Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Volt szikra a tönkremenetelt megelőzően?
Igen. Egyszer be is indult, utána meg a kondival próbáltam variálni hogy hogyan viselkedik, ha növelem meg a csökkentem. Azután már be sem indult, utána néztem a szikrát már az sem volt.
Ha nincs szikra, akkor a kondin még rajta marad a feszültség?
Csak éppen a tirisztor nem sütötte ki a trafón.
Ezek szerint nem zárlatos a tirisztor...
Azért faggatózom, mert egy BT151 elég nehezen megy tönkre egy babetta jeladótól, inkább a másik eshetőség áll fenn, vagyis nem tudja begyújtani a jeladó impulzus a tirisztort.
Kipróbáltam egyenáramú körben, ott jó a tirisztor. Egy ledet kötöttem rà, ès ha a gate meg az anód azonos potenciálra kerűlt akkor a Led kigyulladt, és csak a táp lekapcsolásával aludt ki. Akkor most mi a helyzet vele.
A tirisztor gate és a jeladó közt csak a dióda maradjon, az ellenállás helyére rövidzárat tegyél.
A gate és a test közé nem kell a zener, esetleg egy 2-5k közti ellenállás.
Mondjuk igaz. A zener csak megvágja ha több lenne ott a fesz mintv a zeneré.
Hello!
Motoplat gyújtásomon hol lehet a dióda ? Amit cserélni kell. "Gondolt" egyet a gyújtás és nem adott szikrát. A kék vezetékben van szikra a feketében nincs. Olvastam hogy a diódát kell kicserélni, de nem tudom hogy hol van... Mivel az egész műanyagba van öntve ezért nem akarom szétvágni minden hol...
Sziasztok! Mivel sikertelen volt a suzuki tsx125 gyújtás megjavítása, úgy gondoltam teszek rá egy yamaha jog (3kj) gyújtást. A kúpot átesztergáltuk, most raknám össze, és lenne két kérdésem.Milyen elektronikát érdemes hozzá tenni? A gyári 3kj-ban van e tiltás, vagy valami, ami hátrányára lenne ennek az endurónak,nemtudom miben különbözik egy robogó meg egy "cross" jellegű motor, illetve a gyári előgyújtás szögmérővel mérve 27 fokon volt.Na most ha annyira akarom tenni én is akkor a vezérlő ív elejét kell oda tenni,vagy a végét? Mármint az elektronika felfutó vagy lefutó élre adja a szikrát.Egyébként ez a 27 fok reális egy ilyen gyújtásnál, vagy jobb kicsit többet vagy kevesebbet? Előre is köszönöm a válaszokat.
Tudomásom szerint lefutó él adja a gyújtást, tehát a vége adja a "vezérlő ívnek"
De holnap megnézem neked az enyémet strobóval, ha kívánod.
Azzal sokat segítenél, mert ha a gyári elektronika marad, akkor nekem az kell, bár van egy gompy féle kapcsolásom, pár oldallal ezelőtt írta cheese, hogy van egy új programja, amivel jól működik.Lehet azt is kipróbálom...
Mondjuk nekem ez a fajta van megépítve, azóta van egy új is.Nemtudjátok ezzel is jól működik cheesee programja?
Ma lekaptam a burkolatot meg a ventit, és csináltam képet. És valóban az ív végén adja a szikrát. A képen meg van jelölve halványan a felső holtpont, ami strobis képnél nem nagyon látszik, de szabad szemmel azért észrevehető volt.
Köszönöm a segítséget!Ezek szerint nekem úgy kell felszereljem a lendkereket, hogy az ív vége essen 27 fokra. Ezzel az elektronikával elméletileg jónak kell legyen. Viszont azt már megint nem tudom hogy minden elektronika a lefutó élt használja? Mert szeretnék rá egy előgyújtásszabályzósat, de ha az a felfutót használja, akkor nagyon kicsi lesz az előgyújtási szög...Esetleg ha felcserélem a vezetéket a jeladón akkor nem cserélődik meg a jel? Ezt lehet valahogy multiméterrel mérni? Még egyszer köszi!
A 27° előgyújtás nagyon sok indításkor, és az alapjárati fordulatszám tartományában. Akár mechanikai károsodás is lehet a vége. Érdemes 1-2° -ra állítani és így próbálni. Ez természetesen a fix, szabályzás nélküli elektronikákra vonatkozik.
A másik kérdésedre a válasz: ha a jeladó mindkét kivezetése hozzáférhető, akkor megcserélésük esetén az impulzus polaritása is megfordul.
Na akkor most kérek nagy segítséget! A lényeg hogy van egy suzuki tsx125 2 ütemű endurocross motor,aminek teljesen tönkrement az elektronikája, ráadásul a lendkerékről is letöredezett a mágnes. A gyári lendkerékjeladó egy rövid mágnes, aminek a vége 27 fokon volt. Van egy yamaha 3kj lendkerekem allórésszel. Akkor ezt most hogyan is szereljem fel? Mármint a vezérlő ív vége hány foknál legyen? Illetve milyen cdi elektronikát tegyek hozzá. Nemtudom egy robogó elektronika megfelel-e erre a célra.? Ha 1-2 fokra állítom, az nagyobb 6-10000 fordulatnál mit csinál?
Ha van egy yamaha alaplapod, mágnesed, akkor ki kell próbálni a hozzávaló elektronikával.
Nézz utána a neten, hogy állítják be a yamaha alaplapot.
Sajnos nincs yamaha alaplapom.Van egy lendkerekem, állórészem alaplap nélkül. Arra gondoltam a gyári alaplapommal rakom fel,csak a lendkereket abban a helyzetben rögzítem ahol a jelnek kell lennie, ugyanis a kúpot átraktam a yamaha lendkerékre, de még nem szegecseltem meg. Lehet nem fogalmaztam elég érthetően, kicsit belebonyolódtam.A lényeg, hogy marad az eredeti alaplap és a lendkereket rögzítem abba a szögbe ahova kell, csak azt nem tudom így hogy hány fokra.
Idézet: „csak azt nem tudom így hogy hány fokra.” Én is sokallom a 27 fokot, de az 1-2 fokon nem fog az életben teljesítményt adni, sőt még üresjáratban sem fog kipörögni 10000ig. Első feladat kideríteni mi a gyári előgyújtási érték!! Ezt itt szerintem hiába kérded.. Amivel lehet próbálkozni az a 12-20 fokos előgyújtás, ha már találgatni kell.
RM suzukinál az alapelőgyújtás 5-8° a 10000 fordulathoz tartozó 30°.
Régi tipusnál nem is fokozatos az állítási lehetőség, hanem kétállású a szabályzása. A lendkeréken a bütyök hossza adja a kétfajta előgyújtási értéket. Alapjáraton a bütyök hátsó éle adja a pozitív irányú impulzust, majd a fordulat emelkedésekor~2000-2200n/min környékén átvált az elektronika a bütyök első élén jelentkező negatív impulzusra. Az átváltás "pattanásszerű", stroboszkóppal jól látni. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2014
Köszönöm nektek a segítséget!Első körben azt csinálom, hogy a lendkeréken lévő vezérlő ív hátsó élét teszem oda ahol az eredeti van.Ha megy a gyári elektronikával akkor leszedek a vezérlő ív elejéből annyit, hogy pont akkora legyen mint a gyári.Ha nem akkor jön a gompy féle kapcsolás.
Ha hozzányúlsz a vezérlő ív hosszához, oda a gyári kiegyensúlyozás! szét fogja rázni saját magát.
Ezen a gondolatmeneten már én is végigmentem, ezért nem nyúltam az ívhez még véletlenül sem. Egyedül az alaplap elfordítása jöhet szóba, szerintem
Húha! Efelett átsiklottam rendesen. Nagyon igazatok van. Akkor marad az hogy a lefutó élt mondjuk 30 fokra teszem és megpróbálom a gompy elektronikát, cheesee programjával. Szerintetek ez járható út?
Nem tudom kinek volt már tapasztalata a linkelt elektronikával, így érdemben nem is tudok nyilatkozni...
Próba, és kiderül.
Sajnos/szerencsére sok a meló és kevés időm van esténként foglalkozni vele, de hamarosan kiderül. Ha közben valaki tud valamit az elektronikáról mondani, azt szívesen veszem. Vagy ha esetleg van kész elektronikátok crossmotorhoz, azt pedig megvenném, mert akkor ahhoz beállítom a vezérlőívet és kész...
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2014
Idézet: „ahhoz beállítom a vezérlőívet és kész...” Nem tudom, de amit én néztem ilyen tuning gyújtást annak az időzítése a vezérlő ív elejéről indult. Tehát egy gyári lendkeréknél semmihez nem kellett hozzányúlni mechanikusan! Az én véleményem hogy tedd a lendkereket úgy fel, hogy gyári gyújtással (ami lefutó élre indul) legyen egy 12-15 fokos alap előgyújtásod. Ha meg variálni kell akkor ahhoz meg ott ezek a tuning gyújtások, amit ha felteszel akkor mechanikus variálás nélkül oda tolod a gyújtást ahova akarod.
Sziasztok!
Babetta 210-em van. Tudja valaki hogy a gyújtás jeladó kb mekkora feszültséget ad le? |
Bejelentkezés
Hirdetés |