Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv. Köszönöm szépen a hozzászólásokat. Elnézést a kései reagálásért. Eddig keresgéltem én is. A hiba pedig az volt, hogy nem mentek a kapuk, ez kilett javítva a kondik értéke lecsökkent. Kondik cserélve kapuk működnek csak nem úgy ahogy kellene. A kapuk sajnos egymásra zárnak igy a jobb oldalinak előbb kell nyitnia ami meg is történik. Ennek a kapuszárnynak a nyitása kevesebb mint 90° kb. 80°. A baloldali 90°-ra nyilik ami meg is történik. Záráskor el is indulnak ahogy kell de a jobboldali kapu gyorsabb igy megelőzi a bal oldalit igy a következő nyitás már nem lehetséges összeakadnak igy a túlterhelés védő le old.
A TR potival lehet állítani az 1.es motor záráskori késleltetését.
A 2-es motor nyitási késleltetése az konstans 3 sec. Inkább a kérdés az, hogy miért kell álligatni, ha egyszer be volt már állítva? Valami megváltozott?
Ez az amit én sem értek KB. 2007 óta működik. Mostanában csinált olyat, hogy hol ment nem ment mint a mesébe. Be zárták egy idő után fogta magát kinyitott. Valami csak megváltozhatott mert a jobb kapu késleltetve elindul de gyorsabban megy mint a jobb oldali és fordítva zárnak mint a hogy kellene. Bezáráskor még ami feltűnt, mintha valamelyik relé kétszer kattanna. Esetleg még arra gondolok, hogy a jobb oldali relé vagy potméter kontaktus valamennyire nem oké vagy forrasztásnál valamigond van és kevesebb feszültség jut arra a motorra. Fotocella van még de az is jól működik ha belépünk meg áll a kapu és vissza is nyít. Végállás kapcsoló nincs a rendszerben és nem is időre állnak le a motorok hanem túlterhelésre.
A hozzászólás módosítva: Júl 26, 2021
Pont ilyet még nem láttam, ditecéknél nem nagyon szokott lenni forrasztási hiba.
Ami nekem így a képről feltűnt, hogy csak 1db triacot látok, holott 2 szárnyú a vezérlés. Akkor viszont az lehet, hogy 1db triac látja el mindkét motor feszültségét menet közbe, induláskor megadhatja a 220-at egy relé, menet közbe pedig visszamegy az RF poti által beállított értékre, amikor indul a másik motor, megint megadja a 220-at, ezért hallod 2x kattanni, ez így normális. Sajna, mivel nem triac állítja le a motorokat külön külön, ezért simán lehet relé hiba, ráadásul nem átlátszó. De ez csak tipp, majd lehet, megnézem, mert van nálam egy ilyen javításra. Én azt csinálnám: beszámoznám a reléket, kiszedném mind, majd jó alaposan letesztelném. De először R1-et feltekerném max-ra és úgy tesztelném, nem-e az akadály érzékelés szivatja, visszanyitáskor benne van a pakliba.
Ez egy E1-es, ugyanilyen mint a tied, csak 1 szárnyas verzióba. Megkérhetnélek, hogy csinálnál egy képet a paneled hátuljáról?
A 220-as részről, eléggé össze van égve és nem teljesen egyértelmű a vezetősávok, kiindulási alapnak jó lenne a tied is. Köszi
Szia. Majd lefotózom most nem vagyok a közelébe, hogy meg tegyem. Egyébként ezen is úgy néz ki mintha éget lenne a panel. Tegnap megint észre vettem egy érdekes dolgot lehet ez is baj forrása? Tegnap ha beléptem a fotocella vonalába meg ált majd befelé zárt. Ha a késleltetésen állítottam elindult a ball szárny már majd nem kinyitott mikor a jobb szárny elindult. Bezárásnál a jobb szárny elindul félig be zár elindul a balszárny és beelőzi a másikat. még a potmétereket is átmozgattam nincs-e kontakt hiba esetleg. Meg mértem a hálózati feszt ami 234V volt a motorokon pedig 266V volt mérhető ez hogy lehetséges, esetleg a motor miatt van valamilyen indukció miatt.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2021
Nem látok a paneleden égésnyomot, max a táp résznél némi elszíneződést.
Nincs ezzel gond. A potméterekbe ne keress kontakthibát. Ha nyitáskor belépünk az infrába, erre elindul záró irányba, akkor az egész mindenség rosszul van bekötve, megkell cserélni a motorok forgásirányát. Az infra bemenet gondolom az 1-8 lehet, elmebeteg magyar fordításba ("ELLENIRÁNYÚ BIZTONSÁGI MŰVELET") Asszinkron motoroknál az üzemi kondenzátor miatt, a másik irány tekercs kimenetén és a közös szálon jóval nagyobb feszt lehet mérni. Egyébként az van amire gondoltam, van benne egy nagyon egyszerű dimmeres áramkör, ami egy triacon keresztül szabályozza a motorok feszültségét, hasonló képpen mint a potméteres villany kapcsoló. Induláskor megadja egy relé a 220-a, ezt kiiktatvat.
