Fórum témák
» Több friss téma |
Azt elfelejtettem írni hogy csak egy multiméterem van
A mellékelt képen egy ókori (5+ éves) LED szalag látható .
20* 3 db ,alumínium lemezcsíkra ragasztva, betáplálás az 5-6 között, tápegysége egy '70 évekből való akkutöltő (12V ~ 3-400 mA tudású) . A 12. csoport 1,3, ledje világít a táp kikapcsolt állapotában is . (pufferkondiban maradt töltés kizárható- több napos nem használat után is világít) Teóriám : A kb 6 méteres tápvezeték "összeszed" annyi delejt, hogy e két (valószínűleg gyengébb) LED felizgul tőle ? Bocsi a képminőségért, félhomályban ilyet tudtam telefonálni ... A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2017
Elég hozzá egy multiméter. Először megméred, mennyi áramot vesz fel, ennek megfelelően előtéttel vagy közvetlenül kötöd rá a tápot. Utána rámérsz feszültségmérő állásban.
Sziasztok,
LED szalagot 12V adapterrel hajtok meg, az egyik szalagnak 3-asával elkezdtek villogni a LED-jei, azt a 3-ast kivettem, aztán jó lett. most egy másik szalagom tápjára kötöttem (mivel költözés után más hosz kellett) és össze-vissza villognak a LED-ek. Bővebben: Link (Video) Kérem adjatok tanácsot, hogy javítsam meg, hogy ne villogjon. Addig is beteszek pár pufferkondenzátort párhuzamosan a LED-szallaggal. Ezzel a tápegységgel ugyanilyen szalag csak másfélszeres hosszú teljesen jól működött pár hete. szerk.: ugyanúgy elkezdenek villogni pár másodperccel bekapcsolás után 1500µF 16V pufferkondenzátor után is sajnos. A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2017
Ez inkább LED szalag hiba, mint tápegység. Az még gond lehet, hogy a tápegység túl nagy feszültséget produkál.
A LED szalag 3-as részekből áll, hogy derítem ki melyik a hibás belőle?
Olyan lehet hogy van egy db hibás rész és az villogtat másik 3-as részeket? Régen csak egydb 3-as rész volt hibás azt ki is kötöttem...
Üdv. LED égőket, de még LED szalagot vennék. Az égők VTAC márkák, Led szalagot is ilyet vennék. Jó márka ez, megbízható, sokat kibír?
Lassan 4 éve van az asztali lámpámban egy VTAC 2w G9-es led. Fényerőben eddig változást nem tapasztaltam. Napi 5+ órát megy.
A LED-ek a szalagban hármas csoportokban vannak. Ha egy csoport villog, akkor abban kell keresni a hibát, nem a szomszédjában. Ha egyenként hajtod meg a LED-eket pl. egy 5 V-os tápegységgel úgy, hogy a LED-del sorba kötsz egy 330 Ohm-os ellenállást, tesztelhetőek egyenként, már ha a LED-ekhez hozzá lehet férni.
Sziasztok!
Az alábbi képen látjátok a trafót amihez nem rég hozzá jutottam Jérdésem, hogy mennyi a minimum led (ledszalag) amit rá kell kötnöm, hogy ne menjenek tönkre a ledek?!?
Mivel ez egy áramgenerátor, 250mA áramra, és 15-21V feszültségre, LED szalag meghajtására csak különleges esetben használható.
A LED szalag fix, 5V, 12V, 24V, esetleg 220V, de mindeképpen fix feszültséget igényel. Ettől eltérő körülmények esetén ideiglenesen, vagy véglegesen nem fog világítani, legfeljebb csak egy rövid ideig.
Igen, ez lehetséges. 250mA áradok produkál, változékony feszültség mellett.
Üdv mindenkinek!
Nézelődtem itt a hozzászólások között, de még is csak szeretnék kérdezni, mert elakadtam. Az a lényeg, hogy ebből a led szalagból szeretnék kocsiba rakni http://leddiszkont.hu/led-szalag-5050-chip-konyhapult-es-butorvilag...p.html 40 cm-t. Illetve ebből a led szalagból http://www.anrodiszlec.hu/product_info.php/products_id/9959 pedig 6 métert külön kapcsolva. Láttam itt egy IC-s kapcsolást, ami stabil 12 voltot biztosít a led szalag számára (csatoltam egy képet róla). Azt szeretném megkérdezni, hogy ez a megoldás jó lenne nekem is, hogy ha tennék egyet a 40 cm-es fehér led szalag és egyet a 6 méteres piros led szalag elé? Mert van egy olyan gyanúm, hogy a 6 méteres ledszalagot nem bírná el, ezért is kérdezem meg, mert nem akarom elrontani a dolgot. A válaszokat előre is Köszönöm még egyszer Mindenkinek! További szép napot!
Szia!
Ekkora teljesítmény mellett már nem tennék áteresztő elvű feszültség szabályzást, mert nem gazdaságos. Aliexpressen vagy akár itthon is (drágábban) lehet kapni kapcsolóüzemű dc-dc konvertereket. 10A-es már kapható 6-8€-ért.
Azt már próbáltam, és az volt vele a gond, hogy ha az ilyen dc-dc konverternek a bemenetére rákötöm a testet, akkor sistereg tőle a kocsiban a rádió! Hogy ha ezt a problémát ki lehetne küszöbölni, hogy a dc konverter ne zavarja a rádiót az autóban, akkor oké lenne a dolog.
Kezdjük azzal, hogy a feltöltött rajz értelmezhetetlen a rossz felbontás miatt. Amit ki tudok a kapcsolástechnika alapján következtetni az az, hogy ez nem feszültség stabilizátor hanem egy áram generátor mégpedig hagyományos LED-ekhez, feltételezhetően LM317-el vagy LM350-el. Viszont ezek egyikének sem ilyen a lábkiosztása. Jó volna tudni, hogy a 6 méter szalagnak mekkora az áramfelvétele, akkor többet lehet mondani. Így látatlanban egyet értek Barnival, a hagyományos stabilizátor (pl. 7812) túl sokat fog fűteni, ha egyáltalán elbírja (max. 1A).
Ilyen feszültség szabályzóm van, ez zavarja sajnos a rádiót a kocsiban:
http://www.vatera.hu/dc-step-down-konverter-allithato-kijelzovel-5a...4.html Csatolok egy képet a led szalag adatairól, meg egy jobb minőségűt az eredeti rajzról.
Nem a rádió tápágára kell rakni a dc-dc konvertert, hanem lehetőség szerint minél szeparáltabban egyéb fogyasztótól, akár direktben a motortérben található biztosíték tábláról. Valamint meg kell fogni a nagyfrekis tranzienseket bemenet és kimenet oldalon is pár nF-os tantál vagy kerámia kondival, és ferrit gyűrűbe sem árt fűzni 1-2 menetet a kábelekből. A konvertert is be lehet rejteni egy fém dobozkába, amit lekötsz testre. Nekem 2 hasonló konverter üzemel a céges kocsimban, le és felfele irányban. Abszolut nem venni észre a 2din-es androidos fejegységen sem.
Köszönöm Szépen a Segítséget! Úgy nézett ki eddig a dolog, hogy volt 1 dc konverter ami állandóan kapott áramot, ez a gyújtáskapcsolóról volt lekötve, és úgy ment róla led szalag, volt 1 dc konverter ami a helyzetjelzőről kapta az áramot, és úgy ment róla led szalag. A dc dc konverterek testje egy testpontra volt bekötve a kesztyűtartó mögött. Illetve a harmadik dc konvertert majd a gyújtás áramról akarnám működtetni, mert arról a nappali menetfény menne, hogy ha ki tudom küszöbölni a recsegést. Esetleg 1-2 linket kérhetnék, hogy pontosan milyen paraméterű kondit és ferrit gyűrűt vegyek konverterekhez. Illetve a bemenet és kimenet oldalon a dc konverter pozitív és negatív oldalához is kell tenni?
Analóg szabályozóval kb. 4-5W-ot kell eldisszipálnod (P=(14V-12V)*ILED ). Ennyi még talán el is megy, de komoly hűtőborda kell rá. És azt is hozzá kell számolnod, hogy egy autóban nyáron nagyon meleg tud lenni. A félvezető réteghőmérséklete akkor sem mehet a megengedett érték fölé.
A csatolt rajz hibás, mint mondtam a LM317 IC-nek nem ez a lábkiosztása. Ráadásul ez egy áramgenerátor, neked A LED szalaghoz meg elég egy feszültséggenerátor is. U.i.: Amúgy a LM317 ide kicsi lesz, az csak 1,5A (TO220-as tokban) a 6 méter LED szalagod meg 2-2,5A-t fog felvenni kb. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2017
Akkor a 6 méter led szalaggal most nem foglalkozok, de akkor a 40 cm-es fehér led szalaghoz elméletileg elég lenne egy olyan feszültséggenerátor? Kérhetnék róla egy rajzot, mert így látatlanban nem tudom, hogy miből kell megépiteni egy feszültséggenerátort.
7812 IC adatlapja tartalmazza. A stabilizátor, hűtőborda, és két kondenzátor.
Hello! Ha analóg szabályzót építenél be, akkor nem szabad a "sima" 7812 típust választani. Mert annak, működéséhez a ki és bemenete között minimum 2V szükséges. Vagy is minimum 14V-tól lenn e képes 12V kimeneti feszültséget előállítani. Tehát Low Drop szabályzóra van szükség pld. LM2940 CT-12. Ennek minimum feszültség különbsége 0,5V. Tehát már 12,5V feszültségtől képes 12V-ot stabilizálni.
Ez mind igaz, de a LED szalagnak tökmindegy, hogy milyen IC-től kapja a tápot. Autóban, menet közben meglesz az, ami neki kell. Legfeljebb tovább tart.
Nekünk annó sikerült olyan LED szalagot vennünk, amelyik mindenféle stabilizálás nélkül van bekötve az autóba, vígan bírja.
Szerintem mindegyik olyan, ha van valamennyi hűtése.
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a válaszát, először megpróbálom Barni87 ötletét, hogy kondival és ferrit gyűrűvel megpróbálom megszüntetni hogy a már meglévő dc dc konverter, amit eredetileg beraktam a ledszalagok elé ne zavarja többé a rádiót (csak még azt nem tudom pontosan, hogy milyen fajta és mekkora kondi és ferrit gyűrű kell hozzá), de ha ez a megoldás nem jön be, akkor kipróbálok egy ilyen analóg szabályzós megoldást!
Első nekifutásból a kesztyűtartóból (értsd a rádió közeléből) helyezd messzebre az a tápot.
Rendben, majd kipróbálom. Ma délelőtt már én is pont gondolkoztam rajta, hogy lehet, hogy a rádió is onnan kapja a testet, ahonnan én is levettem a dc konverternek, és amiatt zavarhatja annyira, mikor áramot kap a konverter.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |