Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
A motor jó, akksiról megforgatva szépen megy, kézzel lefogva is egyenletes, nem rángat. Amúgy az elmúlt 16èves szervizelés alatt nagyonsok Igbt hiba volt, de nem mind a motorhiba miatt. Sokszor minden ok nélkül elszállt, kicseréltem, és azóta is mennek. És ezek között vannak komolyabb márkák is ,pl Sportsart, Nautilus...
A biztosíték szerepe itt elsősorban nem a panel és a gép védelmét szolgálja, hanem egy esetleges zárlatnál megvédi épület elektromos rendszerét, megelőzi a tűzesetet.
Szia, Fentebb írtam a motorról, használattól függően, de legalább évente érdemes kiporszívózni, vagy még hatásosabb kifújni a port, porcicákat. Elég sokat össze tud szedni a földről, s eltömíti a motort, legyengül a hűtés, s valahol menetzárlatos lesz. Elég komoly mágnesek vannak benne, lemágneseződéssel még nem találkoztam, volt amelyikről leszakadt, s megszorult a motor.
Ebből a fajából, elég sokban elszállt a FET, mindenféle előjel nélkül, gondolom indulásnál a PWM nem elég "lágyan" adagolja az áramot.
Sziasztok,
segítségeteket szeretném kérni egy Proform 585-ös futópaddal kapcsolatban. Üzemképtelen állapotban vettem, állítólag rossz motorral. Járt a motor tekercselőnél, ő azt mondta rá, hogy nincs baja a motornak. 4 autóakksit sorbakötve lepróbáltuk a motort, szikrázás nélkül szépen egyenletesen járt. Gépbe beszerelve lecsapta a biztosítékot start gomb megnyomására. Elektronika gondra gyanakodva elvittem a gépet szervízbe. Sajnos ilyen mélységbe én nem értek az elektronika javításához, hogy magam megoldottam volna. Ott helyből rákötötte a szerelő 12V-os akksira, közben multiméterrel nézte az áramfelvételt, közölte, hogy rossz a motor, mert 0,3A helyett 0,7A-t vesz fel. Rákötött oszcilloszkópot is, ott mutatta a grafikont, hogy tüskék vannak, holott szinusz-görbének kellene lennie. Mondta, hogy motorcserés 70.000+elektronika javítás 27. Mondta, hogy elmehet még ezzel a motorral 1 évet szerinte, így nem kértem motorcserét, mert amúgy is gyanús volt. Elektronikát kicserélte, volt kész panelja ehhez a típushoz. Beszabályozta a torque potival, hogy megfelelő sebesség legyen és boldogan hazavittem. Karbantartás, stb. 2 nap múlva gondoltam kipróbálom. Elindítottam 8k/h-val, használat közben olyan tüneteket produkált, hogy hirtelen belassította a szalagot 2km/h-ig, akkor kiálltam oldalra, majd visszaállította automatán a sebességet 8-asra. Ezt eljátszotta 2-3-szor, majd a 4.-nél megállt. Nyomtam ki-bekapcsolást, de a start gombra annyit reagál, hogy megmoccan a motor, a szalag kb 5-10 centit megtesz és ennyi. Beszéltem a szerelővel, mondta, hogy megint szétverte az elektronikát. Mondtam neki, hogy az 1 év és a 10 perc között azért van némi különbség... Annyiban maradtunk, hogy szerinte továbbra is a motor rossz, intézzek hozzá motort és gariba megcsinálja az elektronikát. Elvittem másik tekercselőhöz is, ő is arra jutott, hogy semmi baja a motornak, maximum a kommutátort lehetne felszabályozni. Aztán ma találtam ezt a topikot, végigolvasva kezd gyanússá válni ez az eset. Oszcilloszkóppal mit lehet mérni, valóban kellene-e látni ott szinusz-görbét? Este ha hazaértem lefényképezem az elektronikát és feltöltöm. A motor egy 2.25 lóerős 130 VDC/2200W. Köszi előre is!
Szia
Ha előtte levágta a biztit és most azért elindul, de megáll az nem ugyanaz. Hibakód van? Nekem úgy tűnik, hogy a szalag meghajtó tengely fordulat jeladója nem dolgozik, ezért áll meg az első néhány centibe. Ha egyenletesen jár akkor ott nem lehet olyan nagy baj ami az elektronika kivégzésével járna Azt kéne tudni, hogy volt-e túlmelegedés, kefék irreális szikrázása. Érdemes szétszedni és belenézni, ha szép nincs beégés a kommutátoron akkor az nem utalhat forgórész zárlatra, egyébként 100%-ra ezt senki nem mondja meg. A szalagot szoktátok kenni? Mert az nem elhanyagolható. Nem tudom, hogy kamuzott-e a gyerek azzal aszkópos vizsgálattal, én még nem hallottam ilyenről. Üdv
Szia,
a biztosítékos dolgot nem tudom megmondani 100%-ra biztosra. Szerelő előtt egy olyan konnektorról próbáltuk üzemeltetni, ami utólag derült ki, hogy nem bírt akkora terhelést. Szerelő előtt start gombra leverte a biztosítékot, elvittük, kicserélte az vezérlést, ott akkor működött, hazahoztuk, ugyanarról a konnektorról próbáltuk és ugyanúgy leverte, majd másik konnektorról, ami másik ágra van kötve, arról üzemelt. Direkt rákérdeztem, hogy amikor odavittük hibásan, akkor is ez a hibajelenség lett volna, azt mondta rá, hogy igen. Hibakód a kijelzőn nincsen, a vezérlésen van egy piros led, azt megnézem, ha hazaértem. Túlmelegedésről nem tudok, az alatt a 10 perc alatt, amíg üzemelt kézmeleg lett a motor külső háza. Szét nem szedtem akkor a motort, így nem tudom, hogy a forgórész esetleg megmelegedett-e. Egyébként a szervíz előtt széthúztuk a motort, a forgórész nem volt koszos, poros. Sajnos a burkolat rajta volt a gépen, így a szikrázást nem láttam, hogy volt-e. Amikor visszahoztuk akkor 50ml futópadhoz való szilikonolaj ment a szőnyeg alá, azt simán lábbal meghajtva (motoron nem volt rajta a szíj) átforgatva kente szét a szőnyeg, elvileg azzal nem lehetne baj. Egyébként a szerelő nézte, 26 üzemóra volt a gépben 19 km-el, ezt a szőnyeg állapota alapján reálisnak tartotta. Korábbi hozzászólások közt volt: Idézet: Simpi írta 2015. feb. 4.-i kommentben.„Ha szkópon nézed a kommutátoros motor áramfelvételét lesz benne bőven tüske. Ez teljesen természetes. Aki ilyen alapon állítja egy motorról hogy rossz az le akar húzni.” Létezik, hogy nekem is ezt mutatták? Köszi!
Látom beleástad magad a témába, kár hogy nem hamarabb, ez a szerelő egy látványtervező.
Úgy kicserélte a panelt, hogy előtted be se kapsolta? Aztán meg rámondta, hogy az volt neki is a baja, erre most mitmondjunk? Hány amperes biztosítékot vágott le? Ha zárlatos lett volna akkor vágta volna azt hamarabb is. Ha vizuálisan jól néz ki a forgórész (úgyis látszódna ha szikrázna a kefe) akkor tuti jó az a motor. Nincs abba semmi hókuszpókusz, ha nem eszi a kefét akkor nincs zárlat, + írtad, hogy langyos volt a motor. Nekem még mindig az a véleményem, hogy a fordulatszám jeladó nem kapja a jelet abba az ütembe amibe elvárná. Azt kéne megnézni hol van, a motor és a szíjhajtás rendbe van-e, nincs e csúszás, elég feszes-e, nem ment oda egy kicsit sok olaj, nem lehet, hogy ezért csúszik? Üdv
Ha a motor már annyira sz@r, a FET-et, vagy IGBT-veri le előbb! A bizti, csak arra van, hogy a ház le ne égjen... Én tápról, vagy hegesztő trafóról szoktam próbálni, de már kis menetzárlatnál is lüktet, a rossz 12V-ról. Ez egy szálhámos, a PWM sorozatos impulzusokat ad ki, amit a motor átlagol, nyilván az induktív terhelés miatt lesznek tüskék rajta, hiába van szűrés a motor ágon, de ez nem gond! Szinusz, csak a 240V-on van!!! 16A-es bizti kell neki, de az automatát, vagy a FI relét veri le,? mert nem mindegy.
Kénytelen voltam beleásni magam és szerencse, hogy találtam ezt a fórumot
Az gép már korábban is volt tesztelve rendes teherbírású konnektorról is, csak itthon néztük kis teljesítményűről. 6A-es automatát vágta le mindig. A szerelő tesztelte a motort, majd belerakott egy javított elektronikát és azzal üzemelt ott helyben is. Csatoltam 2 képet a motor kommutátoráról. Az egyik képen összesen 15 percet üzemelt, kb 5 percet terhelés nélkül és 10-et terheléssel, amikor el is romlott. A második kép a jelen állapot, polírpapírral felcsiszoltam. A harmadik képen pedig a szénkefe háza van. Azon nincs nyoma annak, hogy lett volna valaha körtűz. 12V-ról üzemeltetve nem éreztem semmit a motoron, nagyon szépen simán fut. 0,64A-t vesz fel. A futópadon megnéztem a sebességvisszajelzőt, áram alá helyezve és lábbal mozgatva a szőnyeget a kijelzőn írja a sebességet, illetve multiméterrel is megnéztem, 3-4V-ot mértem a csatlakozóján miközben mozgattam a szőnyeget. A szíjhajtás nagyon jó állapotban van, feszes, szilikonolaj ide nem kerülhetett, illetve a szőnyeg se csúszik el a meghajtóhengeren. Dobok fel képeket az elektronikáról mindjárt.
A gép 6A-es automatát vágott le, miután nagyobb terhelést bíró ágra dugtuk be, működött arra az összesen 15 perce, mint ahogy az előző posztnál írtam.
Jelen rossz állapotában start gombra csak megmoccan a motor és kész, se FI relét, se automatát nem veri le. Amikor oszcilloszkóppal mutatta fix 12V-os akksira kötötte, nem a gép elektronikáján keresztül üzemelt. Csatoltam pár képet az elektronikáról. Ez már a szerelő által beszerelt panel, látszik rajta az előző javítás. Ja, igen. A motoron a kommutátorpárok nem tudom, hogy egymás mellett, vagy egymással szemben helyezkednek el, de multiméterrel végigmértük az összeset 200 Ohm-os méréshatárra állítva. Egyszer úgy, hogy körbemértük mindig az egymás mellett lévő szeleteket, itt 1,8ohm és 2,2ohm között változott az érték. Illetve úgy is körbemértük, hogy egy adott szelethez képest mértük a többit körbe, itt a 2 szomszédos szelet 1,8ohm volt, és ahogy távolodtunk tőle a szemköztiig tizedenként emelkedett az érték 2,4ohm-ig. Ezt 3 szelettel is kipróbáltuk, mindig ugyanezek az értékek voltak. A panelen pedig a cserélt alkatrészt szakadásvizsgálóval néztük meg, az minden lábon sípolt, polaritást megfordítva is. Ez ugye nem jó jel?
Hát az nem bizony. Ez elszállt megint, a motor viszont teljesen jónak tűnik. A szénkefék a motorban egymással szemben vannak, s úgy adják az áramot is a kommutátorra. Az teljesen jó, egy tapétavágó késsel ki kell húzni a közökből a sorját, hogy ne húzzon át. Amit belerakott IGBT-t, az elég erős, viszont nem látok benne védődiódát, ami megvédi a fordított polaritású tüskéktől. A másik a mi mellette van a motorral van párhuzamosan kötve. Én ezt javasolnám bele, s lehet a probléma meg lenne oldva. Hasonló 60A-eseket használok, de mivel 20-asával veszem némileg olcsóbb. Ha jól értettem, akkor egy 2000Ft-os IGBT cseréért 27eFt-ot kér? Nem semmi. A motor az kb 200-250€.
Köszi a tippeket, meg fogom csinálni.
Akkor jól értem, hogy a tönkrement G4PC40K helyett kell ez? A mellette lévő HFA15PB60 is cserés? Igen, sajnos jól értetted, 2000Ft-ért javított panel ki-be csavarozásáért 27000-et fizettem A motornak már utánajártam én is, a legolcsóbb, amit találtam az amerikából érkezne 170$-ért. Plusz arra jöhet áfa+vám. Érdemes lenne még kimérni másik alkatrészt a panelen, hátha elvitte magával az IGBT? Ez a hiba máskor is előfordulhat vajon? Ki lehet találni, hogy mi okozta? Köszi!
Én azokat használom, ha nincsen nagy gáz, agyonverni sem lehet. Igen a diódát is érdemes kimérni, van hogy repül az is.
Szerintem az, hogy nem volt benne védődióda, de azt kívülről is rá lehetett volna biggyeszteni, ha már más nem volt kéznél. Amit javasoltam 200A-körül is kibír egy pillanatra, ne lesz vele gond szerintem. 1 év gart adok a javításhoz, még nem jött vissza. 90€, hát nem rossz, én 30-ért javítom, s enne van az alkatrész ára is....
A boltban ahova járok, azt mondják, hogy ez a cikkszám nincs nekik, helyette ezt tudnák adni.
Elég, és jó lehet nekem ez is?
Jó, még túlzás is az 1200V Uce.
Szia!
Megvannak az első teszteredmények, nem volt hosszú életű Beforrasztottuk az új IGBT-t, szépen elindult a gép, végignéztem pár sebességfokozaton, szépen folyamatosan tartotta. Most leszerelt burkolattal, hogy lássuk, mi is történik odabent. Motor nagyon szép hideg maradt, az elektronika hűtője kézmeleg lett. Motor felől nem láttam semmiféle szikrát. Ahogy ráléptem és gyalogolni kezdtem a sebességet elvette, úgyhogy le is léptem a szőnyegről, majd visszaállt a beállított sebességre. Az elektronikán lévő piros LED jelzése ezzel párhuzamosan meg is változott, másodpercenként villogóra. Ami a gép papírja szerint a fordításomban: "Az elektronika a felvehető áramerősség limitet veszi fel. Ez akkor történhet, ha az elektronikának túl erősen kell dolgoznia, hogy fenntartsa a jelenleg beállított sebességet." Ezután áramerősség mérő módban a motor és elektronika közé kötöttem a multimétert. 6km/h-s sebességnél 11-13A-t mutatott. Magasabb sebességi fokozatban pedig mérési határon kívül ment. Amikor egy lábbal próbáltam finoman terhelni leesett 8A-re a műszer szerint, majd a műszer kábele elégett és sajnos az IGBT bánta. Visszatértünk a hibás IGBT állapotra. Van valami ötlet, hogy ha beszerelek egy másik IGBT-t akkor merre kellene indulni a hibakereséssel? Mert az biztos, hogy nem csak ennyi a gond. Van az elektronika alatt egy CORCOM F4381-es alkatrész, ezen keresztül kapja meg az elektronika a váltóáramot. Ez a szerelő szerint egy szűrő, lehet ennek baja? Köszi szépen az eddigi segítséget!
Hello
Terhelés alatt nem szikrázott a kefe? Most kéne szétszedni a motort és megnézni a kommutátort. Most, hogy feltetted azokat a képeket a kommutátorról nekem egy kicsit gyanússá vált a dolog. Nem akarok vészmadár lenni, de lehet, hogy mágis a motor , pontosabba a forgórész a rossz. Üdv A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2016
Szia, Valami nem kerek, látok ott egy 0,01 Ohmos ellenállást, a lábait viszont nagyon vékonynak találom, kb pillanatpáka betét vastagságú ellenálláshuzal szokott lenni. A 10-13A nem sok, hiszen a 6Km még fél sebesség sincsen, ha jól emlékszem 16-18 a max.
Idézet: Általában 180V-osak szoktak lenni, és 1,5-2Hp-s ez azt jelenti, hogy ez a motor még több áramot igényel. Ilyenkor szoktam betenni egy másik motort, ami most nehézkes, hiába van a tarsolyban. Majd elmélkedek a dolgon, most mennek kell sajna dolgozni, ráborítottak , vagy 25 db villás-targonca töltőt, ha nem is okosodom, legalább erősödök! „A motor egy 2.25 lóerős 130 VDC/2200W.” A zavarszűrő biztosan nem lehet, megnézem mégegyszer az IGBT adatlapját.
Nem volt szikra, direkt ezért nem is tettük rá a burkolatot, hogy látszódjon mi történik.
Ha megmondod, hogy hol látod, akkor készítek róla makrós képet és feltöltöm.
A saját verzérlőfelülete szerint 20km/h-t tudna produkálni a gép, ennyi a max tempó. Viszont a gép burkolatában találtam hozzá egy gyári ábrát a panelről. Az a furcsa, hogy a papír szerint 180V-osra írja a motort. Feltöltöttem, hátha segít valamit. Olyat sikerült még tesztelni a gépen, hogy egy külső egyenirányított trafóra kötöttük rá direktben csak a motort, 33V és 54V-ra. Így néztük meg multiméterrel az áramfelvételét. Indításnál felszökött 10A-ig, majd beállt 6A környékére, relatív elég kis szórással, kb 0,3A-t mozgott fel-le. A 33V-os verzió kb. sétatempót produkált, viszont nem lehetett terhelni, mert nincs erő a motorban. Az 53V-os verzió már inkább futótempó, ekkor feltámaszkodva a gép karfájára lehet rajta futni, ekkor felment kb 8-9A-ig, attól függően, hogy mennyire terheltem rá súlyt. De így is gyengének bizonyul a motor ereje, futni támaszkodás nélkül nem lehetne rajta.
Sziasztok!
Egy kis segítséget kérnék! Adott egy futópad, aminek bekapcsolás után nem indul el a motorja. Ha pl. lábbal meghajtom a szalagot, akkor elindul és onnan kezdve jól működik. Erős, terhelhető, sebessége is állítható. Ha megállítom, akkor megint nem indul, csak segítséggel. Elsőre nem találtam hibát a panelon. A motort elvileg bevizsgáltatták. Valami ötlet?
Szia, Valami akkor csak nem kerek. Húzd le a motort a panelról, s tegyél rá 12-24, vagy 50V-ot ami van éppen otthon, aksi a kocsiból, vagy a töltője, vagy a fúróból. El kell, hogy induljon a motor, ha nem vedd le a meghajtószíjat, akkor biztosan. Ha mégsem, akkor a motor a ludas, ha igen a panel.
Csinálj képeket, írjál típust, egyebeket.....
Szia, Bocsi, de ebben a felbontásban nem látok semmit. Nem lehet hogy cserélték előzőleg a motort, s nem belevaló? Mondanám, hogy adok egy motort próbára, de ez nagyon bonyolult lenne....
Az új mosógépeké is hasonló, de csak 350-500W körüli, na meg pörög 10.000-et, azért tud 1000 felett centrizni, de a padot biztosan nem mozdítaná meg. Átküldenéd a képet az e-mailemre, hátha akkor többet ki tudok bogarészni.
Sziasztok! Összefutottam egy NordicTrac C2000-el, ebben a DC mellett, megy még két vezeték a motorba, gondolom ez adná a gerjesztést, s nem állandó-mágneses. Találkozott már valaki ezzel a megoldással, mert akiknek besegítek, nem foglalkozik ezzel a típussal? A gond az, hogy a kijelzőn megy minden hibakódot nem ír, csak épp a motor nem forog. IGBT DC-rész látszólag rendben.
Szép estét mindenkinek!
Sikerült szert tennem egy Reebok RE1-14302 bk tipusú futópadra. Nincs leharcolt állapotban, nejemnek szánom, ám érdekes dolgot tapasztaltam a géppel. Minden program szépen indul, motor is indul, birja a terhelést, ám kb fél perc mulva a motor megáll. Teljesen véletlenül arra jutottam, hogy ha a pulzus érzékelő megy, magyarul.-rajta a tenyerem az érzékelőn- akkor tökéletesen lemennek a programok, ahogy a "nagykönyvben" meg vagyon írva. Azt is kitapasztaltam, ha az ominózus fél perceken belül épp csak addig tartom a tenyerem az érzékelőn, amig megjelenik a sziv ikon, akkor sem áll le a motor, tehát nem kell folyamatosan markolnom.Kicsit kényelmetlen a dolog, de igy kiválóan használható a gép. A kérdésem az lenne, hogy találkoztatok már ilyen jelenséggel? És még egy kérdés...van-e lehetőség a mérföld kijelzőt " átállítani" km alapúra. Sajnos eddig sehol nem leltem rá okos tanácsra, ezért fordulok hozzátok. Válaszotokat köszönöm
Ezt a típust nem ismerem, de manuális programnak mindenképpen kell rajta lennie, ott nem figyeli a pulzust. Ha nem megkerülhető, érdemes beszerezni egy pulzusmérő övet is, ami vezetéknélküli átvitellel küldi a pulzusértéket (persze csak ha a gép támogatja).
A mértékegységet szintén át lehet állítani. Ha a beállítások között nincs rá opció, akkor lehetséges hogy rejtett menüben van, amit bekapcsolás után pl. különböző billentyűk egyidejű lenyomásával lehet előhívni. Másik, amivel régebbi gépeken találkoztam: a kijelzőt szétszedve a panel hátulján jumper-rel lehet átváltani a másikra.
Köszönöm szépen!
Azt tapasztalom, ha tényleg a pulzus érzékelés befolyásolja a működést, akkor ez a masina figyel minden programban, a manualban is. Most a nejem teszteli épp, már 45 perce nyúzzák egymást megállás nélkül. Én reggel tettem vele próbát...érdekes módon pulzus érzékelés nélkül 3, 3,5 illetve egy alkalommal 6 percig elment, amíg leállt
Ha tudna valaki segíteni ::: van egy Pro-FORM 12,5 QM tippusú futópadom ,kapcsolási rajzot kérnék ,a nagy kondi zárlatot csinált és úgy össze éget a környéke ,hogy a mellette lévő ellenállásokat nem tudtam beazonosítani .Köszönöm :illes121 vagy ottlikilles10@freemail.hu Sziasztok .
|
Bejelentkezés
Hirdetés |