Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos kerékpár akkumulátorának helyettesítése
Témaindító: dizi, idő: Márc 16, 2010
Témakörök:
Hát az nem...
Eredeti ellenállással is csinálta? (Jó volna kizárni egy általunk bevitt hibát)
Vagy zárlatos lett valamelyik akkud, vagy egy kondenzátor beadta az unalmast a töltődben.
Még új korába is csinálta de akkor kb 5 percenként kapcsolt be egy kicsit.
Akkor az a töltő hibája lesz! Töltés indulásakor 1,25A-rel tölt a töltési végfeszültségig (43,2V) és utána átkapcsol csepptöltésre 13,8-13,9V-ra akkunként (41,4V), az alacsony feszültséget figyelő komporátor körében lehet valami bibi, pl. szűrési hiba. Elvileg baja nem lesz az akkunak és a töltőnek sem ettől, hisz le is kapcsol, de javaslom amíg a hiba oka nem derül ki töltés után válaszd le az akkukról!
Hali!
Köszönöm a választ! Összetettem. Igaz csak addig míg az aksitöltő ismét nem felejtett el kikapcsolni és reggelre olyan forró lett, hogy nem állta a kezem. Azóta vetem bele 4 egészségeset és tökéletesen működik. 60Km simán viszi. Meg 4db 12-os aksitöltőt amik nem, hogy ki is kapcsolnak de külön külön töltik az aksikat és nem fog olyan gyorsan el szulfátosodni.
Részvétem az akkuknak , nyugodjanak békében.
A 4 külön töltő nem rossz ötlet, sőt. Megkérdezném milyen kecód van és milyen akkukkal, hogy 60Km-t bír egy töltéssel?
Vegyél 3.7 volt és 3800mAó lithium akukat, kapcsold öket megfelelően sorba párhuzamossan, és 1000 db esetén kapsz 10KWó kapacitásnál többet kb 45kg és 250-300ezer, de örök élet meg egy nap
Tehát akkor 1000db-al számolva 13 x72 párhuzamosított akkut jelent ami 72x3,8=273,6A/h-t jelent. . Durván 3000Ft darabja az 3 millió forint. Plusz hozzá a töltőrendszer 13x.
Jót nevettünk!
Greensaver. Itt egy oldal ( http://tech-mobile.hu/termekek-akku.htm )
Az enyém Greensaver SP20-12 Hetente egyszer töltöm 1,8A-ral Nekem eddig még bevált de ajánlani még nem merem senkinek mivel elég új találmány. Állítólag ezekben nincs sav, hanem valami környezetbarát lötyi.
Nem új találmány, létezik egy ideje. Normál sav van benne, környezet barát mivolta a zárt rendszer előnyét takarja magában. Az "újdonsága" abban nyilvánul meg, hogy a lemeze PbCa (Ólom-Kálcium) ötvözet ezáltal az önkisülési ideje sokkal megnő, 20C fokon 15 hónap alatt merül a kapacitás 75%-ára. Sajnos a töltés-kisütés (élettartam) ennél is 300 ciklus. Ami azt adja meg, hogy hányszor lehet lemeríteni 100%-osan, míg a kapacitása az eredeti 60%-ára csökken le.
A töltőáram tökéletes neki (1,8A) mert C/11,1. Nyugodtan ajánlhatod másoknak is! Feltételezem elektromos robogód van... Köszi az infót!
Helló! A ki be kapcsolásra visszatérve pontosan mit nézzek át? Mert annyira nem igazán értek hozzá. Az elkókat?
Szia!
Meg mondom őszintén csak tippelni tudok, mivel nincs előttem! Arra gyanítok az LM339 komporátorra az akku felől menő elkó lehet kiszáradva, ez lehet felelős a mért érték stabilizálásáért, ingadozásának megszüntetéséért. Mivel a feszültséget és az átfolyó áramot is figyeli a komporátor így nem vagyok benne teljesen biztos melyik okozhatja. Javaslom az LM körüli elkók cseréjét, amelyek az IC komporáló lábaira mennek. Segítségkén t ennyit tudok nyújtani és az adatlapját. Komporátor bemenetk 4-5-6-7-8-9-10-11- es lábak. http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/stmicroelectronics/2159.pdf Sikeres munkát kívánok. Üdv: Frici
Köszi. Ha minden jól megy akkor holnap kicserélem őket. Majd írok mi történt. Még egyszer köszi.
Szia!
Sajnos most nincs itthon ilyen típusú, szintén csak tippel tudok szolgálni. Próbáld meg kicserélni a 36V-os kimenetnél a kondit, hátha nem is a referenciafeszültség ingadozik, hanem a mért kimeneti fesz szűrése nem stimmel, 50V körüli kb. 470 mikros. Üdv: Frici
Szia! Kicseréltem az összes kondit. Nem változott semmit. De arra lettem figyelmes hogy ha feltölti és tovább a töltőn marad akkor a ki be kapcsolgatás lelassul. (Kb 1 óra után 10 mp-ig zöld 0.5 mp-ig piros)
Ilyen akkukat töltök.
Szia, "az akkuknak nem sok közük van hozzá, ha jók".
Tettél fel képet a töltőről, most megnéztem jobban (múltkor csak az ellenállatot figyeltem), elárulnád nekem a kisebb IC-nek mi a száma? Gyanítom köze van a dologhoz, de csak gyanítom. Egyébként, nem hiszem, hogy bármiféle problémát okozna az időszakonkénti pulzálás. Egyes töltők esetleg úgy oldhatják meg a csepptöltést, hogy rövid idejű impulzusokkal tartják szinten az akkut, talán ez egy ilyen töltő. Üdv: Frici
Sziasztok! A következő probléma lépett fel. Elejtettem a töltőt. Utána töltés közben valami sípoló hangot adott ki és egy idő után megszűnt a töltés . Szétszedtem és egy kis biztosíték szét volt törve. Kicseréltem bedugtam és csak egy villanás volt. Mi lehet a baja? Előre is köszönöm a segítséget .
Valami zárlat van. Ha tudsz tegyél fel képeket, hátha okosabbak leszünk.
Nos az LM358 egy komporátor, ott is lehet "elcsúszás", de inkább bevallom így már magas kicsit nekem is. Viszont közben látom leamortizáltad szegényt .
Nézd át nem ér-e össze valami. Egy nem túl régi esetből kiindulva előfordulhat a puffer kondi hibája a 230V-os oldalon, talán kapacitásmérés, de inkább csere. (Csak tipp)
Én A123 1100mAh LFe akkun is gondolkodtam trd-33 ba, 16 sorba és 16 párhuzamosan, de nagy munka így összekötni és nem olcsóbb mint a kész lítiumos akkupakk, meg a töltés is nehezebb mert cellánként balanszolni illik.
Viszont a régen elfeledett nikkel-vas lúgos akkumulátor lehet jó lenne kerékpárba szerintem. Sajnos nem lehet kapni mert túl jó az élettartama, a töltési hatásfoka igaz rosszabb mint az ólomé. A régi vasúti kocsikban is ilyenfélék vannak. Mit gondoltok a feltételezésemről???
Az árakat nézve a pakk ugyanakkora nagyjából, mint ha darabra vennénk, tehát pakkban "jobban megérné", feltételezem abban a ballance már benne is van és van 26,4V-osban is. Viszont akkor is méreg drága lehet egy ilyen pakk, na meg ugye a töltő. Ami alternatíva lehetne az a kondenzátor, de az még drágább, viszont cserébe pillanatok alatt fel lehet tölteni, néhány új autóban már próbálkoztak vele. Lusta vagyok számolni, de ha valakinek van kedve: http://hu.wikipedia.org/wiki/Farad
Jó lenne tudni hány Farad felelne meg pl; egy 10A/h-s akkunak.
Szia! Néztem a kondit az jó. Átnéztem az egész panelt nem ér össze sehol semmi. De a biztit egyből kilövi.
Hát akkor nincs más hátra, mint a méregetés, sorrendben; Gratz, Puffer kapacitásmérés, FET, FET védődiódája-munkaellenállása, FET Drain ellenállása, UC3842, Secunder oldali diódák...
Jó munkát! Most én is szívok egy 24V-ossal, folyton kilövi a 24V-os zener-t ami az UC3842-t táplálja, gyanítom a kondi lesz nekem a 230V-nál, a szűretlen fesz rákerül a zener-re....
Töltő megjavítva. A segédtekercs diódája okozta a primer körben ami a zener-re ment. Igaz előtte egy csomó alkatrészt kicseréltem már. (Vicc kedvéért mérve jónak tűnt a dióda.)
Hidi te jutottál már valamire a tiéddel?
C = A*s / V
1 órán keresztül 10 A-t szeretnénk levenni 24V-on, a kondi feszültségcsökkenését egy kapcs táp tudná mindig felfelé transzformálni, tehát kellene 1500F de ezt a kisütés végén már nem tudnánk hasznosítani meg a feszültségtartás miatt az áramfelvétel is növekedne, tehát a gyakorlatban egy kis biciklihez 3000 Farad kellene. http://hu.wikipedia.org/wiki/Ultrakapacit%C3%A1s http://index.hu/tech/hardver/800km070906/ Kalkuláljunk egy árat hogy a kereskedelemben kapható kondenzátortelep mennyibe kerülne!
Az ebay-en találtam 2600F / 2,5V kondenzátort, darabja kb 50$, egy 10 sorba 10 párhuzamosan azaz 100db elég lenne, igaz több mint 1millió forintba kerülne de nagyon sokszor 500000x fel lehetne tölteni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |