Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Igaz. Viszont a beszivárgó szennyeződések kiváló szigetelő hatásának "köszönhetően" csak a polírozás segített. (Durvább csiszolást nem akartam, nehogy túl nagy legyen a hézag.)
Semmi gond, csak nem volt egészen egyértelmű. Így már világos.
Nos, felteszek róla négy képet. De aztán mostmár kérem a pontos hibabehatárolást !!!
Tehát: Az elsőn látszik, hogy már buherálták az elosztót, mert az alsó csavart nem tették vissza. Egyébként a felső kettő stabilan tartja. A másodikon látszik, hogy a forgó izé erősen elpárolgott. Nehét volt megmérni a hozzáférhetetlenség miatt, de a forgó lemez és a pálcák (4db) között kb. 1mm a távolság. A harmadikon a gyújtáselosztó belseje van. A falán a kicsapódott fémgőz. A negyediken az elektronika. A jeladót csak kitapogatni tudtam, mert nagyon hülye helyre tették. A csatlakozóját illetve az elektonika csatlakozóját befújtam kontakt spray-vel. Egyébként semmi rendellenesség nem látszott rajta, hacsak az nem, hogy a gumi vízvédelem erősen máló állapotban van. De a hibák nem nedves időben jelentkeztek.
Pontos hibabehatárolást ne várj.
Az elosztofedélen meg a rotoron az a kis beégés nem okozhat teljes üzemképtelenséget, pláne ugy, hogy hol indul, hol nem. Szoval ezt kizárnám. Marad a pakliban a jelado, az elektronika, meg esetleg ennek a tápellátása. De ezeket még mindig csak akkor tudod kimérni, ha éppen üzemképtelen. Ja, meg esetleg a trafo.
Legközelebb szisztematikusan kezdem a hibát keresni...
Gyanítom egy multiméterrel nem megyek semmire, viszont szkóp csak itthon áll rendelkezésre.
Egy probalámpa meg egy multiméter elég lesz.
Üdv!
Íram már ezelőtt, hogy mi a problémája az én 98-as évjáratú 1 literes injektoros UNOmnak. Elvittem szerelőhöz, és a vízhőfok gomba volt a hibás. Tegnap ahogy átvettem, nem vettem észre rajta idáig semmi rendellenességet. Normálisan beindult, húzott, nem pörgött fel a motor, nem folytott vissza, nem állt le a motor, az injektor se jelzett vissza. Nem tudom, szerintetek lehetett egy vízhőfok gomba meghibásodása a hiba okozója??? Köszi a segítséget. Üdv!
Mint a mellékelt ábra mutatja, lehetett.
Könnyen előfordulhat, hogy figyeli a vízhőfokot a központi egység, így ha nem megfelelő értékeket kap, akkor meg tud hülyülni és képes a motor védelme érdekében leállítani az autót (nehogy megfőzd a motort).
Szevasztok Fórumozók!
Korábban írtam, hogy alapjáraton vagy gázelvételkor leáll a Fiat Uno 1,0 i.e-m. Most már egyáltalán nem indul. Lehúztam a benzincsövet az injektor előtt és azt vettem észre, hogy a gyújtás ráadásakor beindul a benzinpumpa, jön is a benzin, de önindítózásnál már nem nyomja. Létezik ilyen? Ha igen volt már valakinek ilyen hibája és mi volt az oka? A válaszokat előre is köszönöm.
Helló!
Ez egy kicsit összetettebb dolog, mint ahogy látszik. A szivattyú, egyes típusoknál már akkor felhúz, mikor a vezető oldali ajtót kinyitod és utána leáll. Ha a nyomáskapcsoló érzékeli az üzemanyag meglétét, akkor leáll magától. A szivattyúkört, negatív oldalról a" borulás" kapcsoló szakítja csak meg. Ha indítózol, csak akkor fog újra indulni a szivattyú, ha lesz megfelelő fordulat és nem lesz indítózási ciklus. VIM
Szevasz!
Köszönöm a gyors választ. Azt elfelejtettem beírni a hozzászólásomba, hogy teljesen váratlanul azért beindul az autó. Ilyenkor önindítózás közben is nyomja a benzint. A gyújtáskapcsolónak nem lehet köze a hibajelenséghez? Tudom, hogy így fórumon keresztül nem lehet megállapítani teljes biztonsággal a hiba okát és nem is akarok okosabbnak tűnni nálad - akkor nem kérdeznék - csak próbálom kizárni azt, ami nem lehet az okozója. A héten egyébként megnézi egy autószerelő a kocsit és akkor megírom, hogy valójában mi volt a hba. hormy
Azért inditozás közben illene dolgozni a szivattyunak. Söt, ha ráadod a gyujtást, és pár másodperc után leáll a szivattyu, inditozáskor akkor is ujra kell indulnia.
Ugy emlékszem, az Unokban a motortérben a bal oldali doblemezen van 2 egyforma relé egy müanyag fedél alatt, ezek kapcsolják a szivattyut. A reléket a motorvezérlö kapcsolja, ezekben semmi elektronika nincs. Érdemes lenne szétpattintani öket, megnézni az érintkezöket.
Ma megnézte az autót egy szerelő. Benzinszivattyú ok. Gyújtás viszont nincs. Persze ma délután azért többször elindult az autó és egyszer csak kakukk, és azóta semmi. Amikor nincs gyújtáa nem megy a szivattyú sem. Most valamelyik nap a héten elviszem egy autúvillamossági szerelőhöz és talán végre meglesz a hiba.
Esélyes, hogy gyújtáskapcsoló-csere lesz, ami több okból sem túl jó:
- új kapcsoló - új kulcs - új kapcsoló bontóban is annyi, mint egy új karburátor (Tudom, Téged ez nem érint, de én anno majd' szívbajt kaptam, mikor megtudtam)
Helló Frenky!
Nem ismerem a Fiatokat olyan mélységig, hogy a gyújtáskapcsolóját is láttam volna, de a kapcsolók többségét lehet cserélni a zárbetét végén. Tehát nem kell szerintem új kulcs, csak a villamos érintkező a csatlakozókkal. De ha ez is volna a hiba, ránézésre is megállapítható, mert a gyújtás relé ilyen esetben nincs meghúzva, ami utalna az érintkező rossz kontaktjára, és manuálisan azonnal segíteni lehet a hiányosságon. Szerintem egy periférikus diagnosztikát kellene nála nézni, ami kiderítené melyik érzékelő (mert szerintem az) csinál gyújtás tiltást. Persze nem akarok itt okoskodni, főleg ha Neked ilyen típusod van, csak számba venni a hiba lehetőségeket. Üdv.:VIM
Szia!
Igaz! A szivattyúnak mennie kellene. De a gyújtásnak lennie kell egy reléjének amire a motorvezérlő küldhet parancsot, hogy állj. Talán épp a relét kéne megnézni, no és a gyújtáskapcsolót. Hormy nem írja ugyan, hogyan áll le a motor, mert más az üzemanyag és más a gyújtáshiány esete. Üdv.:VIM
Már csak volt. Azóta már nem engem "boldogít", bár a márkahűség megmaradt, most egy Palio-m van.
Nem tudom, hogy a betétet lehet-e cserélni külön is, én anno egy bontóban akartam venni új kapcsolót, de a horror ára miatt maradt a jó öreg (szaki által javasolt) WD40 kúra. Utána nem volt vele gondom (nekem), de az új tulaja állítólag nagyon csúnyákat mondott...
Csak így tudom felrakni a progi által megadott hibalehetőségeket, amit az indulás utáni leállásra adott meg.
Valoban lehet benne cserélni az elektromos betétet.
Nem olyan nagyon drága az. Ráadásul pont passzol bele a Polskié, Zuké, csak a csatlakozot kell átkötni. Bár lehet, hogy már ezeket se könnyü beszerezni, esetleg ha valahol van még elfekvöben.
Ehun egy rajz az Unodhoz. Én elöször a 90 és 91 sz. relékkel kezdeném. Ezekröl irtam korábban.
Sziasztok!
Temprám van, a lamda-szonda hiba produkált nálam hasonlókat,csere után tünetmentes lett!
Szevasztok!
Ma megnézte az Unot a villamossági szerelő és kiderült, hogy az elektronikus gyújtásmodul a hibás. Holnap megjön az alkatrész és remélem jó lesz. Üdv.
Helló!
Hát erre kíváncsi leszek! A gyújtás modulnak semmi köze a tápszivattyúhoz, ami neked indítózás alatt sem akar menni. A gyújtáskapcsoló helyezi feszültség alá az egész vezérlő egységet, többek között a gyújtás modult is. VIM
:yes:
Kiváncsi vagyok, azt a 2 relét nézte-e a mester.
Ötleteket várnék,mert én feladtam már:
Fiat panda 2006 multijet ablakemelő elektronika Bal1 nem(mindig) megy fel/le.Motor jó relék kattannak de olyan mintha letiltana nyomatékra.Jobb1 ablak jó. Valakinek hasonló gondja volt-e?
Hozzá tudsz férni a mechanikához? Ha igen, nézz körül annak a környékén, gyanús, hogy valahol megszorul.
Ha letilt a nyomatékhatároló, akkor lehet, hogy tényleg túl van terhelve. Szorul... Száraz... Kopás...
Nekem most romlott el másodszor a bal1 -es emelőm. Először elszakadt banne a "lánc". Most pedig csak lefelé megy, felfelé tenyérrel kell segíteni, hogy fel tudja emelni a motor az üveget. Még nem szedtem szét, de tartok tőle, hogy ledarálódtak a fogak az áttételben, vagy a "lánckeréken". Jófajta kínai termék... :gun:
Nem tudom, hogy a fogak "ledarálódása" lenne, inkább arra tippelnék, hogy száraz, vagy valami szennyeződés került a rendszerbe. (A fogak ledarálódása inkább azt eredményezné, hogy egyáltalán nem mozdul meg. hacsak nem egy-két fog tört le, és az akad be valahová... Thank you China!)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |