Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » FIAT elektromos hiba
Témaindító: Peti.Janka, idő: Máj 11, 2007
Témakörök:
Sziasztok!
Ez nem elektromos hiba, de hátha tud valaki segíteni. Az a gondom, hogy amikor balra befordulok az úton kb 20-30 km/h sebességgel, akkor a bal hátsó lengéscsillapítóm picit zörög, olyan mintha ugrálna benne valami. De csak ennél az esetnél. Már 2 éve meg van az autóm, szinta a kezdetektől csinálj. Talán szét van hullva valami benne? Köszi!
Talán egy szerelőhöz kellene elvinned, nem? Annyit nem ér meg az életed, hogy otthon barkácsolj ilyesmivel?!
Hát csak gondoltam, valaki szedett szét már UNO lengéscsillapítót és esetleg járt így vagy hasonlókép.
Zörög vagy kopog? Ha kopog tipikusan silent.
Szintén erre tippelnék első körben...
De benne van a pakliban, hogy csak a lengéscsillapító rögzítésével van baj. Esetleg a gumi rögzítője kikopott, mint a lengőkar silent blokkjánál... Sajnos ez szoftveres úton nem állapíható meg. Alá kell mászni !
Ha hidegüzemben, indítás után szinte azonnal leáll a motor, majdnem biztosan az alapjárati elektronika a hibás, megoldás csak a csere.
Lengéscsillapítót nem igazán szoktak szétszedni, ha rossz akkor cserélik, én úgy jártam muter Puntojával (tudom nem Uno) hogy ki volt kopva a lengéscsillapító szára, és kopogott, ezt úgy tudod megnézni, hogy megfogod a felső és alsó rész, és elkezded oldalirányba mozgatni, erőteljesen (azért ne akard kiszakítani a helyéből) ha érzed hogy van neki oldalirányú mozgása akkor érdemes lenne kicserélni.
Kopog inkább.
Ugye mikor fordulok balra, jobbra kifelé billen az autó így megemelkedik picit a bal hátsó fele és ilyenkor produkálja ezt.
Sziasztok!
Van egy marea-ám 97.es 1.6-os. Üzemanyag befecskendező hibát jelez ki! Csak ugy tudom elinditani, hogy a gázpedált lenyomom 1-1.5 cm-ert és "köszörültetetm"... Ekkor beindul de az alapjárat olyan 400körül van épp hogy csak forog..., bemelekszik akkor beáll az érték a gyárira, produkál még olyat, hogy megyek 100km/h-val és a fordulatszám kijelző leesik 0-ra, azt elkezd ugrálni, pedig a mocija egyenletesen jár, de ez a hiba csak akkor lép fel, ha gyorsitok, vagy picivel nagyobb gázt nyomok, ha gurulok 80-vannal, akkor mutatja a megfelelő fordulatszámot... Kicseréletem az üzemagyag nyomásszabályzot, szivattyút, injectorokat, szivattyú relét, alapjárati motort, pillango szelep jeladóját de semmi... Van egy másik autom is és abbol cserélgettem a cuccokat ebbe, de semmi... Ha valaki tudna nekem segiteni ebben, azt nagyon megköszönnel! Üdv.:Lacko
Szia!
Most ennyit tudok róla mutatni, de megnézem a kódjait is, hogy arra mit ír. Most megyek és "dobok a lónak".
Szia!
Gondoltam rá én is, de ha szerinted ez is okozhat ilyen problémát kicserélem... Amugy ecu-ra gyanakszom... Annyit elfelejtettem megirni, hogy az üzemanyag szivattyúnak le kéne állnia, ha nem indittom be csak gyújtást adok, de nem áll le... Köszi a segitséget kicserélem azt is!
Próbáld meg kicserélni egy másik ilyen autóból a lambda szondát. az adhat rossz jelet.
Ami még lemaradt és valószínűsíthető hiba forrása lehet.
Szia!
Kicserélni nem probáltam, csak lehuzni a csatit, mert ha jól tudom, akkor bizonyos gyári értékre be kéne állnia az ecu-nak... Megprobálom ezt is kicserélni, hátha megjavulna... Köszönöm segitséged!
Szia!
Lemértem az ellenállást, desajna megegyezik a másikkal, nem ez a hiba forrása, de betekertem egy másikat, de azzal is ezt produkálja! Szerinted az lehetséges, hogy ecu meghibásodott, vagy valami kábel okozta probléma lehet? Kontakt spray-al minden csatit befujtam, hátha valami korozió lehet... Amugy nem egy szétesőfélben lévő autó. Köszönöm a segitséget! Üdv.:Lacko
Szivocső nyomás érzékelőt is bemértem, biztos ami biztos alapon azt is cseréltem, de semmi...
Mi a pontos motorkódod? Ha valami rossz volt benne és kicserélted az attól még nem javult meg, mert a hibatárolóból ki kellene törölni a beíródott rossz értéket. Szerintem a Te esetedben segíthet az akku saru levétele egy-két órára. A rádióra figyelj oda a kód miatt.
Ezt is probáltam! 40percet tudtam, de levettem egy éjszakára! Leveszem megint, hátha azóta változott valami!!!
de amikor ráadom a gyujtást ugye világitanak a hibajelzők, majd sorban elalszanak a befecskendező jel is elalszik, de csak kb 1 másodpercre... (akkor elenőrizné le a megfelelő műkődést, de valami hibát észlel)
Elolvasva a gondokat, és az eddig átnézett dolgokat, én megnézném a felső holtponti jeladót.
Gyanús hogy onnan megy a fordulatszám mérő is. De egy ECU cserét is megejthetsz ha van..
Szia!
Ecu-m is van csak annak a cseréje nem 5 perc mert a kulcsban lévő id-t is kéne cserélni... Azt csak ugy tudom megoldani, hogy berakok egy másik imo vevőt és belerakom annak az ecu-nak a csipjét... Hát ezeket csak holnap probálom ki, mert a holtpont jeladó, ha jól emlékszek a vezérmű burkolat alatt fut... Köszi a segitséegt!
Ect sensor cseréltem!
Cpm az pontosan melyik lenne? a vezérmű pozició? Bocsi hogy ilyeneket kérdezek (motort is cseréltem már az egyikben, de igy soha nem szivtam meg egyikkel sem) Köszönöm!
A szinkronizáláshoz segít a leírás.
Az a baj se gyári kulcsot nem kaptam a kocsihoz, se code kártyát... jelenlegi ecuval kód nélkül megy...
Van itt egy kis rajz, talán segít. A CKP az a forgattyús tenegely jeladója, a CMP pedig a "bütykös" (főtengely végén lévő fogazott tárcsa) tengely jeladója.
CMP= felső holtponti jeladó
Látom vannak itt profi emberkék is! Nekem Fiat Punto 1,7 TD '98- hoz kellene valami elektromos rajz ami szemlélteti a motortérben lévő jeladók/szenzorokat is. Tud valaki segíteni?? |
Bejelentkezés
Hirdetés |