szükséges egy inverterféle alkalmazása ami mondjuk töredéke a kondipakk értékének, de minimum 30%-os hatásfokcsökkenést okoz. Így már azt mondhatjuk, hogy mindent egybevéve nem 3000F-ra lenne szükség, hanem ennek legalább kétszeresére. Sajnos ez 2millaHuFt, de cserébe öt perc alatt feltölthetjük és elektromos áram mindenhol található. Reméljük, hogy már csak természet védemi okokból is több energiát fektetnek majd ebbe a technológiába és a fejlődéssel, elterjedéssel ez az ár még, ha nem is a szegényebb rétegnek, de elérhetőbbé(-vé) válhat. Lényegében véve, azt hiszem, ez nem a mi energiaforrásunk lesz .
Szia! Én feladtam. Vettem egy újat de ezt is meg kéne nézni mert túl gyorsan feltölti az aksit.
Kár, hogy feladtad.
Én nem adtam fel, pont valamelyik nap került a kezembe egy 24V-os töltő meglehetősen sok problémával, szó szerint 3-ból raktam össze és maréknyi alkatrészt cseréltem. Arra akartam kitérni, hogy a javítás vége felé hasonló problémával találkoztam amivel te az előző töltődnél, a problémát a referencia-zéner okozta, túltöltött 0,7V-al és a töltés végén kapcsolgatott, tehát végül is okozhatja nálad is ez a problémát. A túl rövid töltés lehet az akkuk állapotára utaló jelzés, valós kapacitás, esetleg valóban az új töltő hibája is. Méricskélned kell. Elméletben 14,75V/akku feltöltéskor és 13,6-13,8V a csepptöltéskor a helyes érték +-2% (akkunként értendő), ha ezek az értékek és a töltőáram (akkukapacitás/10) stimmelnek akkor az akkujaid gyengültek le vagy esetleg nem merültek le teljesen és ezért hamarabb fel is töltődnek. Üdv: Frici
Vagy 5 éve vettem egy trd33 kerékpárt, annak rendje szerint tönkrement az akkumulátora 1-2 év alatt (4x12V / 20Ah).
Az egyik fórumon Istenítettek egy akkoriban olcsónak számító UPS aksit egy riasztóboltból, szerintem sokan tudják melyikre gondolok. Megvettem. Az első már 1-2 hónap után tönkrement az egyik, aztán a többi is. Most a kerékpárt fel szeretném újítani de anyagi gondjaim vannak, ezért is késik a dolog. Több variációt kigondoltam hogy oldjam meg. Mezei ólom aksit nem akarok bele tenni még egyszer. Gondolkozom szilikon akkumulátoron -ez is ólom- de állítólag jobb, nem kerül sokkal többe mint a "rendes"; kb 60000Ft lenne. A másik csábító gondolat a kész LiFe akkupakk töltővel, jó lenne de egyszerre megvenni nagyon drága, 120000Ft alatt sehogy nem hozható ki. Viszont állítólag 6x túléli az ólomaksit tehát relatív olcsóbb. Gondolkoztam lúgos Nikkel-Vas akkun de ilyent nem lehet kapni mert túl hosszú állítólag az élettartama, kicsit rossz a töltési hatásfoka is mint az ólomé. Valami ilyen van a MÁV vagonokban, ha tudnék is szerezni a szükséges 40db cellához kellene minimum egy oldalkocsi. A másik megoldás az A123 márkájú LiFe akku, 3,3V egy cella és 1100mAh, tehát a szükséges kapacitás eléréséhez 16-ot kellene sorba kötnöm és 16 párhuzamosan, talán kevesebb is elég mert a kisütési hatásfok nagy áramnál is majd 100%. Azt gondoltam hogy minden hónapban veszek az ebay-ről 16 vagy 32 darabot és szép lassan meglenne a szükséges kapacitás, persze először csak kis távok megtételére lenne alkalmas, meg kell hozzá spec. töltő balancer funkcióval. Persze nem tudom ezek a cellák mennyire hamisak, nekem van 4 db eredeti és több éve megvan, az 1,1Ah akkut mindig 4-5A-rel gyors töltöttem már fel legalább 1000x és 10-20A -rel lettek kisütve, de még mindig van bennük 0,8Ah. Igaz ezt így összehozni elég körülményes. Szerintetek mi lenne a leghelyesebb döntés?
"Szilikon akku", az inkább Ca akku... én erre szavaznék.
S, ha hosszabb élettartamot szeretnél akkor gondozd rendesen a gondozásmentes akkukat. Bővebben: Link
Sziasztok!
Egy barátom apjának a Tornado kerékpárja kezdi megadni magát. Elmegy az öreg és hazafelé már tekernie kell olyan útvonalon, ahol eddig simán visszaért. Pedig feltöltve indult. Az kerékpár 5éves, így az akkuk is. BTC akkuteszterrel megnéztem őket (3db 12V-os=36V), 99A, 103A és 130A. Az egyik kilóg, de nem tudok indítóáram értéket, mivel itt nincs. Mindazonáltal nem tűnik kevésnek egy 12Ah-s akkutól...ettől a kapacitás mondjuk még lehet gyenge. A töltő volt nálam külön, üresen 42V, volt pár félig eltört forrasztás, azokat átforrasztottam. Sajnos a Proli féle akku kapacitásmérőm még mindig nincs kész... Az 5év az garantáltan az akkut feltételezi már gyengének? 9900Ft körül lehet kapni hozzá darabját... Üdv Inhouse
Esélyes. De egy izzóval merítve megnézheted a kapacitást.
Köszönöm.
Csak nyűgös a dolog, mert én lakásátalakítás finisben vagyok, a műhelyem még darabokban és nem tudok 4-6 órát ülni mellette, hogy mikor érte el a 10,5V-ot... Üdv Inhouse
Üdv!
Headway LIFEPO4 akksikkal van tapasztalata valakinek? Az adatlap szerint 2000-szer lehet tölteni, ilyenekből barkácsolnék akkumulátorpakkot. Úgy számolom, hogy kb. 800Wh kellhet 40-50km-es hatótávhoz, ez reális? Itt látható, fent a kék színű hengeres: http://tech-mobile.hu/termekek-litium.htm Itt is árulják, de 2x annyiért (17850 Ft egy celláért...): http://green-scooter.hu/litium.html Bár úgy látom, a green-scooternél mindent kétszeres áron kínálnak, ezt vajon hogy gondolják...? Esetleg olcsóbb beszerzési forrást ismer valaki, vagy hasonló akksit olcsóbban? Kínából pl...
szia! szeretném kérdezni, hogy bevált- e az akksi, meg a darabonkénti töltés, ill, hogy nincs valami egyszerű kapcsolási lehetőség, hogy egy 12 voltos töltő töltse egyszerre vmi. elosztó kapcsolással vagy ilyesmi?
Egy hónapja vettem 16 darab 12Ah a TRD33 biciklimbe, így még hosszútávú tapasztalat nincs de nem rossz elsőre, Kínából sem kapod meg olcsóbban mint a tech mobil.
Nekem is 33-asom van, de én nem akarok max. 1 garniturát és egyesével töltögetni, vagy valamivel ami 12 voltos töltőt kapcsolgat az aksik között... de 16 db hova fért bele?????
Nem kell egyesével töltögetni, kell az akkukhoz egy BMS áramkör ami elvégzi a töltés kiegyenlítést meg a többi védelmi funkciót, töltő is kell, igaz én az ólmos töltőt alakítottam át LiFe akkura.
Simán befért az eredeti dobozba, igaz 2x ennyi már nem férne bele.
tudsz ehhez kapcsolási rajzot (én max.6-ot szertenék, először csak 3-as csomagot), vagy ha valahol lehet venni építhető kitet... hiába írtam a keresőbe a BMS-t, nem dobott ki semmit.
1,2 amperes inteligens 12v-os töltőm van, az lenne hozzá. köszi
Mint írtad van neked is TRD33 tehát a 48V ólom akkuhoz töltőd is van, a töltőt LIfe-re átalakítása nem bonyolult, egy Zener diódát forrasztottam ki így meglett a CV/CC karakterisztika, majd a feszültség beállító ellenállás kismértékű módosításával a kimeneti feszültséget 16x3,6V azaz 56,4V ra állítottam be.
BMS-t szintén itt találsz: Bővebben: BMS Most akarom én is megvenni eddig ez nélkül használtam, csak így méregetni kell a cellákat nehogy túltöltsem meg nem szabad túlmeríteni sem, a töltőnek van egy 52,8V kapcsolható kimeneti feszültségű állapota így nem tölthető túl egy cella sem. A BMS balanszer áramkörét elkészítettem de inkább megveszem a gyárit mert azon más védelem is van.
12V-ra nem lenne rossz egy ilyen pufferkondis megoldás.
Üdv mindenkinek!!!
Nekem is lenne egy kis aksi problámám az elektromos bringában. szóval elég régóta megvan a járgány, és mostanra igencsak megadták magukat az aksik. Gyárilag 4 darab 12V 10Ah aksik vannak benne. Néztem a neten és ugyanilyen aksik darabja 11000Ft. A négy aksi árából már veszek egy másik biciklit. Szóval olcsóbb megoldásra kell szorúlnunk. Találtam elég olcsón aksikat 12V 7Ah. Most nemtudom elég lessz neki az a 4x7Ah? Nyílvánvaló hogy kissebb útat teszek majd meg vele. Mellékelem a linket az akksiról. Ipari szünetmentes tápban vannak. A válaszokat előre is köszönöm! Yuasa Rew45-12 12V akkumulátor
Hát akkor rendben vagyunk. Az a bicikli sem fog menni egy jó ideig.
A leg olcsóbb munkaakku is 9000Ft. Szóval ha ezek kerülnének bele akkor 10 percig megy a bringa és kakukk?
Nekem az ólom akku "helyettesítése" LiFe akkura 150000Ft-ba került de megérte.
Gondolom ezért is csináltad. A kollégának ez viszont nem megoldás, mert a kevesebb mint harmadába kerülő ólom akkut is drágállja.
Üdvözöm az oldal olvasóit.
Most írok először. Arra gondoltam, hogy megkérdezem a hozzáértő szakembereket, kb 3-4 éve láttam egy elektromos kerékpárt, csomagtartóján egy 12v 45 ah gépkocsi aksi volt és csak úgy tekert. ! Vajon hogyan lehet ezt megvalósítani, mert ugyanis nekem is kezd gyengélkedni a négy éves biciklimben az aksi. Ha újat vennék kb: 30-36000-.ft , most egy 12v 44 ah bosch aksi 14.000.-ft. Igen ám, csak hogyan tudnám úgy megcsinálni mint akkor egyszer láttam.? Igen nagy tisztelettel várom minden jó szándékú ember segítségét.
http://www.elektrobot.hu/termek.php?filename=DC-DC_konverter_boost_...i=1140
Nem rég akadtam az oldalra.Mit művelne ez a kapcsolás 40Ah aksiról. 1 db-ot biztosan el lehet valahova helyezni a bicajon! Nem?
http://www.elektrobot.hu/termek.php?filename=DC-DC_konverter_boost_...ml&
Kipróbáltam ezt az áramkört. Nem melegszik- simán adja a feszültséget. A problémák: Fékezésnél visszatermel a motor ezzel mit lehet csinálni? Nagyon gyengén indul és nincs benne erő ? A motor 250W-os, 36V. 5 és 8 A között kellene áram. Megoldás lehetséges ezzel az áramkörrel vagy csak esetleg töltésre jó csak ? A meghajtónak használtam 12V-28Ah olom akkut. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2015
Kedvezőbb áron nekem is kellene 1. Bár nem kerékpáros használatra.
Olcsóbbat nem nagyon találsz, én is itt vettem: Bővebben: Link
Hello.
Az elektromos robogómban tönkrement mind a 4 akku 12ah 12v (zselés ólom). Szerintetek ezeket milyen akkuval lehetne pótolni, ahogy olvastam az oldalom sokak szerint nem mindegy, hogy milyennel. Elsősorban ezt néztem: Bővebben: Link
Valóban nem mindegy. Én Multipower -t ajánlanám, meglehet kicsit drágának tűnik, de járműbe kíváló, sokak szerint a legjobb. Nekem jó tapasztalataim vannak, 4 évet ment egy szkuterben.
Hellotok!
Lehet nem pontosan idevágó a kérdésem, de felteszem! Egy biciklihez akarok csinálni világítást. Egy 10 w-os power ledet akarok rákötni valamilyen akksira. A kérdésem az lenne hogy milyen akksit vegyek, valaki már javasolta hogy egy 12 voltos 4 Ah-ás akksit vegyek. Nézegettem ezek kb. olyan 3-4 órát bírna ki egyszerre ami elég lenne. De abban nem vagyok biztos hogy mennyire egészséges neki hogy 1 ampert vesz fel. Illetve a rázkódás miatt milyet javasoltok, vagy nem tudom lehet az nem olyan fontos szempont. Ezt az akksit néztem eddig nem tudom ez mennyire lenne jó az elképzelésemhez. Vagy ha esetleg tudnátok ajánlani vmit akkor légyszi ne habozzatok köszönöm. Üdv. |
Bejelentkezés
Hirdetés |