Fórum témák
» Több friss téma |
Nagy valószínűséggel a Te kazánod gázszelepe mechanikusan visszább van állítva, az az a kazánod teljesítménbeállítása alacsonyabb mint az általad említett másik kazáné. Bár ez csak egy lehetőség az okok között.
Elvileg beállította a szerelő a CO kibocsátást, ott tekergetett a gázszelepen, gondolom ezt. Akkor a váltószelep hiba teljesen ki is zárható?
A gázszelep pedig gondolom a CO miatt lett visszaállítva. Akkor el kellene fogadni, hogy ez ilyen, ennyit tud?
Ezek a beállítások elég sok mindentől függenek. Előfordulhat, hogy feljebb lehetne venni a kazánod teljesítményét, de ez sok macerával járna, azt meg kevesen vállalják az időhiányra hivatkozással.
Nagyrészt úgy van ahogy írtad, bele törődés sok idegeskedéstől megmenti az embert.
Szia! Én még elvégeznék egy ellenőrzést, egy nem sok időbe kerülő próbát, nem a kifolyó
keresztmetszetet nézném, hanem a vízhozamot: Mondjuk 10 literes edényt teszel a mosogató, azután a kádtöltő csap alá és számolod, hány secundum alatt megy tele az elvárt hőmérsékletű (55 fok esetedben) melegvízzel. Így tudod a gyártó által adott vízhozamot ellenőrizni a legegyszerűbben. Úgy 15 liter/perc érték körül kell lennie minimum. Idézet: Nem vagyok vízszerelő de ha nekem ezzel próbálták volna szerelni a vizet és ilyen átmérővel, hamar megköszöntem volna az addigi munkát .... „A kád felé a víz 22mm-es réz csövön megy”
Jó ötlet!
Hétvégén megmérem hány fokos víz jön a rendszerből, beállítok 30 fokkal melegebbet HMV-nek és úgy a speckó szerint 16,5-nek kell lenni ha jól emlékszem. Most szerintem olyan 10 fok körüli lehet, így 45 fokot kell fűtenie, tehát a gyári spec nem elvárható.
A vízhozammal az ég világon semmi problémám nincs, és nincs is szükségünk nagyobb vízhozamra.
Köszi a választ, még nyomozok hogy mi lehet, aztán ha úgy alakul, végső esetben méricskélek.
Egy kis számolás sem árt néha:
Percenként 16.5 liter viz = óránként 60*16.5= 990 liter, m = 990kg Delta T = 30C A víz fajhője: C=4,2 kJ*kg^-1*°C^-1 E = C * m * dT = 4,2 * 990* 30 = 124 740 kJ energia szükséges ennyi víz felmelegítéséhez 1 kWh = 3600 kJ, vagyis: 124 740 kJ / 3600 = 35 kwh Tehát 100%-os hatásfokkal 35 kW-os kazán kellene a 16.5literes percenkénti hozamhoz. Neked 24kW-os van, ami mondjuk 90% hatásfokkal dolgozik, tehát max. 21.6kW-on. Ha pl. egy átlag 200 literes kádat akarsz félig engedni 55C-os vizzel (dT=45C), akkor: (4,2 * 100 * 45 = 18 900 kJ) / (21.6kW * 3600) * 60 = 14,6 perc, tehát kb. negyed órába telik, ezt mondhatjuk hogy viszonylag hosszú idő.
Köszi a korrekt számolást. Elégnek kell lennie. HMV üzemben 34,8kW a névleges teljesítmény. Közben egy kollégámmal eszmét cseréltem akinek ugyan ilyen kazán volt, neki semmi hasonló gond nem volt. Manual, 9. oldal
Hi Mesterek!
Olyan kérdésem lenne, hogy a kondenz kazánoknál mi a szerepe ennek az alkatresznek. Elegé csúnyán nézz ki, mar megette az idő.
Sziasztok! Kombi kazán biztonsági szelepe elkezdett csöpögni. Amit probáltam, hogy a piros recés gomb elfordításával vizet engedtem ki többször is, majd újra töltöttem. A csöpögés picit mérséklődött, de amikor megy a melegítés, ismét megjelent a csepp a stucni végén. A kérdésem az, hogy a biztonsági szelep szétszedhető és javítható? Szedett valaki szét? Gondolom, szennyeződés vagy vízkő miatt nem zár tökéletesen. Érdemes kísérletezgetni vagy vegyek újat?
