Fórum témák
» Több friss téma |
Le vákuumoltad rendesen ? Első "blikkre" fagydugónak tűnik . Víz maradt a rendszerben és az fagy meg a kapillárcsőnél dugulást okozva .
30 percet vákumoztam. Persze ettől még lehet benne.Kezdjem újra? Most kikapcsoltam kinyitottam az ajtókat gondoltam újra indítom és ha újra az lesz a jelenség ,vákumozom. Mit gondolsz jó lehet?
Kedves Fórumtársak!
Sajnos a már előzőekben is írt Whirpool WBE34112 W típusú hűtőnk, 4 nap "normál" működés után újból nem kapcsol be. Miután szerelőt égen földön nem találok, (ill. egy lenne, de az is csak kb. 2 hét múlva tudna jönni) kifordítottam, hogy megnézzem hátha valamit tudnék vele kezdeni. (Gondolhatjátok, panel lakás kicsinyke konyhával, mindent ki kell pakolni...) Miután mikor működik akkor rendben teszi a dolgát, tehát hűt, fagyaszt rendesen teljesen tanácstalan vagyok. De ezek szerint a gáz nem szökött el, hőszabályzó "talán" működik, esetleg lehet relé vagy látok egy 4 mikrós kondenzátort. Lehet az hibás? Kérlek próbáljatok segíteni, mert pénteken jönnek a gyerekek a kisunokákkal és hűtő nélkül nehéz. Így is a szomszédba raktuk át a fagyasztós cuccok egy részét. Előre is köszönök minden javaslatot. Üdvözlettel: csibai
Szűrőt lecserélted?
Fagy dugót én kizárnám mivel mint írtad 4 napig működött. Nedvesség a rendszerben nem megy el 4 napig.
Láthatatlanban "távgyógyítással "nehéz megmondani.
Kondi az indító ezek nem igazán mennek tönkre. Indítórelé az lehet ludas a dologban.. Próbáld finoman megütögetni a relét áramtalanított állapotban.
Hát rájöttem,kilyukadt a szívó oldalon az alu cső. Ez okozta a gondot ,dehogy mitől?
Kedves Fórumtársak!
Ezidáig úgy tűnik megoldódott a probléma. Az egyik 3. emeleten lakó szomszédnak a liftben "panaszkodtam", hogy szívat a hűtő. Erre Ő - van egy ismerősöm szóljak neki -! Na rendes volt kb. 2 óra múlva jött is és kicserélte a relét. Nem ugyanaz mint ami benne volt, de valamit össze kötögetett, és most újból működik!! Remélem nem csak néhány napot üzemel. Minden esetre nagy köszönet az itteni önzetlen embereknek, akik igyekszenek segíteni ha gond van. Tisztelettel: csibai
Sziasztok!
Van egy WNF8 T3Z XH Whirpool kombi hűtő. Inverteres. Olyat csinál ,hogy Beindul csinál +5 fokot a hűtőben -17 et a fagyasztóban a motor forog 100 Watt felvételel a hűtő hátulján a rács meleg majd egyet gondol a motor vissza áll 30W ra a vákum megnövekszik. hátul a rács kihűl. Így megy sokáig a fagyasztóban fel megy a hőfok 1 fokra. Aztán egyet gondol újra hűt és kezdődik minden előlről. Nem jövök rá mi a baj . Segitsen valaki merre induljak el. Köszönöm!
Szevasz!
Lehet elfagy.. "fagyasztóban fel megy a hőfok 1 fokra.", akkor kiolvad és "a vákum megnövekszik." Nem tud a gáz körbejárni, eldugul. Vizes a rendszer? Ez az első gondolatom.. Aztán lehet más is. Üdv: StMiklos
Helló! Köszi újra vákumozom. Aztán kiderül.
ÜDV Lajos
Szevasz!
Szűrőt is kell cserélni, abból nem igazán jön ki a nedvesség. Üdv: StMiklos
OK KÖszi!
Üdv!
Kérdezném, hogy sikerült-e elindítani a ventit, mert nekem is ez a problémám (NRK6191CW). A venti kiszerelve működik, de a helyén nem indul el. (új panel, világítás kapcsol, kompresszor működik) Válaszod előre is köszönöm.
Helló! Igen A Hűtő panel mögött van egy ionizátor ez zárletos volt , én is vettem egy panelt de azt is tönkre tette Kapcsoló tranzisztor és egy SMD ellenálást. Szóval kikötöttem az ionizátort és a panelon átforrasztottam a ventit a kompresszor mellé. Azota tökéletes.
Üdv Lajos
Köszi!
A tranzisztor és egy ellenállás valóban elszállt mindkét panelon. A két panelből megpróbálok egyet összehozni, ha sikerül. Az anion generátort lekapcsolom és úgy próbálom ki, ha csak ennyi lenne a gond akár még sikerülhet is. Üdv, Tomi
Kedves Fórumozók!
Van egy ~1 éves ikea tinad hűtőm. Mostanában feltűnt, hogy amikor indul a kompresszor, előtte búg egy masodpercig. Nem emlékszem, hogy csinált volna eddig ilyet. Ez normális szerintetek? Előre is köszönöm a segítséget!
Szerintem indítórelé, ha az van. A Kompresszor tipustól függ mi. Próbára cserélném, talán nem maga a kompresszor.
Szóval ez volt a baj(víz volt benne) most működik de nem értem gramra pontosan feltőtöttem gá
zzal mégís nagyon deres a visszatérő. Sok lehet vagy kevés? Üdv Lajos
Szevasz!
Kevés benne a gáz.. Ha rátöltesz, akkor eléred a nagyon deres helyett a deres állapotot. Ha így teszel nem javítottál semmit de a deresedés javulni fog. Igaz jó eséllyel megnövekszik a kompresszor terhelése, a kondenzációs hőmérséklet, a teljesítményfelvétel, de ha az ember nem mér semmit, akkor adatszerűen úgyse fogja érzékelni a változást. Én mérés ( ha szükséges) és az adatok/körülmények ismerete nélkül nem nyúlok a géphez. Itt pedig semmit nem tudok, immár sokadszorra.. (Te írtál másfél sort, én legalább hatot). Amilyen az INPUT, olyan az OUTPUT. Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Máj 15, 2023
Sziasztok !
Adott egy Beko RCNA 340k20w hűtőszekrény ami az alábbiakat produkálja: A fagyasztó része működik valamennyire a normál hűtőrésze semennyire. Elvileg a kompresszor megy, de a folyadék része nem melegszik 30 foknál nagydobra a gáz része meg egyáltalán nem változik. Valakinek esetleg nincs javítási kézikönyve hozzá, vagy tanácsa, hogy hol lehet a hiba? Üdv,Gabbaboy.
Üdv! Régi 220 literes Lehel-Zanussi fagyasztó az alany. Kérdésem: az eredeti RV38 motorvédő/indító relé helyett használhatok MPV38-at? Adatok és saruk elvileg egyeznek. Köszi.
Whirlpool CV291W NOFROST fagyasztószekrény 2 éves, felül 4-5 cm jégtömb.
Gratulálok a konstrukcióhoz, szétszedhetetlen "valahogy" az a műanyaglap "tartja" a hűtőcsöveket/lamellákat, ventit, meg hungarocell felül, de ugye a hűtőcső meg az oldalfalból jön ki, minimálisat enged elmozdulni. A leolvasztó fűtőcső meg hol, de inkább sehol nem érintkezik a lamellákkal, így a leolvasztás nem funkcionál. Kb 3-4 óra volt mire sikerült leolvasztani hűsugárzóval + 12V ventivel tolva a meleget. Nem, a lefolyó nem volt befagyva... --- A másik LG nofrost alul mély, felül normál hűtőnk, na az tényleg 20+ éve megy, soha nem kellett leolvasztani Kérdésem nincs
Üdv mindenkinek!
Szeretném a régi tartalék hűtő mechanikus termosztátját kicserélni elektronikusra, mert már többször volt javítgatva, csiszolgatva, és elég bizonytalanná vált a működése. A kérdésem az lenne, hogy mekkora hiszterézist célszerű beállítani? Gondolok itt arra, hogy +5 nél bekapcsoljon a kompresszor +3 nál pedig ki, vagy mit célszerű?
Szevasz!
Az eredeti termosztát szokásos kapcsolási értékei, amelyet az 1 kompresszoros külön mély+normál kombi hűtők használnak: A kikapcsolási hőmérséklet a "tekerővel'" -15 és -28 között állítható, a visszakapcsolási fix, mindig +5C. A termosztát érzékelőjének ezeket kell "látnia", erre szabályoz. A kulcs: az érzékelő elhelyezés (érzékelési pontja.) Így teljesíti a szabályozás és az automatikus leolvadás követelményeit immár 30 éve. Orczy áruházban 4000Ft.. K59H2808 Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2023
Köszönöm a választ! Ez nem automata leolvasztós hűtő, hanem egy ezer éves ősi cucc amit bográcsozási idénybe szoktunk használni. Ebben sehol nincs -15 és -28 fok sem. A gyári szabályzó érzékelője a normál hűtőtérben van egyben a szabályzóval.
Egy típus nagy segítség lenne, de ha csak normál hűtőtér van és levegő hőmérsékletre kapcsoltatsz akkor elegendő a 2-3c fokos hiszterézis vagyis visszakapcsolási érték.
A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2023
A neve és tipusa már lekopott mert ez egy 40 éves osztrák lomos termék volt, én kb 30 éve vettem az ócskásoktól. Akkor jut szerephez, mikor az új hűtőt ki kell dobni(kb 4db-ot túlélt már sajnos), és bográcsozáskor. Van benne mélyhűtő rész is. Ha a hűtőtér 5 fokjára kapcsoltatom, az gondolom hozza magával a mélyhűtő rész hőfokát is, hisz 1 kompresszor van benne, ami vagy megy vagy nem?
így van
Köszi, de akkor miért írták a -28 fokot? Van ami a mélyhűtő rekeszt figyeli, nem a normál hűtő teret?
általában az elpárologtatóra illetve szigetelésen belül van egy cső ami fémesen csatlakozik az elpárologtatóra és amikor az eléri beállított hőfokot akkor kapcsol.
tehát nem a légtér hőfokát érzékeli |
Bejelentkezés
Hirdetés |