Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
De hogy tisztába tegyük a dolgokat, ugye sima irányváltást csinálsz a motoron és nincs semmiféle hidraulikus szelep.
Köszönöm válaszodat.
Köszi, megpróbálom.
Igen a motoron sima irányváltás ( a hidraulika részt a motor működteti) ha erre gondolsz.
Alakul ez kérem!
Bár kicsit még mindig túlkomplikálod. Minek a graetz? És egyáltalán minek még egy relé, amikor eleve ott van a központi zár vevőjében nem is egy? Mit akartál elérni a graetz híddal? Egyenáram jön le a vezérlőből. Ha a fordított polaritást akartad kiküszöbölni, az így nem fog menni, mert az egyik impulzusod simán el fog tűnni, hiába a graetz hidad, el fog jutni a relédig ami (mivel DC relét írtál) nem fog reagálni rá, hacsak nem bistabil relében gondolkodtál. De ha meg a lehetséges második, váltott polaritású impulzust akarod kiküszöbölni, akkor arra a DC relé úgysem fog reagálni. De még ha nem akarsz a DC relére fordított polaritást küldeni, akkor is elég egyetlen dióda. Értékelem az erőfeszítésed, de én sem nem vállalnám az általad vázolt rendszer megvalósítását, mert eléggé kusza.
Akkor hogy még tisztább legyen. A az irányváltó kapcsolód a kondenzátort kapcsolja át másik motor vezetékre? Mert nekem úgy tűnik a kép alapján.
Köszi, gondolom fogaskerék szivattyú lehet és akkor nem szeleppel vezéli a mozgás irányt, hanem a motor forgásirányával.
De mi van, ha kimegy a végállásra és még forogna?
Hát amiket mi raktunk fel évekkel ezelőtt- már nem szerelünk ilyen motorokat- , azoknak a végében volt két csavar ha jól emlékszem, azokon lehetett beállítani a nyitott és csukott állapotot. Mondjuk van ilyen olajos motorom,leszerelt, ha lesz kedvem akkor szétszedem és megvizslatom a belsejét..
Pontosan.
Az én központi zár vezérlőmnek csak 8 kivezetése van és a manuális irányítás és távvezérlés helyett irányjelző kivezetés szerepel ( ami jelenleg nem működik ) azért cseréltem le másikra.
Igen, közben én is néztem ezt az érdekességet, hogy bár a típusa, típusszáma is azonos az általam talált használati utasítással, mégsem ugyanazok a funkciói.
Nos, pont ezért kell kipróbálni az általam leírtak szerint, hogy tisztába kerüljünk azzal, hogy a motorban lévő kapcsoló hiánya miatt visszanyit vagy sem. Ha kipróbálod és azt hallod hogy egy gombnyomásra csak meghúz meg elenged a relé, (két különböző kattanás) akkor jó. Viszont ha négy kattanás van, akkor nem jó. Ha van műszered, azzal is nézheted. Rákötöd egy motor kék és zöld vezetékére, (vagy váltóáramot mérj, vagy digitális műszert aminél nem gond a fordított polaritás) és megnézed hogy csak egyszer mutat feszültséget, vagy kétszer. Sajnos ha kétszer van feszültség, akkor csak plusz relével és diódával használható.
Közben eszembe jutott hogy akkor sem kell semmi más plusz, ha a motorban lévő kapcsoló hiánya miatt két impulzus jön a központi vezérlőről. Mindössze csak kicsit át kell alakítani az áramkörét. Ha teszel föl nagyobb felbontású képet a központi zár vezérlő paneljéről az alkatrészek felőli és a forrasztások felőli oldalról is, akkor megmondom hogy mit kell csinálnod vele, hogy úgy működjön hogy használható legyen a kapunyitó vezérlőjéhez.
Megnéztem. Ha a távirányító záró gombját nyomom egy kattanás, ha a nyitót akkor két kattanás.
Pár hozzászólással lentebb írtam egy egyszerű megoldást. Ha a vezérlőről a relé öntartásban van, vagy két állapota van és a távirányító után nem enged el, akkor ugye megoldható a polaritás csere. Ha megtudod oldani, hogy mondjuk nyitásnál a két szál vezetéken +- legyen és zárásnál -+
klikk Ha nincsenek nagy igényeid a kapuval szemben (pl késleltetett zárás, infra sorompó) akkor ez is járható út.
Köszönöm.
A relé a JP1 jumperrel beállíthatóan 3,5 vagy fél mp-ig marad "öntartásban"...
Nem ismerem a vezérlőt, csak mint egy esetleges olcsó megoldásként írtam. Nekem PIC-cel van infra sorompóval és késleltetett bezárással, csak mint egy esetleges lehetőségként vázoltam fel. Viszont ha elenged a relé és nem tartja magát (tudom nem teljesen jogos az öntartás megfogalmazás) akkor ugye ezzel a kapcsolással már nyitni (vagy zárni) fog, miután elengedett a relé. Kínai oldalról viszont fillérekért lehet venni távirányító modult, azzal viszont össze lehet hozni. Nekem is az lett a PIC-hez csatlakoztatva, mint vevő modul.
Üdv.
Ehhez mit szólnál? A hozzászólás módosítva: Jan 17, 2020
Az jó!! Persze logikus, hiszen azt kell érzékelnie a vezérlőnek, hogy bezárt e a kocsi ajtó vagy sem, nyitásnál ez ugye nem érdekes. Akkor simán tudod használni ehhez a Roll 230V kapumotor vezérlőhöz mindössze csak az egyszer kattanó záró relé érintkezőit kell függetlenné tenni az áramkörtől ( átvágni a nyák-ot,) hogy ne feszültséget adjon, csak mint kapcsoló működjön. A képen lévő távvezérlő nem fog annyit tudni, mint a kapumotor vezérlő és majdnem annyiba kerül.
Idézet: „ha a nyitót akkor két kattanás” Azért ez a 2. kattanás okozhat problémát a kapuvezérlőknek. STOP parancs formájában...
Pontosan ezért kell a zárógomb reléjét fölhasználni mint kapcsolót. A nyitó relét figyelmen kívül kell hagyni. Egy gombbal fog nyitni, zárni. Egyik megnyomásra nyit, másikra zár.
Ezekben az autózár nyitókban kicsit más a relék bekötése (a neten talász róluk infót).
Nincs zárógomb relé, de nyitó sem... Ahogy írtam, a zármotor helyére kell még egy relét bekötni, és annak érintkezőjét kell használni a vezérléshez. (A graetz a relé tekercsére szerelendő esetleges védődióda miatt kellhet) Bár a két kattanást ki kéne még deríteni, de valószínűleg a zárra csak 1x kerül feszültség... A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2020
Hát persze hogy nincs, úgyhogy jogos, hiszen polaritást kell fordítaniuk a motorok irányváltásához. De látom nem tudsz elszakadni a túlkombinált elképzelésedtől. Arra építsd föl az egészet, hogy neki a kapuvezérlőhöz egy kapcsoló szükséges, nyitáshoz, záráshoz, megállításhoz egy-egy zárással (impulzussal, ami így nem igaz, mert nem kell külső impulzus) és akkor rájössz hogy teljesen fölösleges a további bonyolítás, ha van egyes impulzus is. Simán le kell kötni mindent a relék kontaktusairól, rögtön és ott a kapcsoló a kapunyitó vezérléséhez.
A hozzászólás módosítva: Jan 18, 2020
Ha teszel föl nagy felbontású képeket a központi zár elektronikájának, (paneljének) alkatrész és forrasztás felőli oldaláról is, akkor megmondom hogy mit csinálj vele hogy használható legyen a kapuhoz. És még kell kép a távkapcsoló paneljének mindkét oldaláról is. hogy ki tudjuk iktatni a két impulzust adó gombot a véletlen megnyomás miatt. (vagy csak egyszerűen ki kell venni a többi gomb műanyag nyomókáját, de az kicsit csúnya)
Üdv.
Ezt vettem meg, ha megérkezik jelentkezem. vhttps://www.kapuaruhaz.hu/alkatreszek/kapumozgato-vezerlesek-120/egymotoros-vezerles-125/roll-230v-tolo-es-uszokapu-vezerles-609
Ha a teljesség igénye nélkül kéne kihoznom egy kapunyitót, akkor most a mechanikától eltekintve az elektronikai részt én úgy hoznám ki, hogy vennék egyilyen vezérlőt, és erre kötnék egy két áramkörös relét (vagy erről leszedném a relét, és ide kötném a másikat), amit úgy kötök be, hogy behúzott állapotban fordítsa a polaritást. Erre tenném végállás figyelésre azt a kapcsolást, amit feltöltöttem.
Üdv. Megvettem egy Roll 230-as egymotoros vezérlőt ami toló illetve nyílókapuhoz is használható.
Egyenlőre hideg van a további munkálatokhoz.
Sziasztok!
Kapunyitómat szeretném másolni, de nem sok sikerrel járok! A kapuvezérlő "ECO1" a leírásában ezt találtam: Fiti vevőpanel programozása:tanítsa rá a távadókat a vevőpanelra a vevőpanel szerelési útmutatója alapján(a vevőpanel nem a vezérlés része) . Lehet, hogy ugrókódos és ott kellene megnyomni a gombot amit az ugrókódos távirányítóknál írnak. Megköszönném ha valaki leírná, hogy működik mielőtt elrontanák valamit. |
Bejelentkezés
Hirdetés |