Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
Had kérdezzem... egy ilyen motor amin nem csak a tekercsek 3 vezetéke van hanem jeladók is ki vannak vezetve, elindul "sima" ESC vel? Vagy mindenképpen olyan szabályzó kell hozzá ami használja a jeladókat? Én ugy gondolom ( és remélem) hogy elvileg üzemel sima ESC vel is...
Üzemel simával is, de induláskor remegni fog a motor, amíg fel nem ismeri az esc, hogyan áll a forgórész. Ez egy ember súlyával együtt, lehet, hogy gondot fog okozni!
Sziasztok !
Egy régi erősítőben kiéget pár 8V os izzó. Nekem csak 6V os van, és nem is nagyon találtam 8V ot. Hogy lehetne 6V-os izzóval helyettesíteni z eredetieket ? Köszi zoltán
Szia!
Soros 22-33 Ohm ellenállással csökkentheted a rájutó feszültséget, de a 6V os elviseli..
Tegyél be 2 sorbakötött ledet előtétellenállással, esetleg több ilyen csoportot
ESC sokféle van. Egyet tudok biztosan: pontosan ilyen motorral dolgozom most; egy Flipsky V4.20 Mini ESC-vel hajtom és hibátlanul megy. Próbáltam bekötött Hallokkal is, de úgy sem finomabb a járása. A vezérlőt és a motort is Ali-ról vettem.
Szabad kérdeznem hogy mire használod? Csak az ereje miatt, hogy mire számíthatok!?
Akkor mondjuk a szenzorokat fel tudom külön használni... Nálam az ESC -et egy NodeMCU vezérelné.. de akkor a szenzorból a jelet tudnám adni a Node-nak fordulatszám miatt... Jól tippelem? A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
Pont ezt csinálnám én is..... és szinte biztos hogy müködik
A szenzor az induláskor számít legjobban. Ha az esc nem tudja a motort legalább negyed/fél fordulatban elfordítani, nem fogja tudni, hogy áll a forgórész, nem fogja tudni a motort megforgatni, és csak leég. Ha lábbal segítesz a járműnek, amit építeni akarsz, akkor már az esc is be tud gond nélkül kapcsolódni, mert forog a motor.
Azért gondoltam, hogy szenzor nélkül is mennie kellene, hiszen a modellmotorok is 99 százaléka jeladó nélküli.
Azt hiszem akkor ezt egy picit jobban körbe kell járjam! Köszönöm
A legegyszerűbb megoldással kellene kezdeni. Egy infra fototranzisztor, és egy infra LED, közötte némi elektronika. Akármilyen frekvenciájú a az infra, az erősítő vevője csak kiszűri a felesleget, zajokat.
Az infravevőről nem találtam adatokat, így csak ez maradt megoldásnak, a próbálkozás mellett. A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2020
Menni fog, de vagy meglököd a járgányt induláskor picit, vagy szerencséd lesz, és az esc tudni fogja érzékelni a forgórész állását, néhány motor rezzenés után.
Ugyanez az esemény lejátszódik, ha valaki a lehető leglassabban próbál egy brushless autóval menni. A motor "remegve" megy előre és elég hangos is.
Sziasztok!
Segítsetek kicsit, most ez a kondi 440, vagy 250V-os?
Igen. Vagy. Attól függően, hogy X1, vagy Y2 a típusa.
Nem pont ezt a motort fogom használni a projektben, hanem 3 db kistestvérét (6374-es típust).
Egy (agárpályán) sínen fognak vinni egy kb. 20 kg tömegű kocsit, amihez a csali van rögzítve. Számításaim szerint a 3 motor együtt éppen elég lesz arra, hogy 2 mp alatt 72 kmph-ra gyorsítson. Egy motorra ebből 2/3 kW jut. (Az akku 10s6p.) Ez a számítás jól kvadrál azzal, amit egy orosz oldalon találtam. Ott egy pasas számolt be arról, hogy a 8-9 éves lurkójának gyártott egy 10-12 kg-os triciklit. 4S?p akkupackkal, 1 db 6374 motorral állítólag 3 mp alatt ért el 35 kmph sebességet. Ezt átszámolva szintén 4-500 W jön ki a motorra. Hogy ezt tartósan bírják-e, az kérdés, de az én agaras projektemben ez szerencsére nem gond, mert egyrészt a 40-50 mp-es futamok között percek telek el, másrészt a felgyorsulás után már közel sem kell akkora teljesítmény. Szóval a 6374-ről ennyit tudok mondani. A 6384 nyilván még többet tudhat. Egyébként milyen ESC-t használsz? Nagyon tudnám ajánlani azt, amiről írtam. Iszonyú jól lehet paraméterezni, és egy ekkora motorhoz jól illik. Próbálkoztam egyszerűbbel, de a motorok kinyírták. Ha a szenzorok-NodeMCU-ESC-motor lánc alatt zárt hurkú fordszám-szabályozásra gondolsz, az működhet. Idézet: „hogy 2 mp alatt 72 kmph-ra gyorsítson” Ez most állatkinzás, vagy kihivás?
Ez inkább motor- és akkukínzás . Hogy az agárverseny állatkínzás-e, ahhoz nem tudok hozzászólni. Nekem nincs agaram. Mindenesetre legális egyesületek léteznek szerte a világban...
Egyébként egy versenyagár az első 80 métert kb. 4,5-5 mp alatt teszi meg - saját jószántából. Számolj utána, ez ugyanúgy komoly gyorsulás, mint amit a kocsira írtam. A kocsinak márpedig szöknie kell az agár elől, különben az elkapja a nyuszit (óóóóóóóóóó, szegény (mű)nyuszi)
Épp ez az, mindkettő adat szerepel az alkatrészen...
Ez igaz.. nálam a repülőknél is igy van... ha minimál gázzal akarok menni akkor sokkal hangosabb a mi t ha mondjuk 10 százalékon.
Első körben még nem "zárom be a hurkot" annyira nem értek még hozzá!
Első körbe az a terv hogy a Node adja az 1 és 2 ms közötti jelet az ESC- nek, ez alapján az ESC hajtja a motorot, a motorba lévő szenzor adja a jelet a Node-nak, a Node meg fordulatot számol, a fordulatból az áttételből meg a "kerékatmérőből pedig sebességet Ha ez működik akkor lessz a fejlesztés, a #kettőpontnulla..miszerint a NodeMCU a jelet nem egy poti alapján adja hanem a szenzor jele alapján kiszámolt furdulatszámhoz igazítja. De ez már másik topik témája esetleg ha átnézel majd oda
Mindkettő, attól függően hogy hol használod.
A X és Y biztonsági osztályú kondenzátorokat hálózati rádiófrekvenciás zavarszűrésre készítik, és szigorú előirásokat kell teljesíteniük, mert ki vannak téve a hálózati túlfeszültségeknek például egy villámláskor, és így nagy a meghibásodás veszélye. Meghibásodáskor nem okozhatnak tüzet, és Y esetén zárlatot sem. A fázis-nulla vagy fázis-fázis között X biztonsági besorolású kondenzátort kell használni. Ott az X-nél megadott érték a 440Vac az érvényes, így mehet 2 fázis közé is, azt is elviseli. A fázis és védőföld közé Y biztonsági besorolású kondenzátort kell használni, ami meghibásodás esetén elméletileg nem okozhat zárlatot sem. Ugyanaz a kondenzátor ezt úgy teljesíti, hogy max. 250Vac amit elvisel itt. Bővebben: Link
Nagyon szépen köszönöm! Így már világos!
Ha már motor, akkor had kérdezzek még valamit.
Rendeltem először ezt a motort.. azt irja hogy 12 volt mellett 14fordulat per percel megy ( az áttétek miatt) kicsit gyors volt és erőtlen.... ugyhogy rendeltem utánna ezt, ez 24 volt mellett tud 7 fordulat per percet! Na ez egy kicsit "ágyuval verébre" szitu lett mert lassú is és a teljesítménye is böven elég, de végső soron a célnak megfelel! Viszont amit nem tudok hogy mekkora az áramfelvételük, illetve hoyg mekkora áramerősséget kell a 12 illetve a 24 volt "mögé raknom"? Nekem nem teljesen egyértelmű az "adatlap"... hogy tudom úgy kideríteni, hogy mi a maximális feszültség és áramerőség, hogy a motorokba ne tegyek kárt? Még egy "érdekesség" a két motor csontra ugyan az... csak az áttétfogaskereke a mások ugyhogy nem tudom hogy a betáp miért tér el... Köszönöm előre is A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2020
Attól, mert a két motor látszólag egyforma, lehetnek másként tekercselve. Esetleg mindkettő 24 V-os de már 12 V-on is adnak értkelhető fordulatot/nyomatékot. Az ilyen "adatlapoknak" nem szabad hinni, egyszerűen le kell mérni az áramfelvételt üresen és terhelve is.
Nem csak a kinezet hanem a tipusszam és minden más azonos, ezért gondoltam.
Elvileg akkor labortápot 24V 5A ra aztan had szóljon... és megnézni mit vesz ki az 5A -ból ugye? Akkor már tudni fogom a h hidat méretezni! Köszönöm!
Igen, jól gondolod.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |