Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » LED szalag
 
Témaindító: kosaga, idő: Nov 17, 2009
Lapozás: OK   36 / 54
(#) Andreaska91 válasza erbe hozzászólására (») Okt 15, 2017 /
 
Azt elfelejtettem írni hogy csak egy multiméterem van
(#) Macsek71 hozzászólása Okt 18, 2017 /
 
A mellékelt képen egy ókori (5+ éves) LED szalag látható .
20* 3 db ,alumínium lemezcsíkra ragasztva, betáplálás az 5-6 között, tápegysége egy '70 évekből való akkutöltő (12V ~ 3-400 mA tudású) .
A 12. csoport 1,3, ledje világít a táp kikapcsolt állapotában is . (pufferkondiban maradt töltés kizárható- több napos nem használat után is világít)
Teóriám : A kb 6 méteres tápvezeték "összeszed" annyi delejt, hogy e két (valószínűleg gyengébb) LED felizgul tőle ?

Bocsi a képminőségért, félhomályban ilyet tudtam telefonálni ...
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2017

ledszalag.jpg
    
(#) erbe válasza Andreaska91 hozzászólására (») Okt 18, 2017 /
 
Elég hozzá egy multiméter. Először megméred, mennyi áramot vesz fel, ennek megfelelően előtéttel vagy közvetlenül kötöd rá a tápot. Utána rámérsz feszültségmérő állásban.
(#) gammabuta hozzászólása Okt 23, 2017 /
 
Sziasztok,
LED szalagot 12V adapterrel hajtok meg, az egyik szalagnak 3-asával elkezdtek villogni a LED-jei, azt a 3-ast kivettem, aztán jó lett.
most egy másik szalagom tápjára kötöttem (mivel költözés után más hosz kellett) és össze-vissza villognak a LED-ek.
Bővebben: Link (Video)
Kérem adjatok tanácsot, hogy javítsam meg, hogy ne villogjon. Addig is beteszek pár pufferkondenzátort párhuzamosan a LED-szallaggal.
Ezzel a tápegységgel ugyanilyen szalag csak másfélszeres hosszú teljesen jól működött pár hete.
szerk.: ugyanúgy elkezdenek villogni pár másodperccel bekapcsolás után 1500µF 16V pufferkondenzátor után is sajnos.
A hozzászólás módosítva: Okt 23, 2017
(#) Bakman válasza gammabuta hozzászólására (») Okt 23, 2017 / 1
 
Ez inkább LED szalag hiba, mint tápegység. Az még gond lehet, hogy a tápegység túl nagy feszültséget produkál.
(#) gammabuta válasza Bakman hozzászólására (») Okt 23, 2017 /
 
A LED szalag 3-as részekből áll, hogy derítem ki melyik a hibás belőle?
Olyan lehet hogy van egy db hibás rész és az villogtat másik 3-as részeket?
Régen csak egydb 3-as rész volt hibás azt ki is kötöttem...
(#) jdani hozzászólása Okt 23, 2017 /
 
Üdv. LED égőket, de még LED szalagot vennék. Az égők VTAC márkák, Led szalagot is ilyet vennék. Jó márka ez, megbízható, sokat kibír?
(#) Petyaa válasza jdani hozzászólására (») Okt 23, 2017 /
 
Lassan 4 éve van az asztali lámpámban egy VTAC 2w G9-es led. Fényerőben eddig változást nem tapasztaltam. Napi 5+ órát megy.
(#) Bakman válasza gammabuta hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
A LED-ek a szalagban hármas csoportokban vannak. Ha egy csoport villog, akkor abban kell keresni a hibát, nem a szomszédjában. Ha egyenként hajtod meg a LED-eket pl. egy 5 V-os tápegységgel úgy, hogy a LED-del sorba kötsz egy 330 Ohm-os ellenállást, tesztelhetőek egyenként, már ha a LED-ekhez hozzá lehet férni.
(#) sancy0727 hozzászólása Okt 24, 2017 /
 
Sziasztok!
Az alábbi képen látjátok a trafót amihez nem rég hozzá jutottam
Jérdésem, hogy mennyi a minimum led (ledszalag) amit rá kell kötnöm, hogy ne menjenek tönkre a ledek?!?
(#) nedudgi válasza sancy0727 hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Mivel ez egy áramgenerátor, 250mA áramra, és 15-21V feszültségre, LED szalag meghajtására csak különleges esetben használható.
A LED szalag fix, 5V, 12V, 24V, esetleg 220V, de mindeképpen fix feszültséget igényel. Ettől eltérő körülmények esetén ideiglenesen, vagy véglegesen nem fog világítani, legfeljebb csak egy rövid ideig.
(#) sancy0727 válasza nedudgi hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Ledes "reflektor" lámpából való.
(#) nedudgi válasza sancy0727 hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Igen, ez lehetséges. 250mA áradok produkál, változékony feszültség mellett.
(#) mocorgo hozzászólása Okt 24, 2017 /
 
Üdv mindenkinek!

Nézelődtem itt a hozzászólások között, de még is csak szeretnék kérdezni, mert elakadtam.

Az a lényeg, hogy ebből a led szalagból szeretnék kocsiba rakni
http://leddiszkont.hu/led-szalag-5050-chip-konyhapult-es-butorvilag...p.html
40 cm-t.

Illetve ebből a led szalagból http://www.anrodiszlec.hu/product_info.php/products_id/9959 pedig 6 métert külön kapcsolva.

Láttam itt egy IC-s kapcsolást, ami stabil 12 voltot biztosít a led szalag számára (csatoltam egy képet róla). Azt szeretném megkérdezni, hogy ez a megoldás jó lenne nekem is, hogy ha tennék egyet a 40 cm-es fehér led szalag és egyet a 6 méteres piros led szalag elé? Mert van egy olyan gyanúm, hogy a 6 méteres ledszalagot nem bírná el, ezért is kérdezem meg, mert nem akarom elrontani a dolgot.

A válaszokat előre is Köszönöm még egyszer Mindenkinek!

További szép napot!
(#) Barni87 válasza mocorgo hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Szia!

Ekkora teljesítmény mellett már nem tennék áteresztő elvű feszültség szabályzást, mert nem gazdaságos. Aliexpressen vagy akár itthon is (drágábban) lehet kapni kapcsolóüzemű dc-dc konvertereket. 10A-es már kapható 6-8€-ért.
(#) mocorgo válasza Barni87 hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Azt már próbáltam, és az volt vele a gond, hogy ha az ilyen dc-dc konverternek a bemenetére rákötöm a testet, akkor sistereg tőle a kocsiban a rádió! Hogy ha ezt a problémát ki lehetne küszöbölni, hogy a dc konverter ne zavarja a rádiót az autóban, akkor oké lenne a dolog.
(#) elektroncso válasza mocorgo hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Kezdjük azzal, hogy a feltöltött rajz értelmezhetetlen a rossz felbontás miatt. Amit ki tudok a kapcsolástechnika alapján következtetni az az, hogy ez nem feszültség stabilizátor hanem egy áram generátor mégpedig hagyományos LED-ekhez, feltételezhetően LM317-el vagy LM350-el. Viszont ezek egyikének sem ilyen a lábkiosztása. Jó volna tudni, hogy a 6 méter szalagnak mekkora az áramfelvétele, akkor többet lehet mondani. Így látatlanban egyet értek Barnival, a hagyományos stabilizátor (pl. 7812) túl sokat fog fűteni, ha egyáltalán elbírja (max. 1A).
(#) mocorgo válasza elektroncso hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Ilyen feszültség szabályzóm van, ez zavarja sajnos a rádiót a kocsiban:
http://www.vatera.hu/dc-step-down-konverter-allithato-kijelzovel-5a...4.html

Csatolok egy képet a led szalag adatairól, meg egy jobb minőségűt az eredeti rajzról.
(#) Barni87 válasza mocorgo hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Nem a rádió tápágára kell rakni a dc-dc konvertert, hanem lehetőség szerint minél szeparáltabban egyéb fogyasztótól, akár direktben a motortérben található biztosíték tábláról. Valamint meg kell fogni a nagyfrekis tranzienseket bemenet és kimenet oldalon is pár nF-os tantál vagy kerámia kondival, és ferrit gyűrűbe sem árt fűzni 1-2 menetet a kábelekből. A konvertert is be lehet rejteni egy fém dobozkába, amit lekötsz testre. Nekem 2 hasonló konverter üzemel a céges kocsimban, le és felfele irányban. Abszolut nem venni észre a 2din-es androidos fejegységen sem.
(#) mocorgo válasza Barni87 hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Köszönöm Szépen a Segítséget! Úgy nézett ki eddig a dolog, hogy volt 1 dc konverter ami állandóan kapott áramot, ez a gyújtáskapcsolóról volt lekötve, és úgy ment róla led szalag, volt 1 dc konverter ami a helyzetjelzőről kapta az áramot, és úgy ment róla led szalag. A dc dc konverterek testje egy testpontra volt bekötve a kesztyűtartó mögött. Illetve a harmadik dc konvertert majd a gyújtás áramról akarnám működtetni, mert arról a nappali menetfény menne, hogy ha ki tudom küszöbölni a recsegést. Esetleg 1-2 linket kérhetnék, hogy pontosan milyen paraméterű kondit és ferrit gyűrűt vegyek konverterekhez. Illetve a bemenet és kimenet oldalon a dc konverter pozitív és negatív oldalához is kell tenni?
(#) elektroncso válasza mocorgo hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Analóg szabályozóval kb. 4-5W-ot kell eldisszipálnod (P=(14V-12V)*ILED ). Ennyi még talán el is megy, de komoly hűtőborda kell rá. És azt is hozzá kell számolnod, hogy egy autóban nyáron nagyon meleg tud lenni. A félvezető réteghőmérséklete akkor sem mehet a megengedett érték fölé.
A csatolt rajz hibás, mint mondtam a LM317 IC-nek nem ez a lábkiosztása. Ráadásul ez egy áramgenerátor, neked A LED szalaghoz meg elég egy feszültséggenerátor is.

U.i.: Amúgy a LM317 ide kicsi lesz, az csak 1,5A (TO220-as tokban) a 6 méter LED szalagod meg 2-2,5A-t fog felvenni kb.
A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2017
(#) mocorgo válasza elektroncso hozzászólására (») Okt 24, 2017 /
 
Akkor a 6 méter led szalaggal most nem foglalkozok, de akkor a 40 cm-es fehér led szalaghoz elméletileg elég lenne egy olyan feszültséggenerátor? Kérhetnék róla egy rajzot, mert így látatlanban nem tudom, hogy miből kell megépiteni egy feszültséggenerátort.
(#) nedudgi válasza mocorgo hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
7812 IC adatlapja tartalmazza. A stabilizátor, hűtőborda, és két kondenzátor.
(#) proli007 válasza mocorgo hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Hello! Ha analóg szabályzót építenél be, akkor nem szabad a "sima" 7812 típust választani. Mert annak, működéséhez a ki és bemenete között minimum 2V szükséges. Vagy is minimum 14V-tól lenn e képes 12V kimeneti feszültséget előállítani. Tehát Low Drop szabályzóra van szükség pld. LM2940 CT-12. Ennek minimum feszültség különbsége 0,5V. Tehát már 12,5V feszültségtől képes 12V-ot stabilizálni.
(#) nedudgi válasza proli007 hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Ez mind igaz, de a LED szalagnak tökmindegy, hogy milyen IC-től kapja a tápot. Autóban, menet közben meglesz az, ami neki kell. Legfeljebb tovább tart.
(#) Bakman válasza nedudgi hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Nekünk annó sikerült olyan LED szalagot vennünk, amelyik mindenféle stabilizálás nélkül van bekötve az autóba, vígan bírja.
(#) nedudgi válasza Bakman hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Szerintem mindegyik olyan, ha van valamennyi hűtése.
(#) mocorgo válasza nedudgi hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a válaszát, először megpróbálom Barni87 ötletét, hogy kondival és ferrit gyűrűvel megpróbálom megszüntetni hogy a már meglévő dc dc konverter, amit eredetileg beraktam a ledszalagok elé ne zavarja többé a rádiót (csak még azt nem tudom pontosan, hogy milyen fajta és mekkora kondi és ferrit gyűrű kell hozzá), de ha ez a megoldás nem jön be, akkor kipróbálok egy ilyen analóg szabályzós megoldást!
(#) nedudgi válasza mocorgo hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Első nekifutásból a kesztyűtartóból (értsd a rádió közeléből) helyezd messzebre az a tápot.
(#) mocorgo válasza nedudgi hozzászólására (») Okt 25, 2017 /
 
Rendben, majd kipróbálom. Ma délelőtt már én is pont gondolkoztam rajta, hogy lehet, hogy a rádió is onnan kapja a testet, ahonnan én is levettem a dc konverternek, és amiatt zavarhatja annyira, mikor áramot kap a konverter.
Következő: »»   36 / 54
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem