Fórum témák
» Több friss téma |
Meg néztem a töltöt és tápját.
Töltő: 5V3A-os táprol 400ma felvétel, kimenő áram 300ma. Táp: kétféle terhelésel mértem. 10ohm terhelés 390ma 3.3ohm terhelés 390ma Akor mikor be dugom a tápot 3.3ohm terhelésnél akkor fel ugrik 700ma-ra és pár másodperc mulva le esik nullára és megint pár másodperc mulva be ál 390ma-re a saját tápja. Szerintem erre van belőve a táp is és a töltő is. 3.3ohmnál kb1,5Ampernek kellet volna leni ha jol tudom. Atöltőelektronikában a teljesitmény ellen állásom ami R21,22 az nálam 0.5ohm kb 2watos.
Ha ez így van, akkor csökkentsd a felére a söntöt, és tégy egy próbát. Most 0.25ohm-od van, talán a vezetőpálya ellenállása hozzá adódik, vagy rossz a nyákterv, és ezért folyik ennyi áram. Nézd meg, mennyire melegszik a tranzisztor. Ha sikerül 800mA-re beállítani, lehet, hogy kell rá egy kis borda, 1W minimum disszipálódik rajta. Ez zárt dobozban, és 3db esetén, hosszú idő alatt (1óra) sok hőt jelent, ami nem biztos, hogy távozni tud. Ha nem emelkedik az áram, akkor nézd meg, mekkora ellenállás van a bázissal sorban. Talán túl nagy értékű.
Nem 0.25ohm van benne hanem csak egy darab 0.5ohm a kető hejett. Nincs is kialakitva a helye neki. Akor is csak felére csökentsem? Tehát az egyetlen 0.5ohm helyett csak 0.25ohm vagy nagyon közelit keressek? Igy fejből aszem csak 0.1,0.2,0.47ohmom van de probálok keresni egyet. De ha a töltő elektronika és a nyák tervezése jó akkor a 0.5om helyett be teszek 0.47ohmot akor is változnia kéne valamenyit? Persze csak ha nem találok 0.25ohmot. Ha nem jó a 0.47 akkor megprobálhatom 0.2-vel?
Fele érték, dupla áram..0.2ohmmal már látni fogod, ha változás történik. Vgagy a 0.5ohmmal párhuzamosan forraszd a 0.47ohm-ot.
Sziasztok! Megcsináltam ezt a töltőt és ahova az aksit teszem csak 5,9 voltot ad le .A VR 2 trimmerrel állitom a feszültséget de szerintem nem ennyinek kellene kijonni rolla. Ja és 12 v 1000 Ma es adapterről tápolom.Segítséget kérnék .Köszi
A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
Bocs hogy csak most irok de csak most tudtam megnézni a töltőt. A0.5ohmal párhuzamba kötöttem egy 0.47ohmot és a töltőáram az aksira 750ma-ra változott. De most csak egy 1Amperos táppal prováltan. Ez már elég jó de van 0.1ohm 5Wattos elenállásom vagy 0.1ohm 2watt. Ez már tulzás lenne? Ja és elégé kezdett melegedni a tranyó de a hűtés nem lenne probléma. A táplyával nem tudom mit kezdjek lehetne valahogy tuningolni? Ja és nem tudom miért de a trafó kimenetén egyik oldalt egy dióda van a másik meg direktbe a negatívra van kötve. Enek ilyen táp kell vagy jó neki az aksirol stabilizált 5volt is. Miért ilyen a megoldása? És akkor ahol nincs dióda ott váltóáramot kap?
Ha 0.1ohm-ot raksz be, 1.5-1.6A folyna. Az már túl sok, ne tedd! Ki kell próbálni, hogy tud-e a tápja 3x 5V-ot és 750mA-t szolgáltatni. A diódás rész rendben van, ne aggódj. Egyutas egyenirányításnak nézz utána, ezt alkalmazzák.
Hello! Ellenőrizd az ellenállások értékét, (főleg R4-R3-VR2) mert 9,6V-nak kellene a maximálisan beállítható értéknek lenni.
Az baj ha az egyik tranyo bc548 a a másik b?
Az nem okoz bajt, csak NPN-ek legyenek és jók..
A rajznak megfelelő értékek vannak. Bent.Viszont rövidzárnal az amper 0
Először is nem zárogatunk rövidre dolgokat, csak ha nincs szükségünk rá! Főleg ha még nem is működik. Lehet "műterheléssel" is próbálni valamit. ami egy ellenállás, vagy izzó is lehet.
De akkor ellenőrizni kellene, hogy az R7 1ohm-e és nincs-e a főáramköri részben valami szakadás.
Igy csináltam meg .Sajna elég béna .
Ok ki probálom. De ha nem birja akkor mi fog történni? Mi fog tönkremenni? Mire figyeljek? Az 1.5 amper az minek lenne sok? Az icnek? Vagy az aksinak? Vagy a tranyónak? Mert igazábol az 1amper elérése volt a célom de az1.5amper egész jó volna. De ha nem akkor nem. Csak kiváncsi vagyok minek lenne sok. De amugy ez a 750ma is haladás a 300hoz képest.
Nem 1.5A-re lett méretezve az egész szerkezet! Maradj a 750mA-nél. Ha berakod a 0.1 ohmot, akkor remélhetőleg csak kevesebb árammal tölt, és nem száll el semmi, habár a táp kb. 12W-ra van tervezve, 1.5A-nál már dupla teljesítményt szeretnél kivenni belőle, ami nem egészséges . Én hagynám így. Hűtésre figyelj, mennyire melegszenek a tranzisztorok.
Valóban az.. Kilométeres helyek vannak a panelen,az alkatrészek meg nem férnek el. A vezetősávok nagyon vékonyan az áramhoz. Ez inkább kapcsolási rajz még nem nyák.
De alap hiba, hogy az LM317-nek nem ez a bekötése. Pedig a rajzon még ott is van a bekötése.. A hozzászólás módosítva: Márc 6, 2016
Olvastam az egyutas egyen irányittásrol. A kérdésem az volna mi lenne ha a táp egy akumlátorbol stabilizált mondjuk 7805-el előálitott 5 voltot adok neki. Ez sima egyen áram. Nem lesz gáz a töltőnek? Vagy mondjuk egy dc dc konverterrel ami 3amperos lithium akurol? Nem tudom menyit számit hogy egyutas vagy sima egyen áram. Lehet rá kapcsolni?
Üdv!
Egycellás lion akkuho keresek túlfeszültség és túláramvédelmi ic-t.
Szia! Azt szeretném kérdezni tőled,hogy ezzel lehet litium ionos aksit tölteni vagy csak litium polimert? Illetve kikell kapcsolnia a feltőltés végeztével a relének mindkettőnél vagy csak a polimeresnél? Vr1 el tudom ezt állítani? Köszi válaszodat.
Hello! Ezt ha lehet ne tőlem kérdezd meg, mert én nem használok ilyen aksikat. Maximum áramkörök működésének megértésében/átalakításában szoktam segíteni.
- Amíg az aksi töltődik, a Q2 korlátozza a töltőáramot. (itt kb. 0,6A-ra.) - Amikor eléri a töltési végfeszültséget (ezt lehet állítani a VR2-vel), a feszültség állandósuk. (Ezt az LM317 végzi.) - Állandó kimenti feszültség mellett, csökkenni kezd a töltőáram. Ha a töltőáram a VR1-el beállított szint alá esik, a Q1 lezár, és a relé elejt. Így megszűnik a töltőáram, vagy is a töltés. - Bekapcsolni úgy lehet, hogy a nyomógombbal meghúzatjuk a relét. Ha a töltőáram ekkor a VR1 küszöbértéke felett van, akkor az úgy is marad a töltés végéig. (Nem túl elegáns, de működhet jeligére.)
Egy akksiból csak 1db izolált 5V-ot kapsz. Ezzel 1db cellát tudsz tölteni. Neked 3db, egymástól független 5V-ra van szükséged.
Jó ezt értem. Én csak egy töltő elektronikára gondoltam. Azt is tudom ha mind a három töltőelektronikát akarom használni akkor 3 akksi kell 3 stabilizátorra. Csak arra voltam kiváncsi hogy csak a töltő elektronikának sima egyen feszt adok mondjuk labor táprol vagy aksirol és nem egyutas egyenfeszt, akkor hoszútávon nem lesz-e baja?
Nem lesz baja.
Ha Li-ion aksiról működtetek egy áramkört, akkor javasolt az egészet védeni a rövidzártól. Csak a fogyasztó vezetékébe tegyek biztosítékot vagy a töltő vezetékébe is? A töltőtől is bekattanhat az akku?
Szia! Azt szeretném kérdezni,hogy te milyen aksit töltesz vele? Ha litium iont akkor ha feltöltötte elenged a relé?
Sziasztok! Annyi a kérdésem, hogy lomiban találtam egy akkupakkot, ami laptophoz volt. 6db 18650 cella van benne(3sorhan, majd két ilyen sor párhuzamban) és a pakk gnd felőli végén lévő cellán 0V van. A többin olyan 3.2-3.5V van. A két 0V cella gondolom zárlatos lehet, igaz? A másik kérdés:ezeknek a laptop akkuknak tudom hogy van elektronikája. Ez kommunikál a laptoppal. Hogy tudom töltésre használni ezen elektronikát? Megkeresem a +,- pontokat, és mondjuk 11-12V dc-t adok rá? 10.8V akkupakkról van szó, ami egy Toshiba Satellite A10 laptopban volt. Előre is köszönöm a válaszokat!
Azt ne próbáld meg! Szedd szét a pakkot, és egyesével mérd ki őket. Ha akkor tudod a feszültségértékeket, annak megfelelően, egyesével töltsd fel. Vagy balanszeres töltőt kell használnod, de mindenképp védő elektronikásat. A benne lévő védelem már nem használható.
Az akkupakkban, illetve akkumulátorokban levő elektronika célja a kigyulladás megakadályozása, de az élettartam növelése érdekében nem mozdítja a kisujját sem. A 0V feszültséget a cellán, vagy a kivezetett ponton mérted?
Annyit megtehetsz, hogy C/20-nál kisebb árammal, kíméletesen megpróbálod életre pofozni a hibásnak tűnő cellát, szigorúan a cella kivezetésére kötött áramgenerátorral, vagy előtétellenálláson keresztül. Ez annyit jelent, hogy 3.0V feszültség után már megkaphatják a normál töltést. Ha a három sorbakötött cellapáros feszültégei megegyeznek, egy balanszeres töltő remélhetőleg használható a pakkhoz.
Hello Mindenkinek!
Szeretnék egy önindítós 650ccm-es motorkerékpárhoz 18650-es 2200mAh-s akkumulátorokból egy akkupackot készíteni. Milyen elektronikát kell az akkupackra készíteni, hogy "illesztve" legyen a motorkerékpár elektromos rendszeréhez? Jelenlegi akkumulátor paraméterei 12V 17Ah. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2016
Akkor olyan balanszer áramkör érdekelne engem. A sorba-párhuzamosan kötés nálam az az akkupack. Van olyan gond az indító akkuval, hogy annyira leesik a feszültség és nem indul a motor. Valahogy kisegítő akkunak betenni a 18650-es akkupackot, hogy indítózáskor használja csak.
A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2016
|
Bejelentkezés
Hirdetés |