Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Közben elhoztam az egyik kompresszort.Sajnos egy alvázvédő muhelyben volt pót darab ezért ilyen genyás.Egy kitakaritás és tömités csere ráférne.A másik kompresszort ma volt lehetőségem kiprobálni.Szépen muzsikált, és a motor is simán járt.
A kép mérete túl nagy volt ezért itt a Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2015
Igen ez egy Tk-200-as kompri,én azért minden képp egy szétszedéssel kezdeném,érdemes a gyürük állapotát megnézni és a hengerfejben a szelepeket rendbe rakni/becsiszolni és ami nekem is sokat számitott a szivó szelep rugóját cserélni,el tud bizony kopni az évek alatt.
Én ezt tanácsolom mielőtt megépited illetve ráépited a kompresszorra.
Szelep becsiszolást hogyan csináltad?Azzal a csiszolópasztával amivel szeleptányért az üléken kell pörgetni?
vagy csináltattad? A masik kompresszor már össze van építve motorral egy állványon.Azt szeretném hogy a motor a dupla szíjtárcsárol hajtsa 1-1 szíjal a 2 komresszort.Majd kiprobalom hogy egy szij meg a motor eleg lesz e 10 barig.A két tartály meg állni fog melette.
A szelep becsiszolását én egy darab bútorlapon csináltam,fogsz egy tényleg sik hibátlan bútorlapdarabot és kifeszitesz rá egy darab polirpapirt,400-as körülit,ráteszed a szeleptányért (olyan mint egy alátét) és egyenletesen két újjal körbe körbe mozgatod a papiron,leirsz vele 2-3 kört majd forditasz egy kicsit a szelepen és ujra csiszolás,közbe mindig megnézheted hogy hol tartasz/hol visz a papir,akkor a jó mikor már homogén az egész felület,tehát mindenhol egyforma,ez után ugyan ezt megcsinálod 800-as papiron és kész,ezután jöhet az ellendarab/szelepház,ha ez is kész akkor rugócsere és lehet összepakolni,arra nagyon figyelj hogy főként a szivó járatok makulátlan tiszták legyenek mert egy aprócsaka kis piszok szemcse is ha a szelep közé ragad akkor feltámasztja a szelepet és mindjárt szinte csak egy henger dolgozik rendesen.
Kb ennyi,de megéri megcsinálni!!! Ha elakadsz szólj,segitek.
Köszönöm.Ezt a csiszolópapíros megoldást alkalmazni fogom.
Sejtem melyik alkatrészeket kell becsiszolni de innen be tudnad azonosítani szm szerint? link:http://www.draspo.hu/wp-content/uploads/2014/08/term_katalogus_csonka.pdf Illetve az 52. és 56. alkatrész gondolom normál menetes.Mivel érdemes kitekerni?
Szivó résznél a 49 és 50-es alkatrészt kell,nyomó oldalon meg a 56 és 57,de meg fogodte azt látni.
Az 52 menetes az 56-ost meg csak ki kell ütni finoman fölfelé miután kitekerted a 64-es nagycsavart. Én egy egyszerű kulcsot csináltam az 52-es furatos csavar kiszedéséhez,fogsz egy laposacélt (5mm vastag azért legyen) és beméred a távolságot ahova teszel bele két olyan furatot mit a kitekerendő csavarba van,majd ebbe a két furatba két stiftett beleütsz és hátulról meghegeszted,ennyi az egész.
Köszönm a segítséget.Szét kaptam ameddig tudtam.
A hengerfejben az egyik 52. szelep nem jott ki azzal még birkozom. És a forgattyúsház enyémnél eltér a robbantott ábrától. Tengelyt jól gondolom hogy kibontom oldalt amennyire tudom aztan tengelyveget kocogtatva csapagyastul ki kellene jönnie?Nem akarok nekiesni míg nem vagyok biztos benne.
Sziasztok!
Szeretném összerakni apám által szerzett kompresszort és tartályt, ami legalább már 25 éve porosodik nálunk. Átlapoztam a topikot, nagyjából átlátom már egy ilyen rendszer elemeit, viszont lenne azért pár kérdésem mielőtt pénzt ölök a projektbe. Először is, szerintetek milyen kompresszor ez(max. fordulatszám, hengerek nagysága stb)? Nem találtam a neten csak hasonlót, a hengerfejük máshogy nézett ki. Amúgy a ékszíjtárcsa átmérője 250 mm. Sajnos motorból nincs nagy választék itthon, szerintetek egy 1 fázisú 1,1 kW-os, 1420-as fordulatú, indítókondis Imi motor megbírkózna vele? Van ugyan egy pajzsperemes 3 fázisú 1,5kW-os 1430-as fordulatú Evig, de a táplálása is és a felfogatása is macerásabb lenne neki(na persze nem lehetetlen). A tartály olyan 50l körül lehet, teherautó légtartály, így van rajta elég csatlakozási lehetőség("alul" - kondenzvíz leeresztőnek és a két végén). Van még egy állvány is, ehhez pánttal rögzíteném a tartályt, mivel nem merném hegeszteni. Szóval szerintetek működőképes lehet? Otthoni, barkács célra lenne, 8 bar-ig használnám, ha bírja. Előre is köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2015
nemrég készült hűtőmotor + 13liters palack 10bár ig
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2015
Ha nagyon nehezen jön az 52-es csavar akkor jót tehet vele az ha körbe megmelegited az alut,sokat tágul és könnyebben megindulhat a csavar.
Holnap leirom és lerajzolom neked hogy a forgattyús házból hogy jön ki a főtengely,de azt miért szeded ki?Csapágycsere?Vagy csak át mosod és át takaritod és mehet vissza?
Melegiteni már próbáltam.Még készitek egy komolyabb szerszámot es megtámadom azzal is.
A tengelyt csak tisztitás végett szedném ki.Csapágyak mind szépen forognak.Bár szétszedésnél látszott hogy két hétig kint volt az esőben de semmi komoly szétszedés elött szépen szívott.Ezért is szeretném teljesen szétszedni és újraépíteni.
Itt egy rövid vidi a főtengely kiszedéséről,ezt akkor csináltam amikor szétszedtem az enyémet hogy legközelebb tudjam hogy hogyan kell,mert ahogy elkezdtem úgy nem volt jó.Remélem segit.
Videó főtengelykiszedése
Nincsennek.Azok nem zavarnak,amit még ajánlok hogy ha már szét van szedve akkor a hajtókarba fölül a bronzperselyeket vizsgáld meg hogy nem e lóg benne a csapszeg,mert ha lóg az előbb utóbb azt fogja eredményezni hogy a dugattyúba a csapszegfuratot ki fogja úgy verni hogy kotyogni fog benne a csapszeg (nem kicsit).
Ha jól emlékszem 500ft/db ér vettem hozzá bronzperselyt. Gyűrűket megnézted már hogy hengerbe téve mennyi a hézag a végeknél?(nekem 0,4mm)
A csapágynak nem lesz baja ha lehúzóval leszedem?
Gondolok arra hogy a lehúzó a kulso gyürüt fogja és a tengely meg a belsőt tartja és a golyok viszik át az erőt egyikről a másikra. Hézagokat még nem mértem de az is meglesz akkor leírom.Az összes gyürüt érdemes kiszedni vagy csak a 3 db felsőt?És leszedésnél nem karistolja meg a dugot?Hogy érdemes leszedni van valami specko módja?
A csapágynak semmi baja nem lesz!Csak a legfölső 1db gyürüt szedd le és azt tedd bele a hengerbe,de a henger fölső sikjától kb 1cm-rel leljebb és igy mérd majd a hézagot,pl:melyik hézagmérő megy be közé.
Én levenni a gyürüt mindig kézzel szoktam óvatosan,nem tudok róla hogy lenne valami segéd eszköz a levételhez.
Jövő héten neki is állok a további szétszedésnek és remélem a hét végére össze is építem már.
Tömitést kell még vágnom hozzá mert gyárit már nem igen találtam hozzá. Hengert közben lepucoltam.A tőmitett felületen vannak nagyobb karcok.Érdemes felcsiszolni? Pl:sík üveglapra fimon csiszolot feszíteni és azzal felcsiszolni a felületet.
Úgylegyen.
Hát szerintem nincs az a karc olyan mély hogy el ne vinné a tömités.Itt minden tömitést megtalállsz hozzá ha nem akarsz vagdosni.
Mind két hengernél a hézag 0.6mm.Másik komprsszorbn még nem mértem.
Ez mennyire számit rossznak/jónak?
Szerintem elmegy katagória,nekem 0,4mm volt.Szerintem 0,2-től 1 milkáig elmegy.
Na én is kicsit haladtam,megvannak a szerszámok amikkel csinálom a rézkorongokat.
15mm-es réz termelőcső hűtése vörösréz korongokkal.mérete: (0,4mm x 45mm) Nagyonszépen szorosan lehet rá felütni egy cső segitségével,de lehet kap forrasztást is,csak attól félek hogy már pár db korong annyi hőt el fog vinni hogy nem tudom majd eléggé fölmelegiteni,majd kiderül. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2015
Hali! Ez igen!,nagyon pofás lesz. A korongokat úgy ütöd ki szalagból? Ha van rézhez paszta és hozaganyag,akkor egyszerű,egy dörzsis szivaccsal lecsutakolod a csövet,bekened pasztával és egyenként(mini forrpisztollyal) körbefuttatod! Muszály,mert az oxid szigetel,nem jól vezeti a hőt!
Nem,vettem egy kisebb táblát és abból nyirkálom ki a köröket.
Teljesen igazad van,kell a forrasztás minden képp mert oxidálni fog és .....! Nincs pasztám,folyasztó szerre gondolsz?Én eddig a csöveket is gyantás 1mm-es forrasztó cinnel csináltam.
Hűha! Ahhoz türelem és sok hő kell! Igen,amivel a vizesek is dolgoznak,abban nincs gyanta csak ezüst,pillanatok alatt és szépen terül. Vannak már egész kis kiszerelésben is.
Nem ezüst van a pasztában, hanem oldott állapotban lévő ón és egyéb anyagok.
Szerintem Yulo se arra gondolt,a forrasz anyagba van ezüst.
Akkor a vizesek álltal használt forraszanyagban amibe ezüst van annak alacsonyabb lehet az olvadáspontja?
Azt nem tudom, hogy abban van-e ezüst, szerintem az csak a kemény forrasz hozaganyagban lehet.
Gondolom lágyforrasztással akarja forrasztani, annak az olvadáspontja valahol 250-280C fok körül lehet. Úgyis látja mikor már fényes lesz a paszta és zölddé vált a láng színe. A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2015
A pasztában is van,legalább is írja az összetevőknél Ag x %.
Pontosan, hogy magasabb, merevebb, szilárdabb kötést ad. Én a helyedben, köszörülnék egy megfelelő méretű csövet és azzal ütném ki akácfán a korongokat! Lényeges, hogy akác legyen, mert a fenyő összegyantázná .
Mármint a vizesek forrasz anyaga a magasabb olvadáspontú és merevebb?
Nem rosz ötlet,elősször én is erre gondoltam,(mint a jukasztó csak nagyban),de olló is jól viszi és hamar megvan. |
Bejelentkezés
Hirdetés |