Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fordulatszámmérő
 
Témaindító: source2, idő: Júl 7, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   4 / 39
(#) source2 válasza m.joco hozzászólására (») Aug 8, 2007 /
 
neked aztán vannak kérdéseid

Egyrészt mielőtt megkérdeznél midnnet 2x már írtam hogy 200-9999 mér, de ott van a szövegben az oldalon,

mint ahogy az is hogy 5V nél nagyobb feszt ne kössünk a bemenetére, a 7805 megoldás az nem jó, a kollega már említette hogy egy ellenállás és egy 5,1V Zéner vagy

ennek
ennek2

az tranyós illesztő fokozata, a negyüteműnél 2 fordulatonként van 1 jel (Skoda 120-nál is), és akkor nem fog jól mérni mivel szorozni kell kettővel az értéket. (szorzóáramkör, lenne rá ötletem, de sztem nem a legegyszerűbb kisPIC bele egy rövid programmal)

(#) m.joco hozzászólása Aug 8, 2007 /
 
Bocs, hogy annyit kérdezgetek, de tudni akarom, hogy milyen lenne, képes-e lennék megcsinálni. Szóval akkor anélkül a szorzóáramkör nélkül nem lehetne megcsinálni? És azt nem lehetne beleírni magának a pic programjába??? Te nemtudnád megcsinálni???
Kösz hogy azért válaszolsz
(#) m.joco hozzászólása Aug 8, 2007 /
 
És egyáltalán akkor milyen kocsikba szerelhető ez be, ahol fordulatonként van egy impulzus?
Esetleg nem tudnál irni hozzászólást arra az oldalra, hogy változtasson a srác annyit a programban??? Mert ez volna a legegyszerűbb.
(#) m.joco hozzászólása Aug 8, 2007 /
 
Utánanéztem és szerintem nincs igazad. Nemtudom hogy a többi kocsinál hogy van, a 120-as Skodánál tuti, hogy 1 fordulat alatt 2 impulzus van. Szóval nem frek. kétszerezőre, hanem frek. felezőre lenne szükség.
(#) Norberto válasza m.joco hozzászólására (») Aug 8, 2007 /
 
Legegyszerűbb frekvenciafelező = bistabil multivibrátor
(#) source2 válasza m.joco hozzászólására (») Aug 9, 2007 /
 
A négyütemű motoroknál 2 fordulatra jut 1 szikra (nézz utánna neten), a gyújtáselosztó, pedig nem közvetlenül a főtengely fordulatát kapja, áttételezve van (Általába minden "régi" autónál). De ez kiderül ha megcsinálod és kipróbálod, hogy kinek van igaza.

Ha úgyvan ahogy mondod, akkor jól fog mutatni a fordulatszámmérő

Ha nekem akkor előre is bocsi
(#) m.joco hozzászólása Aug 9, 2007 /
 
De figyu, négyhengeres motorokban mind a 4 henger más-más fázisban van. És egy hengernek 2 fordulat kell, hogy elvégezze mind a négy fázist(szív-sürít-gyújt-kipufog). És az 1. hengerhez képest a 2. 180 fokos késéssel van, a 2.-hoz képest a 3. is 180 fokos késéssel van és így tovább. Ebből az következik hogy minden fordulat alatt 2 szikrának kell lennie,mert 360 fok(1 fordulat) / 180fok( két henger közti késés)= 2
Vagy akkor hogy van ha nem így?????????
(#) source2 válasza m.joco hozzászólására (») Aug 9, 2007 /
 
hát ez nem pont így van, legalábbis amiket én láttam abba kettő fenn kettő lenn elrendezés van.

de hogy megtudd hogy adja a gyújtást, mérd ki frekimérővel az alapjáratot, NEHOGY a nagyfeszt kösd a műszerre!!!
(#) m.joco hozzászólása Aug 9, 2007 /
 
Pontosan úgy van ahogy mondod: az 1. és a 4. fent, a 2. és a 3. lent. De a szélső kettő akkor sincs azonos fázisban, és ugyanigy a középső kettő sincs azonos fázisban. Például ha a középső kettő lefele megy(tehát ahogy mondtad azonos magasságban vannak a hengerek), akkor a 2. henger azért megy lefele, mert megvolt a robbanás és a nyomás hatására lelökődik a henger, a 3. henger meg azért megy lefele, mert éppen szív. Ekkor a két szélső henger felfele megy, ahogy mondtad: az 1. henger sürít, a 4. henger pedig kipufog. Remélem érted amit leírtam. Szóval ha megnézed a motrot és a hengerek elhelyezkedését, rájösz, hogy minden fél fordulat után valamelyik henger abba az állapotba kerül, hogy szikrát kell hogy kapjon.
(#) trabi601 hozzászólása Aug 9, 2007 /
 
hali!
négyütemű négyhengeres motornál a középső 2 henger mozog egyszerre, és a szélső 2, ez azért van, hogy ne rángasson a motor.
egy henger 2 fordulatonként egyszer gyújt, és a gyújtás sorrendje általába 1-2-4-3 vagy 1-3-4-2
(#) m.joco válasza trabi601 hozzászólására (») Aug 9, 2007 /
 
Tudom hogy így van, de akkor az is igaz ugye, hogy minden fél fordulat után van gyújtás, szóval gyújt valamelyik henger?????
(#) trabi601 hozzászólása Aug 9, 2007 /
 
Valaki megépítette már ezt a kapcsolást?
Link
Ez milyen gyors?
át leeht úgy alakítani, hogy 4 db 7 szegmenses kijelzőn mutassa a számokat?
Azért érdekel ez a kapcsolás, mert van itthon egy felesleges PIC16F84A-m
(#) trabi601 válasza m.joco hozzászólására (») Aug 9, 2007 /
 
Igen, ez igaz.
Ha fordulatonként 1 jelre van szükségünk, akkor úgy lehetne megoldani, hogy az 1. és a 4. vagy a 2. és a 3. henger gyújtásáról is leszedjük a jelet
Csak az a baj, hogy annyira nem értek az elektronikához
(#) m.joco hozzászólása Aug 9, 2007 /
 
source2: szóval akkor ha a pic fordulatonként két impulzus kapna, akkor helyes értéket jelezne ki??????
(#) m.joco hozzászólása Aug 9, 2007 /
 
És még annyit, hogy a kapcsolásnak a signal részét, amit a gy.elosztóra kell kötni, oda mekkora ellenállás kell sorba??? Mivel a www.josepino.com -on azt írja a srác, hogy max 5V-os impulzust kaphat.
(#) 5cmarzo válasza m.joco hozzászólására (») Aug 10, 2007 /
 
Szerintem egy 5 V-os zener diódával próbálkozz
(#) source2 válasza trabi601 hozzászólására (») Aug 11, 2007 /
 
hi

amit belinkeltél azt nem lehet átalakítani, de amit a joco is meg akar építeni az olyan amilyet te szeretnél.

Fordulatonként két jel, négyütemünél úgy lesz jó (sztem), a két jelet ne kösd össze, "vagy" kapun keresztül küld a picbe és a "vagy" kapu elé tegyél jelszintillesztőt.


üdv
(#) szabi83 válasza trabi601 hozzászólására (») Aug 11, 2007 /
 
gyújtótrafóról kell venni a jelet, nem nagyfeszről!

2T vagy 4T -be kell?

[off]nekem 2T van
(#) trabi601 válasza szabi83 hozzászólására (») Aug 11, 2007 /
 
hi
nekem is 2T van.
amit belinkeltem, az 2t-hez vagy 4t-hez jó?
ha 4T-hez, akkor a programot valaki át tudná nekem írni úgy, hogy 2T-hez jó legyen?
(#) szoboszlai82 hozzászólása Aug 11, 2007 /
 
Szevasztok! Nemrég vettem a kocsimba egy P ilot márkáju fordulatszámmérőt, és a kérdésem az, hogy hova kössem a jel kábelt? Gyujtótrafóm nincs, nem megszakítós az autó! Renault 19 1.4 energy, 1995-ös. Montak olyat hogy generátor csillagpontra! Az jó lehet? Vagy inkább valami gyujtás cuccra tegyem?
(#) _Peti_ hozzászólása Aug 11, 2007 /
 
Szevasztok! Találtam még egy fordulatszámmérő kapcsolást. PIC-es, 4MHZ-en működik, és LED kijelzős. Használhatónak tűnik...

rpm.zip
    
(#) Bush válasza szoboszlai82 hozzászólására (») Aug 11, 2007 /
 
hali.
biztos hogy van gyujtástrafód.csak nem hagyományos kinézetü.
nem megszakitód van hanem valószinü Hall jeladós.de kilehet keresni.
csak meg kell keresned hogy hova futnak össze a magasfesz kábelek,na az lesz a trafó,ott lesz még néhány vékony huzal és azokat kell visszakezesni hogy melyik a jel.
(#) m.joco válasza source2 hozzászólására (») Aug 11, 2007 /
 
A fordulatszámmérő signal-ját ellenálláson keresztül akkor rá lehet kötni a gy.trafóra? Persze nem a nagyfeszre.
És mekkora legyen az az ellenállás, mert az oldalon azt irja a srác, hogy max 5V-os impulzust kaphat.

De kellene akkor valamilyen freki felező, mert az a kapcsolás olyan, hogy egy impulzust vesz egy fordulatnak, és így a dupla értéket mutatna.
Olvasgattam itt a HE-n, hogy 4017-es IC-vel meg lehetne oldani úgy, hogy a IC 1. kimenetét(vagy akárhogyis hivják) kötnénk a ford.sz.mérő signaljára, a 2. kimenetet pedig a RESET lábra, így minden második jelet kapná csak a fordulatszámmérő. Lehetséges volna ez??? Aki ért hozzá, meg tudná csinálni kapcsolási rajzon konkrét értékekkel???
Üdv. m.joco
(#) szoboszlai82 válasza Bush hozzászólására (») Aug 11, 2007 /
 
Köszi a választ, de abbol a "néhány vékony huzalbol" hogy keressem ki hogy melyik a jel? Akkor a csillagpont a generátoron nem jó?
(#) Bush válasza szoboszlai82 hozzászólására (») Aug 11, 2007 /
 
Hali.
nemtudom menyire vagy otthon az elektronikában?
ha nemigazán akkor inkább bizd szakemberre,vagy valakire aki jártas az ilyen dolgokban,mert több kár okozhatsz mint amenyit ér az egész.(valamikor megvolt nekem a gyári huzalozási és külömbözö elektronika rajzai,de sajna nemtalálom)
a generátort több szempontból sem ajánlom,mert valószinüleg paris-rhone generátor,és azok nem igazán kedvelik ha babrálják öket.A másik hogy egy bizonyos áttételen keresztül hajtja meg a motor,vagyis a fordulatszámuk nem egyenlö.
(#) Termi hozzászólása Aug 22, 2007 /
 
Hali

Én is építgetem Josepino forulatszámmérőjét. Egyenlőre csak a pic belső oszcillátora van bekpcsolva, majd lesz 10MHz kvarc is. És még nincs megoldva a jel bemenet sem, de az üdvözlőszöveg látható. Itt a video.
(#) Tarzan hozzászólása Szept 14, 2007 /
 
Helló!

Nekem mostanában jutott eszembe hogy fordulatszámmérőt szereljek egy f-astrába. Egy ledes típusra gondoltam és én is megtaláltam a linkben szereplőt. Hogyan kellene átalakítani és hová kellene bekötni, hogy egy 4 ütemű motorral is működjön?
Nem tudja véltlenül, hogy mekkora az a fordulatszám ahol letilt egy F-astra?(motor: 1,4 benzin, típusa x14nz, 60 le-s) úgy gondoltam, hogy az utsó piros ledet 200-zal ez alá helyezném el Smile
üdvBővebben: Link :hawaii:
(#) Tarzan hozzászólása Szept 14, 2007 /
 
up !

(#) m.joco hozzászólása Okt 5, 2007 /
 
Hello
Megépítettem a josepino.com -on lévő fordulatszámmérőt, de van egy kis gondolom vele. Az egyeseket kijelző digiten nem működik a C LED. Kontakthibát nem találtam. Máshol nincs hiba, csak ez a LED nem működik soha, bármilyen a számnál.
Volt eleinte egy kontakathiba, ahol véletlenül két pont összeért, aminek nem kellett volna. De akkor mindegyik digitnél voltak hibák össze-vissza - szóval pl. az egyik LED nemégett az egyik számjegynél, de egy másik számjegynél már igen. De itt szerintem nem ez a helyzet.
Szerintetek mi lehet a gond? Esetleg pic-égetési hiba???
Üdv.
(#) Medve válasza m.joco hozzászólására (») Okt 5, 2007 /
 
Nem sikerült ugyan megtalálnom a rajzot, de én a LED-re gyanakodom...Világít az egyáltalán?
Következő: »»   4 / 39
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem