Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Li-Po - Li-ion akkumulátor és töltője
 
Témaindító: yokesz, idő: Máj 30, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   328 / 328
(#) Pali79 válasza Régi motoros hozzászólására (») Pé, 12:22 /
 
Rendes akku van bennük. Az ünnepek alatt volt amiben benne maradt az akku és mivel ezekben vannak olyan rendszerek amik folyamatosan fogyasztanak (pl. GPS nyomkövető) a két hetes leállás alatt lemerülnek annyira, hogy már éppen nem tud elindulni. De évközben is előfordul, hogy a nyári szabik alatt pl. elég sokáig nem mennek és nem mindig jut eszünkbe, hogy levegyük az akku sarut. Ha rá tudunk bikázni, akkor elindul és megy minden gond nélkül.
(#) Régi motoros válasza Pali79 hozzászólására (») Pé, 12:26 /
 
Akkor meg egy akármilyen akkutöltővel is jobban jársz.
De természetesen a döntés a tiéd.
A hozzászólás módosítva: Pé, 12:26
(#) Pali79 válasza Régi motoros hozzászólására (») Pé, 12:30 /
 
Nem, nem járok jobban. Amikor a melósnak reggel időre az ügyfélnél kell lenni, akkor az autónak mennie kell. Egy töltőnek sok idő kell, hogy toljon annyi szuflát bele, hogy elinduljon. Tehát percek vannak arra, hogy a lemerült akku kérdést megoldjuk.
(#) uniman válasza Pali79 hozzászólására (») Pé, 14:55 /
 
Talán itt kéne erről elmélkedni: https://www.hobbielektronika.hu/forum/auto-akkumulator-toltese-230v-nelkul
A hozzászólás módosítva: Pé, 14:56
(#) Villanymozdony hozzászólása Vas, 19:35 /
 

LiFePo4 ólomakku helyett autóba

Sziasztok!
A fenti hozzászólásokat olvasva azon gondolkodtam, hogy mennyire lenne elrugaszkodott ötlet LiFePo4 akkut tenni autóba a 166 éves ólomakkumulátor helyett? A töltést úgy oldanám meg, hogy átállítanám a gyári fesszabályozót úgy, hogy a LiFePo4-et csak 90 %-ra töltse. (Ez a régi gépeknél elvileg egy csavarral állítható, ha rezgőnyelves a fesszabályozó.) Ezt azért kellene, nehogy a 100%-ra töltött akkunál megszakító BMS miatt felugró feszültség tönkretegye az autó egyenirányítóját. A BMS -ha szükséges- szintén megszakíthatná egy relével a generátor gerjesztését. Lemerülés esetén a BMS lekapcsol, így nem tud mélykisülésbe menni. Egyedül a 0 fok alatti töltés problémás, meg a tűzveszélyes is talán. Emiatt nem vágtam bele a ladám lítiumosításába.
(#) uniman válasza Villanymozdony hozzászólására (») Vas, 19:45 /
 
Bemész a boltba és veszel egyet...már ki van találva! Nem kell vele foglalkozni!
Meg mintha nem látnád át az autók generátorának a működését. A töltés csak mellékes tevékenysége, ahhoz csak 5 amper körül szolgáltat, a 90A-s generátor is. A kocsi árammal működő fogyasztói "eszik" a nagyobb áramot.
De ha te "rezgőnyelves" gépjárműbe tennéd, hát hajrá... meg sok pénz legyen kéznél a projekthez!
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:45
Következő: »»   328 / 328
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem