Fórum témák
» Több friss téma |
Amióta megvettem ilyen a klíma sajnos .
Évente kap új pollenszűrőt. Hozzá tudok férni mert az elpárologtató mindkét oldalához ez nem gond nekem. Ami gond hogy milyen szert lenne érdemes használni hogy tartós legyen a megoldás? Lehet hétvégén egy tartósabb klímázás után egyből szétkapom és megvizsgálom hol van jelentősebb nedvesedés. Mert a szagnak a forrása is ott kell hogy legyen.
Szia!
Google a barátod. HVAC engineer-en van ilyen téma... Hátha sikerül.
Szia!
A szagot alapvetően a pangó víz (ami nem tud távozni) és az átnedvesedett kosz adja, amit a csodaszerek nem szednek le, pláne, ha nem tudod direktbe lemosni az elpárt velük. Számomra a legszimpatikusabb megoldás az elpárologtató dobozának habbal való elárasztása. Van erre technika, van aki használja is. Ha jól tudom a wuerth-nek is van. A lényeg, hogy egy alkalmas nyíláson (kondenz kifolyó, hőfokérzékelő, pollenszűrő, ventilátor felől - ha nem, akkor megfúrni a dobozt) bejuttatják a habot, elárasztva a teljes dobozt. Próbáltam hasonlót egész korrekt végeredménnyel. Érdekes látni, hogy a kondenzkifolyót levéve és tálcát alátéve a pollenszűrő utáni elpárról mennyi kosz jön le. Sajnos nekem egyébként teljesen hozzáférhetetlen, csak hőfokérzékelő helyén keresztül tudtam befújni, igaz elég jól. Sajnos az ultrahangos megoldás is csak ideig-óráig jó, mert nem távolítja el a szennyeződést az elpárról és a dobozból. Egyébként autóklímával pont a hasonló dolgok miatt nem foglalkozok, viszont magamnak mégiscsak kikínlódom, ahogy sikerül. Hűtéstechnikai boltban vehetsz tisztítószereket (pl. hóbagoly áruházak).
Autó klímához a hab állagú tisztítószert ajánlom, jól tele kell fújni, és hagyni, hogy kicsöpögjön, az se baj, ha egy éjszakára úgy hagyod.
Rengeteg fajta van ilyen-olyan nevekkel. Autós, klímás boltban tudnak ajánlani. A tisztítás tartóssága függ a környezeti levegő tisztaságától. De évente 1x biztosan meg kell csinálni pollenszűrő cserével.
1 éves alap Panasonic inverteres SPLIT klímán van-e hőmérséklet kompenzációs beállítási lehetőség? A használati útmutató de a szerviz útmutató sem tér ki erre (vagy csak én nem találom).
A helyiség hőmérséklete mindig 1 °C-kal kevesebb mint a távvezérlőn beállított érték, pedig nincs a légáramlat útjában a (pontos!) hőmérő. Ötlet vélemény? Technikai okokból jó volna ha pontosan lehetne a hőmérsékletet állítani. Köszönöm!
Következő kérdéssel fordulok hozzátok :
Károsodik-e egy on-off split klíma, ha gáz(töltet) nélkül járatjuk egy rövid ideig . Részletesebben : Kolléga örökölt egy panellakást amiben tizenéves nemhasznált klíma van (idős házaspár lakta a lakást - zavarta őket a huzat ) Szezonban esélytelen klímaszerelőt találni, gondoltam átnézzük, ha nincs rajta szemmel látható hiba, áram alá helyezzük - bekapcsoljuk - és lesz ami lesz
Magánvéleményem, hogy szerintem Nem. Sok klíma van amiben alig van töltet és évekig járatják gyakorlatilag nulla hatásfokkal. Vagy napokig/hetekig jár egy műszaki helységet hűtő klíma mire szerelő látja s kiderül, elszökött a teljes töltet. Azért ettől sokkal mostohább dolgokat is kibírnak. Az érzékenyebb inverteresek leállnak hibakóddal. Ha tizenéves klíma, elképzelhető, hogy még R22-es töltet van benne, az pedig örök élet +1év ha jól szerelték (általában mindig). Egy tisztítás után bőven jó lehet. Találni olyan klímákat amiket a 90-es évek elején szereltek fel (Electra stb.) és ma is tökéletesen működnek. A beltéri ventillátorját célszerű alaposan megtakarítani habos gombátlanító spray-vel (de jó hozzá alkoholos fertőtlenítő spray is amit a szoláriumokhoz használnak pl. InnoDez) illetve az elpárologtatót is be lehet vele fújni (az a bordás amit a fedél felnyitásakor látsz) valamint a levegő szűrő lapokat kivenni és csap alatt megmosni. Utána akár tökéletesen működhet is azonnal.
És ez ellen tudok valamit tenni vagy ez mit takar beltéri panel vagy hőmérséklet érzékelő?
Sziasztok holnap reggel nekiálok lebontom a szellőző rész oldalát és elkezdem járatni. Ahol megáll a víz és a kosz ott lesz a hiba. Egy habot beszerzek és benyomom neki . Jól hozzá tudok férni. Megpróbálok klímás boltból venni habot.
Más kérdés. Adott egy leszerelt r410 gázzal töltött klíma. Elvileg vissza van fejtve a gáz a kültéribe. Ha felszerelem le vákuumolom működni kellene neki. A beltérije elromlott. Rakhatok-e hozzá fel bármilyen beltérit? (Amilyet tudok szerezni) Elvileg az on of-os klímák beltérije csak ki be kapcsolgatja a kültérit ha jól sejtem.
A távirányítóval lejjebb állítod a fordulatot , ennyit tudsz tenni . Egy 10 éves klímához már nem kapsz elektronikát ,és olyan embert sem találsz aki megjavítja ...
Ha hőmérséklet érzékelő lenne akkor a kültéri nem szabályozna vissza , de írtad hogy az lelassul ...
van egy klíma panel szerelő ismerős korábban a kültérin cserélt kondikat.de tegnap alaposabban figyeltem meg a kültérit és nem szabályoz vissza. mellesleg egy 35m2 helységet 1 óra alatt 1C hűtőt a klíma 5kw.
Télen meg betüzelted a nyelvtankönyved?
Sziasztok!
Van egy Fujitsu ARY12RLB/AOY12RGA légcsatornás klímám, egy családi ház tetőterét hűti. 2000-ben szerelték fel, évi 30-50 napon át szoktuk használni. Különösebb hiba nélkül működik azóta is, de az az érzésem, hogy csökkent a teljesítménye. A szűrő, a légcsatornák, lamellák tiszták, a hűtőrendszert szeretném valakivel ellenőriztetni, ill. szükség esetén utántöltetni. R22 van benne. Tudtok ajánlani valakit erre a munkára? Bp. XIII. ker.
Ha 5Kw a teljesítménye és 1 óra alatt 1c a hűtőteljesítmény akkor ne csodálkozz hogy nem szabályoz vissza . A beltéri lederesedik ? A kültérin a szelepek deresednek ?
Nem deresedik, tökéletes a gáznyomás szerelő mérte, évi 2 karbantartás úgyhogy tiszta is.
Képzeld nem mert klímával fűtök nem szennyezem a levegőt mint te.
Szia!
Ha tényleg tiszta a beltéri és tiszta a kültéri hőcserélő is, akkor két dologra tudok gondolni (persze, ha úgy vesszük, hogy hűtőkörileg rendben van) - mivel ez egy on-off-os gép található benne 3 db üzemi kondenzátor (egy a beltériben és kettő a kültériben) pL., ha gyenge a kondenzátor ventilátor kondija, akkor lasabban forog, nagyobb lesz a kondenzációs nyomás és csökken a hűtőteljesítmény, de akár a kompresszoré is lehet gyenge, 10 év nagy idő, érdemes ellenőrizni őket - mivel most nagyon meleg van (pláne tetőtérben), elképzelhető, hogy a hűtőteljesítmény az átlagosnál nagyobb része fordítódik most a rejtett hő elvételére (párátlanításra) Ha a kettő kombinálódik az még "jobb"... Csak érdekességképp: a mellékelt táblázatban egy Copeland Scroll kompresszor hűtőteljesítményét lehet R22 közeggel esetén leolvasni az elpárolgási és kondenzációs hőmérsékletek függvényében. Látható, hogy 5 °Cos elpárolgás mellett a kondenzáció 45-ről 50°C-ra való emelkedése esetén 1 kW-al kevesebb a hűtőteljesítmény. Igaz, hogy ez esetünkben kb 19 és 18 kW, de az arány látható, kb 5 % a veszteség. Ilyen melegben simán lehet 60°C a kondenzáció, pláne ha rásüt a napocska. Szerintem.
Csatlakozom Habazutty véleményéhez , lehet hogy nem is indul el a kompresszor , vagy csak ritkán rövid időre (üzemi kondenzátor kapacitás csökkent)
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2019
A levegőt ugyanúgy szennyezed mint más csak nem a városban hanem városon kívül (erőmű)
Ott jeleg nem arra céloztam próbáltam íronikusan írni.
Viszont Habazutty úr nem az én klímámhoz szólt hozzá hanem egy másikhoz az enyém amúgy is inverteres.
Az urak nem itt vannak - szokták volt mondani...
Az a helyzet, hogy, ha 1 óra alatt, csak 1°C-ot tudott hűteni, akkor baj lehet. Persze csak, akkor, ha nem alulméretezett, nincs extrém hőforrás a helyiségben (pl. 20 csaj zumbázik egyszerre...) Ha szerelő mérte és jónak ítélte, akkor induljunk ki ebből. Kérlek tedd meg, hogy hűtésbe kapcsolod a gépet, nem kell turbó, de a legkisebb hőfok és a legnagyobb ventilátor fokozat, majd fogsz egy digitális hőmérőt és felrakod a gép tetejére - ott szívja a levegőt, majd kb 5-6 perc után a légterelő lamellákhoz tartod, ahol kifújja a hideg levegőt. Egész közel, de a járókerékre figyelj, bele ne érjen, mert megeszi. Ha stabilizálódott a hőfok, akkor a szívott levegő és a lefújt levegő különbségét kell megnézned. Ez legalább 10 °C legyen (általában több, de lehetnek kivételek). Ha nincs meg akkor vissza kell hívni a szakembert, hogy járjon utána a dolognak. Még azt megnézheted, hogy a kültérinél a vékonyabb vagy a vastagabb cső csatlakozása a hidegebb. Ha a vékonyabb az nem szerencsés. Érdemes végiggondolni, hogy van-e olyan tárgy a klíma előtt ami miatt visszaforog a kifújt levegő egy része, mert ez is csökkenti a hatásfokot. Ami gyanús nekem, hogy gázhiánynál automata ventilátor esetén mérsékli a beltéri fordulatszámot, hogy ne menjen minuszba az elpárolgás, értelemszerűen csökken a kompresszor fordulat is. Neked viszont nem hajlandó automata üzemben csökkenteni a fordulatszámot és nem szabályoz vissza a kültéri Tehát: alig hűt és ellentétesen működik a logikával. Megnézném a szívott levegő szondát és az elpár csőhőmérséklet érzékelőjét illetve a nyomógáz hőérzékelőt a kompresszornál. Szerintem. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2019
Rendben holnap ezt meg is fogom tenni utána nézek viszont mai tapasztalat: Úgy használom a klímát 24°C venti autó a kültéri szépen alapfokba megyen beltéri mint a bolond, ha leveszem 21°C akkor a kültéri nagyfokozat beltéri szintén, hűtés megy mint a bolond jobban is csőkken a belső hőmérséklet. Miútán így elérte a 23°C visszaállítom a távirányitót 24°C a kültéri leveszei a fordulatot a beltéri megyen utána is mint a meszes.
Kedves Habazutty!
Belépő levegő 25,1°C 10p mérés allat, kilépő 8,3°C 7p mérés ami azt jelenti 16,8°C a különbség.
Kösz a választ.
A kondenzátorok nekem eszembe sem jutottak, de ezeket én is meg tudom és meg is fogom nézni, ill. mérni, ha már nem lesz ennyire meleg. Érzésre a beltéri ventilátor rendesen nyomja a levegőt és a kompresszor is fülre jó fordulatszámon megy - gondolom, el sem tudna indulni, ha a 30µF-os kondenzátora nem lenne jó. A kültéri ventilátorra eddig nem figyeltem, csak annyiban, hogy forog-e. A hűtőkört szeretném valakivel műszeresen ellenőriztetni, hogy a hűtőközeg kellő mennyiségben megvan-e még, ill. a kompresszor tudja-e a szükséges nyomást biztosítani. Mélyebben nem értek hozzá és ilyen jellegű eszközeim sincsenek.
A hétvégén sikerült szétkapnom a kocsi klímáját.
Megvizsgáltam hogy mi lehet a baj. Az elpárologtató és a pollen szűrő között szürkés fekete pókhálószerű anyagot találtam . Gondolom ez a penész. Amennyire befértem porszívóval leszívtam a felületről majd elkezdtem a habos tisztítást. Amikor a hab kifolyt az alsó csövön rámentem még egyszer biztos ami biztos. Aztán ma reggel még lecsekkoltam az eredményt. Kifolyt 3-4 dl tisztítófolyadék és az elpárologtató szép tiszta lett. Összepakoltam az egészet és holnap lesz a főpróba. Hogyan lehetne a klíma illatát hosszútávon megőrízni?
Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni. A kiadott albérletünkben van egy GENEX G4WMCR-32GW/Xc/05/04 hűtő/fűtő légkondi. Bekapcsoláskor levágja a benti és a kinti megszakítót is, azaz a klíma zárlatos. Mi okozhatja a zárlatot, javítható-e?
Helló,
Sok minden okozhat zárlatot, minden javítható, ha ért hozzá az ember. Üdv Bubu54
Előzménye is volt a zárlatnak. Az albérlőmet idézem: "1 éve kezdett el vibráló hangot adni a biztosítékos doboz ha bekapcsoltam."
A klíma áramkörére egy hűtőt kapcsoltak, azóta a kismegszakító a klíma bekapcsolásakor leold. A klíma adattáblája szerint a klíma hűtési áramfelvétel 5,4A. A kismegszakító 16A-es. |
Bejelentkezés
Hirdetés |