Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Építsünk mi is elektromos autót!
Lapozás: OK   49 / 100
(#) (Felhasználó 46585) válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
De, nagyjából így van. Ahhoz, hogy ne így legyen, olcsóbban kellene árulniuk. Ehhez meg nagyobb gyártás kellene, ehhez meg nagyobb kereslet. A kígyó a saját farkába harapott...
(#) EcoPityu válasza silver07 hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Nagyon egyszerűen!
A hengerek helyére tekercseket teszel, a dugattyúkat lecseréled, jó erős hosszában polarizált neodymium mágnesekre. A tekercsekre kapcsolgatod a feszültséget a helyes polaritással, az adott ütemnek megfelelően.
És már kész is!
Hatásfoka üti majd a 10%-ot! Mint egy jobb hangszóró...

Ha viszont a kérdésed alapja az lenne, hogy belezzünk ki egy otto motort, hogy "úgy nézzen ki" mint a gyári, és építsünk bele villanymotort, akkor jó ötlet, átalakítási költség, vizsgáztatás minek!
Egy jó hifi, és mehet a motorhang mp3-ról!


Pityu
(#) EcoPityu válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Ez a filmből is kiderült!
A Hummeres "kutyás" csávó is azt mondta, hogy az EV1-el nem lehet "vonulni" az utcán!
Na meg hát a hummerek majdnem vízállóak is... (csak a Balaton egy kicsit sok nekik!)
(#) EcoPityu hozzászólása Márc 2, 2012 /
 
Az akkumulátor költségekkel is az a baj, hogy hiába fog lemenni(ha lemegy), az áruk, akkor is függni fogunk a gyártóktól, ugyanúgy, mint az üzemanyag terén...
Ha majd mi találunk a Magyar föld mélyén nyersanyagot az akkukhoz, nálunk lesz hozzá infrastruktúra, mindenkinél odahaza szélerőmű "lapátol" az udvaron, és napelemek borítják a háztetőket, na akkor lesz olcsóbb, és "zöldebb" a közlekedés!
/Akkor jön majd a zöldadó!/
(#) kameleon2 válasza EcoPityu hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Részben már van zöldadó. Nézz utána kié a magyar szélenergia kontingens több mint 95%-a. Elárulom - Spanyol kézben van. Szigorúan véve mi is a szélenergia kontingens? - Levegő......... A föld java része a bankoké és a külföldieké. A napelemeken jelentős ÁFA van támogatás nulla - mit akarsz még? . Nem elég?
(#) kameleon2 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 2, 2012 /
 
Tesla roadster helyett inkább az új Tesla S ha már válogatni lehet, de a megfizethetőbb még mindig inkább a 3MFt körüli ár.
(#) komorkoma válasza EcoPityu hozzászólására (») Márc 3, 2012 /
 
Egy lithium mindenhol kb egyenlő előfordulásu, és nem tul drága, szélerőmű magyarországon igen keveset ér/néhány helyet kivéve/
A napelem nyáron ok, nekem is van több kilowatt teljesítményű, de télen nem sokat ér.
A nulponti energia vagy másnéven free energy ok, de azzal az a gond minden infót blokálnak.
Az akku viszont nem drága /persze relativ/ kb 230ezer 12kwó
(#) Orion90 válasza komorkoma hozzászólására (») Márc 3, 2012 /
 
Itt van néhány ingyenenergiával kapcsolatos dolog. Bővebben: Link
(#) silver07 hozzászólása Márc 5, 2012 /
 
Sziasztok!
Elektromos fun-ként egy otto-motort szeretnék elektromossá varázsolni.
Az elképzelés lényege,hogy kis alkatrész,ill alkotórész elhagyás mellett, az eredeti ütemeket meghagyva,egy elektromos autót építek.
Ami az elképzelésem lényegét jelenti,az az,hogy az elektromos energiát egyetlen akkuból fogom kinyerni.
(#) zolika60 válasza silver07 hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Ez valami tréfa?
(#) silver07 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Nem, ez komoly!
Egy autóvillamossági szerelő haverral építjük a járgányt.
(#) bbalazs_ válasza silver07 hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Esetleg reszleteket is megosztasz velunk? Mert elso hallasra valoban igen meredeknek tunik.
Az otto motor es a villanymotor kb annyiban hasonlit egymasra, mint a kvarcora az ingaorara...
(#) silver07 válasza bbalazs_ hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Arra gondolok,hogy elektromágneses elven meghajtható az otto-motor.
(#) sanykaraj válasza silver07 hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
HA bárki megmondja,hogy azt hogyan akkor...
(#) silver07 válasza sanykaraj hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Az van, és ezt nagyon sajnálom,de nem merem ideírni a részleteket.
Az ötlet remek autóvillamossági szakemberrel,nem kezdővel, ma délután egyeztettem csak annyit mondott te tudod,de nem biztos,hogy reggel felkel neked a nap.
Úgy hogy elnézést mindenkitől.
Azt hiszem ez így korrekt.
Sok sikert mindenkinek!
(#) bbalazs_ válasza silver07 hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Ez valoban igy korrekt.
Bar az otletet a maga egyszerusegeben kisse megmosolyogjuk, de neked is sok sikert!
Remeljuk, felkel neked a nap reggel.
(#) sanykaraj válasza silver07 hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Pedig ha meg lehet valósítani nem rósz dolog lenne pl bemutatónak sokat gondolkodtam rajzoltam és utána is számoltam és nem is olyan nagy hülyeség d ez egyenlőre csak a Papir rabja marad.
(#) Ricsi89 válasza silver07 hozzászólására (») Márc 5, 2012 /
 
Szerintem bármilyen bohóckodással sokkal rosszabb hatásfokot érsz el, mintha egy villanymotorral közvetlenül hajtanád a kerekeket. Itt a mozgó, súrlódó részek eléggé rontják a hatásfokot. Egy elektromos autónak ez meg eléggé az ellensége. itt épp arra kellene törekedni, hogy semmi felesleges sallang nélkül, a legkisebb energiaveszteséggel alakítsuk az akku energiáját forgó mozgássá és juttassuk a kerekekhez. Ezzel szemben te épp meghagyod minden rossz tulajdonságát a belsőégésű motornak.
De mint tudjuk mindenki a saját kárán tanul.
(#) Endlos válasza silver07 hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Van egy magyar szabadalom, ami hasonló elven működik, szintén dugattyús villanymotor, állítólag hatékonyabb, mint a forgórészes hagyományos, de nem nagyon akartak semmi közelebbit mondani róla.
(#) Endlos válasza EcoPityu hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
k ár, hogy itt nem lehet lájkolni, most megtettem volna
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Már miért ne lehetne? Jobb oldalon a fejlécen a kezecskék. Csak itt nem úgy hívjuk.
(#) (Felhasználó 46585) válasza Endlos hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Ha van ilyen szabadalom, akkor a leírását meg is lehetne találni. Az igénypontokban minden le van írva a felépítéséről, ki lehetne találni, hogy ez mitől jó. Utánna már csak egy lépés egy hasonlót csinálni...
De inkább Ecopityu véleményét osztom.
(#) pucuka válasza Endlos hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Alapdolog, hogy minden energia átalakítás veszteséggel jár. Minden dugattyús motor egyik jellemző problémája hogy a lineáris mozgást át kell alakítani a kerekek számára értelmezhető forgó mozgássá. Ez a folyamat is veszteséges átalakítás. A villanymotor eleve forgó mozgást állít elő, ami a kerekek számára minden további átalakítás nélkül felhasználható, még sebességváltó, és kuplung sem szükséges, tehát a dugattyús motorok használatához képest csökkennek a veszteségek, javul a hatásfok. Nem világos ezesetben miért kellene az elektromos árammal lineáris mozgást készíteni, hogy aztán átalakíthassuk akármennyi veszteség árán forgó mozgássá. Persze más eset a lineáris motor, de ott más infrastruktúrális követelmények merülnek fel, ami pl. az egyedi gépkocsi közlekedésben nehezen kivitelezhető.
(#) Endlos válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
n em néztem meg a szabadalmi tárban, csak telefonon beszéltem a feltalálóval, nem igazán akartam belemerülni, csak arra voltam kíváncsi, hogy létezik-e már ilyen kipróbálható, mérhető verzióban, esetleg forgalomban, mert kellene vmi jó motor. Meg tudod keresni pipacsban, ha kíváncsi vagy rá.
(#) Endlos válasza pucuka hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
e gyébként én sem érzem, hogy lenne értelme belemerülni ebbe az irányba, csak hozzátettem, hogy létezik már ilyen találmány
(#) pucuka válasza Endlos hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Magyarországon szokás jobb kézzel bal fültövet vakarni, és még feltalálásnak is nevezni.
(#) Endlos válasza pucuka hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Ez minden országban megvan, de a találmányok arányát nézve pont az ellenkező a tendencia.
(miért látszanak bizonyos hozzászólások halványan, és az én mondataimban az első betűk pirossal? Érdekes ez a fórum szerkezet. Na azt hiszem, elég sokat olvasgattam, tanulgattam itt, el kell kezdenem építeni egy 96 voltos Lithium-Ion töltőt, de jó lenne vki, aki már épített hasonlót. Esetleg Debrecenben. Szoktatok talikat szervezni? Vagy az ilyen jellegű kérdések nem illenek ebbe a topicba?
(#) zolika60 válasza Endlos hozzászólására (») Márc 6, 2012 /
 
Ha valaki OFF-ot ír az halványabb Ha pedig nem kezdi a mondatokat nagybetűvel akkor a modik bepirosítják, mint a suliban a tanítónéni. :yes:
(#) Endlos válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Márc 7, 2012 /
 
Nem csak emiatt taliztam volna veletek, egyszerűen csak kíváncsi vagyok rá, ha egy fórumon jelen vagyok, hogy azok az emberek milyenek a valóságban, mert ugye itt bármilyen arcot kialakíthat magának az ember. Akkor ezt most beszürkítem, remélem, jól csinálom.
(#) laczo- hozzászólása Márc 11, 2012 / 1
 
Én arra gondoltam veszek egy twingót 10 db 6v ólomaksit egy 60v-os villanymotort töltő és vezérlő elektronikát. Ezt mind be passzírozom a twingóba miután kidobtam belőle a régi otto motort és kész. ha egy töltéssel 80 km tudok menni 60km/h végsebességgel már elég. 1 év alatt visszajön az ára 2 év után aksi pack csere. A benzin ára most 416 ft.
Következő: »»   49 / 100
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem