Fórum témák
» Több friss téma |
A mai nap hozzám került egy Lada akku feszültség mérő. (Képen látható)
Első dolgom az volt, hogy rákötöttem a tápegységre... 0 - 11,8V-ig szépem emelkedett a mutató ahogy növeltem a feszültséget, de utána hiába növeltem tovább meg sem mozdult. Levettem az egyik pólust róla és vissza csíptettem akkor az épp aktuális feszültséget mutatta 1,5-2mp-ig de utána feszültség csökkentése nélkül visszaesett 11,8V-ra. Nem értem, hogy mi lehet a baja Ha valaki tud segíteni vagy ötletet mondani megköszönném és ponttal jutalmazom!
Hello!
Ha jól látom ez egy mechanikus műszer én azzal kezdeném hogy nincs e rajta valami szemmel látható deformálódás/szennyeződés amitől esetleg szorulna.Ha ez nincs akkoris kifűlyatnám kompresszorral hátha valami szennyeződés miatt szorul és ezért nem tud az említett feszültség fölé menni.
Igen, borvendeg megoldása tűnik jónak, próbáld meg szétszedni a szerkezetet, és kitakarítani. Mellesleg úgy látom, hogy egy 12-es is oda van írva, és 11,8 V-ig emelkedik, akkor mit akarsz még?
Vagy ez teljesen kötetlen, és bármit lehet mérni vele, hasonlóan mondjuk, mint egy digitális multitméterhez? üdv. görgő
Igen, ez egy mechanikus műszer Alaposan átnéztem nincs rajta semmifajta sérülés, a mutatót kézzel könnyedén tudom mozdítani de azért holnap megpróbálom szétszedni óvatosan hátha...
Igen 12V jelen esetben azt jelenti, hogy 12V akkuhoz való ennek a méréshatára köbö 0-18V esik, értelem szerűen akkor jó az aksi ha a zöld mezőben van a mutató. De elvileg egy sima fesz.mérő az egész.
Ha valamiben tévedek javítsatok ki.
Szia
Mivel ez már nem fiatal igy az elötét/osztó ellenállásait cserélném ki. Megnyúlt ell. kontaktos, oxidált kivezető sapka stb. ...
Előzőkhöz még ennyit h nem szorulhat mert mikor leveszem tápról és újra rárakom akkor kiugrik a mutató a helyére de pár másodperc után lecsökken... 11,8V környékére...
Tiggersoft lehet hogy igazad van de fogalmam sincs, hogy mekkora ellenállást tegyek a helyére :/ Csak ennyi van ráírva: B K (K karikában) C2-10-2 80R6DXD vagy BDR6DXD (nem látni pontosan)
A 11,8-at nem tudom, hol olvastad le a műszeren, mert semmi szám nincs rajta.
Egyébként a fehér és a zöld találkozása kb. 12V, a zöld mezőben a vékony fekete vonal 14V (járó motornál itt szokott állni, ha jó a töltés) Egész megbízható müszer, talán még nem is találkoztam rosszal, és a pontossága is megfelel a célnak.
Semmit ne cserélj, szerintem először is próbáld le akkumulátorral.
Digitális multiméterrel mértem, hogy mennyi feszt adok neki (a tápegység is jelzi...) Hát akkor itt egy példa ami nem egészen tökéletes :/
Ha miden igaz, ez egy eltolt nullapontú feszültségmérő, ezt legtöbbször Zener diódával szokás megoldani, lehet azzal van a gond... Bár az a furcsán köszörült előtétellenállás is gyanús...
Próbáltam aksival is azzal is ugyan ez van. kiugrik 12,4re (első zöld mező 1negyede) 2 másodperc után a mutató visszakúszik a fehér 3/4ére.
Diódát nem látok rajta lehet h benne van nem szedtem még szét.... de én csak egy ellenállást látok
Ezekszerint a mérőmű geometriájának kialakításával oldották meg az eltolt nullapontot...
Érdekes lenne a műszer felvett áramát megnézni mondjuk egy analóg multival, hogy az is visszaesik-e amikor lecsökken a kitérés...
Ezt az eltolt nullapontot nem igazán értem...
Jah azt ki is felejtettem, hogy hátul van egy állító csavar amit ha kifelé tekerünk akkor a mutató kissebb feszt mutat ha befelé akkor nagyobbat (Mikor visszaesik a fehér csík 3/4ére akkor hiába tekerem befelé akkor sem növekszik a mutatott fesz.) Holnap megfogom nézni az áramot...
Ha például egy 10V-ra előtétezett feszültségmérőt sorbakötünk egy 10V-os zenerrel, elérjük azt, hogy a műszer a zenerfeszültség eléréséig nullát mutat, a 10-20V tartományban pedig pontosan le tudjuk az értéket olvasni... Sokkal pontosabban, mintha egy 20V-os skálát alkalmaznánk... Egyszer építettem ilyet egy deprez alapműszer, néhány ellenállás és egy TL431 beállítható zenerdiódaként funkcionáló IC felhasználásával...
Levettem az előlapot és kicsit jobb minőségő képet felrakok hátha valaki lát valamit
Ahan nagyjából értem... de ebben nincs ilyen dolog ez egy alap öreg ruszki mérő
Nem lehet, hogy az a baziöreg kondiszerű dolog unta meg az életét?
Próbáld meg kitalálni mekkora, és esetleg kicserélni egy ugyanakkorára, hátha.
Kondi? Én azt ellenállásnak tippeltem... de gőzöm nincs, hogy mi az ennyi van csak ráírva amit írtam is már:
B K (K karikában) C2-10-2 80R6DXD vagy BDR6DXD (nem látni pontosan)
Magam se tudom
Csak próbálom kitalálni, hogy mi lehet a baja a műszernek... de egyenlőre teljes a tanácstalanság... :ba :hide:
Megmérheted az ellenállást, valami közeli (nagyobb) értékkel kicserélve kiderül hogy az okozza-e a hibát... Láttam már néhány orosz ellenállást, de ez a kód ismeretlen számomra, meg amúgy is utólag jusztírozták köszörüléssel, úgyhogy csak a multi által mutatott értékre kell hagyatkoznunk...
Csak abból indultam ki, hogy miért lenne 1 darab ellenállás egy voltmérőben. Hova van kötve?
Sorba, vagy párhuzamosan a műszerrel?
A műszerbe rámértem mutliméterrel de semmit nem mutatott. ha kiforrasztom lehet lesz valami ha egyálltalán ellenállás.
Ez túl barbár! és nem a végkitérésel van gond mert az kimegy mikor rárakom tápra a műszert csak pár mp után visszaesik 11,8V-ra
Rgzuri nem tudom mi az de szerintem ellenállás és sorba van kötve a műszerrel,
Rámértem még1x kisebb méréshatárba és 81ohm-es ellenállás van benne!
A cseréje megoldhatja a problámát?
Úgy látom, senki sem fogta fel - ez egy kéttekercses műszer. Hasonlóan működik, mint a Wattmérő. Itt az egyik tekercs a tartályban levő potméterr˝l kapot feszültségre reagál, a másik meg a direkció erőt, azaz a ellensúlyos erőt adja meg. Na EZEN kell változtatni! ahoz, hogy be legyen kalibrálva.
Sziasztok!! nekem egy 2104 kombim van. fessz szabájzó bajom van hol volt holnem feszültség. de kicseréltem a feszabájzot,utána jó volt. de 200km megtétele után elment minimumra a töltésem mi lehet a hiba?brozkefe nem tejes felületén koik,hanem a két szélén. segítséget elöre is köszönöm))
|
Bejelentkezés
Hirdetés |