Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, csak nálam nem lehet a furat mögé férni. Az egészet szét kellene szedni, kifűzni, átdugni, mögötte megcsomózni...
Azért gondoltam, hátha van egyszerűbb módszer. Köszi.
Sziasztok!
Vettem egy Lineamatic P motort. Bekötöttem, végigmentem a programozáson. A jelző/villogó lámpát nem kötöttem be, csak az infrát. A kapu tetű lassú. Sehol nem találom, hogy hol lehetne állítani a sebességen. Amikor visszanyit automatán legalább kétszer gyorsabb. Neten néztem videókat a mozgásról. Hát ez sehol sincs, csak döcög. Nem észrevehető a lassítás a végálláshoz közeledve. Mit rontottam el?
Ha a programmal állítom a végállást akkor gyorsabb mint mikor távirányítóval indítom.
58mp alatt nyit ki 5m-es kaput. Az normális?
Bővített menüben lehet állítani, de az se lesz gyorsabb sokkal. Én az első ilyen telepítésekor, felhívtam a szervízt is, hogy hibás. Nem, csak lassú. Ismert tulajdonsága a Lineamaticnak.
Sziasztok!
Elnézést, ha nagyon butuska a kérdésem, de szeretnék kérni segítséget. A garázskapu egy Hörmann szekcionált, Pro Matic 2 motoros kapu. Hamarosan pár hétig majd nem lesz áram, ezért kulcsos nyitás/zárás lesz majd az eddigi motoros helyett. Próbálgattam, hogy gyakoroljak előre, mert eddig mindig motorosan zártam/nyitottam. Próbáltam kulccsal nyitni, kívülről, lent volt és zárva volt a kapu (még motorosan működtetve zártam le). Kívülről, a kis gomb melletti kulcs lyukba dudva a kulcsot és balra elfordítva a kulcsot halk kattanást hallottam,nyitotta a kulcs, elfordítottam a gombot és felemeltem a kaput. Eddig sima ügy volt. Utána lettem gondban. Lehúztam kézzel ütközésig a kaput, kulcs bedugva, próbáltam kulccsal zárni, de nem zárt. El tudtam fordítani a gombot, nem zárt be a kapu. Többszöri próbálkozásomra sem sikerült kívülről, kulccsal bezárni, bármerre forgattam a kulcsot, a végeredmény: mindig elfordult a gomb és nyitható volt a kapu. Hogyan kell kívülről kulccsal zárni? Valamit biztos kihagytam. A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2021
Csak halkan megkérdezem , ha kiveszed a kulcsot és úgy húzod le a kaput nem kattan be magától ?
Köszi a kérdést.
Próbáltam így is úgy is, hogy benne a kulcs és úgy húzom le, meg ha nincs benne a kulcs és úgy húzom le. Nem hallani kattanást és ha teljesen lent van, fordítható az a gomb, ezért gondolom a kulcs jobbra fordításával kellene zárnom ( ha nyitni balra kellett elfordítanom) de semmi eredmény. Azt a gombot ami a kulcs nyílása mellett van, azt eltudom fordítani (az óra mutató járásával megegyező irányban) és simán nyitható a kapu. A kulcsot meg jobbra elfordítva majdnem teljesen egyszer körbe tudom forgatni, de nem zár be. Hát most nem tudom hogyan tovább, lehet hogy a Hörmann szerviz lesz a megoldás, akire hétfőn rákérdezek, hogy hogyan megy ez a folyamat. Már ha telefonon segítenek ilyen ügyben egyáltalán és nem csak úgy, hogy kiszállás helyileg 7000 ft-ért. Még jó és a szerencsém, hogy ez nem akkor derült ki, amikor majd nem lesz áram 3 hétig és akkor szopódok. Legalább van/lesz időm még a következő két hétben begyakorolni. A hozzászólás módosítva: Jún 19, 2021
Ha arról a "gomb"-ról beszélünk, ami a kézi kapukon is szokott lenni, akkor egy általában fekete, valóban gomb szerű kilincs és felette a kulcsnyílás. A kulcsot jobbra fordítva feloldja a gombot, balra kellene újra reteszelnie a gombot.
Normál esetben ez úgy működne és úgy lenne tanácsos használni, ha a bowdenes kioldó erre a zárra van rakva, hogy kulcs bedug, jobbra elfordít (ezzel feloldjuk a GOMBOT), gomb jobbra elfordít (ezzel szétoldjuk a kaput a motortól). Picit megemeljük a kaput és a kulccsal a gombot vissza is reteszeljük, hogy ne felejtsük el. Kaput felnyitjuk. Lezárás pedig innen csak annyi lenne, hogy fent a motorsínben a kioldó szerkezetnél van egy zöld gomb. Ezt meg kell nyomni, hogy a szerkezet visszaálljon motoros üzemre, illetve azért, hogy a kapu lecsukásakor a feltolás elleni védelem bezárja a kaput. A kaput egyébként a végén nem túl finoman kell lecsukni, hanem picit határozottabban, hogy a felső lamella előre tudjon billenni addig, hogy a feltolás elleni védelem beakadjon. Gyakorlatilag némi túlzással le kell csapni a kaput. A kapun lévő zárszerkezeten egyébként belülről van egy pici kallantyú. Felnyitás után a zárszerkezetet ezzel is lehet zárni és a gombot reteszelni. Mint egy autó ajtaja. Kintról kulccsal nyitható/zárható, belülről pedig ezzel a pici kallantyúval, Ha fent van, akkor nyitva van a zár, ha lent, akkor zárva. Ha a kulcsot egyébként teljesen körbe lehet forgatni többször is egy adott irányba, akkor ott valami szét lehet hullva. Mert csak egyszer lehet körbeforgatni egy irányba.
Nekem is ilyen kapum van, igaz én is autómatikával használom, de nálam a kulccsal most zárhatatlan. Méghozzá azért mert a zárókarra tettek eredetileg egy kis C alakú ütközőt bellülről, így a kulcstól, nyitógombtól függetlenül mindig nyitva van, a motor reteszeli ilyenkor. Ha kioldom a motorhajtás kallantyút, hogy kézzel nyitható legyen akkor csak abban az esetben lehet bezárni, ha azt a kis "C" alakú betétet kiveszem ami a zárókar bekattanását megakadályozza. Ha jól emlékszem narancssárga (mindenképpen elüt a környezetétől). Ha kell délután tudok fotókat küldeni.
Az nem ugyanaz. Régi Ecostar motoroknál valóban volt az a helyzet, hogy nem volt a motorsínben feltolás elleni védelem. Azt, ha egyszer kioldották, csak akkor került újra összekapcsolt állapotba, ha újra rá lehetett indítani a motort. Ott azoknál a régi kapuknál volt az a helyzet, hogy gyárilag kilinccsel érkezett a kapu és a narancssárga "félgyűrűvel" volt kiiktatva a csappantyús zár, ha a kapu motoros üzemen volt. Ott azt olyankor tényleg ki kellett venni.
Na most Promatic 2-nél, ha a saját sínjével lett felszerelve és nem a régi ecostar sínnel, akkor a motorsínben van feltolás elleni védelem, ami visszazárja a kaput, ha lecsukják. Persze ehhez kioldás után a zöld gombbal vissza is kell élesíteni. Csak akkor kattan be. Tisztázni kellene, hogy konkrétan mi nem zár be Etele60 kapuján. A csappantyús zár nem kattan be, vagy a kilincses szerkezetet nem lehet visszazárni? Esetleg maga a feltolás elleni védelem nem akad be? Ez három teljesen külön dolog. Jó lenne tudni, mivel is van probléma. A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2021
Valóban így van ahogy írod. Csak egy ötletnek szántam.
Szia!
Köszi a választ. Beszéltem a szervizzel ma reggel. A következőket mondták: ha motoros zárás van, azzal zártam le a kaput, és ha ezen zárás után kívülről kulccsal nyitok, ki lehet nyitni, kulcsos nyitás vagy vésznyitás a neve. De hiába oldom fel a meghajtást, azzal a piros műanyag kallantyú meghúzásával, és ezután ha lenyomom a kaput ütközésig, nem fog bezárni. Elfordítható az a külső fogantyú. Azt mondták, csak akkor zárható manuálisan, hogy ha kiveszem azt azt kis C alakú sárga betétet, ami a belső keresztfogantyúnál a rúd végén van. A kaput belülről nézve a jobb oldalon. Tegnap éppen megint görcsöltem ezzel a bezárással, persze nem sikerült, de ilyen C alakú sárga valamit azt biztos hogy nem láttam. Ha ki kell jönniük, akkor az 7000 Ft kiszállás és 0,5 óra (ennél kevesebbet nem számolhatnak) munkadíj ami újabb 7000 Ft. (14.000 Ft/óradíj) Márpedig nagyon úgy néz ki a helyzet, hogy ki kell jönni a szerviznek, mert ennyire béna azért már nem lehetek és kezd közeledni az áramszünetes néhány hét. Viszont rosszul írtam, nem ProMatic 2 hanem SupraMatic 2 a meghajtás. Bocs az elírásért, de gondolom a problémán ez nem változtat. Az érdekes, hogy ennyire megvariálták ezt a bezárást. Más is járhat így, mondjuk nem magánterületen van a garázsa, hanem éppen egy társasházban, akkor mit csinál? Bárki aki arra jár simán nyithatja a kaput. Egyszerűbb lenne, ha megbontom a meghajtást
Innen letölthető a kapud dokumentációja.Bővebben: Link
Itt elvileg le van írva, bár nekem elsőre nem tűnt túl érthetőnek, de ha valaki látja, talán jobban megérti. Ha megnézed azért talán érthető, némi tanulmányozás után. Idézet: „azzal a piros műanyag kallantyú meghúzásával, és ezután ha lenyomom a kaput ütközésig, nem fog bezárni.” Röviden le tudnád írni a problémát? Feszül a kapu és nem tudod visszapapptintani, ha kinyitottad?
Előbb pár hsz-el már leírtam, amikor kértem segítséget.
Röviden újra: Hamarosan nem lesz áram pár hétig ahol a garázs van. Hörmann ProMatic2 motoros a kapu. Próbálgattam, gyakoroltam, hogy ha nem lesz áram ne akkor kezdjek el görcsölni hogyan zárom manuálisan, legyen egy kis rutinom addigra... Motorosan lett lezárva, majd kulccsal nyitottam (kulcs jobbra fordít halk kattanás) és a külső fekete gomb balra elfordítása után fel tudtam emelni a kaput kézzel. A bowden a kulcs elfordításakor oldotta a meghajtást, mintha a piros műanyag valamit a motornál meghúztam volna kézzel. Van vésznyitó belül is az ajtón. Eddig rendben is volt, de hiába húztam le kézzel a kaput, többször is erősen, nem záródott be, a gombot eltudtam fordítani és nyitható a kapu. Csak akkor zárt le, ha a motornál a zöld gombot megnyomtam és motorosan zártam le. A kérdésem az volt, lett volna itt, hogy manuálisan, kézzel lehúzva a kaput hogyan tudom bezárni? Kulccsal nem tudom, hiába próbálom elfordítani a zárban. Hörmann szerviz válaszolt, amikor kérdeztem e-mailben, de ettől nem lettem okosabb és nem teljesen tiszta, és nem találok olyan sárga gyűrűt sem: Az ajtólapon lévő forgótárcsás zár ki van reteszelve, hogy ne tudjon bezáródni a kapu, ha motorral lecsukja. Ezt elvileg egy sárga gyűrű akadályozza meg. Ha ezt eltávolítja akkor zárható lesz a kapu. Ha hosszabb távon akarja használni kézzel a kaput, akkor a motor összekötőt le kell szerelni, és a bowdenes kioldót is ki kell akasztani a vonószánból. Ha szeretné tudunk benne segíteni... a kiszállás 7000 Ft és 1 óradíj 14 000 Ft. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2021
Te nem olvasod a privát üzeneteket?
Egyébként, ha a képen látható dolog a valós, akkor ugye a menesztő szár le van véve. Ellenben a szán előtt a motorsínben ott kellene lennie egy állítható ütközőnek, amibe a feltolás elleni védelem beakadhatna. A képen nincs ott ez az ütköző. Ez zárná a kaput, ha a zöld gombot benyomva lecsukod. Feltehető, hogy aki a meghajtást felrakta, az nem rakta be ezt az ütközőt (ha nem Te vetted ki) gondolván, hogy a forgótárcsás zárral úgy is le lehet zárni. Ez jó megoldásnak is tűnhetne, de jó pár éve hoztak egy szabályt, hogy motoros működtetésű kapuknál nem szabad zárszerkezetet használni. Bár ez csak a benyúlás, és ezzel a sérülésveszély miatt van. De a képen az az ütköző akkor is hiányzik, így lőttek a feltolás elleni védelemnek. A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2021
Először is szereld vissza, azt amit elfelejtettél megemlíteni, hogy kiszerelted onnan!
Ha meg nem saját készítésű a fotód, akkor enyje-bennye!!! A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2021
A fotó nem saját, csak illusztráció akart lenni a piros szalaghoz. Nem szereltem ki semmit, így nem is tudok mit visszatenni.
Valós képek alapján tudnánk hozzászólni...
Valószínűleg kézzel nem tudod olyan erősen lenyomni a kaput, mint motorral. Ezért az aretáció nem kattan be. Egy deszkát (vagy két rövidebbet) tegyél a kapu alá és úgy zárd be motorosan. Ezután nyisd ki kézzel. Távolítsd el a deszkát, ezután próbáld meg kézzel bezárni a garázskaput. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2021
Köszi Neked is mindenkinek aki próbált segíteni nekem.
Most adtam fel. Csak azt nem értem, hogy kézzel lehúzva a kaput (ha előtte leválasztom a meghajtásról, azt piros szalagot meghúzva) miért nem tudom kulccsal bezárni...ha lent van a kapu. Teljesen ütközésig lemegy, nem tolható lejjebb. Hiába próbálom, el tudom fordítani a kapun kívül azt vésznyitó gombot, tehát bárki bejöhet. Ezt a deszkás dolgot még kipróbálom holnap, tudva, hogy az elektronika memóriája mindig csak az utolsó kettő fel és letolás végállását jegyzi meg. Mindegy is, hétfőn jönnek a szerviztől. Amúgy volt felesleges pénzem, legalább elköltöm. Az még hozzátartozik a teljes igazsághoz, hogy ez a kapu eredetileg nem volt motoros, csak az a külső és belső vésznyitó volt rajta. Akkor még így tudtam zárni, mert csak a kulcs volt nyitásra/zárásra. A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2021
Két külön dologról beszélsz!
A sínben futó kocsit ha leoldod a piros szalagos kötéllel, akkor azt vissza a zöld gomb megnyomásával tudod aktiválni. Ha a kézi kioldó ezt oldja, akkor kézi nyitás után a zöld gombbal, fog újra összekapcsolódni, a kocsi a lánccal. A A másik a reteszelés, mely szintén kapcsolódhat az általad említett kézi kioldóhoz: Retesz zár, valóban egy kis közdarab eltávolítás után, válik zárhatóvá addig nem. Neked melyik van?
Nagyon feszes a kapu végállásba, ezért nem tud visszaugorni a retesz.
Próbáld meg úgy újratanítani, hogy kevésbé erőteljesen záródjon, tegyél alá valamit, pl vékony lécet. majd amikor végzett vedd el. Ha ez se segít, akkor a zárási nyomnatékot kell visszább venni. Egyébként szerintem a kapuk 99%-át nem lehet így visszazárni, csakúgy mondom.
Sziasztok !
RotaMatic 2 tápegységének a paramétereit ismeri valaki ? (feszültség, és terhelhetőség) Köszönet előre is J. A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2021
Lehet én vagyok a láma vagy nem jól kérdezek, de...
Eredetileg ezen a kapun nem volt motor felszerelve. Sínek miegymás bent volt, motor nem volt. Utólag lett beszerelve a motoros maghajtás. A motoros idők előtt én a kaput amikor nyitottam, kulcs be, majd balra fordít >> gomb elforgat és kaput felemel. Zárni pedig, kaput kézzel lehúztam ütközésig, kulcs jobbra fordít, ez után a gomb nem fordul el (mindig leellenőriztem) >> kapu bezárva. bajuszvas Olyan reteszzár, amit belinkeltél az van nálam is belül a kapun felszerelve. Így volt már eredetileg is a kapu.
A retesz zár is lehet vicces. Az alábbi képen látható egy. Ehhez, bár kevéssé látszik, bowden is tartozik, ami a kocsit választja le. De jól látszik rajta, az a kis közdarab, ami lehetetlenné teszi a retesz zár önálló alkalmazásánál, a zárást. Ha csak ez van, akkor azt ki kell venni és csak úgy tud működésbe lépni. Retesz zár
Szia!
Köszönöm a segítséget. Arra gondolsz amit itt a képen, amit átküldtél, és pirossal bejelöltem? Ott nekem egy fém gyűrű van. Szét fogom bontani azt a tolókart vagy mi a neve és megpróbálom kiszedni. Elmegyek majd a Hörmann szervizbe és kérek vagy veszek egy oda való műanyag 'C' profilt, amit bármikor ki lehet szedni vagy visszatenni. Ha ezt kiveszem, akkor manuálisan, ha leengedem/letolom a kaput ütközésig, akkor utána már kulccsal tudom zárni, és nem fordul el az a nyitó gomb ha valaki idegen kívülről nyitni akarja? Azaz le/be van zárva a kapu? A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |