Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED az autóban
Szerintem meg lehet 317-tel is oldani.
Köszönöm szépen!
Az ellenállások értékeit hogyan kell kiszámolni? Találtam itt az oldalon egy ilyen okosságot. Én ez alapján azt kalkuláltam, hogy normál világításnak három Cree esetén 100mA-ot feltételezve R1+R3-nak 68(számított 63) Ohmnak kell lennie. Féklámpánál pedig 600mA-t feltételezve 12(számított 10.5) Ohmot kéne prezentálni az R3-on. Szóval a megoldás az lenne, hogy R1 valami 40 Ohm környéke, R3 pedig 12 Ohm? Nem ismerem a szabványos ellenállás-értékeket, így a 40 Ohmot csak "bemondtam". Jó ez nagy vonalakban, vagy kihagytam/rosszul gondoltam valamit?
Hm. És miért jó az? Azon kívül, hogy a világításkapcsoló és a féklámpa nyomógomb közös +12V-os pontját nem lehet egyszerűen elrakni máshova, így máris nem jó a kapcsolásod .
Ne ebből indulj ki . Az IC out és adj lába között fix 1,2V van (én emlékeztem rosszul az 1,25-re, de ez itt most mindegy). A szükséges áramerősséghez tartozó ellenállat így 1,2V/Iled lesz. Én 1,2A/300mA körülre számoltam, a piros LED-ek 2,2V körüli feszültségét alapul véve, ez rendre 0,66W és 2,68W lesz, ami a 3W-os LED-ekhez passzol. Ebből egy lámpakamrában mondjuk kettőt be tudsz kötni, így négy db. kifér egy LM337 mögé és jó erős fénye lesz (lámpánként olyan 12/25W-nak megfelelő).
Hát be kell vallanom, hogy ha a + pólust a kapcsolón nem lehet megváltoztatni, akkor tényleg nem jó a kapcsolás. Erre mondjuk nem gondoltam..... akkor tényleg marad a 337.
Nagyon macera. Módosítani kell a kábelezést, az összes lámpatestben átkötni, plusz a műszerfali indikátort is átvezetékezni.
Na, hosszú hétvége megvolt. További hülye kérdés: mit jelentenek a fentebbiek Ohmban? (Eszerint ennyire buta vagyok az egészhez...)
Sziasztok
elektromos vízhűtő ventilátorra szeretnék tenni visszajelző LED-et, (nem a hőérzékelőhöz) ,csak ahogy néztem azon elég nagy áram megy át (asszem 30A ) hogy lehetne oda LED-et iktatni ?
Szia! Fogsz egy előtétellenállást és egy LEDet, aztán párhuzamosan kötöd a ventivel. Polaritásra figyelj!
Hello!
Ledes féklámpát akarnék épiteni a ledek nyitófeszültsége 1.8-2V, 20mA áram kell nekik. Gondolom a sima helyzetjelzés üzemmódhoz 5mA körüli áram kellene. Valami ötlet, hogy hogyan oldjam meg? A tápfeszültségem 12-14V közötti.
Szerintem azok nem lesznek elég nagy fényerejű LED-ek. A kapcsolás egyszerű, kiszámolod a megfelelő előtét ellenállásokat és a féklámpa kapcsolóra kötöd a kisebbet. Bővebben: Link Bővebben: Link
Sziasztok!
Van pár darab ledes égőm a kocsiba, csak az a baj, hogy 24 voltosak. Egyet szédsztedtem (mint a képen láthatóak). Van benne egy 120 OHm-os ellenálás, gondolom ez miatt nem világítanak 12 voltos rendszeren. A dolog számomra azért nem egyszerű, mert csoportokra vannak osztva, némelyikben 2 másikban 3 led van sorba kötve, a csoportok meg párhuzamos kötésűek. Ha jól sejtem az ellenállást kellene cserélni, hogy jó legyen 12 volton is, csak azt nem tudom mekkorára. Valakinek van ötlete?
Tudod, a LED "izzókkal" az a baj, hogy a műszakin ugyan úgy visszadobják az autót, mint az utólagos xenonnal!
Vagyis, nem gyári akkor nem felel meg. Egyébként csak egy kis számolás és mérés 24V-on, és kész. Megmérni az áramot és a voltot a LED csoportokon. Ezt átszámolni 12V-ra és kész.
Műszaki az nem érdekes (még messze van) rendőr meg nem bontja szét a lámpát. mérés még oké, de nálam utána jönnek a problémák, kiszámolni, hogy mekkora ellenállás kellene.
Ezt értem, de itt vannak soros csoportok, amik párhuzamba vannak kötve. ennek a kettőnek a akeverése magas nekem!
Kiszámolod a soros csoportok ellenállásait , összekötöd
a csoportokat és ezeket kötöd párhuzamosan
Igazad van, de egy ne adj isten egy balasetnél, ahol nem Te vagy a vétkes, az átalakitás miatt rád huzzák majd a vizes lepedöt! Ha nincs a külsö fényforrásokban az E biztos bukta az ügy, szerintem ezt meg is érdemli aki ilyennel játszik. Ugyanez játszik az E nélküli "kristály" lámpáknál, utolagos nappali fénynél.
Üdv mesterek!
Kezdő vagyok ezen a téren, ezért segítségeteket szeretném kérni,abban, hogy lenne kb 100 db 3 chipes led, amit autóba szeretnék működtetni. A generátor feszültsége kb 14 volt és innen szeretném megtáplálni ez a világítást. Üzem biztos kellene legyen és valami 1szerűbb olcsóbb megoldás érdekelne. Én gondoltam, a 4 db led sorba kötésére plusz valami ellenállásra. Kérdésem lenne, hogy ez így megoldható-e, vagy felejtsem el ezt a megoldást. A led elvileg 3.2 Voltos nyitó feszültségű.
Nem olyan hosszú a téma, hogy ne fusd át, van benne dögivel kapcsolás és válaszok a kérdéseidre. Arra nyomatékosan felhívom a figyelmed, hogy az ilyen LED-es világításokat nem használhatod külső jelzőfények helyett, vagy azok kiegészítéseként.
Átfutottam, a baj az, hogy nem tudtam kiszűrni, hogy nekem melyik lenne a jó, vagy a legjobb. Nem szeretnék mellényúlni, ezért is kérdeztem inkább.
Szisztok! LED szallagot szeretnek a csomagtartomba - a kapaltarto aljata ragasztanam fel kb teljes szelessegben. Azt szeretnem kerdezni, hogy ez az IC megfelelo lenne-e a fesz. stabilizalasra :
http://www.hestore.hu/prod_10024281.html Ill, szuksegem lesz-e meg valamire ezen kivul? Elore is koszonom szepen a segitseget!
Most vettem egy elég jó ledes menetfényt az autóra. Oldalanként 5 db 1W-os power led van benne. Szétszedtem, megnéztem. Kapcsolóüzemű áramgenerátorral van meghajtva. A megoldandó problémám, hogy a fényerejét lecsökkentsem esti használat során. Egyszerűen arra gondoltam, hogy az áramgenerátorát kiiktatom, az 5 ledet sorba kötöm, egy kis előtét előtét ellenállást elé teszek, és dc-dc konverterrel pontos feszültséggel meghajtom. Konverteren feszültséget állítok, változik könnyen a fényerő...
Véleményetek? De ha valaki tudna ötletet, a kapcsolóüzemű áramgenerátoránat szabályzására, szívesen venném. üdv
Power ledet CSAK aramgeneratorral szabad hajtani.
En azt csinalnam, hogy a vegen a figyeloellenallast valtoztatnam. Koss vele sorba egy uj, hasonlo ertekut (ezek nagyjabol 1 - 0.1 Ohmosak) es ha a nagy fenyero kell, egyszeruen zard rovidre az ujat. Igy tulajdonkeppen visszakapod az eredeti felallast.
Nem párhuzamosan kell kötni vele? Elvileg az ellenállások értékével fordított arányban oszlik meg az áram.
Sorba kötés estén az áramgenerátor ugyanannyi áramot adna a LED-eknek, feltéve, hogy nincs túlterhelve. Tipp, de lehet nincs igazam.
Esti használat során a menetfényt ki lehet kapcsolni-minek menjen, feleslegesen vakít, plusz megvilágítást meg nem ad. Ha nincs erre vezetéke, akkor egy morzés relé kell csak a helyzetjelzőre.
Akkor is gázos sorba kapcsolva hajtani, hogyha egy texas dc-dc konvertert rakok elé, pontosan belőtt fesszel? Meg védőellenállást is raknék azért... Tehát áramingadozás kizárva, talán még olyasmitől félek, hogy amikor tél van, meg hideg, a ledek lehűlnek, nagyon vezetnek, és bekapcsolásnál nagy áram indulhat meg rajtuk..
Most is úgy vannak kötve hogy 3sorba, kettő sorba, és mindkét szegmenset hajtja az áramgenerátor. Van tekercs, kondi, dióda.. Igen én is úgy tudom, hogy egy rendes "elfűtős" áramgenerátor sima ellenállásként viselkedik az áramkörben, és csak feszültségingadozásnál változik az "értéke". A menetfény pedig kell este is, mert jól néz ki, és sokat kiadtam érte Épp azon szenvedek, hogy ne full fényerőn menjen este, és ne vakítsa kedves didyman-t, ha szembe jön velem Van rendes tiltóvezetéke, de az túl snassz, nem vagyok egyszerű ember..
Itt nincs igazad, mert ez a figyeloellenallas es az aramot szabalyozza a cucc, feszultseggel. Magyaran, ugy akarja a feszt emelni/csokkenteni, hogy a figyeloponton (vagyis a mostmar KET ellenallason) eso FESZULTSEG legyen fix.
Egyetlen esetben mehet ez, ha JELENTOS teljesitmenyrol vagy hajlando lemondani es komolyan alulmeretezed az aramot, magyaran a ledek soha nem csokkenthetik a nyitofeszuket olyan mertekben, hogy ez progressziv melegedest inditson el. Hogy extrem esetben mi van, azt nem tudom, elvileg LEHET ugy meretezni, hogy birja. De minek?
Az aramgenerator arra valo, hogy MINDEN korulmeny (tuz, viz, rovidzar, szakadas,stb) mellett athajtsa rajta PONT azt az aramot, amit kell. A stepdown aramgenerator NEM efu"to"s tipusu. |
Bejelentkezés
Hirdetés |