Fórum témák
» Több friss téma |
Köszi a sok információt!
Megnéztem még egyszer a jelalakokat, mellékeltem a primer oldali lelet. Valamit elnézhettem régebben, mert tényleg nem teljesen négyszög! Kisebb feszültségről nem tudom meghajtani. Be kell szereznem egy toroid trafót... Még közben akadt egy kérdésem: A nagyobbiknál el voltak szigetelve az IGBT-k lábai sziloplaszt-szerű cuccal. Én befújtam Plastik 70 lakkal. Az elvileg 1000V-ig szigetel, de forrasztható. Elég ez, vagy tegyek rá szilót? Plusz van még 1 flakon Flux SK10 védőlakkom. Az jó lehet a későbbiekben? A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2013
Akkor a meghajtás rendben van.
Az éles tesztet egyébként azért nem javaslom, mert az ilyen totálkáros gépekben még könnyen megbújhatnak apróbb hibák, amiknek a felderítése egy újabb garnitúra igbt-be is kerülhet, jobb biztosra menni. Itt leginkább az áramszabályozó hurokban lévő hibára gondolok, azt meg csak akkor látod, ha kisebb teljesítményen teszteled. Elnézegetve a rajzot, nem egy túl megbízható gép, hegesztés közben véletlenül se szabad megtekerni a potit. Én átalakítanám a szabályozó részt, hogy ha legközelebb megszakad a poti, akkor ne szűnjön meg az áramvisszacsatolás. (A trimmerek és a poti helyére fix. ellenállásokat tennék, és az 1-es lábon lévő kondira kötnék egy megfelelő potit, hogy az áramkomparátor belső referenciáját állítsa, de ezt is csak akkor lehet ha van egy műterhelés, meg egy táp, meg persze egy pontos rajz...) Lakkot illetően nem tudom, inkább mpistit kérdezd, én igyekszem minnél inkább lepucolni a nyákot, hogy semmi se maradjon rajta. A sziloplasztot por/forgács ellen használják, nehogy zárlatot okozzon.
Boccs hogy megkérdeztem azt hittem, hogy itt mindent meglehet kérdezni.
Mentségemre szoljon mint látod a hozzászolások időpontjait elég változatos a munkaidőm és nem mindig vagyok 100%-os amikor idejutok, amugyis régvolt már amikor én elektronikával foglalkoztam utoljára és a tudásom kicsit megkopott.
Én sem nagyon szeretném élesben járatni, de nincs se műterhelésem (legfeljebb a párom vasalóját tudom fű alatt kölcsönvenni), se szabályozható transzformátorom. Így van valamilyen módszer, hogy biztosra menjek?
A sziló valóban a külső tárgyaktól védi az igbt-ket, én is azt szeretném megoldani (ha láttad volna, hogy nézett ki kívül-belül!). Aki használta a gépet, valami őrült lehetett! Az átalakításra most nincs idő mert május 1-én vissza szeretném adni a gazdájának mindkettőt. Talán, ha saját gépet veszek. Vagy inkább építenék egyet. De ahhoz még sokat kell tanulnom a témáról!
Sziasztok!
Összeraktam a 195-öst is, mellékeltem, milyen jelalakokat mértem a különböző helyeken. Tényleg látszik, ahogy a trafóról lejövő "síugró-pályát" az elektronika szépen megformázza, mire a gate-re ér. De még mindig nem merem izzó nélkül élesben járatni! Nem szeretnék eldurrantani még egy garnitúra IGBT-t! Van valamilyen módszer, amivel meggyőződhetek arról, hogy most már lehet neki direktben adni a villanyt és próbálhatom a hegesztést?? (Megjegyzem: szabályozható trafóm és műterhelésem nincs még)
Sziasztok!
Egy régebbi történet folytatása, okulásként. előzmény Straus inverter, folytonos túlterhelés hiba. Sok idő telt már el, de a kollégám most ért rá befejezni a művet. Szóval hasonló lett a hiba oka, mint Chipmunk1960 esetében. A forrasztások újraforrasztása és egy apró törés kijavítása után, most jelenleg működik a kütyü. Hogy meddig...
Szia,
Örülök neki, én egyenlőre kikötöttem a tiltó thiristort. Így működik, még nem volt időm kimérni, hogy minek az értéke mászott el. Az ottani oldalak valamelyikén melléleltem egy rajzot, amelyikben van egy Anti-sticking kör. A 3140-1 lábát tiltja. 1 zener + pár alkatrész van benne. Arra gondoltam, hogy összerakom egy kis próbapanelon, s megnézem hogyan működik a valóságban. Ott Darlington Opto-val van tervezve, nekem megy csak sima van itt, bontásból. Lehet bele kell tennem, még egy tranyót, hogy kivülről osszeálljon a summa béta. Üdv: Mike
Üdv Mindenkinek !
Segítség kellene AWELCO Micro 164 hegesztő javításához. Hideg indítás után ívfogáskor hot jelzés , majd üzemled ég ,ventillátor áll és nincs hegesztőáram. Füst,durranás égésnyom sehol. Kellene valaki aki már javított ilyent és segítene, vagy vállalná.. Előre is köszönettel 4
Bocs, hogy eddig nem írtam, sok más... blabla...
A gate meghajtás stimmel, szerintem ezután az áram vcs-t kéne ellenőrizni, kéne adni az IC kimenetéről egy emmiterkövetővel&/RC taggal jelet az áramváltót lezáró ellenállásra, azthiszem a 33ohm-os az. Fontos hogy ne négyszöget kapjon, hanem egy négyszögre szuperponálódott fűrészjelet, majd holnap kigondolom pontosabban. Így tudod majd szabályozni a kitöltési tényezőt, és ha egy apróbb táppal meghajtod a teljesítmény részt, akkor végig tudod mérni, azt is, hogy a kitöltési tényező változtatásra hogyab reagál, ha lesz hiba még valahol, akkor remélhetőleg látszódni fog. Az RC tagot kikötve, kis betáp mellett még rövidre is zárhatod a kimenetet egy közepes vezetékdarabbal, akkor lehet majd látni hogy avatkozik be az áram szabályozás. Ha ezután is minden stimmel, akkor kaphat egy izzót, aztán meg kell próbálni élesben, kis árammal...
Ha elkezdem izzón keresztül terhelni, nem lesz az kevés neki? Bár a legkisebb potiállás még beleférhet... Az kb 5A a szekunder oldalon, tehát úgy 250-300W körül alakul... Csak a leválasztó trafóm nem fogja bírni, így kénytelen leszek a hálózatra kötni.
Sziasztok!
Kockáztattam, bejött! Rátettem izzóval a villanyra, de mivel nincs toroid trafóm, így csak imádkoztam, hogy túlélje! Persze, előtte kimértem mindent az áramváltótól, különös tekintettel a potikra. Mindent jónak mértem. Kis áramon próbáltam, de kevés volt neki a 2db 100W-os izzó... Aztán kénytelen voltam rájönni, hogy nincs áram visszacsatolás. A legkisebb állásnál is lyukat ütött a zártszelvénybe. Először azt gondoltam, hogy fordítva raktam vissza a poti csatlakozóját (mert valamelyik nyomi letörte róla a pöcköket), de minden rendben volt vele, inkább kicseréltem a PWM IC-t. És láss csodát, megjavult! Szépen lehet szabályozni. A 155-ös egyből jó lett, mert ott már előtte kicseréltem az IC-t. Azért arra a pimi9-féle teszt-áramkörre kíváncsi lennék, ugyanis szeretnék legközelebb kevesebbet kockáztatni... Addig is köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget és remélem, hogy ezeket az információkat mások is tudják majd hasznosítani! Üdv!
Szia,
Ha kicsit visszaolvasol, Tavako-nak, meg nekem, hasonló problémám volt. Egy kicsit többet kellene tudni, hogy hol s mit mértél? Ha jól értelmezem, bekapcs után, van minden, ventilla, kimenőfesz, zöld-lámpa.. ???
Szia !
Sajna semmi sincs bekapcsolás után...Közvetlen bekapcsoláskor a hot lámpa világít,majd egy reléhang és elalszik.Utána a kontroll lámpa ég ..és ennyi.Semmi hegesztőáram és a ventillátor sem megy.Én nem értek hozzá és nem szeretnék belenyulni,de sejtem,hogy nem kis probléma van vele..
Szia,
"Én nem értek hozzá és nem szeretnék belenyulni,de sejtem,hogy nem kis probléma van vele.." Hát akkor nem tudom miben tudnék segíteni... Vannak itt tőlem tapasztaltabb kollégák is, s főleg közelebb.
Üvd! A problémám a következő:
A munka kábel bekötésére látható egy jelzés a készüléken a negatív kapcsolónál. Ez nem tűnik logikusnak. A negatív nem a test kábelé? Előre is köszönöm a segítséget!
"A negatív nem a test kábelé?"
Ez attól függ, hogy milyen technológiával(MIG;MAG;TIG;MMA) illetve milyen anyagot akarsz hegeszteni. MMA (bevont elektródás)technológiánál mindkét pólus használata elterjedt. Sima szerkezeti munkáknál rutilos elektródánál jellemző a negatív pólus használata a munkakábelen. bizonyos esetekben gyökölésnél pozitív pólust is szoktak használni. Cell elektródánál a pozitív pólus használata a jellemző, bázikusnál úgyszintén, de bázikusnál a negatívról történő hegesztésre is van eljárás. MIG-MAG technológiánál a munkakábelen van a pozitív pólus acél hegesztése esetén, de rozsdamentesnél a negatív pólust is szokták használni. DC TIG hegesztésnél a negatív van a munkakábelen. Belátható, hogy azért kissé árnyaltabb a dolog annál, semmint hogy kimondhatnánk, hogy csak a pozitív vagy a negatív pólus lehet a munkakábelen.
Szia Pisti!
Ez pontosan így van, az áram valóságos, és az elektronok áramlása ellentétes. Azt meg tudnád mondani, ha MIG gépen porbeles huzalt használok, miért kell felcserélni a polaritást?
üdv
van egy Fronius TransPocket 1400-am, sajnos elromlott. a hálózati bemeneten a varisztor eldurrant "s20K-275" kicseréltem, zárlatot nem találtam benne, de ha bekapcsolom leveri az autómatát. tudnátok adni pár tanácsot a hibakereséshez, sajna nem sok gyakorlatom van az ilyen készülékek javításában! esetleg van valaki Ócsa, Dabas környékén, aki elválalná a javítását? köszönöm
Sziasztok!
Vegigolvastam a topicot. Bar nem kozvetlenul a temba vag, de szerintem a muszereszek fognak tudni a legjobban valaszolni ra. Venni szeretnek hobby hasznalatra egy olcso inverteres hegesztot. Mivel az olcsok kozott nezelodom, ezert nincsennem illuzioim, hogy orokke fog tartani. Viszont jo lenne egy olyat valasztani, ami konnyen javithato, ismert kialakitasu! Ebben segitsetek nekem! Nezelodom az Einhell, Straus es hasonlo csuda markak kozott! Koszonok minden segitseget! Dreamer
Sziasztok
Güde gc160 inverterhez kellene kapcsolási rajz. kérem akinek van küldje el nekem.
Szia Gyuszi,
Látom, hogy a profik még nem jártak az oldalon. Próbálok 1-2 tippet adni a kezdéshez. Mondjuk kicsit kevés az infó, amit írtál. Üzem közben durrant el, vagy bekapcs-kor? Előtte dolgoztál már arról az autómatáról, amit most lever, vagy mindegyiket, s hány ampereset? Ha égésnyom, vagy felrobbant alkatrész már nincs benne az a jobbik eset. A kondik tudnak olyan ügyességet csinálni, hogy ellenállásmérő nem mutat zárlatot, viszont a 220~ átüt, ami leverheti a megszakítót. Valószínű, a bemenet körül lesz gubanc, gondolom ott is egy relé adja a feszt a végfoknak. A greatz-eket ki lehet mérni dióda módban, de ha jó nagy bika van benne. akkor az is elképzelhető, hogy mögötte van zárlat, ami miatt akkora lesz az áramfelvétel, amit még elvisel viszont a k.m. nem. Ha mérni nem tudsz, akkor az alkatrészeket kell kiforrasztgatni, s úgy tesztelni. Mondjuk ilyenkor már érdemes egy hosszabbítót csinálni, amiben sorba kötsz egy 100-as égőt, amin látod hogy van-e zárlat, s nem kell percenként felkapcsolgatni. Sok Sikert!
Sziasztok.
Van egy Hetra 130-as trafóm amit úgy kaptam mert egy ismerősöm apja meghalt és neki nem kell, ezért nekem adta! Megrázatni nem akarom magam úgyhogy inkább átnézetném valakivel mielőtt használni kezdeném! Nem tudok a masináról semmit csak azt ,hogy kb. 10-12 éve állt egy műhelyben! Esztergom környékén nincs valaki aki értene ehhez? És kb. mennyit éri meg ráköltenem?
Nagyon szépen köszönöm a segíséget!
köszi a segítséget
a hiba bekapcsoláskor történt, mivel nem nállam tőrtént így pontosabbat nem tudok az esetről. a diódahidat kivettem meg mértem, rendben, bemeneti tápszűrés:kondik tekercsek rendben, relé nincs beragadva tekercse nem zárlatos. a panelen csak füst nyom van amit a varisztor halála okozhatot. most az egyenáramú kör következik, kiemeljük a FET-ket és az elkókat és megpróbáljuk tesztelni az alkatrészeket.javítási útmutatóezt a doksit találtam hozzá, sajnos nem magyar de elég részletes!
Szia,
A HETRA sima lemezes trafós, ami nekem volt, egy tekerővel állította a rést, vagyis a trafó veszteségét. Egy sima ellenállásmérővel ki tudod mérni a földelést, vagy megkérsz rá egy villanyszerelőt. Ja és még volt benne 4 nagy dióda így egyenáramot adott ami időnként igen jó volt. A 380-as betápot nem használtam, / kevés helyen van bekötve az irreállis magas beköt. díj miatt. / Habár sokkal gazdaságosabb lenne, de az áramszolgáltatónak, a minnél nagyobb bevétel a lényeg..../ 32A-ig ingyen lecserélik az óránál lévő km-et, ha a vezeték vastagsága elbírja. Az meg bőven elég otthoni használatra... Üdv: Mike
Ellenállásmérővel legfeljebb a vezeték folytonosságát tudod vizsgálni. Kiindulási alapnak jó, de ettől egy komolyabb vizsgálat adhat pontos eredményt. Én is egy villanyszerelőt javasolnék!
Dreamer
meg lett mi okozza a k.m. folytonos leverését az eredeti varisztor ami tönkrement S20K275-ös volt mivel csak S20K250-t találtunk azt tettünk bele, most már csak az a kérdés. hogy kevés a 250V vagy valami hiba van és a varisztor teszi a dolgát!
Köszönöm szèpen a segìtsèget! Megprobàlok villanyszerelôt keresni....
http://www.hobbielektronika.hu/lexikon/varisztor.html
Itt le van írva pontosan a működése. A tűrse 10-20%, ezért valóban elképzelhető, amit írtál. Főleg, ha meg van a 240 V~. Gondolom az még a 220V-os rendszerhez készülhetett, a mostani standard a 275V-os kivitel. De mivel csak egy passzív védelem a szerepe, a berendezésnek működnie kell nélküle, ha kiveszed. " Fontos tudni a túlfeszültség-védelemrõl azt, hogy idõnként szükség lehet a cseréjére, ha nagy áramlökést „szívott magába”. A biztosítékon kívül a legtöbb túlfeszültség-védelemben vannak un. Metal-Oxide Varistor alkatrészek (MOV), amelyek elnyomják a túlfeszültséget. A legtöbb olcsó túlfeszültség-védelemmel az a baj, hogy nem jelzik, ha a MOV telített, így nincs többé védelem." Idézet egy UPS-ekkel foglakozó cikkből.
s*ajnos nem kaptam S20K275 csak kisebb teljesítményüt de 275V-t ezzel nem veri le a k.m.-et, holnap összerakjuk és próba, remélem működni fog!
Mod: *Nagybetű! A hozzászólás módosítva: Máj 30, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |