Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár akkumulátorának helyettesítése
Lapozás: OK   3 / 6
(#) frici.hu válasza Hidi hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Hát az nem...
Eredeti ellenállással is csinálta?
(Jó volna kizárni egy általunk bevitt hibát)
(#) frici.hu válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Vagy zárlatos lett valamelyik akkud, vagy egy kondenzátor beadta az unalmast a töltődben.
(#) Hidi válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Még új korába is csinálta de akkor kb 5 percenként kapcsolt be egy kicsit.
(#) frici.hu válasza Hidi hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Akkor az a töltő hibája lesz! Töltés indulásakor 1,25A-rel tölt a töltési végfeszültségig (43,2V) és utána átkapcsol csepptöltésre 13,8-13,9V-ra akkunként (41,4V), az alacsony feszültséget figyelő komporátor körében lehet valami bibi, pl. szűrési hiba. Elvileg baja nem lesz az akkunak és a töltőnek sem ettől, hisz le is kapcsol, de javaslom amíg a hiba oka nem derül ki töltés után válaszd le az akkukról!
(#) Hidi válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Köszi
(#) Zsoca89 válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 3, 2012 /
 
Hali!
Köszönöm a választ!
Összetettem. Igaz csak addig míg az aksitöltő ismét nem felejtett el kikapcsolni és reggelre olyan forró lett, hogy nem állta a kezem. Azóta vetem bele 4 egészségeset és tökéletesen működik. 60Km simán viszi. Meg 4db 12-os aksitöltőt amik nem, hogy ki is kapcsolnak de külön külön töltik az aksikat és nem fog olyan gyorsan el szulfátosodni.
(#) frici.hu válasza Zsoca89 hozzászólására (») Márc 3, 2012 /
 
Részvétem az akkuknak , nyugodjanak békében.
A 4 külön töltő nem rossz ötlet, sőt.
Megkérdezném milyen kecód van és milyen akkukkal, hogy 60Km-t bír egy töltéssel?
(#) komorkoma válasza medium84 hozzászólására (») Márc 3, 2012 /
 
Vegyél 3.7 volt és 3800mAó lithium akukat, kapcsold öket megfelelően sorba párhuzamossan, és 1000 db esetén kapsz 10KWó kapacitásnál többet kb 45kg és 250-300ezer, de örök élet meg egy nap
(#) frici.hu válasza komorkoma hozzászólására (») Márc 3, 2012 /
 
Tehát akkor 1000db-al számolva 13 x72 párhuzamosított akkut jelent ami 72x3,8=273,6A/h-t jelent. . Durván 3000Ft darabja az 3 millió forint. Plusz hozzá a töltőrendszer 13x.
Jót nevettünk!
(#) Zsoca89 válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 4, 2012 /
 
Greensaver. Itt egy oldal ( http://tech-mobile.hu/termekek-akku.htm )
Az enyém Greensaver SP20-12
Hetente egyszer töltöm 1,8A-ral
Nekem eddig még bevált de ajánlani még nem merem senkinek mivel elég új találmány. Állítólag ezekben nincs sav, hanem valami környezetbarát lötyi.
(#) frici.hu válasza Zsoca89 hozzászólására (») Márc 4, 2012 /
 
Nem új találmány, létezik egy ideje. Normál sav van benne, környezet barát mivolta a zárt rendszer előnyét takarja magában. Az "újdonsága" abban nyilvánul meg, hogy a lemeze PbCa (Ólom-Kálcium) ötvözet ezáltal az önkisülési ideje sokkal megnő, 20C fokon 15 hónap alatt merül a kapacitás 75%-ára. Sajnos a töltés-kisütés (élettartam) ennél is 300 ciklus. Ami azt adja meg, hogy hányszor lehet lemeríteni 100%-osan, míg a kapacitása az eredeti 60%-ára csökken le.
A töltőáram tökéletes neki (1,8A) mert C/11,1.
Nyugodtan ajánlhatod másoknak is!
Feltételezem elektromos robogód van...
Köszi az infót!
(#) Hidi válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Helló! A ki be kapcsolásra visszatérve pontosan mit nézzek át? Mert annyira nem igazán értek hozzá. Az elkókat?
(#) Zsoca89 válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Szívesen.
Igen elektromos robogó.
(#) frici.hu válasza Hidi hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Szia!
Meg mondom őszintén csak tippelni tudok, mivel nincs előttem!
Arra gyanítok az LM339 komporátorra az akku felől menő elkó lehet kiszáradva, ez lehet felelős a mért érték stabilizálásáért, ingadozásának megszüntetéséért.
Mivel a feszültséget és az átfolyó áramot is figyeli a komporátor így nem vagyok benne teljesen biztos melyik okozhatja. Javaslom az LM körüli elkók cseréjét, amelyek az IC komporáló lábaira mennek. Segítségkén t ennyit tudok nyújtani és az adatlapját.
Komporátor bemenetk 4-5-6-7-8-9-10-11- es lábak.
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/stmicroelectronics/2159.pdf
Sikeres munkát kívánok.
Üdv: Frici
(#) Hidi válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Köszi. Ha minden jól megy akkor holnap kicserélem őket. Majd írok mi történt. Még egyszer köszi.
(#) Hidi hozzászólása Márc 8, 2012 /
 
Helló! kicseréltem a kondikat de nem változott semmi.
(#) frici.hu válasza Hidi hozzászólására (») Márc 8, 2012 /
 
Szia!
Sajnos most nincs itthon ilyen típusú, szintén csak tippel tudok szolgálni.
Próbáld meg kicserélni a 36V-os kimenetnél a kondit, hátha nem is a referenciafeszültség ingadozik, hanem a mért kimeneti fesz szűrése nem stimmel, 50V körüli kb. 470 mikros.
Üdv: Frici
(#) Hidi válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 13, 2012 /
 
Szia! Kicseréltem az összes kondit. Nem változott semmit. De arra lettem figyelmes hogy ha feltölti és tovább a töltőn marad akkor a ki be kapcsolgatás lelassul. (Kb 1 óra után 10 mp-ig zöld 0.5 mp-ig piros)
Ilyen akkukat töltök.

SDC11483.JPG
    
(#) frici.hu válasza Hidi hozzászólására (») Márc 13, 2012 /
 
Szia, "az akkuknak nem sok közük van hozzá, ha jók".
Tettél fel képet a töltőről, most megnéztem jobban (múltkor csak az ellenállatot figyeltem), elárulnád nekem a kisebb IC-nek mi a száma? Gyanítom köze van a dologhoz, de csak gyanítom. Egyébként, nem hiszem, hogy bármiféle problémát okozna az időszakonkénti pulzálás. Egyes töltők esetleg úgy oldhatják meg a csepptöltést, hogy rövid idejű impulzusokkal tartják szinten az akkut, talán ez egy ilyen töltő.
Üdv: Frici
(#) Hidi válasza frici.hu hozzászólására (») Márc 15, 2012 /
 
Szia! LM 358p.
(#) Hidi hozzászólása Ápr 4, 2012 /
 
Sziasztok! A következő probléma lépett fel. Elejtettem a töltőt. Utána töltés közben valami sípoló hangot adott ki és egy idő után megszűnt a töltés . Szétszedtem és egy kis biztosíték szét volt törve. Kicseréltem bedugtam és csak egy villanás volt. Mi lehet a baja? Előre is köszönöm a segítséget .
(#) zolika60 válasza Hidi hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Valami zárlat van. Ha tudsz tegyél fel képeket, hátha okosabbak leszünk.
(#) frici.hu válasza Hidi hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Nos az LM358 egy komporátor, ott is lehet "elcsúszás", de inkább bevallom így már magas kicsit nekem is. Viszont közben látom leamortizáltad szegényt .
Nézd át nem ér-e össze valami. Egy nem túl régi esetből kiindulva előfordulhat a puffer kondi hibája a 230V-os oldalon, talán kapacitásmérés, de inkább csere. (Csak tipp)
(#) GPeti1977 válasza komorkoma hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Én A123 1100mAh LFe akkun is gondolkodtam trd-33 ba, 16 sorba és 16 párhuzamosan, de nagy munka így összekötni és nem olcsóbb mint a kész lítiumos akkupakk, meg a töltés is nehezebb mert cellánként balanszolni illik.

Viszont a régen elfeledett nikkel-vas lúgos akkumulátor lehet jó lenne kerékpárba szerintem. Sajnos nem lehet kapni mert túl jó az élettartama, a töltési hatásfoka igaz rosszabb mint az ólomé.
A régi vasúti kocsikban is ilyenfélék vannak.

Mit gondoltok a feltételezésemről???
(#) frici.hu válasza GPeti1977 hozzászólására (») Ápr 4, 2012 /
 
Az árakat nézve a pakk ugyanakkora nagyjából, mint ha darabra vennénk, tehát pakkban "jobban megérné", feltételezem abban a ballance már benne is van és van 26,4V-osban is. Viszont akkor is méreg drága lehet egy ilyen pakk, na meg ugye a töltő. Ami alternatíva lehetne az a kondenzátor, de az még drágább, viszont cserébe pillanatok alatt fel lehet tölteni, néhány új autóban már próbálkoztak vele. Lusta vagyok számolni, de ha valakinek van kedve: http://hu.wikipedia.org/wiki/Farad
Jó lenne tudni hány Farad felelne meg pl; egy 10A/h-s akkunak.
(#) Hidi válasza frici.hu hozzászólására (») Ápr 6, 2012 /
 
Szia! Néztem a kondit az jó. Átnéztem az egész panelt nem ér össze sehol semmi. De a biztit egyből kilövi.
(#) frici.hu válasza Hidi hozzászólására (») Ápr 6, 2012 /
 
Hát akkor nincs más hátra, mint a méregetés, sorrendben; Gratz, Puffer kapacitásmérés, FET, FET védődiódája-munkaellenállása, FET Drain ellenállása, UC3842, Secunder oldali diódák...
Jó munkát!
Most én is szívok egy 24V-ossal, folyton kilövi a 24V-os zener-t ami az UC3842-t táplálja, gyanítom a kondi lesz nekem a 230V-nál, a szűretlen fesz rákerül a zener-re....
(#) frici.hu válasza frici.hu hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
Töltő megjavítva. A segédtekercs diódája okozta a primer körben ami a zener-re ment. Igaz előtte egy csomó alkatrészt kicseréltem már. (Vicc kedvéért mérve jónak tűnt a dióda.)
Hidi te jutottál már valamire a tiéddel?
(#) GPeti1977 válasza frici.hu hozzászólására (») Ápr 8, 2012 /
 
C = A*s / V
1 órán keresztül 10 A-t szeretnénk levenni 24V-on, a kondi feszültségcsökkenését egy kapcs táp tudná mindig felfelé transzformálni,

tehát kellene 1500F de ezt a kisütés végén már nem tudnánk hasznosítani meg a feszültségtartás miatt az áramfelvétel is növekedne, tehát a gyakorlatban egy kis biciklihez

3000 Farad kellene.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Ultrakapacit%C3%A1s

http://index.hu/tech/hardver/800km070906/

Kalkuláljunk egy árat hogy a kereskedelemben kapható kondenzátortelep mennyibe kerülne!
(#) GPeti1977 hozzászólása Ápr 8, 2012 /
 
Az ebay-en találtam 2600F / 2,5V kondenzátort, darabja kb 50$, egy 10 sorba 10 párhuzamosan azaz 100db elég lenne, igaz több mint 1millió forintba kerülne de nagyon sokszor 500000x fel lehetne tölteni.
Következő: »»   3 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem