Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
De jó ez a kép! Régebben azokat a kis aranyszálakat kézzel forrasztották oda a csajok.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2014
Van új a nap alatt! Számomra nagyon új óra! Az állam leesett. Minden órakedvelőnek ajánlom a videó megtekintését. Vicsysnek különösen.
Bővebben: Link
Végre egy értelmes ember: Iphone 6 tuning
De minek kell ehhez ekkora védőruha?
Jó nagy melléfogás ez a kiálló kamera...
Ha ezt szegény Melós Pityu megérte volna... Visszarendelte volna az egészet. Amíg iMan támasztotta a MAC-et, addig nem billegett.
Egyetértek. És ha leteszed valahová mi fog összekarcolódni először? Hát a kamera...
iPhone 5-től felfele a kamera lencséje zafír kristályból készül, nem hinném, hogy megfog karcolódni.
Nézd meg a köszörülés után.
A hozzászólás módosítva: Szept 23, 2014
Elképzelhető! Bővebben: Link
Köszönöm, ezeket már láttam. Tényleg látványos, bár költségkímélőnek nem nevezném...
Van valami elképzelésed a vezérléssel kapcsolatban?
Gondolom valami mikrokontroller+portbővítő+meghajtó fokozat+léptető motorok lehet benne. És persze valami jól komponált szoftver és mechanika.
Szép!
Sima papírlapot használtak? És csaj a kísérletező.
Metal plate=fémlemez. Egyébként ugyanezt eljátszották már úgy is, hogy hegedűvonóval izgatták a fémlemezt...
Átugrottam a kiírást. Egyébként egy jó ötlet lenne a fekete papír is. Ki fogom próbálni.
A jó öreg Chladni professzor híres kísérlete
Teljesen relé vezérelt lift: Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2014
Nemrég láttam hasonló korú, szintén majdnem teljesen relé vezérelt liftet. Ganz-os volt, és minimum 40 éves. Ma már szerintem feleslegesen túlbonyolítják a liftet frekvenciaváltóval. (Sok mindenre jó a frekiváltó, de liftbe teljesen felesleges hibalehetőség.)
Én még sose voltam liftnek a motor szobájába, de úgy mennék... A videó láttán meg csak kapkodom a fejem, hogy mikor hol melyik relé mit csinált...
Némelyiket jobb ha nem látod...
Tulajdonképpen ez a vezérlés volt a PLC alapja, ezt modellezi a létradiagram
Az lemaradt és egyre többen átsiklanak felette - ezek a relék kényszer reteszelésű biztonsági relének tűnnek... Láttam olyan liftet és liftvezérlést, ahol házi gyártmányú PLC vezérelt mindent. Ez még nem lett volna baj, de voltak olyan alkatrészek a panelen, amik 90-95 fokosak voltak. Igaz - csak hőkamerával lehetett látni. Az üzemeltetők meg nem tudták miért rohad le állandóan. Valahogy én ezekben a relékben jobban megbízok. A vasúti biztosítóberendezésekben vannak 90 éves relés megoldások - amik jelenleg is működnek. Az új elektronikus változatok az 5-10 évet sem érik meg a gyors alkatrész-amortizáció miatt. Ezek a relék egyszerű mechanikából állnak - reprodukálhatóak. A mai mikroprocesszorok, félvezetők kevésbé. Arról nem is beszélek, hogy az imént említett berendezések közül - meglepő módon - nem a félvezetős fogyaszt kevesebbet.
Te, ezt nem mondod komolyan, hogy a relés kevesebbet eszik, mint egy PLC-s vezérlés...
PLC-nél eleve csak a kimenetet kell plusz relézni, ha teljesítményt akarnak kapcsolni, de a mai szilárdtest relék köszönik, boldogulnak. Az, hogy egy PLC-s vezérlést vacakul csinálnak meg, az a kivitelezést minősíti, nem a PLC-t. A túlhevülés az érintkezők alulméretezéséből adódhat. A 24 V-os kimenethez a relé is 24 V-os tekerccsel játszik, az nem hevül túl.
A vasúton 100 évnél öregebb bizberek is üzemelnek sok helyen, és fognak is. A 30a-n (Budapest-Székesfehérvár vasútvonal) vadi új elektronikus van, emiatt késnek a vonatok, mert tele van hibával. Egyszer egy szintén új motorvonat szoftvere unt meg együttműködni, mikor elküldték a helyére az 50 éves ingaszerelvényeket, gond nélkül mentek.
Azért nem lenne rossz az új technika, ha megtanulnák együtt használni a jól bevált megoldásokkal, és ugyan azok a jó minőségű alkatrészek lennének, amik 50 évvel ezelőtt voltak. Sok helyen higanykapcsolók kapcsolgatják az áramot a közút-vasút kereszteződéseknél, és nincs velük gond. Most meg sorra száradnak ki az elkók... Van, hogy egy nyavalyás SMD alkatrész miatt áll a forgalom, vagy egy lefagyott szoftver miatt kell segélygépet hívni a mozdonyhoz. A hozzászólás módosítva: Okt 17, 2014
|
Bejelentkezés
Hirdetés |