Fórum témák
» Több friss téma |
Ezeknek a szekunder oldalát nem ismeri valaki? Jól jönne egy rajz de nem találtam. A primer kört helyreállítottam, de a szekunder oldal nagyon nagy áramot vesz fel, pedig mind a 4 FET jó, tehát a szekunder vezérléssel van valami gond.
A működése (ránézésre): a primer a trafón keresztül push pull-ban (50kHz-en) csinál a 24V-ból 200-230V körüli DC-t, amit aztán a 4db fetből álló híd 50Hz AC-ra alakít. A híd vezérlését ez a C351655C végzi, amiről csak sejtem (mivel foglalatban van és kvarc is van mellette) hogy valami PIC lehet.
Volna egy kérdésem.
Van egy 400/800w-os, Power inverterem. Ennek a bemeneti árama max.:40A Idézet: „Kép róla. Ez a kép ilusztáció !!!” Ezt egy gépkocsi akkumulátorral szeretné üzemeltetni, melynek adatai :12v 44Ah KÉRDÉSEM: -Rá merjem e kötni az inverterre, nem fogja e tönkretenni az inverteremet.... ? .... Vagy ha valakinek volna ötlete : milyen áramkör segítségével hogy tudom rákötni. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2013
A 40A bemeneti áram a tápláló eszköz terhelhetőségét határozza meg; ha teljesen ki akarod használni az inverter teljesítményét ennyit kell tudnia. A bemeneti(táp) feszültség a lényeges: ha 12V, akkor egy 24V-os betáp kinyírja! (Fordítva meg nem működik.) Ha ráteszed a 44Ah-ás aksira, akkor nem illik teljesen kihasználni, mert az akkuk nem szeretnek csúcsterhelésen járni huzamosan. Nem kell hozzá semmilyen illesztő áramkör.
Üdv!
Adott lenne egy Proton TR 24/12 típusú magyar gyártmányú 24V/12V átalakító. A következő a problémám vele. Ha rádugom a rádiót akkor a feszültsége leesik 13,4V - ról kb 10,2V- ra. Tehát be sem tudom kapcsolni a rádiót. Lenne valami módja a javításának, vagy nem érdemes foglalkozni vele? Köszönettel: Molnár Péter A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2013
Sziasztok!
Van egy 1000 wattos 12/220-as inverter amiben eldurrant 3 FET mivel nem voltak megfelelően rögzítve a hűtőbordára. Még nem nagyon merültem bele, de szerintetek a 3 FET-en kívül más is meghjalhatott benne? Egyik annyira szétment, hogy az egyik lába is ki van "esve". Délután szedem szét, és megnézem a nyák állapotát, remélem más baja nincs neki, és a FET csere után működőképes lesz. üdv PIXI
Hello!
Idézet: „remélem más baja nincs neki,” Általában nem szokott és a "végek" cseréje megoldás a problémára, pláne abban az esetben ha nem rövidzár vagy túlterhelés tette tönkre hanem hőmegfutás.
Köszi az infót, akkor majd szétkapom, és megnézem milyen FET-ek kellenek bele, és csere! Érdemes lenne mindet cserélni esetleg?
Működő alkatrészt szerintem felesleges cserélni, ellenőrizni azonban nem árt, de ahogy érzed. ITT megtalálod a módját a FET ellenőrzésének, ha esetleg még nem tudnád.
Arra figyelj még, hogy ugyanolyan típúsú (legjobb ha a márka is egyezik) FET-et rakj bele. Ha pont olyat nem találsz, akkor a paraméterek figyelembevételével tehetsz be másikat, de akkor viszont már a teljes készletet illik cserélni, hogy a hídnak midnen FET-je azonos legyen.
Köszönöm a tanácsokat, majd akkor utánajárok mi merre hogyan és meglátom a továbbiakban mit is cserélek. Remélem más baj nincs vele!
Ezen a videón látható panel van benne: VIDEÓ
Meg volt a bontás, az összes FET ami felül van NCE55H11, és 4 hibás van. Alul a nyák alsó felén JGS740C van 5db, meg ha minden igaz akkor még hasonló tokozású dióda is van alul.
Ilyen NCE FET-et lehet kapni valahol?
Mivel idehaza nem találtam ilyen FETet így kinről rendeltem 10db-ot 2400Ft-ért szállítással együtt.
Van amit még érdemes átnéznem rajt? Amúgy volt már javítva, de nem a FET-eknél. Meg ahogy nézegettem, a venti kábelt meg még 1-2 panelba forrasztott kábelt alakítok majd át csatlakozósra mert onnan kispórolták. Remélem a 4 FET csere után működni fog!
A csere utáni élesztésnél nagyon fontos, hogy lehetőleg áramkorlátos tápról, vagy soros áramkorlátozó izzóval/ellenállással teszteld, hogy bármilyen figyelmetlkenség esetén nehogy kijöjjön a működtető füst a még ép alkatrészekből. Természetesen ehhez terhelés nélkül kell éleszteni, és célszerű akkora áramot engedni, amivel üresjárásban elindul a rendszer, de komolyabb probléma esetén már leesik a fesz.
Ha ezeket betartod, akkor nincs mitől félned.
Oké, akkor majd 12V 5A védett tápról próbálom ki egy sorba kötött 12V 21W izzóval, biztos ami tuti! Amúgy 10 FET van benne és 10-et tudtam csak rendelni, így lehet mind kicserélem ha már adottak, de még a teszt során kiderül.
Ha sikerült azonos típúsút, esetleg gyártmányút szerezni, akkor szerintem fölösleges az összes cseréje (feltételezve persze hogy nem hamisítvány ,amire sajnos van példa). A FET-ek amúgy is jobban bírják a kisebb asszimetriákat (párhuzamos kapcsolás esetén) mint a tranzisztorok. A maradékot elteheted tartaléknak nehezebb időkre
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
Elméletileg azonos a típus és a gyártó is, az hogy hamis vagy sem az egy jó kérdés ilyen esetben! Majd ha megjön és beépítem kiderül! Előr körben nem cserélem mindet csak a 4 hibásat! Amúgy ezek lehet hogy párhuzamosítva vannak mind a 10?
Az kicsit sok lenne, de a huzalozásból kiderül melyek vannak párhuzamosan.
Na majd végig nézem a nyákot. Elvileg 1000W-os az inverter, nem tudom ebből valóságban mennyit tud!? Mert ugye ott már van némi áramfelvétel a 12 voltos ágon! Igaz 4x30A késes biztosíték van benne.
Ezek úgy szoktak működni, hogy a 12V-ból csinálnak ~320-at, majd azt szaggatják meg egy teljes híddal. Így van egy alacsony feszültségű, nagy áramú FET-csoport a 12V-320V konverzióra, és egy kisebb áramú-nagy feszültségű a 320V szaggatására. Az adatlapokból el tudod dönteni, hogy melyikről van szó, és a FET-ek paraméteréből (max áram) tudod SACCOLNI hogy mi lehet a valós teljesítmény. Ugyanis a kimeneti (bruttó?!) teljesítmény csak a teljesítmény-kapcsolóelemektől függ. (Persze hozzájönnek még a védelmek, vezérlés, amik ezt a biztonságos működés érdekében felülről korlátozhatják (nettó?!))
A hozzászólás módosítva: Aug 2, 2013
Sziasztok! Egy Albacomp 7005L monitort próbálok megjavítani. A hiba egyenlőre az, hogy egyáltalán nincs háttérvilágítás. Bevilágítva látszik a monitoron a kép.
A feszültség 12V nem jut el az inverteren található fetekig, mert előtte a kondi és az inverter trafó közötti ellenállás hiányzik. Tehát az én panelemen egyáltalán nincs ilyen ellenállás mint a csatolt képen. A monitort hibásan vettem. Mivel tudnám helyettesíteni? Milyen feladata van annak az ellenállásnak? Köszi.
Most már csatoltam a képet is tehát a zöld F1 feliratnál lévő ellenállásról van szó.
A képet internetről szereztem, de semmi leírást vagy kapcsolási rajzot eddig nem találtam. A panel típusa: TDK XAD087LF-1 EA12087X
Hali!
Szerintem rossz topikba írtál, mert itt a 12/24 voltos inverterekről van szó, amik 230 voltot állítanak elő. De bocs ha tévedek! üdv PIXI
Építettem egy gépet, ami viszonylag egyszerű elemekből áll. A bajom az, hogy néha a bekapcsolás pillanatában elszáll. Részletek:
A mellékelt ábra alapján építőelemekből összeraktam egy kapcsolást. Egy időzítőből, két tranzisztoros gyújtótrafóból és egy kapcsolóból (ami az egyik trafót lekapcsolja, ha nem kell) áll. Kétszer 7kV-ot ad ki. A problémám, hogy bekapcsoláskor (az időzítő kapcsoló beállításával indítom az áramkört) a trafókba berakott előtét ellenállások eldurrannak (ha a kapcsoló be van kapcsolva, akkor rendszerint mindkettő trafó ellenállása elszáll). Mintha hirtelen túlfeszültség lenne és nem bírná. A trafókban lévő áramkör nem sérül. Úgy vettem észre, hogy leginkább akkor fordul ez elő, ha az egyik trafó már üzemel és a kapcsolóval bekapcsolom a másikat. A kapcsoláson pirossal jelöltem egy kondit, amit betettem. Egyelőre ok, de nem biztos, hogy ez a jó megoldás. Van valakinek valami egyszerű ötlete, hogy hogyan védhetném meg a trafókat? Valami kondi valahova máshova esetleg? Az ellenállást cseréltem már nagyobbra is (1 Ohm, de az is volt, hogy eldurrant)
Használj nagyobb teljesítményű ellenállást! Kerámia testűt amit még hűtőbordára is szerelhetsz!
Léteznek ilyenek és nem is ökörárúak! A váltóáramon a 47nF kondi átvezet, lágyabb indítást ad, de az alulméretezés továbbra is gond marad! A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2013
Szia! Több ellenállást sorosan kapcsolva rakd össze a kívánt értéket, így megoszlik majd rajtuk a feszültség! Elképzelhető, hogy spirálköszörültek az ellenállások és a "menetek" között áthúz a feszültség.
Szerintem az ellenállásodnak több darabból kellene összeállnia, mert minden ellenállás sértődékenyen veszi a nagy feszültséglökést, ezért a több darabon eloszlik.
ezt jól egyszerre irtuk bored A hozzászólás módosítva: Okt 16, 2013
|
Bejelentkezés
Hirdetés |