Most kapcsolodtam be,
"Tegnap ha beléptem a fotocella vonalába meg ált majd befelé zárt" Ez olyan mint amikor forditva kotik be a motorokat, azaz a ki a be es forditva. Mindket motoron forgasiranyt kene cserelni es tesztelni.
Ezt már megírta az elődted szóló is...
Ámbár, ha "kb. 2007 óta működik" ....ha eddig jó volt így, akkor most minek "variálni"...
Szia!
Szerintem ellenőrizd le a panelen lévő összes elektrolit kondit is. Főleg a kisebb értékűeket. Azok is okozhatnak bizonytalan működést, nem egy vezérlésnél jártam már így. Szemre semmi bajuk, de a kapacitásuk jelentősen lecsökkent. Főleg ha 2007 óta megy.
Szerintem is, inkább valami félreértés, bár találkoztam olyannal, hogy évekig volt fordítva bekötve, infra nélkül, csak akkor néztek nagyot, amikor kérték az automata visszacsukás bekapcsolását.
Közbe sikerült összehozni, az enyém jó lett, sajna a triacos rész is kapott egy tockost és van egy pici smd ellenállás, mellékelt képen beerikáztam, meg tudnád nézni az értékét, valószínűleg 3,3kohm, de sajna elfüstölt az is.
Az is a diacos szabályzás része és hát nem tudom, hogy kellene jól működnie, valamennyit szabályoz, de nem vagyok benne biztos, hogy jó.
Köszönöm a segítséget mindenkinek. Az smd ellenállás értéke 332 = 3,3KΩ.
4 visszajelző led van, mivel nincs végállás kapcsoló így a 11,12 világít mindig. A power világit, kap áramot, ha nem, betáp és biztosíték ellenőrzés. Ha az SA világít a fotocella nem jó.
Hali! A képen látható elektronika BENINCA lampi-led villogó. Ha lenne valakinél kéznél. A piros sorkapocs melletti ellenállás milyen értékű?
Ha jól látom, 33 Ohm.
Üdv ! Kértem segítséget privátban , egy SW200C panellal kapcsolatban , de még teljesen uj vagyok itt , nem tudom hogy müködnek az üzenetek !
Hali!
Megkaptam, de itt fel rakhatod nyugodtan az ilyen jellegű kérdést. Megnézem a kérdéses alkatrészeket.
Szia
Én úgy szoktam hasonló esetbe kideríteni, hogy ohm mérővel, a még ép felületet kb fél távon és a forrasztéás közötti rész mérem, jól bele kell nyomni, ezzel nem pontosan, de legalább saccra lehet tudni az értéket
Hali! Az egyik felét meg tudtam mérni. Ott mérek 50-60 ohm ot. A 33 ohm nem stimmel.
Pedig 33 Ohm lesz az. Egy szétégett ellenállást nem tudsz úgy mérni mint egy töröttet.
Rendben. Próba. Köszönöm!
De mi okozta a hibát? 230V...? (Nekem van valahol egy ilyenem, de időbe telik előkeríteni...)
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2021
Hali!
A mai ilyen villogók már 12 - 240V AC/DC. Ez még nem az, 12/24V AC/DC. Közben megtaláltam a hibát. A C1 kondenzátor ment zárlatba, ami a D6 diódahíd előtt van. (visszáb kép) Az kivettem, így működik. Az ellenállás 47 ohm a 33 helyett. (ilyet találtam) Ez okozhat problémát? Illetve, milyen értékű lehet az a kis kondi? A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2021
Megjött az üzenet ! Nagyon , de nagyon köszönöm a segítséget ! Kb. 15-16 éve müködik hibátlanul az SW200C kapunyitó , nem szeretném lecserélni , de egyszerüen nem létezik hozzá kapcsolási rajz ! De így , az Ön segítségével , meg tudom oldani a problémát ! Örök hála !!!
Nagyon szívesen. Itt, a fórumon, mindenki tegeződik. Tartsd be Te is.
Tegyük hozzá még azt is, hogy itt a nyilvánosság előtt nem titkolva oldjuk meg a problémákat.
Így a későbbiekben az "utókor" is okulhat a megoldás részleteiből...
Hátha valaki be tudja azonosítani ezt a tolókapu motort...?
Csak a motor és a mechanika érdekelne, az elektronika nem érdekes... A fogaskeréken 17 fog van. Kb. 15 éves lehet... Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2021
Hali!
Ezen a képen,, mintha hasonló motor lenne, mint amit keresel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |