Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia, Inkább a kimosás a jobb,mert a gázban lévő "szagosító por" sokáig büdös marad. Bontottam régi gázvezetéket, s látszott a cső falán a kirakódott por.
Hali!
A gázt -legyen az palackos vagy földgáz - egy etil-merkaptán nevű folyadékkal szagosítják. Volt hozzá szerencsém... Folyadék állapotban irgalmatlan büdös és tömény, nagyon illékony.Egy köbméter gázhoz kb 0,1- 1 ml merkaptánt adagolnak. A por amit a gázcsőben láttál az a rendszerben maradt építéskor, illetve a település nagy nyomáscsökkentő szűrőjének hibájából került a csőbe. Ettől a portól szeretnek az őrlág fúvókák eldugulni, Te meg szentségelni hogy miért nem ég rendesen A hozzászólás módosítva: Márc 11, 2015
Kis- homokozóhoz elég lesz.
A nevét nem tudtam, de pár évtized alatt lerakódhatott. Vittem is a vasat a MÉH-be, mert semmire nem lehetett használni, legfeljebb büdös-görény űzőt belőle.
Mekkora fuvokaméretig lehet hatékonyan dolgozni egy ilyen géppel?
Szia, Itt a termelt légmennyiséggel, gyakorlatilag nem lehet számolni, csak az "elraktározottal", ami a palackban van. Tehát a szakaszos működtetéses üzemben. Ha a gázpalack 25 Bar-ig van hitelesítve, szerintem a kompi a 16-ot tudja, és annyit a palacknak is biztonsággal kell. Igy rögtön 2x annyi levegőt tudsz tárolni, igaz a feltöltés is hosszabb lesz. Nyilván olyan nyomás-szabályozó kell rá, ami ezt zokszó nélkül elbírja. A fúvóka méret a pisztolytól függ, az adatlapján szerepel. Legfeljebb fél-1 percig tudod használni, kisebb tárgyakhoz. De sokszor jól jöhet, ahova a drótkefe, csiszolókorong nem fér be. Üzembe állítás előtt egy "vizes"- nyomáspróba erősen ajánlott!
Üdv mindenkinek! Érdeklődni szeretnék hogy a képen mellékelt szörnyetegről tudnátok-e valami infót mondani! Ez egy Orlik 1 JSK 75 kompresszor, 4 kW a teljesítményigénye, és kb. 415 litert tud percenként! Valaki találkozott már ilyennel?
A hűtőkompresszoros megoldáshoz lenne pár kérdésem:
lefújószelepet, illetve hol tudnék venni? Illetve, hogyan megy egy nyomáskapcsoló bekötése a nyomóágba? ( úgy mint egy manométer?) Illetve, használhatnám arra a hűtőkompresszort, hogy minél jobb PB palack kiürítés érdekében levákuumozzam vele? Hűtőkompresszor után illik rakni olajleválasztót? Illetve hogyan tudom kideríteni, hogy indításkor lehet-e nyomóoldali nyomás, vagy nyomáskülönbség nélkül kell indulnia? üdv
Illetve, ha IFA vagy csepel vagy valamilyen egyéb dugattyús kompresszort használnék, lenne hozzá mosógépmotorom. Kellő áttétel jól működhet a dolog? Persze kisebb légszállítással, de hát ez belefér.
Lefújószelepnek használhatsz 220 V mágnescsapot (a nyomáskapcsoló működteti mikor átbillen lekapcsolja a kompresszort és megnyitja a mágnescsapot) de meg szükséges egy visszatartó szelep a levegőtartályra, hogy meggátolja a levegő visszaáramlását mikor a mágnesszelep kinyit.A nyomáskapcsolót a visszatartó szelep után kell bekötni, hogy a tartályban levő nyomást merje.
Olajleválasztót nem érdemes rakni a kompresszor után, inkább a tartálycsap után, hogy ne kerüljön be a gumitömlőbe az olaj mert festésnél gondot okoz a jelenléte.Mindenképp indokolt a tartályra alul leürítő csonkot kialakítani mert az olajas vizet (trutyit) itt tudod eltávolítani....nyomáskülönbséget kell állítani 1-2 bar de lehet több is. Nyomáskapcsolót,visszatartó szelepet és mágnescsapot hűtéstechnikai szaküzletben keresd. Mosógépmotornak nem megfelelő a teljesítménye dugattyús kompresszorhoz, nagy áttétellel működhet de nem lesz elég a fordulatszám kb. 1500-3000 rot/min szükséges.A PB palack átalakítása lehetséges de nagyon ROBBANÁSVESZÉLYES nem ajánlom kezdőknek!!! A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2015
Úgy terveztem, kiengedem a csapon a túlnyomást, majd elkezdem leszívni hűtőkompresszorral, ahogy néztem 50 mBar-t még simán elérek vele, persze ekkor a palack egy lavór jó meleg vízben áll utána beleengedem a levegőt, és nyitott csappal hagyom egy-két hétig szellőzni, utána párszor átöblítem, ~0,5 barig nyomva, ~5 percet várok, leengedem, ezt 3-5-ször ismételve, elvben ezzel bőven robbanási határ alá csökkenthetem a propán koncentrációt.
A szerelvényezek elhelyezése nem okoz gondok, ez számomra teljesen logikus, és érthető, leginkább a beszerezhetőségén vérzek el.
Szerintem fölösleges ennyit vákuumozgatni meg minden, leengeded a nyomást a palackból, kitekered belőle a szelepet, feltöltöd vízzel és kész, az iparban is így csinálják a gáztartályokat, aztán lehet egyből lehet hegeszteni
Nem akarom kitekerni a szelepet, félek nem tudnám elég jól visszarakni, nem akarom kockáztatni, kisebb rizikójú kicsit megvákuumozni.
De van nálunk az egyetemen membránszivattyú is. Vajon a PB palack bír 6 Pa nyomást?
Feltömíted Pl. teflon szalaggal aztán kész, az ipari gázok szelepe is teflonozva van és a palackban 200Bar nyomás uralkodik. A PB palack azt hiszem 25BAR-os nyomáspróbával rendelkezik, nincs beleütve a palackba?
Szia, Legjobb forró mosószeres vízzel kimosni, az a szagát is elveszi.
Amennyi etilmerkaptan benne van egy teljes palack pb gazban kb 10g vizbe feloldhato...
Sziasztok!
Olvasgattam a hozzá szólásokat, de hát 69 oldal az 69 oldal. Szóval, szeretnék építeni egy kompresszort. 2 hengereset szerettem volna, be is szereztem egy iveco 400ccm-es olajos vízhűtéses kompresszort, de amikor szétkaptam egy olyan csúnyaság jött elő, hogy nincs benne csapágyazás. Mivel fogaskerekes megoldással volt hajtva közvetlen a motorba szerelve. ezért túl is adtam rajta. De szereztem 2 db IFA kompresszort. Úgy döntöttem, hogy összeépítem a kettőt egynek, persze csak ékszíj hajtással. Ami hozzá van ékszíj tárcsa viszont 5-6 kiló és gondoltam leesztergálom könnyebbre. Itt vagyok elakadva. Ha leesztergálom a felesleget róla, akkor jobban fog rázni a kompresszor amikor járatom? Szerintem nem szabadna neki, mert teljesen egységes a tárcsa. De hát akkor miért raktak rá ekkorát a gyárban? Valakinek valami ötlete? Illetve a tartály. Nem igazán találtam akkorát amekkora kellene, 2 db 25 literes van. A kérdés az lenne, hogy egy 100 literes bojler tartály hány bar-t bírna?
Szia, A nehéz ékszíjtárcsa, nem gond, főleg az 1 henger miatt direkt jó. Az lenne a legjobb, ha meg lehetne oldani, hogy a 2 dugó fixen ellen-ütemben sűrítene. Így lenne a legkisebb a rázkódás, illetve kiegyenlítve a motor terhelés. A régi bojler-tartályok simán kibírták a 8-bart, és belül zománcos volt, /Hajdúsági/. Az újabbakon is kell lennie próbanyomásnak feltüntetve. De az előrébb leírt módon, vízzel feltöltve, mindenképpen ellenőrizni kell! Valahol előrébb van kép róla, hogyan csináltam autó léghűtéses féktárcsából, ékszíjtárcsát.
igen...az ékszíjtárcsa sok esetben lendkerék is egyben...az ifa nem rossz választás révén, hogy alkatrész elég elterjedt hozzá (sok mezőgazdasági bolt)... fordulat szerintem nem kell nagy neki mert egyrészt léghűtéses másrészt az olajzás miatt amiket láttam ifák központi olajzásúak voltak viszont a weimar-okon nem...de ott nincs is nagy fordulat
ha meg nem pörgeted 800-1000 főlé akkor nem is kell nagy tartály....az a 2x25 elég is ... ha túl nagy a tartály akkor csak jár...jár...jár...tölti de lassan és nehezen lessz nyomás...
üdv újra urak!
csak egy rutinkérdés rátok nézve....villanymotor témában nem vagyok otthon így kérdezek... vettem egy kisebb hordozható kompresszort (sistemblock air compressor) nem tudom kinek ismerős a márka... noss...a gond eddig egyszerű ha felmelegszik a motor leold az egész...mivel tiszta retyós festékporos volt az egész, szétbombáztam és elkezdtem takaritani....ekkor láttam meg hogy a villanymotor hátán lévő műanyag ventillátor burkolat igaz megtévesztően gyárias de házi....amint levettem 2-3x-or annyira nyomta a levegőt de kissé oldalasan....nem tudom mennyire fontos ez a burkolat? gyárilag megvezetné a levegőt? vagy csak mint védőburkolat van jelen?....azóta terhelés alatt nem próbáltam mivel szét van szedve minden...dee ezt a melegedési gondot van ötletetek hogyan lehetne megszüntetni? köszönettel László ui: ha inkább vizuális tipusúak vagytok csak szóljatok és körbefotózok mindent A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2015
íme a képek
ezt már nem engedte egybe
Ez egy tökéletes megoldás az elveszett ventillátor pajzs pótlására! Esetleg annyit csinálhatsz,hogy a mezőket szögben kiljebb nyitod,hogy könnyebben szívjon,ahogy a gyáriakon is van! Egyébként gratula!,nagyon szuper géped van! Üdv!
köszönöm a gyors válaszod azt hiszem hozzá is fogok
csak kiváncsiság képp...ez a pajzs vezeti a motorra a levegőt?
Igen,azok a hosszbordák adják át a hőt a környezetnek.
Meg tudná valaki mondani, kb hány kiló lehet egy 1.5kWos 3 fázisú motorban (1450 fordulatut) ? Vennék egyet méh árban, de ötletem sincs mi a reális réz tömeg benne...
Üdv mindkeinek.
A képen látható kompresszort kellene kipofozni. Vastag poros-kátrányos fed fed mindent mivel egy alvázvédő műhelyben volt évekig.Cserebe sehol egy roszdafolt. A kompresszort lehet ledugozom es ugy ahogy van elkuldom szemcseszoratni. Viszont a motorral nem tudom mit kezdjek.Hogyan szokás ezeket felujítani (tisztítani)? Egyébként szépen működik. |
Bejelentkezés
Hirdetés |