Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Futópad
Te köszönsz magadnak?
Ne a "cetli" feliratát, hanem az címke alatti eltakart típusszámot olvasd le!
Szia!
leszedtem a cimkét ! Állati halványn valami hasonló olvasható: LM78P345NK és még van tovább is,de az olvashatattlan. Megpróbálok szerezni valami nagyítót!!! Köszi ákos
Szia, Teljesen mindegy mi van rá írva, mert a program a lényeg, nem a chip. Ami a tetején van papíron, a szoftware verzió száma, na azt nem lehet keríteni sehonnan. Remélhetőleg nem az a hibás... Jó lenne egy nappali kép, az egészről, s nem vakuval, mert így nagyon becsillan nem látni szinte semmit. Visszakerestem,... nem arra gondoltam, hanem az alatta lévő 16 lábúra, ha jól számoltam. Azon láttam, hogy a proci. De ha csak egy Ohm, meg V-t mérőd van, valahogy akkor is kinyomozzuk, hol lehet a gubanc!
Helló!
Van mindkettő. Ha mondod mit hol kell mérnem megteszem. Köszi Ákos
Szia, Ha lehet csinálj pár képet. Általában 3 tápfesz van, egy megy fel a kijelzőnek 8V körül, fent van az az 5V-os stabkocka. Ott van egy másik proci a kijelzőnek, programoknak, gombok dekódolásának. Általában 2 vezetéken RX TX kommunikál, illetve ad parancsot az alsónak. Lent, kell egy 12V a reléknek, s abból 5V-a procinak.
Mikor bekapcsolod, a kijelzőn előjön minden, a start gomb megnyomására elkezd visszaszámolni, majd el kellene indulnia. Ezt már nem teszi, de eddig eljut?
Helló!
5-től elkezd visszaszámolni a panelon 2 led elalszik, meghúz egy relé és kiírja azt, hogy error2 Üdv Ákos
Helló!
Lehúztam a motorhoz menő kábelt. Jó nagy ellenállást mértem. Bekapcsoltam a gépet és rámértem. Üresen állandóan 60V körili feszt mértem. Start elindulásánál egy pillanatra felugrik 80V körülire. Persze lehúztam a motort. Köszi Ákos
Ahhogy sül ki a kondi úgy csökken a feszkó terheletlenül!
A motort ki tudod próbálni, akár egy 12V-os tápról is.
Meg kellene mérni a FET/IGBT-t nem halott -e véletlen. Az üresen 60V-t, nem tetszik nekem. Az elektronika figyeli általában, hogy van-e terhelés a kimeneten, s arra is dob egy hibakódot. Nem ismerem ezt a típust és az E2 sem találtam semmit. Általában kommunikáció, vagy lost sync szokott lenni, vagyis a beállított, és a mért sebesség nem egyezik, indulásnál nem jön sebesség jel....
Helló!
Visszakötöttem a motort. Igy kb 30 V-ot mértem. Start megnyomása után egy pillanatra megint felugrott 80V-ra, utána 23 Vtól sül ki a kondi. A motort rákötöttem egy aksitöltőre és meg sem mozdult. Köszi Ákos
Szia, Ha nem automata a töltő, vagyis mindenkor ad ki feszt, akkor kapd szét a motort, mert belül valami nem kerek... Lehet megragadt, vagy kopott a szénkefe, legrosszabb esetben leégett az egész, de annak lenne szaga.
Szia!
Szénkefék alig kopottak. Leszedtem az ékszíjat megpörgettem kézzel a motort és a kivezetésein kb 3V-ut mértem. Ha forgásirányt váltottam megfordult a fesz polaritása. Ezekután szerintem jó a motor. Üdv Ákos
Sziasztok!
Van egy futópadom ami terhelés alatt egy fél percig megy majd lelassul úgy hogy épp hogy mozog a szőnyeg oda vissza. Ha nem állok rá akkor működik. 6-oson 45v körül mérek a motoron majd ha leáll 2-3v. Ilyenkor ha leállítom és indítom akkor nem indul ugyan úgy csak mocorog. Ha áramtalanítok akkor megint megindul. Melegedést nem tapasztalok. A PWM a fesz 0.5v és emelkedik ha a sebességet növelem de a motorra nem megy ki több fesz. Tudna nekem valaki segíteni hol keressem a hibát? Előre is köszi.
Szia, A motort nézd meg a fenti módon ahogyan írtam. Ha az megy, jó lenne pár fotó, hogy milyen típusú a vez panel, mert ott lehet a hiba. Van egy /esetleg több/ fajta, amin a PIC mellett van egy 24Cxx, ami bár byte-on a pad jellemzőit tartalmazza, pld, hogy 2, vagy 3 vezetékes speed jeladó van benne. Ha van mellette egy poti /Torq felírat lehet rajta/, azzal erősebbre lehet venni a PWM jelet, hogy terhelésre /ne fulladjon le/. Ezzel lehet finoman beszabályozni a motor nyomatékát, illetve a speed sensore reagálás gyorsaságát.
Szia! A motor az megy, ha üresen járatom(nem állok rá) órákig is megy. Poti van de az csak a sebességet változtatja ha ráállok ugyanúgy megáll kb 10-15 sec után. Csatolom a képeket.
Köszönöm a segítséged, Üdv,
Szia, Van egy rossz hírem, ez pont az a thirisztoros fajta, amivel nem boldogultam. De azok viszont el sem indultak, és ez nem jelez vissza semmi hibát. A kisebbik tok az a nagyfejű mellett, arra rámérhetsz, hogy kapcsolja -e a teljes tápfeszt a nagy kondira. /esetleg az A,K lábra ráforrasztasz egy kapcsolót, amivel biztosan rövidre-zárod/ A meghajtója a fehér optó, ami R25-ön keresztül kapja a bekapcs jelet a PIC 12. lábáról. Arra viszont nem emlékszem mér, hogy sebesség jeladó van e a szíj tengelyén, mert odáig el sem mentek. Mert terhelésre, ha esik a fordulatszám, automatikusan kellene húznia felfele a PWM jelet. De ezt csak szkóppal tudod megnézni.
Szia. A thirisztoron meg van a tápfesz, kapcsolja is. Ha terhelve megáll akkor is átad rendesen az A-K közt a rövidzár sem csinál változást. A szíj tengelyén van jeladó 2 vezetékes de az csak a kijelzőn mutatja a mért sebességet szerintem mert ha lehúztam ugyan úgy működik csak a kijelzőn nem mutatja a sebességet. Találtam egy videot amin arduino-val adja ki a pwm jelet azon a lábon ha mérek csak akkor változik a fesz ha a kijelzőn a sebsebégen állítok. Az stabilan áll akkor is ha a motor megáll és épp hogy csak mocorog...
Szia, Ha 2 vezetékes, akkor egy sima reed relé van benne, egy szakadásmérővel tudod ellenőrizni, hogy kapcsolgat-e, elég ha kézzel megforgatod a szalagot. Az utolsó 2 mondatot nem értem. Ha a kijelzőn nyomsz valami gombot, a felső PIC -ben lévő program dekódolja, az értéket kiírja a képernyőre, /semmi köze a ténylegeshez/ s küldi a parancsot a soros vonalon a lentinek, ami értelmezi, be/ki kapcs, seb/dőlésszög állítás, vagy egy adott futóprogramba a belépési pont. A seb jelet érdemes még végigmérni a PIC-ig. Ha már bekapcsol, Atmega-ra tudsz írni egy egyszerű programot, amivel a sebességet tudod állítani, akár egy potival, ez az egyszerűbb, 0(2)-xx -ig állíthatóan. A tengelyek átmérőjének ismeretében könnyen kiszámolható az adott fordulathoz tartozó szalagsebesség. Az eredeti program, a beállított sebességet összehasonlítja a jeladó által érzékelttel, s PWM jelet korrigálva, próbálja a szalagsebességet a beállítotthoz igazítani. Nyílván nem mindegy, hogy egy 40Kg-os ember van rajta, vagy egy 100, mert más lesz a szalagra eső nyomás, ezáltal a súrlódás minden lépéskor / ezért is lényeges a szalag alsó részének rendszeres szilikon olajozása. Ez nem a spray, hanem a sűrű olaj./ Egyébként ennek a fajta jeladónak a ferkije olyan alacsony, hogy a helyére kötött mikrokapcsoló nyomkodásával tokéletesen lehet ellenőrizni a működését. Ha beállítod egy sebességre, s nyomkodod, ha lassú vagy, elkezdi a motort felpörgetni, ha gyorsítod a nyomkodás ütemét,úgy érzi, hogy a motor túl gyorsan forog a beállítotthoz, s elkezdi erősen lassítani.
Szia. Igen egy reed relé van benne és az működik kimértem. Az utolsó két mondattal azt akartam mondani találtam egy videot és vele leírást ahol azt irja a HD2 csatin a kék vezetéken jön le a pwm jel. Erre a pntra rámérve 0,5 voltot mérek 6km/h nál. Ha terhelem (ráállok és futok) kb 0,5 percig megy majd a motorról leveszi a feszt kb 2-3 voltot lehet mérni, de a HD2 es csatin a kék vezetéken stabilan áll a 0.5 volt. Ha eközben a kijelzőn a spped feljebb veszem akkor a kék vezetéken emelkedik a fesz, de a motornál nem (De csak ha megállt egyébként ha terheletlen megy akkor emelkedik ott is). Ha stop gombal megállítom majd a startal inditom nincs változás, de ha áramtalanítom és visszakapcsolás után inditom megint elindul a motor. Az elektronika veszi le a motorról a feszültséget de nem tudom miért, szorulni nem szorul (szerintem). A motor és az elektronika hűtője nem meleg. Csatolom a linkeket mert én nem értek annyira hozzá mint te lehet hülyeséget irok...
Rajz Video
Szia, Először is köszi a rajzot, eddig nem sikerült ráakadnom, de gondoltam, hogy valami ami förmedvény lehet... Ma megint okosabb lettem! Ezek szerint lehet jó az a 2 alsó penel is, amit próbáltam megjavítani, mindhiába, mert ha a felsőről nem kap PWM impulzus jelet nem fog menni rendesen. Ez megint a "jobb kezemmel vakarom a bal fülemet, mert a speed sesore comparalalast viszont az alsó PIC-nek kell végezni. Már világos, miért megy az AC a motorba, mert anélkül is simán ment tápról. A köv. héten megyek a futópados céghez, ha még nem dobták ki, elhozom a felső részét is s méricskélek rajta szkóppal.
Üdv: Mike
Szia! Nincs mit. Van még egy rajz csatolva felrakom. Ha jól értelmezem a kezelőtől a pwm jel egy opton keresztül megy a pic-re, és a pic adja a pwm jelet a meghajtónak.
Üdv: Misi
Szia, Hát ilyen rajzot még nem is láttam, a gyártók mindent titkolnak! Lefotózom a panelt, kinyomtatom, s feliratozom, egy jóról az értékeket, ahol komolyabb a gond.
Szia, Voltam ott, sajnos az egész már a kukában landolt, egy ilyen panelt még találtam, azt elhoztam kísérletezésre.
Szia. Nekem nem nagyon volt időm méricskélni de nem is tudom igazán hol kezdjem.
SZia, Egy sima 555-el lehet összerakni egy egy multit, amivel le tudod próbálni. Ha a seb jeladót is használni akarod, szerintem egy kis arduino program kell, amivel rászabályozol a PWM jelre, azt viszont már tudod vezérelni a nyomógomb mátrixról. El lehet játszani vele.
Sziasztok!
2016 május 17-én kértem segítséget futógép javításhoz. Ez egy Trimline T335HR Treadmill gép volt.Mivel külföldön vagyok, kevés időm volt vele foglalkozni. Magyarországon megvettem a hibás alkatrészeket, a vezérlésről letakarítottam az elöregedett, égett ragasztót, amivel rögzítve voltak a nagyobb alkatrészek. A biztonság kedvéért az optocsatolót is cseréltem. Majd fél évig állt a panel kiszerelve a szekrényben. A héten végre összeraktam. Persze nem indult, és mivel kaptam, ezért nem is tudtam, hogyan kellene működnie helyesen(bekapcsoláskor)… Végül megtaláltam a hibát. A kezelő gombok is rosszak voltak. Csere után minden tökéletesen működik. Egy alkatrész hiányzik, az egyik relé érintkezőjével párhuzamosan egy kondi. Ez el volt repedve. E nélkül is megy, gondolom ez egy érintkező védő kondi. Szóval a konklúzió a következő. Lehetséges, hogy a repedt kondi régen elszállt, csak tévútra vitt. A nagy 400 mikrós kondi sem feltétlenül okozhatott leállást. A vele párhuzamos ellenállás meg csak kisütő, ezért az sem számít működés szempontjából. Gondolom a tulajnál a sok por, meg ragasztó a panelen, párával együtt idézte elő a szikrát, és ez nem okozott kárt sehol. Talán, mert a nagyfesz a nagyfesszel záródott. Az lehetett, hogy a csattanás után leoldott a bizti, majd újraindításkor kinyomták a POWER gomb utolsó leheletét is. Így csak a biztonsági gomb felrakásakor felvillant a kijelző, és ennyi. A gomb már a végét járhatta, emlékszem, egyszer mondta is, hogy a SPEED+ gomb nem mindig megy, de abból van még egy a kapaszkodón is. Utólag könnyű mondani, hogy a bekapcsoló gomb cserével már működött volna. Azért írom le egyrészt, mert másnak lehet, hogy segít ez az infó, másrészt meg megköszönöm Chipmunk1960-nak a segítségét. Az alapján mentem végig(plusz amiket magam kimértem). Maradt egy kérdésem. A szalag tengely végén van egy mágnes a jeladóhoz. 180 fokkal elforgatva meg egy kb 13-15-ös anya. Ez az anya centírozásnak van? Vagy csak beletette a gazdája, hátha az is adja a jelet. Mert kipróbáltam mágnessel helyettesítve, felére le is lassult, ahogy várható volt. Viszont egyik állapottal sem mutatja a helyes sebességet, kalóriát. Egy mágnessel, a kijelzett sebességet be kell szoroznom 1,75-tel, az a valódi sebesség. A pulzus sem jó, de azt mellkas pánttal mérem úgy is. Az egy mágneses verzióval jobb volt használni. Egyébként eladó, vagy kisebbre cserélném, mert 20cm-rel hosszabb, mint ahol kényelmesen tudnám használni. De azt már privátban. üdv A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2017
Lehetséges hogy a sebesség MPH-ban van, az általad említett szorzó is közel van az MPH/KPH átváltáshoz. A kalóriát pedig a legtöbb gép nem csak a sebességből számolja, hanem figyelembe veszi még hogy férfi/nő használja a gépet, és a testsúlyt. Persze amin ezeket nem lehet beállítani, ott egy konstans értékkel számol.
Szia, Az anya csak ott van, de nem szokott. Főleg olyan nagy, nehezebb mint a mágnes, s nem forog annyit, hogy balanszírozni kellene, felesleges. Igaza van "kzozo" -nak, sok gépen mérföldben mutat, főleg Angol, vagy Angol/Ami piacra szánt. van amelyikben lehet váltani is. Örülök, hogy sikerült megoldanod a problémát!
Szia.Egyébként mit ér egy ilyen manapság? És lehet finomhangolni a sebesség kijelzést? Lehetséges, hogy megcsúszik a szalag a tengelyen? Vagy csak én érzem úgy, mikor megtorpanok kicsit, hogy hátrébb vigyen a szalag?
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |