Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   101 / 108
(#) lajosferenc hozzászólása Jan 2, 2020 /
 
Köszönöm. Valami házi megoldásra gondoltam. Ezt használnám vevőnek és ehhez kellene további kiegészítő egység(relék,végállás kapcsolók stb) valamint bekötési rajz.
Üdv.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2020
(#) Laca13 válasza lajosferenc hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Szia!
Úgy látom a fórumtársak nem szeretik az egyszerű dolgokat. Szerintem a te problémád egyszerűen megoldható két erősebb relével, aminek van elegendő nyitó-záró érintkezője, azt figyelembe véve hogy milyen teljesítményű a motorod. Ezen kívül még két végálláskapcsoló kell, és Kell egy 12V DC táp is, amivel a relét és a távvezérlőt működteted. (ha kocsihoz volt, akkor gondolom 12V-os.) A lényeg, hogy a távirányítóddal öntartásra kapcsolnád vagy a nyitó, vagy a záró relét, (természetesen a másikat reteszelve), amit a végállás kapcsolók oldanának. De jó lenne néhány nagyobb felbontású közeli kép a vezérlőről, és külön a rajzáról, hogy lássuk hogy mit tud, vagy ha tudod a pontos típusát, az se lenne rossz.
Üdv,
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
(#) Remci válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 3, 2020 / 1
 
Szerintem nem az a lényeg hogy nem szeretik az egyszerű dolgokat, hanem az,hogy azért valami biztonsági szintnek is meg kellene felelnie. Ilyen pl hogyha valami akadályba ütközik a kapuszárny nyitáskor vagy csukáskor, akkor ne tolja mint süket az ajtót, hanem érezze hogy valami probléma van, és annak megfelelően reagáljon. Senki nem szeretné az autóját újra fényeztetni, vagy hogy valakit oda csukjon. A 230v-os motorok pedig addig mennek míg betápot kapnak.Ez lehet áramfelvétel változásának az érzékelése, fotocela, stb. Mivel gondolom több távirányító is lesz, akkor ajánlatos villogó lámpával kijeleztetni a működést,hogy ne nyomkodják össze-vissza. Lehet kapni olcsón kétmotoros vezérléseket, amik ezeknek a kritériumoknak megfelelnek és esetleg arra ráültetni ezt a rádiós egységet. De még akkor is kérdés, ha netán mondjuk a távirányító tönkremegy, lehet-e pótolni? Érdemes ezeken elgondolkodni,mert lehet hogy részegységekből meg lehet valósítani, de esetleg akkor már több pénzbe és időbe kerül,mint egy hozzá való vezérlést felszerelni.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
(#) uniman válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Úgy tűnik, hogy az autók központi zárainak működési elméletét egyáltalán nem ismered...és ennek ellenére megpróbálsz tanácsot adni !?
(#) lajosferenc hozzászólása Jan 3, 2020 /
 
Laca13.
(#) lajosferenc hozzászólása Jan 3, 2020 /
 
Remci. Pontosan erre kérek ötleteket. Egyébként egymotoros ami olajszivattyút hajt.
(#) Laca13 válasza Remci hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Kicsit el vagytok tévedve. Ugyanis aki jelenleg kapcsolókkal nyitja-zárja a maga készítette elektromos kaput, és itt hozzátok fordul hogy hogyan tudná összehozni a meglévő központi zár vezérlőjével, az biztosan nem azért teszi, mert kapunyitó vezérlőt szeretne venni. nem is igazán értem ilyenkor, hogy miért akarjátok elvenni a kedvét a hobbi elektronikásnak.
Azon csodálkozom, hogy nem rögtön PIC programozás ajánlottatok neki, vagy hogy cserélje ki még a beszerelt meghajtást is. Nem megsértődni!

Sokkal szebb lett volna, ha nem belekötsz az egyszerűsített és olcsó megoldásomba, hanem mondjuk hozzáteszed hogy hogyan lehet megoldani az akadály érzékelést.
(#) Laca13 válasza uniman hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
De nem ám! Persze akkor nem tudom hogy a túróba szereltem be a saját autómba is. szebb lett volna, ha leírod hogy szerinted mi a probléma az elképzelésemmel, (mit ahogy Remci) és akkor megbeszéltük volna, de így csak nem igazán úri ember módján leszóltál.
(#) Remci válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Igazad van. Én meg csak annyit tennék hozzá, hogy cirka 15 éve automatizálok kapukat, láttam sok sufni tuningot és a végén mégiscsak a gyári megoldásnál maradtak. Lehetsz hobbista, csinálhatod hobbiból, de a végén mikor dupláját, vagy a 3x-osát költöd arra, amit esetleg olcsóbban is meg lehetett volna oldani, hát majd elgondolkodsz. Hiába hobbi, az is pénzbe kerül.
(#) uniman válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Autóba bekötni ("bedrótozni") a leírás szerint egyszerű művelet...ez nem igényeli az elmélet ismeretét!
De ez a vezérlő csak rövid ideig adja ki az áramot a zár motorjának kapcsaira (kb. 0,5-2 sec), vagy vákuumzár esetében max. 10 sec. Ráadásul nyitáskor a záráskori polaritással ellentétes polaritással.
(#) proba válasza uniman hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Erre megoldás, ahogyan írták öntartó relé végállás érzékelővel kombinálva. A nyomatékra meg valami mechanikus megoldás, vagy a motorral sorba kötött fogyasztó, ami kvázi nyomaték határol. Nincs is ezzel gond, csak annyi, hogy laikusként nem fogja tudni összevezetékezni elvi rajz alapján, pontosan megtervezni, lerajzolni meg nem tudom ki az aki felvállalja.
(#) lajosferenc válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Az általad leírtakhoz kellene egy bekötési rajz. A képet elküldtem a központi zár vezérlőről.
(#) Remci válasza lajosferenc hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Ja,hogy ez csak egy szárnyú kapu? Ezekkel az olajos motorokkal mindig az volt a bajunk,hogy ahogy öregedtek, a szélterhelés miatt előbb utóbb kinyíltak,vagy esetleg kézzel is ki lehetett feszegetni. Ezért erre mindig tettünk egy mágnes reteszt, ami csukás előtt kinyílt,csukás után lezárt.De persze nem fikázni akartam,csak leírtam a tapasztalatom. Én csak ilyen ötlettel tudok szolgálni Bővebben: Link
Ezekbe minden benne van kb, ami kell. Én személy szerint nem szórakoznák végállás kapcsolókkal,időzítőkkel,meg mifenékkel, de ezt neked kell eldönteni. Mint azt is hogy mennyi időt és pénzt akarsz rá pazarolni.
(#) Laca13 válasza uniman hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Igazad van. Az önbenntartásra kötött motor vezérlő reléket bizonyosan zavarná a rövid impulzus is, na meg a fordított polaritás is......
(#) Laca13 válasza lajosferenc hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Ha úgy gondolod, hogy mindenképp meg szeretnéd magad oldani, akkor szívesen lerajzolom az elképzelésemet. Jelenleg van valamilyen végálláskapcsoló rajta, vagy te állítod meg? Ellenben most Remci-nek is kell adnom némi igazat, mert szerencséjére a belinkelt Gugli keresésének első linkjén olyan áron van a komplett vezérlés, hogy lehetséges hogy mire megveszed a motort elbíró reléket, addigra közel ott leszel árban. Bár ha jól vettem ki, ahhoz nem jár távirányító, azt külön kellene megvenned. Viszont arra már mindenképp fel tudod használni a központi zárad.
(#) Laca13 válasza Remci hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Elismerésem!
Igaz hogy így oda az alkotás varázsa, persze szívni még hobbiból sincs értelme.
(#) zsoltee0001 hozzászólása Jan 3, 2020 /
 
Valaki el tudná magyarázni a működési elvét ennek az olajszivattyús motornak, még sose szedtem szét, max sejtem, hogy működik
(#) Remci válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Hát úgy nagy vonalakban :
Idézet:
„2. Olajhidraulikus kapunyitó (kapumozgató) motorok:

Az ilyen típusú kapunyitók motorjában nincs direkt, közvetlen mechanikai kapcsolat a hajtómotor és a működtető szár között, hanem a folyadékok összenyomhatatlanságának elvét kihasználva a fogaskerék-szivattyú által előállított nyomás egy munkahengerben mozgó dugattyú segítségével válik mechanikai munkává.

A fogaskerék-szivattyú meghajtását szintén egyfázisú aszinkronmotorokkal biztosítják, hasonlóan az elektromechanikus kapunyitóknál.

Az így előállított olajnyomást különböző speciális szeleprendszereken keresztül irányítják a működtető szár dugattyújának megfelelő oldalára, a szár ki- vagy befelé történő elmozdításának céljából. A felhasznált hidraulikaolaj egy nagytisztaságú speciális olajfajta, mivel az egység megfelelő működését széles hőmérséklethatárok között is biztosítani kell.

Egy jól felszerelt olajhidraulikus motor az elektromechanikus megoldással egyenértékű megbízhatósággal és tartóssággal rendelkezik.



Az olajhidraulikus kapunyitók motor választékában is megtalálható a lineáris és a földberejtett motor, viszont a csuklókaros már nem. Az egységek kiválasztásánál, az egyik legfontosabb szempont, hogy a nagyobb mozgatott méretek vagy tömeg következtében ezen kapumozgatók nem, vagy részlegesen önzáró kivitelben is készülhetnek, melyet a kapumozgató típusjelölése tartalmaz. Ilyenkor a kapuszárny zárt, vagy nyitott helyzetben történő rögzítéséről egyéb kiegészítőkkel kell gondoskodni.”
(#) mraulajos hozzászólása Jan 3, 2020 /
 
Hali!
Sokáig gondolkodtam rajta, hogy én is összeállítok házilag egy tolókapu szerkezetet.
Persze, - a hobbi az pénzbe van, sok idő, de úgy van vele az ember, hogy ezt én csináltam. Aztán az egyik kereskedésbe rá találtam erre, cirka 60e. Ft. ért. Nem gondolkodtam tovább. Egy egyszerű kis Német szerkezet. 24V os motor, 230V os táp, 4m fém fogasléc, fel hegeszthető tönkökkel, vezérlés, beépített vevővel, 2db adó, végállás, fotocella, villogó, állítható automata visszacsukás. Gyári ori. csomagolás. Tökéletesen teszi a dolgát. Ha esetleg érdekel valakit, rakhatok fel képet is róla.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
(#) todi2 válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Egyébként PLC-vel (Siemens Logó!)szinte tökéletes kapuvezérlést lehet alkotni...!
/sőt...használt készülékkel, minimális hozzáértéssel..!!/
(#) lajosferenc válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Én állítom le kapcsolóval, amikor a kapu bezár kikapcsolom,nyitásnál szintúgy.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
(#) lajosferenc válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Ezt a kapunyitót tudom vezérelni a közp.zár vezérlő egységgel?
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2020
(#) Laca13 válasza lajosferenc hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Elméletileg megoldható, mert fölhasználható hozzá a központi zárad csomagtér nyitó funkciója, de meg kell nézni, hogy abban az üzemmódban melyik relé húz meg és annak a kontaktusairól mindent lekötni és azt rákötni a nyitó Start bemenetére. Simán központi zár motor reléjét valószínűleg nem lehet fölhasználni, mivel a zármotoron lévő kapcsoló hiányában visszanyitna. De egyébként ne zavarjon hogy ennek a belinkelt Roll 230V -os kapunyitónak van vevője, mert simán erre is ráköthető az előzőekben vázolt módon a központi zár vevőd és még kicsit olcsóbb is ugyanazon tudás mellett.
(#) uniman válasza lajosferenc hozzászólására (») Jan 3, 2020 /
 
Ez az "ECO 1" egymotoros kapu vezérlő... (megnevezhetted volna te is)
A legtöbb vezérlésen, van kézi vezérlésre is mód, két bemeneti pont rövid idejű rövidre zárásával.
Ha ezt tudod produkálni a zárvezérlőddel, akkor ok!
De a hidraulikus motoros rendszered elektromos elrendezését még nem ismerjük. Valószínűleg van benne egy motor, meg két elektromos hidraulikus szelep...
Ha jól sejtem, akkor jelenleg a két manuális kapcsolód úgy működik, hogy előbb az egyikkel beállítod az mozgatási irányt, utána a másik nyomógombot megnyomva tartva működteted a cuccot a szükséges ideig.
(#) Remci válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 4, 2020 /
 
Nem ismerem ezeket a központi zár vezérlőket,ezért csak gondolom hogy a kimeneteken, gombnyomásra feszültség jelenik meg valamennyi időre. De akkor viszont meg kell relézni úgy,hogy gombnyomásra behúz a relé egy megadott időre,és annak az C-No kapcsaira kell kötni a vezérlés 16-18-as pontját. Valamint a központi zár vezérlőnek még be kell tenni egy külön 12v-os tápegységet, mert a kapuvezérlőnek 24v-os kimenete van és az is csak 100-150mA-el terhelhető.
(#) Laca13 válasza Remci hozzászólására (») Jan 4, 2020 /
 
Nem bonyolultak ezek a központ zár vezérlők, sőt, lehet hogy még én is túlértékeltem a tudását, amikor azt feltételeztem, hogy visszanyit a vezető oldali motor kapcsolójának hiányában. Szerintem az a kacsoló ebben a központi vezérlőben, mindössze csak arra szolgál, hogy kuccsal is lehessen zárni az ajtókat a vezető ajtaján, de ki kell próbálni motorok nélkül és ha csak egyszer húz be a relé, akkor nincs gond. De ha kétszer húz be, akkor visszanyit a kapcsoló hiányában. Viszont a csomagtér nyitás használatánál ilyen gond biztos nincs, úgyhogy legfeljebb azt kell használni. Szerintem fölösleges még megrelézni a kimenetét, mert eleve ott vannak benne a relék. Egyszerűen le kell kötni a kontaktusait és fölhasználni. Tápnak meg elegendő lehet egy kis DC-DC konver a 24V-ra, mivel ennek az SMP 212S vezérlőnek a leírása szerint 81mA a maximális áramfölvétele.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2020
(#) lajosferenc válasza Laca13 hozzászólására (») Jan 4, 2020 /
 
Az a gond hogy ennél a kp.zár vezérlőnek nincs csomagtér funkciója,csak négy ajtó.
A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2020
(#) lajosferenc válasza uniman hozzászólására (») Jan 4, 2020 /
 
Igen jelenleg az egyik kapcsolóval váltok irányt,a másik is kapcsoló,de nem kell nyomva tartani be és ki kapcsol.
(#) uniman válasza lajosferenc hozzászólására (») Jan 4, 2020 /
 
Hello!
Szerintem ez lehetne a megoldás:
1.) Bármelyik zármotor helyére beköthetsz egy 12V-os DC relét...DE azt egy Graetz dióda hídon keresztül kösd be.
A diódahíd +/- kimenetére kötöd a DC relé +/- tekercsét, a Graetz váltóáramú kapcsait kötöd a zárat működtető motor kapcsainak a helyére. Ezzel (a relé érintkezőpárja) meg is van oldva egy kapunyitó automatika START bemenetére köthető indítóimpulzus.

2.) A tolókapu kimenetére, a 230V-os motor kapcsaira ( Nyit-közös-Zár ) pedig 1-1 darab 230V AC relét kell kötni, de olyat amely rendelkezik megfelelő számú érintkezővel.
A "be és ki" kapcsolód vezetékeit mindkettő relébe párhuzamosítva bekötöd...
Az irányváltó kapcsolód vezetékeit, pedig egy-egy irányba lebontva, bekötöd külön-külön 1-1 relére...
Remélem érhetően írtam le...
(#) Laca13 válasza lajosferenc hozzászólására (») Jan 5, 2020 /
 
Kedves lajosferenc!
Az a központi vezérlőről általad föltett képek szerint is, és az itt általam belinkelt használati utasítás szerint is van csomagtér funkciója. Szerintem az a sok gomb is azért van a távkapcsolóin.
DE! Hogy előrébb haladjunk, keress egy 12V-os tápot, (akár az autó akkumulátora), kösd rá a központi zár piros vezetékét a + ra, a feketét men a - ra . Aztán (ha jó a kapcsolóban az elem!!) nyomd meg az ajtó záró gombot. Ha csak két kattanást hallasz a vevőben, akkor jó, mert akkor csak egyszer húzott meg a relé. Ha négyszer kattan, akkor kell megpróbálni a csomagtér nyitó gombbal, de azt a leírás szerint 3mp-ig nyomni kell. És azzal is hallgasd a kattanásokat. Ha ezt megcsináltad ird meg mi történt és akkor léphetünk tovább.
Következő: »»   101 / 108
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem