Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Nem, sajnos alsó panelen nincsenek feszültségek - hibrid betápja csont zárlat. Mi annak a neve, hogy kereshetek ilyen alkatrészt?
Itt a hírhedt fémdoboz. Kissé még megviselt.... Nem volt egyszerű lebányászni a gyantát.
Ki tudjuk okoskodni ebből a rajzot, ha visszakövetem, és elvi és nyákrajzot csinálok belőle? Mert ha nem, neki sem állok.... A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2019
Szia, Ezekkel a kis panelekken 2 hiba szokott előfordulni, egyik a FET, IRFP250 benne, a másik a kocka, ami nem javitható, illetve szétszedhető. Az R4 másik végére, /felemelve a panelról/ kell kötni a PWM-et, 12V stabot fel is használhatod a tápjának. egy ilyesmi pont megfeleő hozzá.
A földeletlen szkópról csak annyit kell tudni, higy könyen hélózati potenciálon lehet a tested, tehát gumiszőnyeg, vagy PVC darab a fa-szék alá, s közben nem kell tapogatni semmit. Radiátor, szomszédasszony, stb.
Nem láttam a következő oldalt. Amivel találkoztam, mugyantával volt kiöntve... Ez már elég jó, denszesz+fogkeve még sokat javit rajta.
Ez is ki volt öntve Hőlég meg csavarhúzó/kés megtette.
Annak a kockának tulajdonképp mi a szerepe??
Már nem tudtam szerkeszteni...
Ebben IRFP460C van. De úgy értem, mi a szerepe, hisz van fentről PWM jelünk, és végül is a motort ez az IRF hajtja...???
IGEN AZ, bocsi összekevertem. Igen, a motort a FET hajtja, mellete a védődióda, olyan 15A körüli. Igazából olyan kevés volt ebből a régi vezérlésü gépből, hogy nem volt időm kielemezni a lekivilágát, főleg mert a kockába nem láttam bele. De, ha a PWM fentröl jön, /van egy hasonló elvü, baromira elbonyolitott amcsi masina/ akkor a lenti kocka, csak a PWM jelet korrigálja a 2 poti állitásákor, egyik a speed, a másik a torque. Sokat segitene a megfejtésben, ha le tudnád takaritani az IC ket, mert én sem láttam még ilyet belülről. A speed világos, mivel spped senzor nincsen a gépben, a beállitott értéket lehet a valóshoz állitani. A torque, nár érdekesebb, mert nincsen áram mérő szenzor /shönt ellenállás/ sem, igy nem tudom, hogyan szabályoz rá? Van egy módszer, csak azt már sokkal űjabb gépekben használatos, ami a motor vezetékén a / minden szalagra lépéskor indukált áramimpulzust szüri ki, s ebből számolja az aktuális terhelést, s minden lépéskor emeli a motor teljestményét. Az újabb, speed sensoros gépek érzékelik minden lépéskor a szalag lassulást, s ráhúzza a "gázt" a PWM jelre, majd csökkenti, ezért érezhető kevés lüktetés a szalagon. Ha fentről lejön a PWM jel, s látod, hogy állitásra változik, akkor lehet a dobozt ki lehetne váltani egy IR2101 FET meghajtóval, igaz akkor a 2 állitási lehetőság kiiktatódik. A panelon szerintem a 4 tranzisztor a bal oldalon csinálja a FET meghajtást.
Közben nyomozok én is Hja, úgy néz ki, 1-2 láb 12V. 3. PWM be. 4. AMP. 5. SPEED. 6. IRF-ről egy visszacsatolás.?. 7. PWM ki.
Mindent kiszedtem, az IC-ken kívül, így nincs zárlat. Sajnos le van csiszolva minden róluk... De folytatom holnap a "térképezést". Amit már tudok, hogy bal oldali IC 12 láb +12V, 7-9-10-13-14 GND. Középső IC: 4 - +12V, 11 - GND. Jobb oldali IC 8 - 12V, 4 - GND.. Tényleg csak a speed és a torque állítás miatt lehet ez a Kocka, semmi más... De lehet sönt, ott a nagy fehér 0,02ohm 5W ellenállás, talán az lehet. Ez az IRF S lába és a GND közt van. Abban is igazad van, hogy a bal oldalon a kis tranzisztorok egyike FET (2N7000) Holnap jövök. Jó éjt! A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2019
Itt az üres panel. Arra gondoltam, ha új alkatrészeket pakolok vissza, talán életre tudom kelteni... De sajnos több alkatrész sérült, aminek nem tudom az értékeit. Ellenállások szinte kivétel nélkül mérhetőek voltak, és egy zener. A többi diósán vagy nem volt felirat, vagy nem tudtam elolvasni. Kondik értékei egyáltalán nincsenek
Erre ötlet? A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2019
Igen, igazad van a ezekben a nagy fehér kocka ellánás az érammérő shönt. Az újabbakban, nagyobbakban, csak egy 0,03 Ohm drót van betéve. Akkor innen veszi a mintát a torque beállytáshoz, azzal a motort lehet az elektronokához állytani, mennyire lüktessen lépésenként.
Majdnem ugyanaz a panel, s létezik hozzá 7-9 lábas kocka is. Bocsi, de lecseréltem a billentyüm, s ezen nincs hosszú i, ezért nyomok vakon y -t helyette. Van bent az egyik cégnél, akiknek besegytek egy láda bontott panel, próbálok keresni egyet, emelyben jó a brick. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2019
Van egy rossz hyrem, kitakarytották a mühelyt, minen régi panel ment a scrap-be.
Akkor marad a visszaépítés
Csak nem tudom az értékeket......
Talán ebből a brick -böl még talán tudok találni jót, de ez 8+1 lábas. Nézd meg a panelod, kompatibilis-e valamannyire. Már én is kidobáltam a régi-rossz kockákat, mert szétszedhetetlenek, ygx aaz értékeket sem tudom le-lesni.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2019
Az AMP trimmer bal oldalán levő 2 ellenállás nincs az enyémbe - ami könnyen pótolható A többi stimm (remélhetőleg értékekre is.)
Ezen is 10 és 17V betáp van, valószínú, hogy az a két fenti stab 8 és 12V.?. Akkor passzol a táp is. Én bebizonyítottam, hogy szét lehet szedni! És ha nem is sikerül mindent megmenteni belőle, már le lehet másolni.... A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2019
A bal felső 8 lábú, szerintem egy 358, azzal szokták a shönt jelét erősyteni.
Na, már ez is valami
Nemsoká folytatom az ÁK lerajzolását, csak még dolgozom.. Szerintem abból ki tudjuk mazsolázni majd.
Szia
Megint eloszedtem a panelt. Próbáltam különböző igbt vél és mosfettel de egyikkel se dolgozik normálisan. A vezérlővel 1 és 12 volt között allitodik a sebesség raadasaval. De érdekes módon dc feszültség. Tehát nem értem hogy nem pwm jelnek kellene lennie? Udv
Lehetséges, hogy van rajta egy RC tag, ami integrálja.?.
Monitor fényerőjét is PWM végzi, de integráltan érkezik a céljához.. (legalábbis, amit javítottam) A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2019
Szia
A problémát az fokozza, hogy egy jópár alkatrész hiányzott belőle a végfok környékéből. Most találtam ezt az oldalt: chang yow Majdnem pont ugyanaz a tipus, látszik a fet tipusa : ct60am Nem kapható, de szerintem Ncsatornás mosfettel tudom helyettesíteni. Az L induktivitás úgy látom egy sima ferritgyűrű rajta 4 menet tekercs, viszont kondenzátort nem látok. Üdv
Szia. Ez diódás tranzisztor (IGBT), itt jobban látszik:
Bővebben: Link Gugli rögtön dobja az equivalens szót is rá
És akkor hol mutetja itt nekem a helyettesítőjét?
Ott nem, gugliban..
Pl.... Hestore csak ezt dobott ki 60A-re, de lomex oldalán is van helyettesítő keresés, meg TME is tud, ha jól emléxem.. Bővebben: Link De lehet, hogy Chipmunk fejből tud mondani A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
Chipmunk a 60N60-at ajánlotta, volt a fiókba pár n-fet, jó... nem pont ez, de a próbára jó.
Pl irf840, csak az a gáz, hogy nem kap pwm jelet és ha rákötök egy égőt a motor kimenetre kb 40V jön ki és a a sebesség állításával csak pár volt változás történik. Valami nem stimmel előtte. Üdv
A fet máshogy működik, mint a tranzisztor, és ha oda tranyó van téve gyárilag, akkor nem is lehet működő áramkör... (Ezek szerint akkor tényleg egyenfesz van PWM helyett.. Szkóppal nézted?)
A 60N60 is IGBT, működhet, csak nincs benne védődióda, azt javasolt még pluszba rárakni.
Lehet, de mér tettem igbt-t fet helyett tápba és az jó lett, ezek szerint fordítva már nem.
Nem néztem szkóppal (nincs) de a sebesség függvényébe a vezérlő jel 1-12V között állítódik. Nézek valami kapható helyettesítőt, lehet mégis jó az előtte lévő rész. Üdv
Nem tudom, mennyire fontos a 120A impulzus és 900V tűrés.
Találtam ezt: Bővebben: Link Mi a véleményetek? Nyilván kell pluszba védédióda. Üdv A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
A Gate fesz 5,6V míg az eredeti 2,1V. Vagy nem nyit ki, vagy nem tud lassan menni a pad, szerintem. Mármint úgy értem, hogy az enyém 0,8km/h indul, és lehet növelni, lehet, hogy Nálad csak 3km/h lesz a minimum sebesség....
Hali, Bocsi de nem jelezte, hogy volt hozzászólás... Ha Dc jön le akkor lehet nem 358, hanem 555, vagy a 14 lábú az 556. A G -re mindenképp "kockajel" kell. Raktam be IRF460 helyett 60N60 -at müködött vele, ebben is ott a 4 tranyós mrghajtás, mint driver. használják több régebbi gépben. Mellette a védődióda a nagyokban is 30A -es dupla, párhuzamositva. Ebben 15A -es kisfejü van. 1Hp körüli motorhoz, nem kell nagyobb. Zsolti, én eleve védődiódásat rakok bele, pld 60N50SFD. Ez is tulzás, de többet nem kell csrélni, a rövidzárlatot is kibirja. Pont a 2 potival tudod szabályozni a sebességet a beállitotthoz, illetve szerintem, seb jeladó hiányában, a a megnövekedett motoráramt figyeli menden egyes szalagra léoéskor, / 2 lépés között, rálépéskor megnövekszik a surlódás miatt/ a potival ezt a " részabélyozást lehet állytani. De ezt a huzalozott elektronikát, simán ki lehet váltani egy PIC-kel Arduinoval, elő lehet állytani a PWM jelet, figyelni a potikat, illetve a shöntöt, ICSP-n simán lehet programozni, csak a kimenetére kel egy IR2101 a fet elé. Nyugodtam mehet vissza az eredetileg használt IRF460, 20A-es, az van a hegesztő inverteremben 12 DB, igaz az eredetieket már cseréltem, párba válogattam, de a 200+ A-t simán viszi.
Nagy szaki vagy a szememben (is), felnézek Rád nagyon! De több alkalommal úgy vettem észre, hogy csak felületesen olvasod a hozzászólásokat.. Nem nálan van egyenfesz - de az végül nem derült ki, hogy mivel mérte.
Én még nem tudtam megcsinálni a rajzot; a nyák-terv megvan már gépen, de sajna schematic abból nem automatikus... Tehát manuálisan kell majd rajzolnom az áramkört, ami viszont lassabban megy De amúgy sem valószínű, hogy 358, mert a 2 láb be van kötve, az 1 és 3 viszont nincs - aminek nem lenne értelme..... Esetleg kockát találtál nekem? A hozzászólás módosítva: Feb 25, 2019
És ÉN úgy gondolom, hogy IRF helyett tán megy IGBT-vel, de IGBT helyett nem feltétlen lehet FET. (De ez az én véleményem)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |