Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Szia!
Többségében a vezetőoldali ablakemelő megy tönkre a leghamarabb, mert hát azt használják a legtöbbet. Itt is érvényesül a silányítás, garancián túl. A hajtás úgy van kialakítva, hogy a rendelkezésre álló gyári kenőanyag pont elfogy, és még egy kicsi. A csévélő görgők tengelye van kitéve a legnagyobb nyomatékoknak, amik persze sikló csapágyazásúak de nem perselyezettek. Keménynek kemény a műanyag alkatrész, de ezt az igénybevételt nem bírja ki hosszú távon. Befeszül, dörzsölődik és az elektronika vagy más gyenge pont engedni fog vagy tilt. Ha bowdenes a vonszoló, jobb esetben kiszálkásodik és az szakad el, de az sercegő recsegő hangot hallat ahogy a szálak a belső, ajtókárpit és lemeztesthez súrolódnak. Ha lebontod az ajtókárpitot, látni fogod mit kell tenni, ha nem, készíts egy pár fotót s talán megoldjuk. Az ablakvezető síneket belülről nem árt egy kis síkosítóval enyhén megkenni, mert mostanra abból is kikopott a plüss vezetősín. Üdv.:VIM
Szevasztok!
Ma megtörtént az elektronikus gyújtás modul cseréje. Az autó indul hidegen és melegen is. Remélem sokáig így is marad. Üdv. mindenkinek.
Sziasztok! Először is üdvözlök mindenkit az oldalon. Régebben is olvasgattam sokat az oldalt, azonban most olyan problémám van amit sajnos nem tudok megoldani, ezért fordulok ide. A gondom a következő: Van egy Fiat Punto 1.1 szgk-nk, ami benzin/gáz kettős üzemű, régóta tapasztalom hogy gázüzemnél alapjáraton rövid időre mintha kihagyna a gyújtás (alapjárat csökkenés), illetve szintén gázüzemnél az összes gyertyapipánál áthúz a szikra. Tavaly október óta van a kocsi tulajdonunkban, és mivel 2 évet állt a kocsi, így biztos ami biztos alapon (bbb tudja mennyire precíz vagyok ilyen téren), a lehető legtöbb dolog cserélve lett aminek köze van a gyújtáshoz. Úgymint: gyertya, gyertyakábel, a két trafó közül az egyik. Ennek ellenére továbbra is szembesülök a fent leírt problémával. Mivel a gázellátó rendszert pont ezen a héten vizsgáltattam be egy szakműhelyben így annak a hibája kizárható. Ebben a dologban kérném a segítségeteket, mivel nem értek a gyújtási rendszerhez. Segítségeteket előre is köszönöm.
Ha áthuz a szikra, az hibás gyujtokábelra utal. Viszont ez független attol, hogy gázzal vagy benzinnel üzemel a motor, vagy áthuz, vagy nem. Esetleg még a gyertyahézagokat nézd meg.
Köszönöm a gyors választ akos70! Igen, élek a hibás gyertyakábel gyanújával, de számomra elképzelhetetlen hogy egy új alkatrész legyen a ludas (de minden lehetséges), a gyertyahézagokat mindenesetre megnézem, de úgy emlékszem 0.70-re állítottuk őket.
Piet, ha a pipánál áthúz a szikra, akkor a pipa rossz.
Koszos, kicsapódott a belső felületén valami (víz, fémgőz, akármi). Tök mindegy mekkor a gyertya hézag, lehet 5 mm is, a pipánál akkor sem húzhat át. Meg sehol sem... Idézet: „de számomra elképzelhetetlen hogy egy új alkatrész legyen a ludas” Sajnos nem az.
Valoban nem valoszinü, de a teljesség kedvéért odairtam azt is. Pl. félcentis hézagnál már elgondolkodna az a szikra, melyik a járhatobb ut.
Nem gondolkodhat!
A pipa fémrésze és a legközelebbi fémrész között több centi távolság van...
Nem nagyon figyeltetek de azért köszi a tippeket.
Még1x leírom: A motor hol megy le/fel hol pedig nem.Néha megmakacsolja magát és feszt nem mozdul. Én már előrébb léptem és kiszedtem az egész elektronikát(kva nehéz volt!)és a söntellenálláson reszelgettem de rövid tökéletes le/fel tekergetés után másnap reggelre ismét szivat. Nem szeretnék komplett elektronikát venni,mert gyanítom cost a fortune.
Köszi, de ezen már túl vagyok.Nem ma kezdtem bocsi.Aksit ragadtam először és hibátlanul megy le/fel.
A hengerben meg nyomás.
De mindegy is, a lényegen egyetértünk.
Probáltad már a vezérlöt megcserélni a jobboldalival?(már ha egyforma) A motorral van egybeépive?
Hát, ha mindent megnéztél és hol megy, hol nem, akkor a gumicsőben (vagy ennél a típusnál másképpen van megoldva?), ami az ajtó és kasztni között van, lehet törés valamelyik szálon. Főleg, ha vezetőoldali. Egy hónapja volt volt dolgom hasonló esettel, csak ott a kp.zár nem működött emiatt. Három csatlakozót is találtam 1m-n belül.
Az ajtóban az elektronikánál, az ajtóból kicsatlakozásnál, és a függőleges merevítésnél a padlókárpit alatt. VIM
Egyébként bármi meglepő, a kicserélt gyújtótrafónál is látom a szikrát. Kicsit jobban átnéztem a gáz átalakítás műszaki dokumentációját és a következő dolgot találtam benne: "a 6-os jelű vezeték a gyújtótekercs 1-es jelű vezetékpontjára" mindenesetre holnap ellenőrzöm még 1x az elektródahézagot, illetve kipróbálom másfajta gyertyakábellel is (még jó hogy van a háznál másik Punto is aminek megmaradt a kicserélt kábel szettje, illetve az előző Fiatomnak is a maradék alkatrészei).
Nem jellemző hogy az ajtót nyitom vagy csukom.Ez az autócsoda(sógoré)produkált már mindent.Központi fűtéssorkapcs csere,Fényszóró(bal első)nem világít??!!Szervokormány hibajelzés,légzsák bal ill.jobb 1 hibajelzés,állandó MIL lámpa hibajelzések.néha eltűnnek.
Szal gyanítom az a központi elektronika rakoncátlankodik. Ami egy Siemens egység francia felirattal olasz autóban. Annak a nevére lennék kiváncsi,hogy utána tudjunk nézni a bontóban.Egyébként a kormány alatt leledzik.
Lehet, hogy már túl álmos vagyok, de egy szót sem értek abból, amit írsz.
Idézet: „Egyébként bármi meglepő, a kicserélt gyújtótrafónál is látom a szikrát.” Mi az, hogy "látom a szikrát" ? Hol látod a szikrát ??? A gyújtótrafónál, hogy a bociba lehetne szikra ? Idézet: „és a következő dolgot találtam benne: "a 6-os jelű vezeték a gyújtótekercs 1-es jelű vezetékpontjára" mindenesetre holnap ellenőrzöm még 1x az elektródahézagot,” Most ezzel mi van? A trafó primerjének két pontja van: 15; 1; A 15-re nyilván nem köthető, mert az a "+". Tehát csak az 1-re lehet kötni. Ha nem oda lenne kötve, soha el nem indult volna... De hogy jön a 6-os vezetékhez az elektródahézag ellenőrzése ??? Áhhh... Megyek aludni. :no:
Elnézést ha kicsit félre érthető voltam, megpróbálom elmagyarázni jobban: anno cserélni kellett a gyújtótrafót, akkor azt hittem megszűnik a jelenség de ennek ellenére az arra kötött kábelek végénél is van szikra áthúzás (ami a gyertyára van dugva). A 6-os jelű vezetékes dologgal kapcsolatban pedig, az átalakítási dokumentációt néztem át, lehet hogy az átalakításnál valamelyik vezetéket (esetemben a 6-os jelűt) rossz helyre kötötték, vagy éppen felsértettek egy másikat az átalakításnál. Nagyon szívesen felraknám az egész átépítési dokumentációt, de mivel az kb 40 oldalas kicsit körülményes lenne. Az elektróda hézagot pedig akos70 kommentjéhez írtam. Aki tanácsolta azok ellenőrzését.
Sziasztok!
Új vagyok itt. Szeretnék végre választ kapni arra a kérdésre, hogy a body computer csak egyetlen autóhoz használható vagy egyikből átpakolható a másikba (ugyanaz a tipus) A kérdésem oka: van egy fiat panda 1.1 Active 2004-es autóm, meghalt benne a body computer, meg lett rendelve az új, megjött (hurrá), szervízben kiderült nem ugyanaz mint ami benne van, vissza a boltba, monják nem tudják visszacserélni merthogy ez erre az autóra lett kalibrálva és másik autó nem indítható vele! Ha valaki tud erre választ adni, kérem írjon Amúgy interneten találtam más tipusú autókhoz bontott body computert, ez vetette fel bennem a kérdést!
Tipusfüggö, van, aminél az ECU-ban van megoldva az inditásgátlás, ha a tiéd is ilyen, akkor akár igaz is lehet, amit mondtak.
De ha nem hozzávalo, és a bolt ezt szerezte be az autodhoz, akkor bizony vissza kéne vennie. Ha mégsem, keress a bolt falán egy "Panaszával fordulhat:" kezdetü táblácskát. Nem filléres dologrol van szo, gondolom.
Sziasztok!
Van egy Fiat Seicento 1.1-es 2007-es évjáratú autónk(5000km -el). Most, hogy beállt a hidegebb idő, nehezen indul be az autó. Amikor ráadjuk a gyújtást - felvillan az összes lámpa - csak az akkumulátor töltésjelző és az olajnyomást jelző lámpa marad égve - indítjuk az autót, és csak gázadással indul be, úgy, hogy kigyullad a vízhőmérséklet figyelmeztető lámpa..ez csak akkor alszik el, amikor felveszi az autó a normál alapjáratot. És az a bajom, hogy ezt nem csak a reggeli hidegindításnál, hanem így hogy hűvősebb lett, nappal is ezt csinálja... Szerintetek mi lehet a probléma? Az aksi teljesen új.. Remélem lesz valami ötletetek.. Előre is köszi a segítséget! Sanyi
Köszi szépen a választ!
Sajna közösen szúrtuk el, mert én mondtam hogy alap 1.1-es panda,, de a rákérdezésnél kimaradt az elektomos ablakemelő, emiatt nem stimmel az áru! Ezért érdeklődök utána mert ha nem autóspecificus akkor eladóvá válik, de átvágni nem akarok senkit!
A fogak darálódtak le.
Összecsavaroztem a két tárcsát. Hiba elhárítva. :yes:
Köszönöm a segítséget gezua, Frankie, akos70, bbb, Inhouse és Sendi-nek.
Másfél hónappal ez előtt befújtam CHIP kontakt spay-val a jeladó, és a gyúgtóegység csatlakozóját. Azóta hidegben-melegben pöccre indul. Remélem -így 1,5 hónap után- nem kiabálom el a sikert...
Örülök, hogy végül megoldódott a gond.
Idézet: „A fogak darálódtak le. Összecsavaroztam a két tárcsát. Hiba elhárítva.” Gratula!
Szerintem beragadt a rugó ami az automata szivatót működteti.
Ott keresd ahova kimegy a gázbovden. Amikor elindítod nyomd meg a rugót és oké lesz Az enyémen egy picit állítottak a gyujtáselosztónál. Két csavar fellazít és egy picit állít. Kisérletezz!
Sziasztok! Pár héttel ezelőtti Punto gáz üzem probléma, az elmúlt hetek tesztelési tapasztalata alapján úgy tűnik megoldódott. Ugyebár adott volt egy benzin/gáz üzemű Punto amely gázüzemen egyenetlenül járt alapjáraton. Egy autószerelő műhelyben tett látogatáskor kiderült (ahol CO mérővel megmérték hogy mekkora a káros anyag kibocsátás) hogy gázüzemen túl sok gázt kap a motor és ezért az túldúsul, mivel ilyenkor leesik a fordulatszám amit a léptető motor azonnal korrigál ezért tapasztaltam az alapjárati problémát. Mindösszesen a reduktor tetején lévő levegő csavaron kellett kicsit állítani és a probléma úgy tűnik megszűnt. Azóta szerencsére nincs a kocsival probléma, a biztonság kedvéért a gyújtógyerták hézagát is amennyire lehet az előírt értékre állítottam.
szia.van egy 1993as 1,1es injektoros fiat unom,hidegen kicsi az alapjárat meleg motornál meg feljebb megy az alapjáratom,de általában hidegen kellene magasabnak lenni az alapjáratnak és melegen lemegy nem forditva,elöre is köszönöm a választ.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |