Fórum témák
» Több friss téma |
Pontosan ezért írtam, hogy 3-3.5V
Oltis: mértél akkufeszültséget, de gondolom ahhoz először megálltál. Terhelés nélkül felkúszhat az akkumulátor feszültsége. Mérj feszültséget terhelés alatt, és meg fogod látni, hogy a kijelzőn levő töltöttségi csíkok egyenes arányban vannak-e az akkumulátor feszültségével. Ha igen, és egy teljesen feltöltött akkumulátor feszültsége rövid időn belül lecsökken 30-35V körülire (mintha le lenne merülve), akkor a cellák nem tudnak elég áramot szolgáltatni, a belső ellenállásuk túl nagy, vagy a motor túl nagy teljesítményt szeretne kivenni belőlük, amit nem bírnak. Ha töltés során az akkupakk melegszik (teljesen mindegy, hogy valami külső dolog melegíti, vagy néhány cella melegíti magát és a társait), az nagy probléma. Ugyanis a cellák nagyobb hőmérsékleten gyorsabban károsodnak, vagyis az egész pakkod kapacitását ezek a mindig melegedő cellák fogják meghatározni. Oltári nagy butaság. Ha esetleg melegszik is valamelyik cella, akkor meg olyan helyen töltsd a biciklid, hogy ha kigyullad, ne vigye magával a házat is! Ha van pár laptop akksiból kiszedett cellád, akkor inkább vidd el valahova, ahol adnak garanciát a javításról! Egyébként se egyszerű szétszedni egy pontheggesztett akkupakkot, és még nehezebb meghatározni a hibás cellákat! Speciális mérés szükséges hozzá, amit nem valószínű, hogy el tudsz végezni cellánként külön külön (vagy legalább cellacsoportonként, és majd ezt szétbontva, cellánként).
Igen, terhelés nélkül mértem feszültséget.De akarok rászerelni ideiglenesen egy digitális volt mérőt, hogy menet közben is lássam a feszültséget.Állítólag egy cella feszültége lecsökkenhet 3 v-ra anélkül,hogy károsodna, akkor az akkupakk feszültsége is lecsökkenhet 30 v-ra gondolom.
Az akkupakk 10s4p felépítésű. Melegedést a celláknál nem tapasztaltam,( mert szét szedtem az akkut),csak a töltés vezérlő elektronikánál. Na de az érdekes, hogy egy-két cella elégtelensége miatt a kijelző teljesen lemerült akkut mutat, pedig még van benne szufla...(38 v, terheletlen állapotban) A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2018
Követem a szólásodat de!!higgy már a többieknek!!!A pakkban van egy vagy több rossz aku.És egy két cella miatt lemerültet mutat,mint ahogy már mondták is,de te valamiért nem tudod felfogni.Forszirozod még az első szólásodat?Az összes szóló tizszer megválaszolt!!!!
Ha egy cella teljesen kimerült, onnantól tekintsd úgy, hogy az egész akkucsomagban nincs szufla.
Mégpedig azért, mert ha még ennek ellenére is tovább meríted, akkor garantálod azt, hogy a lemerült cella helyreállíthatatlanul károsodik. Ez ellen pedig egy valamire való normális akkuvédő áramkör le fog tiltani, ezzel pontosan elvégzi a feladatát. Mert ugye épp az a feladata, hogy bármelyík cella túlmerítését és túlhevülését megakadályozza. Ha továbbra is engedné, hogy üzemeltesd, akkor nincs értelme az akkuvédő elektronikának. Ebből pedig az is következik, hogy nyilván nem mutathatja azt, hogy márpedig az akkuban még "van szufla", mert akkor a felhasználót egyértelműen félretájékoztatná.
Cellánként kell kimérni az akkupackot, ugyanúgy mint a régi Toyota Priusnál csináltuk a szervizben,
Spec. műszer,?, azaz terheléses mérés, akkufeszültség mérő villa, digi műszer, nem egy nagy összeg.. beszerezhető, bizony. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2018
" Ez ellen pedig egy valamire való normális akkuvédő áramkör le fog tiltani, ezzel pontosan elvégzi a feladatát."
De engedi,hogy tovább menjek a bicajjal.Ő csak üres elemet mutat.Még nem próbáltam, hogy a jó akkupakkal mi történne, ha teljesen lemerülne.Megállítja a motort?
Jó az beépítős csatlakozó megoldás, de ajánlott 5,5x2,5mm, vagy 5,8x3mm, aljzatot+dugót
használni, mert azoknak kisebb az átmeneti ellenállásuk, kvázi nagyobb áramot tudnak, tartósan átvinni, így ezáltal stabilabb /megbízhatóbb/ isl esz a töltés. A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2018
Nem ismerem az adott elektronikát, de egy valamire való védelemnek elgondolásom szerint így kellene működni. Mérés ellenőrzés és kapcsolási rajz hiányában mást nem nagyon lehet mondani...
Meg fogom próbálni, hogy lemerítem az akkut egészen és lám mit csinál a vezérlő elektronika.
Előbb ellenőrizd, hogy a kijelzett csíkok összhangban vannak-e az akkupakk teljes feszültségével. Lehet csak az a mérő van rosszul beállítva. Multimétert az akksira, és menj pár kört.
Most egy olyan akkuról beszélek, ami a kijelző szerint jól müködik,nem az előbbi hozzászólásaimban levő hibás cellás akkuról van szó.Két db egyforma akkum van.
Ezt a fenti hozzászólásokban levő hibás akkura érted?Mert eddig olyan válaszokat kaptam,hogy nem számít mit mutat a multiméter amikor az akkupakk össz feszültségét mérem, mert ha a kijelző üres akkut mutat, akkor nem szabad tovább használni az akkut.
A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2018
Ez egy plusz hibalehetőség lenne. Egyszerűbb ha megméred terelve az akkufeszt, és beszámolsz róla, meg arról, hogy mit mutatott a kormányon levő kijelző, a következtetést majd leírom. Nem szeretnék minden lehetőséget kifejteni. Olvasd végig a tippeket (kaptál vagy 10db-ot), és csinálj valamit. Beszélgetni a témádról továbbiakban felesleges válaszok nélkül.
És teszem fel,ha terhelve is többet mutat a multiméter mint 30 V, akkor minden ok, mehetek tovább a bicajjal?(a kijelző meg hiába mutatja, hogy üres az akksi?)
A végfeszből nem lehet következtetni a cellák állapotára...
Ha pl 1 cellád tök rossz, 0V van rajta, a többi meg fullra töltött, a végfesz megegyezhet azzal amikor minden cella jó, és kicsit volt már terhelve. A cellák állapotára terhelés alatt egyenként nézve a cellafesz ad információt. Kár nyüglődni, terhelés alatt nézd meg a celláidat, abból vonj le következtetést, az elmélkedés/találgatás helyett. tegyél rá pl 2db ilyet Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Aug 12, 2018
Sziasztok
Visszaolvastam pár hsz-t de pontos választ nem tudok. Adot 2db samsung bontott akku. Liitokala lii 500al teszteltettem a kapacítását és az egyik 1765mah a másik 1656 mah, 92 és 86 ohm volt az ellenállása. A kérdésem az lenne, hogy összeköthetem párhuzamosan? 1s bms védelem lenne hozzá, és nem lenne nagy áram leadásnak kitéve, max 2a lenne.
Gondolom mOhm-ra gondoltál. Kötheted nyugodtan párhuzamosan!
Már írtátok, de nem találom: milyen töltőáramnál lehet/kell lekapcsolni a töltést? 0,1C vagy 0,01C?
Az egy 2300mA-es aksinál 230 vagy 23 mA?
Az első lesz az általában, bár én kicsit tovább szoktam tölteni, kb 150mA -nél állok le az 1500mAh -s kapacitás feletti celláknál is...
Hello! És mivel töltetek hogy egy meghatározottt áramnál kapcsoljátok le a töltést?
Labortáppal?
Köszönöm. Még egy kérdés:
2x2 cella, kínai 2S BMS. BMS Az egész szerkezet működik, de 6,4V-nál lekapcsol a BMS. Nem magas ez egy kicsit? 3,2V már túlmerült? Lehet ezt valahol állítani ha tudom kezelni a forrasztópákát?
Hali!
Gondolom terhelés nélkül mérted. A BMS terhelés alatt ha 3V-nál lekapcsolt, utána terhelés nélkül feljebb mászik a feszültség.
Én 3.5V-nál lejjebb nem merítem az akksijaimat. 3.5V-tól 3.0V-ig van kb. 10% kapacitás, amit nagyon alacsony feszültség mellett tud csak leadni, tehát kicsi teljesítményt. Ezzel én nem foglalkozok, egyébként sem akarom károsítani az akksijaimat.
Tudtátok egyébként, hogy 3.92V-on kell tárolni az akksikat? Ez alatt és e felett elkezdenek kiválni a ionok az feszültség eltérés miatt valamelyik elektrodára (remélem jól írom). 3.92V-on nincs vándorlás (ez ilyen semleges állapot). Amit még olvastam, és érdekes, hogy egy nagyon-nagyon vékony réteg az idő folyamán mindig lerakódik az elektródákon, hőmérséklet függvényében (melegebb: gyorsabb lerakódás), ami miatt emelkedik a belső ellenállása a cellának. Lassan kifejlesztik ezeknek a hibáknak is az ellenszerét szerintem.
Nem tudom melyik időpillanatot olvastam le. Ott voltam az asztal mellett és folyamatosan rá volt kötve a voltmérő, de nem meredtem rá. Néha ránéztem, hogy mennyire esik a feszültség. Amikor kikapcsolt a LED szalag akkor leolvastam.
Sziasztok.Van egy ilyen 36 V-os,6 Ah-os li-ion akksim az elektromos biciklimhez.(I.kép)
Szeretném ezt az akksit használni egy másik ,házilag épített elektromos bicajhoz motor teszteléshez.(Bldc motorvezérlőre csatlakoztatva a minusz és plusz kábelt.) Hogyan tudnám biztonságosan használni? A második képen látható csatlakozónál nem lehet áramot mérni, biztosan csak akkor jön ki áram ott, amikor a bicaj vezérlője be van kapcsolva. A harmadik képen látható dugasz 1-es és 3-as lyukában már mutat áramot a multiméter (36-42 volt),ide kell betenni a töltő dugaszát A kérdésem az lenne, hogy ezt a két lyukat használhatom biztonságosan,beledugva egy-egy megfelelő kábelt szorosan ,ahhoz hogy tudjam tesztelni vele a házi készítésű ebike motorját? A hozzászólás módosítva: Aug 17, 2018
Bocsi.a fenti hozzászólásaimban feszültség helyett áramot írtam.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |