Fórum témák
» Több friss téma |
neked aztán vannak kérdéseid
Egyrészt mielőtt megkérdeznél midnnet 2x már írtam hogy 200-9999 mér, de ott van a szövegben az oldalon, mint ahogy az is hogy 5V nél nagyobb feszt ne kössünk a bemenetére, a 7805 megoldás az nem jó, a kollega már említette hogy egy ellenállás és egy 5,1V Zéner vagy ennek ennek2 az tranyós illesztő fokozata, a negyüteműnél 2 fordulatonként van 1 jel (Skoda 120-nál is), és akkor nem fog jól mérni mivel szorozni kell kettővel az értéket. (szorzóáramkör, lenne rá ötletem, de sztem nem a legegyszerűbb kisPIC bele egy rövid programmal)
Bocs, hogy annyit kérdezgetek, de tudni akarom, hogy milyen lenne, képes-e lennék megcsinálni. Szóval akkor anélkül a szorzóáramkör nélkül nem lehetne megcsinálni? És azt nem lehetne beleírni magának a pic programjába??? Te nemtudnád megcsinálni???
Kösz hogy azért válaszolsz
És egyáltalán akkor milyen kocsikba szerelhető ez be, ahol fordulatonként van egy impulzus?
Esetleg nem tudnál irni hozzászólást arra az oldalra, hogy változtasson a srác annyit a programban??? Mert ez volna a legegyszerűbb.
Utánanéztem és szerintem nincs igazad. Nemtudom hogy a többi kocsinál hogy van, a 120-as Skodánál tuti, hogy 1 fordulat alatt 2 impulzus van. Szóval nem frek. kétszerezőre, hanem frek. felezőre lenne szükség.
Legegyszerűbb frekvenciafelező = bistabil multivibrátor
A négyütemű motoroknál 2 fordulatra jut 1 szikra (nézz utánna neten), a gyújtáselosztó, pedig nem közvetlenül a főtengely fordulatát kapja, áttételezve van (Általába minden "régi" autónál). De ez kiderül ha megcsinálod és kipróbálod, hogy kinek van igaza.
Ha úgyvan ahogy mondod, akkor jól fog mutatni a fordulatszámmérő Ha nekem akkor előre is bocsi
De figyu, négyhengeres motorokban mind a 4 henger más-más fázisban van. És egy hengernek 2 fordulat kell, hogy elvégezze mind a négy fázist(szív-sürít-gyújt-kipufog). És az 1. hengerhez képest a 2. 180 fokos késéssel van, a 2.-hoz képest a 3. is 180 fokos késéssel van és így tovább. Ebből az következik hogy minden fordulat alatt 2 szikrának kell lennie,mert 360 fok(1 fordulat) / 180fok( két henger közti késés)= 2
Vagy akkor hogy van ha nem így?????????
hát ez nem pont így van, legalábbis amiket én láttam abba kettő fenn kettő lenn elrendezés van.
de hogy megtudd hogy adja a gyújtást, mérd ki frekimérővel az alapjáratot, NEHOGY a nagyfeszt kösd a műszerre!!!
Pontosan úgy van ahogy mondod: az 1. és a 4. fent, a 2. és a 3. lent. De a szélső kettő akkor sincs azonos fázisban, és ugyanigy a középső kettő sincs azonos fázisban. Például ha a középső kettő lefele megy(tehát ahogy mondtad azonos magasságban vannak a hengerek), akkor a 2. henger azért megy lefele, mert megvolt a robbanás és a nyomás hatására lelökődik a henger, a 3. henger meg azért megy lefele, mert éppen szív. Ekkor a két szélső henger felfele megy, ahogy mondtad: az 1. henger sürít, a 4. henger pedig kipufog. Remélem érted amit leírtam. Szóval ha megnézed a motrot és a hengerek elhelyezkedését, rájösz, hogy minden fél fordulat után valamelyik henger abba az állapotba kerül, hogy szikrát kell hogy kapjon.
hali!
négyütemű négyhengeres motornál a középső 2 henger mozog egyszerre, és a szélső 2, ez azért van, hogy ne rángasson a motor. egy henger 2 fordulatonként egyszer gyújt, és a gyújtás sorrendje általába 1-2-4-3 vagy 1-3-4-2
Tudom hogy így van, de akkor az is igaz ugye, hogy minden fél fordulat után van gyújtás, szóval gyújt valamelyik henger?????
Igen, ez igaz.
Ha fordulatonként 1 jelre van szükségünk, akkor úgy lehetne megoldani, hogy az 1. és a 4. vagy a 2. és a 3. henger gyújtásáról is leszedjük a jelet Csak az a baj, hogy annyira nem értek az elektronikához
source2: szóval akkor ha a pic fordulatonként két impulzus kapna, akkor helyes értéket jelezne ki??????
És még annyit, hogy a kapcsolásnak a signal részét, amit a gy.elosztóra kell kötni, oda mekkora ellenállás kell sorba??? Mivel a www.josepino.com -on azt írja a srác, hogy max 5V-os impulzust kaphat.
Szerintem egy 5 V-os zener diódával próbálkozz
hi
amit belinkeltél azt nem lehet átalakítani, de amit a joco is meg akar építeni az olyan amilyet te szeretnél. Fordulatonként két jel, négyütemünél úgy lesz jó (sztem), a két jelet ne kösd össze, "vagy" kapun keresztül küld a picbe és a "vagy" kapu elé tegyél jelszintillesztőt. üdv
gyújtótrafóról kell venni a jelet, nem nagyfeszről!
2T vagy 4T -be kell? [off]nekem 2T van
hi
nekem is 2T van. amit belinkeltem, az 2t-hez vagy 4t-hez jó? ha 4T-hez, akkor a programot valaki át tudná nekem írni úgy, hogy 2T-hez jó legyen?
Szevasztok! Nemrég vettem a kocsimba egy P ilot márkáju fordulatszámmérőt, és a kérdésem az, hogy hova kössem a jel kábelt? Gyujtótrafóm nincs, nem megszakítós az autó! Renault 19 1.4 energy, 1995-ös. Montak olyat hogy generátor csillagpontra! Az jó lehet? Vagy inkább valami gyujtás cuccra tegyem?
Szevasztok! Találtam még egy fordulatszámmérő kapcsolást. PIC-es, 4MHZ-en működik, és LED kijelzős. Használhatónak tűnik...
hali.
biztos hogy van gyujtástrafód.csak nem hagyományos kinézetü. nem megszakitód van hanem valószinü Hall jeladós.de kilehet keresni. csak meg kell keresned hogy hova futnak össze a magasfesz kábelek,na az lesz a trafó,ott lesz még néhány vékony huzal és azokat kell visszakezesni hogy melyik a jel.
A fordulatszámmérő signal-ját ellenálláson keresztül akkor rá lehet kötni a gy.trafóra? Persze nem a nagyfeszre.
És mekkora legyen az az ellenállás, mert az oldalon azt irja a srác, hogy max 5V-os impulzust kaphat. De kellene akkor valamilyen freki felező, mert az a kapcsolás olyan, hogy egy impulzust vesz egy fordulatnak, és így a dupla értéket mutatna. Olvasgattam itt a HE-n, hogy 4017-es IC-vel meg lehetne oldani úgy, hogy a IC 1. kimenetét(vagy akárhogyis hivják) kötnénk a ford.sz.mérő signaljára, a 2. kimenetet pedig a RESET lábra, így minden második jelet kapná csak a fordulatszámmérő. Lehetséges volna ez??? Aki ért hozzá, meg tudná csinálni kapcsolási rajzon konkrét értékekkel??? Üdv. m.joco
Köszi a választ, de abbol a "néhány vékony huzalbol" hogy keressem ki hogy melyik a jel? Akkor a csillagpont a generátoron nem jó?
Hali.
nemtudom menyire vagy otthon az elektronikában? ha nemigazán akkor inkább bizd szakemberre,vagy valakire aki jártas az ilyen dolgokban,mert több kár okozhatsz mint amenyit ér az egész.(valamikor megvolt nekem a gyári huzalozási és külömbözö elektronika rajzai,de sajna nemtalálom) a generátort több szempontból sem ajánlom,mert valószinüleg paris-rhone generátor,és azok nem igazán kedvelik ha babrálják öket.A másik hogy egy bizonyos áttételen keresztül hajtja meg a motor,vagyis a fordulatszámuk nem egyenlö.
Hali
Én is építgetem Josepino forulatszámmérőjét. Egyenlőre csak a pic belső oszcillátora van bekpcsolva, majd lesz 10MHz kvarc is. És még nincs megoldva a jel bemenet sem, de az üdvözlőszöveg látható. Itt a video.
Helló!
Nekem mostanában jutott eszembe hogy fordulatszámmérőt szereljek egy f-astrába. Egy ledes típusra gondoltam és én is megtaláltam a linkben szereplőt. Hogyan kellene átalakítani és hová kellene bekötni, hogy egy 4 ütemű motorral is működjön? Nem tudja véltlenül, hogy mekkora az a fordulatszám ahol letilt egy F-astra?(motor: 1,4 benzin, típusa x14nz, 60 le-s) úgy gondoltam, hogy az utsó piros ledet 200-zal ez alá helyezném el Smile üdvBővebben: Link :hawaii:
Hello
Megépítettem a josepino.com -on lévő fordulatszámmérőt, de van egy kis gondolom vele. Az egyeseket kijelző digiten nem működik a C LED. Kontakthibát nem találtam. Máshol nincs hiba, csak ez a LED nem működik soha, bármilyen a számnál. Volt eleinte egy kontakathiba, ahol véletlenül két pont összeért, aminek nem kellett volna. De akkor mindegyik digitnél voltak hibák össze-vissza - szóval pl. az egyik LED nemégett az egyik számjegynél, de egy másik számjegynél már igen. De itt szerintem nem ez a helyzet. Szerintetek mi lehet a gond? Esetleg pic-égetési hiba??? Üdv.
Nem sikerült ugyan megtalálnom a rajzot, de én a LED-re gyanakodom...Világít az egyáltalán?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |