A privát üzenet rendszerben karbantartásokat végzünk. Lassulások előfordulhatnak!
Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Ha nincs is AC labor tápegység (nekem is csak most lesz), egy 60W-os izzó lámpát sorosan lehet kötni a 230V bemenettel. Utána biztonságosan meg lehet mérni, mi okozza a biztosíték kiégését.
És cseréld ki a D901-et és a D902-t, de gondolom, ezt felesleges mondanom.
Persze, csak rég ültem le hobbizni egyrészt, másrészt gyári erösítőket nem javítottam és gondoltam vannak ökölszabályok, meg tapasztalati hibák amiket érdemes kizárni, szóval köszi mindkettőtöknek, holnap ha odajutok megnézem! Wrap kötések vannak, jobbnak látom én is az izzós indítást
Szia!
Végtranzisztor C-E zárlat. A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2024
A WRAP kötések nagyon stabilak, azokat nem érdemes piszkálni.
Valami zárlatra dolgozhat, ha az egyenirányító diódák füstölnek. Bluetooth modul beépítésSziasztok! Egy amatőr kérdést tennék fel, és megköszönném a nálam tapasztaltabbaknak a választ. Van egy Technics sa ax540 erősítő, ebbe szeretnék beleépíteni egy bluetooth vevő modult, ami maximum 5 voltot igényel. Az erősítő alaplapján egy helyet találtam, amiről tudnék tápot adni a modulnak, a hangerőszabályzó motor meghajtó ic-ről, de az 5.6 volt. Ez már sok. Ebből szeretnék kivenni 4.5-5 voltot. Gondolkodtam a 7805-ön, de ha van más ötlet, azt szívesen veszem. Nem sok áramot vesz fel a modul, de nem szeretném ha a rossz ötletem miatt menne tönkre az erősítő. Köszönöm a választ!
Üdv, a 30.-ik oldalt a tápegység rajzán ott van a készenléti transzformátor Tr751, ami kb 9V -os egyenfeszültséget ad a C753 pufferkondenzátorra. Én onnan lopnám le a feszültséget, mondjuk az említett 7805 (vagy ha elég akkor egy 78L05) stabilizátor részére.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2024
Ui.: Ha kapcsoltatni is akarod, akkor az előző kondenzátorról csak a pozitív szálat vezetném a stabilizátorra, a test szálat pedig a Q751 tranzisztor emitter lábára kötném.
De ha végigköveted a W701 csatlakozó vezetékeit, a 9 és 10 pont egy közös test lesz, ahhoz képest pedig az 1-2 és 3-4 pontok egy egyenirányító után egy pufferkondira kisebb feszültségű szimmetrikus egyenfeszültséget fognak szolgáltatni, annak a pozitív feléről is lehet áramot lopni a stabilizátornak.
Szia
A rajzot megnézve van egy 5V-os táp az IC351 8-as lábán. Miután rákötötted, ellenőrizd, hogy nem melegszik-e túlságosan a Q351 jelű tranzisztor, esetleg egy hűtőzászlót tehetsz rá a biztonság kedvéért.
Szia! Építettem már be jó néhány bluetooth modult autórádiótól házimozi erősítőig. A gondok közül a +5 V kinyerése a legkisebb. Mivel a tápnak és a jelnek is kell test, lesz egy földhurok ami búgást és kerregést okoz. Ezt lehet mindenféle trükkel csillapítani, de nem tudtam azt az eredményt megközelíteni sem, ami külső táplálással könnyedén adódik.
Az utóbbi időben a mellékelt kép szerint oldom meg a bluetooth jelforrást.
Éppen erre gondoltam, de megelőztél. Eddig semmilyen erősítőbe nem sikerült BT modult úgy beszerelni vagy hozzákötni, hogy az ne kerregjen. Bár csináltam precíz, nagyom szimmetrikus bemenetű illesztő erősítőt, de az jóval bonyolultabb mint egy külön tápegység.
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2024
Már egyik ismerősömnek sincs régi trafós Nokia töltője. Mind nálam van a széfben
A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2024
Nekem még van kettő.
BT modulokhoz a kapcsitápok sem jöttek be, ez a sima trafós táp a legjobb.
Bluetooth modul és a búgás kapcsán:
Nálam is az egyik szobai szettben külső táppal van egy bluetooth "doboz", ami egy sok helyen kapható, tápfeszre nem kényes modult (3,7..24V között bármivel elboldogul) tartalmaz, és két RCA aljzat a kijárata. Viszont csináltam beépített verziót is, bár az nem hifi célú helyen van, hanem rádiós magnóban korszerűsítésként. Ott először ugyanebbe a sípoló-kerregő zajba futottam bele én is. Majd miután megértettem, mi a gond, lett is egy ötletem. Ilyen HF trafón keresztül csatoltam be a hangkimenetét a rádió eredeti paneljére, a szekunder hidegpontját és a modul táp-negatívját is a puffer-elkónál bekötve. Így gyakorlatban (értsd nem 3 cm-re hajolva a hangszóróhoz) nincs hallható zaja az adott helyen. Azt persze ebből nem lehet megmondani, hogy ez a megoldás a leválasztó trafóval mennyit ront a hangminőségen egy hifi-szintű berendezésen, de legalábbis az FM-rádióvételnél érezhetően tisztább, magasabbra megy ezzel együtt is. Lehetne még leválasztott DC/DC konvertert is beépíteni, mint tápellátás, az ugyanezt az eredményt érné el, HF útba tett "minőségrontó" komponens nélkül. Viszont sokszorosába kerül, pedig már ez se olcsó. Nekem könnyen jött, mert a munkahelyemen épp ki tudtunk bontani egy nagy marékkal selejtezett panelokból, de amúgy a trafó ára összemérhető lenne a BT moduléval.. Bennem inkább az merülne fel a kérdező helyében, hogy egy ilyen, nagyobbrészt vagy teljesen fémházas készülék belsejébe betéve a BT modult, mi marad a hatótávjából..? A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2024
Aliexpress, párszáz forint az audio leválaztó trafó. A teljesen zárt fémházat nem szeretik, egyszer autós erősítőbe tettem és a hátlapját le kellett cseréljem mert teljesen leárnyékolta. De az tényleg teljesen zárt volt, 12.5cm a hullámhossz ugye...
Jó ötlet ez az izolált dc-dc konverter HEStore-ban kapható is, nem is drága.
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2024
Philips HTS3377 erősítőSziasztok!A címben említett erősítőt szeretném életre kelteni, tanácsot szeretnék kérni. Ha feszültség alá helyezem akkor a ventillátor egy minimálisan felpörög, majd leáll. Feszültség 12V-os kimeneten multiméterrel mérve felugrik egy pillanatra, majd visszaesik. 5V-on ugyan ez, de ott kisebb a felugrás. Merre érdemes elindulni? Kondik? Ha igen akkor minden kondit cseréljek (ha nem muszáj nem tenném)? Köszönöm a segítségetek!
Szia!
Ez lényegében eddig nem erősítős, hanem kapcsolóüzemű tápegységes téma. Mindenesetre, nekem egy hasonló modernkori házimozi erősítőben olyan hibával volt dolgom, ami kb. ugyanezt okozta (konnektorba csatlakozás után kb. 3 mp-ig ment a standby LED, majd semmi). Ott egy pici optocsatoló halálozott el, ami a primerre küldte volna vissza a feszültségvisszacsatolást. Ennek híján a - primer oldalon, tehát hálózati potenciálon levő - kontroller elkezdte addig növelni a kimeneti feszültséget, míg túlfeszültségre egy másik védelem le nem tiltotta az egészet. Szkóp, kapcsolási rajz, és tapasztalat nélkül nem feltétlen egyszerű a hibakeresés ezekben. És ésszel kell csinálni, mert vannak hálózati feszültségen levő részei az elektronikában is! Nem tekinthető mindene leválasztottnak, mint egy régi diódahidas tápegységű gépnek - hibás méréssel simán eldurrantható egy s más még benne, a testi épségről nem is beszélve. Javasolt lenne leválasztó trafó, de az még rutinos javítók-barkácsolók esetében sem számít alapfelszereltségnek. Kondi is lehet, de nem esnék neki gondolkodás nélkül az összeset lecserélni. A tápegységen kívül főleg nem. A hozzászólás módosítva: Hé, 10:56
Köszönöm szépen a válaszod, abban reménykedtem hátha valaki futott bele (akár ilyen erősítőnél) ebbe a hibába, de így akkor marad a méregetés, hátha valamire rájövök. Szkópom meg kapcsolási rajzom van, a tapasztalat meg szépen lassan talán jön..
Leválasztó trafót meg igyekszem beszerezni.
Én ilyen meginduló és azonnal megálló kapcsolóüzemű tápban először elkókat cserélném ki, kezdve a visszacsatolásban és a szekunder oldalon lévőkkel, ettől jó eséllyel életre kelnek, ha nem valami túlterhelésre (kimeneten lévő zárlat) tilt le a vezérlés.
A hozzászólás módosítva: 13:06
|
Bejelentkezés
Hirdetés |