Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   117 / 607
(#) szamóca hozzászólása Szept 19, 2014 /
 
Bővebben: Link
Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2014
(#) Gery78 válasza szamóca hozzászólására (») Szept 20, 2014 /
 
De jó ez a kép! Régebben azokat a kis aranyszálakat kézzel forrasztották oda a csajok.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2014
(#) szamóca válasza Gery78 hozzászólására (») Szept 20, 2014 /
 
(#) mineral hozzászólása Szept 21, 2014 /
 
Van új a nap alatt! Számomra nagyon új óra! Az állam leesett. Minden órakedvelőnek ajánlom a videó megtekintését. Vicsysnek különösen.

Bővebben: Link
(#) Frankye válasza mineral hozzászólására (») Szept 22, 2014 /
 
Homo ludens... Jópofa!
(#) kameleon2 hozzászólása Szept 23, 2014 /
 
Végre egy értelmes ember: Iphone 6 tuning
(#) kérdező válasza kameleon2 hozzászólására (») Szept 23, 2014 /
 
De minek kell ehhez ekkora védőruha?
(#) SzervízMacska válasza kameleon2 hozzászólására (») Szept 23, 2014 /
 
Jó nagy melléfogás ez a kiálló kamera...
(#) kameleon2 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Szept 23, 2014 /
 
Ha ezt szegény Melós Pityu megérte volna... Visszarendelte volna az egészet. Amíg iMan támasztotta a MAC-et, addig nem billegett.
(#) andras99 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Szept 23, 2014 /
 
Egyetértek. És ha leteszed valahová mi fog összekarcolódni először? Hát a kamera...
(#) manson1989 válasza andras99 hozzászólására (») Szept 23, 2014 /
 
iPhone 5-től felfele a kamera lencséje zafír kristályból készül, nem hinném, hogy megfog karcolódni.
(#) Gery78 válasza manson1989 hozzászólására (») Szept 23, 2014 /
 
Nézd meg a köszörülés után.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2014
(#) zoly15 hozzászólása Szept 24, 2014 /
 
Itt egy különös óra talán Viktor következő projectje?
(#) mineral válasza zoly15 hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Elképzelhető! Bővebben: Link
(#) vicsys válasza mineral hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Köszönöm, ezeket már láttam. Tényleg látványos, bár költségkímélőnek nem nevezném...
(#) mineral válasza vicsys hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Van valami elképzelésed a vezérléssel kapcsolatban?
(#) vicsys válasza mineral hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Gondolom valami mikrokontroller+portbővítő+meghajtó fokozat+léptető motorok lehet benne. És persze valami jól komponált szoftver és mechanika.
(#) szamóca hozzászólása Szept 24, 2014 / 1
 
(#) kérdező válasza szamóca hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Szép!
Sima papírlapot használtak? És csaj a kísérletező.
(#) vicsys válasza kérdező hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Metal plate=fémlemez. Egyébként ugyanezt eljátszották már úgy is, hogy hegedűvonóval izgatták a fémlemezt...
(#) kérdező válasza vicsys hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
Átugrottam a kiírást. Egyébként egy jó ötlet lenne a fekete papír is. Ki fogom próbálni.
(#) _BiG_ válasza vicsys hozzászólására (») Szept 24, 2014 /
 
A jó öreg Chladni professzor híres kísérlete
(#) gernerakos hozzászólása Okt 16, 2014 /
 
Teljesen relé vezérelt lift: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2014
(#) kérdező válasza gernerakos hozzászólására (») Okt 16, 2014 /
 
Nemrég láttam hasonló korú, szintén majdnem teljesen relé vezérelt liftet. Ganz-os volt, és minimum 40 éves. Ma már szerintem feleslegesen túlbonyolítják a liftet frekvenciaváltóval. (Sok mindenre jó a frekiváltó, de liftbe teljesen felesleges hibalehetőség.)
(#) gernerakos válasza kérdező hozzászólására (») Okt 16, 2014 /
 
Én még sose voltam liftnek a motor szobájába, de úgy mennék... A videó láttán meg csak kapkodom a fejem, hogy mikor hol melyik relé mit csinált...
(#) kameleon2 válasza gernerakos hozzászólására (») Okt 17, 2014 /
 
Némelyiket jobb ha nem látod...
(#) _BiG_ válasza gernerakos hozzászólására (») Okt 17, 2014 /
 
Tulajdonképpen ez a vezérlés volt a PLC alapja, ezt modellezi a létradiagram
(#) kameleon2 válasza gernerakos hozzászólására (») Okt 17, 2014 / 1
 
Az lemaradt és egyre többen átsiklanak felette - ezek a relék kényszer reteszelésű biztonsági relének tűnnek... Láttam olyan liftet és liftvezérlést, ahol házi gyártmányú PLC vezérelt mindent. Ez még nem lett volna baj, de voltak olyan alkatrészek a panelen, amik 90-95 fokosak voltak. Igaz - csak hőkamerával lehetett látni. Az üzemeltetők meg nem tudták miért rohad le állandóan. Valahogy én ezekben a relékben jobban megbízok. A vasúti biztosítóberendezésekben vannak 90 éves relés megoldások - amik jelenleg is működnek. Az új elektronikus változatok az 5-10 évet sem érik meg a gyors alkatrész-amortizáció miatt. Ezek a relék egyszerű mechanikából állnak - reprodukálhatóak. A mai mikroprocesszorok, félvezetők kevésbé. Arról nem is beszélek, hogy az imént említett berendezések közül - meglepő módon - nem a félvezetős fogyaszt kevesebbet.
(#) _BiG_ válasza kameleon2 hozzászólására (») Okt 17, 2014 /
 
Te, ezt nem mondod komolyan, hogy a relés kevesebbet eszik, mint egy PLC-s vezérlés...
PLC-nél eleve csak a kimenetet kell plusz relézni, ha teljesítményt akarnak kapcsolni, de a mai szilárdtest relék köszönik, boldogulnak.
Az, hogy egy PLC-s vezérlést vacakul csinálnak meg, az a kivitelezést minősíti, nem a PLC-t.
A túlhevülés az érintkezők alulméretezéséből adódhat. A 24 V-os kimenethez a relé is 24 V-os tekerccsel játszik, az nem hevül túl.
(#) kérdező válasza kameleon2 hozzászólására (») Okt 17, 2014 / 1
 
A vasúton 100 évnél öregebb bizberek is üzemelnek sok helyen, és fognak is. A 30a-n (Budapest-Székesfehérvár vasútvonal) vadi új elektronikus van, emiatt késnek a vonatok, mert tele van hibával. Egyszer egy szintén új motorvonat szoftvere unt meg együttműködni, mikor elküldték a helyére az 50 éves ingaszerelvényeket, gond nélkül mentek.
Azért nem lenne rossz az új technika, ha megtanulnák együtt használni a jól bevált megoldásokkal, és ugyan azok a jó minőségű alkatrészek lennének, amik 50 évvel ezelőtt voltak. Sok helyen higanykapcsolók kapcsolgatják az áramot a közút-vasút kereszteződéseknél, és nincs velük gond. Most meg sorra száradnak ki az elkók... Van, hogy egy nyavalyás SMD alkatrész miatt áll a forgalom, vagy egy lefagyott szoftver miatt kell segélygépet hívni a mozdonyhoz.
A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2014
Következő: »»   117 / 607
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem