Fórum témák
» Több friss téma |
ok! már nézem is, mi az ic száma, azaz ennyi látszik! lekapartam róla a lakkot, de ennyire sikerűlt, látsz elég számot ahhoz, h tudni lehessen mi ez? Gondolom a kapcsolása miatt érdekes a száma? Jo lenne megtudni, h a diodát lemerjem a venni? Nem okoz valami galibát, ha kiiktatom? Ha jól gondolom, akkor az a dióda egyfajta rövidzárat hoz létre az egyik irányba, de másik irányba nem annyira jó, ha megvan a rövidzár, így ezért raktak be diódát talán? A dioda érdekessége még annyi, h amikor a kemppi szervizben voltam, akkor éppen volt az asztalon egy hasonló panel és azon is volt a diódás helyen hasonló mók, mint az enyémen, de, ha jólemkéxem nem dioda, hanem ellenállás volt,..Ha mond ez valamit?
Ebből a pongyola stílusból baj lesz! Írj ki minden szót rendesen, nem kell fizetni érte. Használd a shift billentyűt, mi úgy szeretjük, meg úgy ildomos!
![]() A hozzászólás módosítva: Ápr 10, 2014
Ok! Elnézést, ha nem a legmegfelelőbb a stílusom! A billentyűm, sajna nagyon le van kopva ,így sokszor csak sejtem melyik betűre ütök! De majd jobban odafigyelek!
Itt egy jobb kép! És én ennek olvasom...
BBOPA 234U 22ZTO
Szia! Az eredetiek még az előző tulaj cserélte ki az SFD végűekre, azokból szált el most mind a két párból 1-1. Most SMDF és UFD-re végződőeket találtam a HQ Elektronikában. A kérdésem az volt, melyik lenne megfelelőbb, mitől mehetett tönkre már több alkalommal is és mit tehetnék annak érdekében, hogy ez lehetőleg ne ismétlődjön meg 5 pálcánként?
Az egyik IC OPA237, a másik OP27 . Mindkettő adatlapja a neten fellelhető. Egy korábbi hsz-ben olvastam a kérdésedet, hogy valami diódát le szabad-e venni? Ezekben a gépekben nincs felesleges alkatrész, tehát kiiktatni semmit sem ildomos,különösen akkor nem ,ha az adott alkatrész funkciója nem tisztázott.
Ok! Köszönöm!
Csak azért gondoltam a kiiktatásra, mert látszódik, hogy utólag lett belerakva és nem gyári és talán ettől van az ac balanc beállítási probléma, nevezetesen, hogy nemlehet 50-50% fölé állítani, mert elcsöppen a wolfram!
az utólagosság szinte kizárt, inkább arról lehet szó,hogy már cserélni kellett. Először is ki kellene deríteni az ominózus dióda funkcióját oly módon, hogy az adott áramköri rész(amelyben a dióda helyet foglal)szabályozásban való funkcióját elemezni kellene kapcsolási rajz alapján.
Szia, Megnéztem, mind a 2 IC műveleti erősítő, az NI bemenetére kötötték az ráadásul egy ellenálláson keresztül, mintha a szabályozó potméterre csatlakozna, a másik ágon a V41-re majd elvész a 'tömegben'. Mint írtam, ez már a módosított panel, így elképzelhető, hogy a ' járatás' alatt, valami nem volt kóser, és gyárilag rakták bele a +diódát. Elképzelhető, hogy köze van az áramkorlátozáshoz, de konkrét rajz és mérések nélkül nem tudok tanácsot adni. Üdv:Mike
Szia, Egyértelműen az FGH40N60SMDF javaslom, mer 12ns a Td(on) a másiknál: 24, tehát a duplája, valamit a Pd=349 W a Pd=290 W-al szemben. Eleve 2 db-t nem szoktunk cserélni, még ha jó is a "maradék". Attól még kaphatott áramlökést, ha lehetőség van lehetőleg 1 helyről, és egy sorozatból válasszunk. Ekkor elméletileg a legjobb az esélyünk, hogy nem következik be legközelebb. Beépítésnél lehetőleg cserélj szigetelő alátétet is, ha volt alatta. ha égésnyom van a panelon, a kormos réteget kikaparni tökéletesen, majd újra lakkozni. A lábak között 'ecetes' sziloplaszt-al teletömni. Nehogy a ventilátor miatt odakerüljön valami fémreszelék. Ekkor talán elmondhatjuk, hogy mindent megtettünk a siker érdekében. Az, hogy a 2 párból 1-1 szállt el, egyértelmű, hogy nem egyenlően oszlott meg a terhelés. Nem ártana még a maximális áram ellenőrzése. Üdv: Mike
Rendben! Nem merem leszedni! Mivel nemtudom biztosra, mi fog történni. Ahhoz kevés a tudásom, hogy kiderítsem önerőből, hogy miért rakták a gépbe ama diódát! Mindenképpen kell keresnem, valakit, aki rátermett, és elérhető közelségemben van, hogy tudjon segíteni a problémámba!
Nagyon köszönöm a fáradozásaid! Keresek valakit aki segít a problémámba, csak sajnos elég nehéz, mert évek óta nem találok kellően fanatikus és hozzáértő embert, aki nemcsak gépporolást végez, hanem becsülettel javítja is őket! Annak ellenére, hogy a fizetséget mindíg megkapták, de ezt csak elkeseredettségemben említem. Mégegyszer köszönöm a segítségedet!
Szia! Köszönöm a javaslatot és a tanácsot. Árban minimális a különbség köztük és nekem is ez volt a színpatikusabb. Mivel minden paraméterében azonosat nem nem találtam, ezért eszembe sem jutott csak 2 cserélni. Szerencsére égésnyom csak az indító relé levehető műanyag burkolatán lett, az elhiccent indító ellenállástól. A maximális áramot, hogyan tudom ellenőrizni? Üdv.: István
Szia, Végül is azt nem kérdeztem, hogy felépítésében milyen a gép vajában, mert név, semmit nem jelent. Amint az előbb írták, ezres megrendelésnél bármit ráírnak.
![]() Még egy dolog eszembe jutott, az egyik kolléga hozzászólását olvasva. A C-E között van pár Ohm és egy pár nf kondi 1-2KV /Snubber/ sorosan. Az ellenállás könnyen mérhető, de a kondi, még ha egyenáramon jó is, nagyfesz alatt tud galibát csinálni. Azokat javasolnám még kicserélni azonos értékre, s minél nagyobb feszültségűre. Üdv: Mike
ÖÖÖ..
Gondoltam egy merészet és mégis kiiktattam a diódát! és semmi különbséget nem vettem észre! Viszont van a control card 003-ason két kis led, H1(dc-) és H2 (dc+/ac) jelöléssel. És a H2 (dc+/ac) pozicióban lévő led vörösen világít, nemtudom ez ok, vagy probléma miatt világít? A másik led nem világít! Vajon ezek miért vannak a kártyán?
Egy másik fórumon találtam fényképet az én Rolwal 185E készülékem anyjáról.
Kapcsolási rajzot keresek hozzá. Van valami ötletetek, hogy hol találok ilyesmit?
Szia, Mint írtam részletesebb kapcsolási rajz, és mérések nélkül többet segíteni nem tudok, jósolgatni pedig nem akarok. Az, hogy kigyulladt egy vörös led, ami előtte nem világított, szerintem semmi jót nem jelent. A vezérlő-panel/ek mérés nélküli állítgatása, paramétereinek mérés nélküli megváltoztatása, könnyen a végfok halálához vezethet! Ennek a gépnek a bonyolultsága, nem csak az inverterek ismeretét, hanem némi AVR-es ismereteket is. Ráadásul a processzor/memóriában lévő programot megkeríteni, vagy kiolvasni gyakorlatilag lehetetlen. Ha felprogramozáskor a gyártó beállította az olvasásvédelmet programja védelme érdekében, a chip-et lehetetlen kiolvasni, ugyanis ennek a bitnek a visszaállítása azonnal törli a programmemóriát. További sok sikert a probléma megoldásához! Üdv: Mike
Szia!
Ok, Ok! Értem és köszönöm a segítséged! Csak ezt az utólagosan berakott diódát kiakartam volna deríteni, de nem sikerűlt. Led meg nem most gyulladt ki, hanem ég, mióta megvan a gép. Csak nem logikus, hogy, ha ég, miért, és miért nem mind a 2, ha már ég! Ráadásul a piros szín, ami nyugtalanít... Nem akarok nagyon túrni a gépben, de az eddigi "szaksegítség" szintjén én is tudok üzemelni! Példaként! Rossz a gép hűtése is a qúlerek nem indultak, nagy nehezen meglett, hogy egy vezérlő tranyó nem kapcsol mindíg, aztán ki lett cserélve, de most meg bekapcsol a hűtés, ha kell, ha nem! Visszavittem a szervizbe és nem viccelek, de ezt a választ kaptam a problémára! "járassák!" Katasztrófa!!!! ![]()
arc-160.pdf van felrakva kapcsolási rajza. valakinek nem lenne ötlete mit is lehet a gond?
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2014
Szia, Még mindíg erről a gépről lenne szó: A (#1186510) -Ápr 12, 2012 ?
Szia!
inkább azt mondanám hogy kb ugyan az, de az enyém 200A-nek van árulva sárga dobozos gép. awi része megy ,de pálcánál üresjárati feszültség is megvan ,de nem fog ívet.
Hőkioldó led nem világít? Az MMA/TIG kapcsoló jól kapcsol? Működött valaha normálisan? Hány voltra esik vissza az üresjárási feszültség ha ívet próbálsz fogni?
A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2014
nem világít, a kapcsoló is jó plusz utána relé amit kapcsol az is jó illetve kapcsolja is.
hát sajnos működöt ![]()
Szia Mike és sziasztok mindenkinek! Kissé szomorú vagyok! Összeraktam a masinát és gyönyörűen dolgozott nagyobb áramokkal, olyan 80A-ig, de amint alámentem, azonnal vége lett! Most is vékony (1,5-ös lemezt) anyagot kellett volna hegesztenem 1,5-ös pálcával és ugyan úgy jártam, mint az előző alkalommal,,,,,, letekertem a potit olyan 70A-ig és amint odakoccintottam a pálcát, azonnal lecsapta a kismegszakítót! A gépet már nem is kapcsoltam vissza, egyből a műtőasztalra került! Az eredmény ugyan az, mint az előző alkalommal is,,,,, a szemben levő oldalakon átlósan 1-1 IGBT tönkrement! Az egyiknek mindhárom lába mereven zárlatosra, a másik a C-E lábai között lett folyamatos vezető! Teszek még egy kísérletet, kicserélem meghajtókörben és az IGBT-k környezetében található összes diódát és kondit, meg persze az IGBT-ket is! Ha az IGBT-k meghajtó panelján minden rendben van, akkor honnan szedhet még össze valami gyilkos jelet? Találtam egy fotót, amin szinte minden, tökéletesen megegyezik az én gépemmel. http://www.aliexpress.com/item-img/IGBT-ZX7-200-PCB-for-jasic-ZX7-2...6.html Esetleg ehhez a készülékhez tudna valaki egy rajzot küldeni? Csak műkedvelő műszerész vagyok, erősáramú végzettségem van, de a hiányosságaimat kitartással és türelemmel próbálom pótolni,,,,,, több kevesebb sikerrel! Most éppen kevesebbel, de sebaj,,,, lesz ez még jobb is!
![]()
Sziasztok!
Ha valaki tudna segíteni, nagyon hálás lennék! Van egy jasic mig 200-as gépem, ez egy inverteres masina. És az a gondom vele, hogy szeretném kiiktatni a "sinergikus" huzalelőtolást a gépben, mert már új kora óta nem úgy működik ahogy kellene! Olyan vele a hegesztés, mintha a gép hegesztene és én csak egy kellék vagyok, aki tartja a pisztolyt. Szeretném, hagyományos módon használni az előtolást, de nem tudom hogyan lehetne kiiktani ezt a funkciót, hogy az inverter működjön, de a huzalt nem ő adagolja! Próbáltam , hogy kiépítettem egy áramkört az előtoló motornak külön, függetlenűl a gép tápjától, de az volt a baj, hogy az inverter, valahogy kaphat valami jelet, illetve visszacsatolást, a huzal felől és nemcsak az előtolást, hanem az ampert is egymás függvényében változtatja. Tehát nekem olyasmi megoldás kellene, hogy én szabályozom az inverteren az ampert és azt ténylegesen állandóan leadja és a huzalelőtolást én magam állítom amilyenre szükségem van! És az sem ártana, ha megmaradna az íyhosz beállítási lehetőség! Ha valakinek lenne jó ötlete, kérem segítsen! Előre is köszönöm!
Szia, Bocsi, de csak most vettem észre amit írtál. Megpusztult a Win8.1 és csak mostanra sikerült összetákolni... Véletlen a lábammal kirúgtam alóla a tápot, szerencsétlen pont írásközben volt s összerondította a FAT táblát. Nagy igyekezetemben, hogy visszaállítsam, ráadásul a 2. partíciót is sikerült tönkretennem, amit pont azért csináltam, hogy ilyen esetben az adataim megmaradjanak. Pont ott voltak az összegyűjtögetett kapcsolási rajzaim, PIC-es programjaim. Hát sajnos, ez nem jó hír. Mindenképpen szükséged lesz egy 2 sugaras szkópra, hogy a 2 ellen ütem jelét időben látni tudjad. Számomra most már teljesen bizonyos, amit eddig is sejtettem, de eddig a nem-egyforma IGBT-kre fogtam. A PWM lényege, hogy a kapcsoló elemek, FET/IGBT, mindig azonos feszültséget kapcsolnak, a teljesítményt a bekapcsolási idővel, impulzus-szélességgel szabályozzuk, jelen esetben az 'A' potival. Mivel a záró irányú ellenállása "végtelen" a nyitó pedig elég kicsi, így jelentősebb eldisszidálandó hő, az átkapcsolások idején keletkezik. /0,27 Ohm pld. az IRFP460-nak/. Mikor az A-t lefele tekered, az impulzus szélességét csökkented, ezzel csökken a leadott teljesítmény. Ezeket az impulzusokat kellene skóppal vizsgálni, a +- ágakon. Szerintem kell olyan esetnek lenni amikor valamiért /gyors tekerés, belengés.../ mindkettő egyazon időben kap vezérlést, és 'összenyit' , ez viszont a IGBT biztos 'halálhoz vezet'.
Szia, Bocsi, de nem értem egészen pontosan a kérdésedet. Nekem egy 'hagyományos' trafós van, de szerintem a különbség, csak annyi, hogy Te fokozatmentesen tudod az ampert állítani, míg ezen fokozatok vannak. Az előtolást egy potival tudom állítani, míg az A-t fokozatokban, de nagyobb A-hez, nagyobb előtolást ad automatikusan, hiszen a huzal is gyorsabban fogy, s különben megszakadna az ív. De ha pld V-Butt welding -hez több huzal kell, akkor azt Te tudod +ban állítani.
Idézet: , hogy érted, hogy leadja? „és azt ténylegesen állandóan leadja és a huzalelőtolást én magam állítom amilyenre szükségem van!” Idézet: Az ívhosszat az előtolással, illetve a torch anyag távolságával tudod Te magad szabályozni. Üdv: Mike „ha megmaradna az íyhosz beállítási lehetőség”
Szia, Közben rájöttem, hogy amit küldtél linket, ki tudom nagyítani. Jó lenne ha csinálnál pár fotót, főleg a bal oldali panelről és a rajta keresztben álló kis vezérlőről, az IC típusok azonosításával. Üdv: Mike
A szinergikus szabályzás a számítógépében eltárolt "optimális" előírások szerint igazítja az áramhoz, az anyagminőséghez, a védőgázhoz,... a huzalelőtolást és ezzel az ívhosszot. Ha ki lehetne kapcsolni a szinergikus szabályzást, akkor az ívhossz az előbb említett paraméterektől és persze a pisztolykezeléstől függ. Azaz bármennyire tetszene, nem lehet megtenni, hogy az egyiket kikapcsolom, de a másik megmarad.
![]()
Szia!
Igazából pont azt szeretném, hogy olyan legyen a gép, mint egy trafós, csak nem trafós a megtáplálás, hanem inverteres! És, akkor most ki lehet kapcsolni a sinergikus részt, avagy nem? szerintem biztos ki lehet, de lehet bonyolultabb, mint én gondolom!? Mivel vannak olyan gépek, amik inverteresek, és a trafós hagyományos beállításúak! Lehet azokon az ivhsz is az amper emelésével változik, de végülis nekem úgy is jó lenne, de az jobb, megoldásnak látszik, ha az ívhosz, külön állítható... |
Bejelentkezés
Hirdetés |