Ez nagyon kevés infó. Gondolom piros, az a fűtés, de mennyi az a nyomás a kazán kijelzőjén? 3 bar környékén már lefúj az a szelep, mert arra szolgál.
Nagyon jó a számításod! Ez a fizika! Én csak annyival egészíteném ki, hogy a 200 literes átlagos fürdőkádba csak félig ereszteném a vizet, mert beférjen maga az ember is a többi térfogatba, de csak 40 fok hőmérséklettel, mert az az 55 fok melegvíz már megsülést okoz. Így talán rövidebb idő is lehet a feltöltés.
Szia!
A kazán biztonsági szelepe, két okból szivároghat. -A kazánodban a biztonsági szelep megengedett nyomás érték felett van ezért nyit! Ez kb.3 bar felett. Nézd meg a rendszer nyomását! -Nyitás közben szennyeződés került a szelepülőke alá! Ha többszöri mosatásra sem áll el a folyás akkor,cserélni kell! A biztonsági szelepek,minta nevükben is van biztonsági funkciót látnak e üzemzavar esetén!l! Ledugózni tilos,és életveszélyes!!
Sziasztok!
Ocean ECO 20 kombi kazán (kéményes) az alábbi hibát produkálja: A termosztát kapcsolásakor a váltószelepnél lévő tüske kapcsolja a mikrokapcsolót, a szivattyú beindul, de a gáz nem lobban be, csak őrláng van. Ha a kazánt ekkor áramtalanítom (tehát a termosztát vezérelt állapotban van), a szivattyú értelemszerűen leáll. Ha ismét bekapcsolom a 230V-ot, akkor a mikrokapcsoló kapcsol, a szivattyú indul, a gáz belobban, látszólag megindul a fűtés, de kb. 30-40 mp. után a láng bealszik (őrláng marad), a szivattyú keringet tovább. Mi lehet a baj? Fűtési NTC? Ha igen, annak hogyan tudom meg a pontos típusát/paramétereit? Ha ez a baj, azt hogyan kell kiszerelni? (látszólag csavaranya kialakítású, de a rézcsőre mintha rá lenne forasztva). Előre is köszi! p100
Ez a füstgáz áramlását befolyásolja a hőcserélőben.
Van egy felső része is, a felső terelőtest, a kialakítása miatt turbulens áramlást hoz létre a gázban amitől jobb lesz a füstgáz -> víz hőcserélés hatásfoka.
A negyed óra alatt visszahűl 40-re.
De persze, az 55 fok már bőven forró, csak a korábbi hozzászólásokban 55 fok volt emlegetve, ezért írtam.
Szia! Szerintem EZ az NTC kell bele és merülőhüvelyes, tehát ki lehet venni anélkül, hogy a vizet leeresztenéd a rendszerből. A HMV cserénél viszont el kell zárni.
Köszönöm szépen.
Ariston TX 23 MI kombi kazánhoz kérnék tanácsot, mi romolhatott el.
A HMV-el nincs gond, azt szépen adja, a fűtéssel annál inkább. Folyamatosan nagy a nyomás a rendszerben, amikor nem működik, akkor is felkúszik 3 bar köré. Továbbá a legalacsonyabb fokozatra véve is nagyon meleg fűtésvizet termel. Hosszabb állás után így néz ki a fűtési ciklus újraindulása: Begyújt, majd a hőállító gombot 1-es fokozatra (5 van) állítva is kb. 58-60 fokig melegít, kb. fél percig, majd a gáz lekapcsol. Ekkor zúgás, kattogás, szörtyögés, majd hirtelen a hőmérséklet gyorsan elkezd növekedni, ezzel együtt a nyomás is, a kijelzőn a 100 fokot is meghaladja, a nyomás a 4 bart is. Nyit a biztonsági szelep, (hálistennek), túlmelegedés piros lámpa kigyullad, kazán leáll. Újraindítás után kisebb intenzitással ugyanezt gyakran a második újraindításkor is megcsinálja, 3.-ra általában megnyugszik, de ez sem normális: a hőmérséklet visszaesik 42 fokra, gáz begyújt, melegít, gáz leáll kb. 60 foknál, majd a hőmérséklet tovább kúszik 80 fokig, onnan visszatér 42 fokra, gáz begyújt...ezzel elvan órákig. Sajnos viszont a radiátorok közül csak a vele egy helyiségben lévőt, valamint az emeleti radiátort melegíti, az alsó, kazánnal egy szinten lévőket nem. Légtelenítettem, semmi változás. A szivattyú működik, de azt sejtem hogy vagy nála, és/vagy a tágulási tartálynál lehet a hiba? Bár a túlmelegedést ez sem magyarázza. Lehet ezt még javítani? Egyáltalán mi lehet a baj oka? Előre is köszönöm ha valaki válaszol. A hozzászólás módosítva: Jan 9, 2020
Szia! Bővebben: Link Ha a szelepsapkát levéve víz jön ki a tágulási tartályból akkor az csere vagy másik tartályt kell beépíteni a rendszerbe a megfelelő helyre.
Köszönöm az ábrát, megpróbálom így, amint tehetem!
A szelepsapkát lecsavartam, nem jött ki víz.
Köszi szépen az infót. És hogyan szedhető ki? Simán kicsavarható?
Leírásod alapján a fűtési hőcserélő (kazántest) végzetesen el van dugulva.
A víz szó szerint felforr a kazánban, hiszen hiába kapcsol ki a láng, a felhevült vízkő- és kosztömeg a minimális vízáramlás mellett megforralja a vizet. Ezt már tisztítani, savazni sem érdemes, a kazántestet cserélni kell. És a jövőben rendszeresen tisztíttatni a kazánt. Ami persze nem azonos egy porszívózással..... A kazántestcserekor természetesen rendbe kell tenni a kazán égőjét, a tágulási tartályát, stb... De ezt egy szervizszerelőnek úgyis tudnia kell...
Laikusként kérdezem hogy tényleg akkora lehet a baj a hőcserélővel, vagy máshol is lehet a dugulás/vízkövesedés? Mivel a melegvíz vételezéssel semmi gond nincs, nagy nyomással jön a csapból 10-20 s után, lehet szabályozni a hőmérsékletét is rendesen, ebből gondolom, hogy talán máshol lehet a rendszerben valami fennakadás, mert a HMV tökéletes.
Erre valaki tud esetleg tanácsot adni?
Plusz észrevétel, hogy miután kialudt a láng, a PTC-hez közel teljesen kihül a rézcső (ilyenkor már a csapból is csak hideg jön). Csak ezután kapcsol be újra, ha egyáltalán visszakapcsol.
Hát ilyen helyzetben ki tudna jó tanácsot adni? A vezérlőpanel egy része megégett, az ott lévő alkatrészeket esetleg ki tudnád cserélni újra, de ez csak akkor célszerű, ha már tudod a hiba, a megégés okát. Újabb panel esetleg? A gyártó magyarországi szervizét megkerested már?
http://www.ferroliszerviz.com/ Ők jobb tanácsot tudnának adni a problémádra. A kazánod talán ukrán, vagy lengyel gyártmányú lehet, de ez a nálad lévő kezelésiből úgyis kiderül.
Fiam 2 év 5 hónapos Ariston kombija hasonló tünetekkel,
valahonnan valami műanyag vagy nem tudom mi alkatrészdarabka elszabadult, ahogy haladt a rendszerbe a cirkón belül, úgy produkálta a hmv készítés közbeni felforrást, másnap a fűtésnél rotyogott, harmadnap megállt a váltószelep. A készüléket darabokra szedve, negyed marék apró valamit takarítottunk ki belőle, gondolom a szivattyú még darálta is egy kicsit, ezekután összeakva átmosva sima vízzel, több mint 1 éve hibátlanul üzemel. nem a vízrendszerből kerülhetett bele, dupla szűrő, iszap és mágneses van beépítve. Hogy mi és honnan az rejtély de azóta jó. Nálad nem biztos hogy ilyesmi van de leírtam, hátha segítség. |
Bejelentkezés
Hirdetés |