Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Na elkészült a Goodmans magassugárzó doboza, a furnérozást és a politúrozást is én követtem el.
Köszönöm, a furnérozás nem volt egyszerű, de csak összehoztam.
Van egy tekercs az antenna körben, (hullámcsapda vagy szívó tekercs?) hiányzott a kondi és a tekercs szakadt volt, kicseréltem másikra. Kis állítgatás és bejött a Kossuth és még két adó 1200-1300 körül. A búgás abba marad ha ráhangolok az adóra. Antennának 1m hosszú műszer zsinórt használok. Ha kihúzom az antennát nincs búgás, igaz adók sem jönnek. Holnap még átnézem az oszcill. kondikat, mert arra már nem volt időm.
Az antennával párhuzamos tekercs a KF szívó, soros rezgőkör 33 pF-es kondival, ennek hiánya nem okoz érzékenység romlást, csak az antennán bejutó középfrekvenciás jelek kiszűrésére szolgál. Nincs is minden rádióban. Antennának kevés egy műszerzsinór, 10-15 méter vezeték kell padlásra, erkélyre, udvarra kifeszítve a legjobb. Kötheted, valami nagyobb fémtárgyhoz is (radiátor, bojler, vízcsap vaskorlát, stb, ) ilyenkor a villamos hálózat veszi át az antenna szerepét, és általában több zavaró jelet is vesz fel a készülék. Valószínű innen a morgás is. Ha már jönnek állomások, akkor az oszcillátor nem rossz, valószínű, csak helyre kell hangolni. Az antennán bejövő hálózati morgások kiszűrésére nézd meg a hál. trafó bemenetén levő 4.7 nF-os hidegítő kondit, valószínű átereszt, legalább 680V-os ra kell cserélni. Üdv.
Csodaszép lett, Gratulálok!
Gyerekkoromban a suliban is volt egy ilyen rádió, napköziben ebéd közben hallgattuk. Feltörtek az emlékek!
köszönöm ilyen régi mm elkot hol lehet be szerezni 50uf+50uf 350v
Nyáklapba ültethető kivitelben van nekem pár db, de sokszor előfordul a legnagyobb aukciós weboldalon is.Üdv
Üdv! Tudom ez nem az elektroncső topik de itt szoktam többet írni és épp a cső se új. Szóval van a képen látható elektroncső nem tudom beazonosítani. A fűtése így hidegen mérve sima multiméterrel 2 ohm.
Még annyit hozzáteszek, hogy a tetején az anód van kivezetve, 3-rácsos (tehát pentóda) a fűtőszál pedig hasonlóan van befűzve mint egy izzólámpába(4 voltról fűtöttem akkor látszott igazán) és egyben a katód is.
Sikerült, már nem zúg, kivéve ha a szomszéd barkácsol, de akkor még a TV-t is zavarja. A 4,7nF kondit nem tettem vissza amikor elkezdtem javítani. Találtam még benne rossz forrasztásokat is. Nagyot csökkent a zaj, ami meg maradt az már hangolási probléma lehet. Már csak a dobozt kell festeni, és mehet a polcra a társaihoz.
Köszönöm a segítséget!
Sziasztok!
Mostanában több helyen is olvastam a kondenzátorok formázásáról. Korábban viszont sosem hallottam róla és ennek megfelelően nem is alkalmaztam, pedig megfordult a kezemben több nagyfeszültségű, nagy kapacitású, nagyon régi és új is, de sosem volt gond velük. Mennyire valós dolog ez, vagy mennyire "ezotéria"? Ha valós akkor nekem eddig csak mázlim volt? Csak onnan ugrott ez be, és azért is ide írom, mert most került hozzám két MM 50+50µF 350V/385V kondenzátor, az egyik 1967-ben a másik 1970-ben készült, és fogalmam sincs mikor használták őket utoljára, de én formázatlanul beépítettem őket és hibátlanul működtek.
Még nem néztem a belsejét ,de azt hiszem ugy van ahogy mondod. - Nem tudom mit kezdjek vele ,gondoltam kiveszem belőle a végfokot,de sajnálom szét szedni.
Azért működik kifogástalanul, mert a 3-4 be és kikapcsolás formázta az elkót. Egyébként elektrolit kondenzátorokat szokás formázni, sokszor elsőre rossznak kinéző kondit is sikerül életre lehelni a formázással. Én soros egyenáramú ködfény (glimm) lámpával formázok minden régi elkót. Ezen jól látható, hogy az első bekapcsolás, és kisütés-kor a kondenzátor még zárlatot mutat (a glimm világít folyamatosan,) kb a 10. kisütés után, ha jó az elkó, a glimm teljesen kialszik, ha a kondi feltöltődött, vagyis nincs egyenáramú ellenállása. Tehát a régi elkókat, lehet, és kell is formázni beépítés előtt. Üdv.
Köszönöm! Ezután jobban odafigyelek erre a témára!
Bizony, mázlid volt eddig, mert egy leöregedett elkó nagyon csúnya dolgokat is tud ám csinálni. Jobb esetben csak szimplán, a zárlatos viselkedése miatt, kiveri a biztit. Más esetekben, ha nagyobb a belső ellenállása, akkor felmelegszik. Nekem egy ilyen kátrányos elkó régen kifolyt. A legrosszabb esetben a benne keletkező gázok hatására fel is robbanhat. Szóval, mielőtt felhasználnál egy ilyen matuzsálemet, nem árt előtte formázni, illetve a kapacitását sem árt ellenőrizni, hogy ne a macit kelljen utána keresni a cuccosban.
Hahó!
Újabb padlás újabb rádiók! Találtam két darab táskába integrált kis sokolt. Estére nyomok képet!
[OFF] Te kéményseprő vagy,hogy ennyi padláson jársz kelsz ?
István
Üdvözletem!
A profin felújított rádiók és a profi segítők láttán bennem is megindult a restaurálhatnék. Mamám padlásán találtam, e Orion AR601 es rádiót. Elmondása szerint a rádió az utolsó használatig tökéletesen működött, csak bejött az új technika, és a padlásra került. Érdekelne, hogy első indítás előtt miket kellene átnézni, rendbe rakni, esetleg kicserélni. Olvastam, hogy a csőfűtéseket szokták mérni használat előtt. Segítséget kérnék, hogy ebben a rádióban ezeknek az értékeknek mekkorának kelen lenniük. A rádió kapcsolása :Bővebben: Link itt megtalálható. Remélem segítségetekkel sikerül felélesztenem a főnixet porsírjából. Üdv.Speed008
Nagyon szép rádió! El ne puskázd! Csak jóra csináld meg,mint ha új lenne úgy! - Én rég óta pályázom egy ilyenre.
Inkább első "indítás" előtt érdemes néhány dolgot átnézni, e topicban olvass vissza, minden tanácsot megtalálhatsz(de persze azért kérdezzél is).
A linket beraknád újra?, mert valamiért nekem nem jön be.
Nem akarom elrontani ezt a szépséget, azért is fordultam hozzátok!
Először ki kell tisztítani a készüléket, legjobb kompresszorral (nagyobb pumpával) kifújni, majd puha ecsettel, porszívóval végleg portalanítani. Vigyázz hogy el ne tépj, valamilyen vékony vezetéket, tekercset stb. Közben ki lehet szedni a csöveket, majd a készüléket a dobozból , vigyázz, hogy le ne törd a varázsszem csúcsát!
Én ilyenkor szoktam egy kis kontakt anyaggal befújni a pot. métereket, meg a hullámváltót, de ezt lehet később is. A bekapcsoláskor érdemes sorba kötni a hálózattal egy váltóáramú ampermérőt, ezen látni lehet a bemelegedés folyamatát, meg ha valami zárlat van azt is. A bemelegedés utáni áramfelvétel nem lehet több 0.3 A-nál. Ezután lehet majd meghatározni az esetleges javítás menetét, attól függően, hogy hogyan szólal meg. A doboz felújításáról már többen többször írtunk, keress vissza az oldalakon. Üdv.
Azzal kezdd, hogy az összes csövet kihúzod a foglalatából és megnézed, nem repedtek-e a csövek, nem levegősek-e, illetve a foglalatok épek-e. Koszt le kell szedni.
Aztán ellenőrzöd, hogy 220V-ra van-e állítva a tápfesz-kiválasztó. Megnézed, zárlatosak-e a hálózati trafó primerjén levő 4,7nF-os kondik! Csúnya füstjeleket csinálnak, ha valamiért a biztosíték nem ég ki. Kis problémát okozhat, ha bár műszerrel nem zárlatos, de a 230V már átüti. Előfordulhat ez is. A megfelelő biztosíték berakása után (ha nem lenne benne, vagy meg van patkolva, vagy nagyobb áramú), áram alá helyezed. Ha a trafó nem zúg, nem melegszik, akkor már jó a trafó, meg a szekunder oldalon sincs zárlat. Célszerű a szekundereken feszültséget mérni, számíts rá, hogy az üresjárás 300V fölött is lehet. Még az EZ80 berakása előtt célszerű a szűrőelkókat formázni. Ezt legjobb külön tápról végezni (200V megteszi), addig leforrasztva. Soros ellenállás legyen (mondjuk 10k)! Áramot kell mérni, akkor jó, ha a szivárgási áram 1-2 mA-nál nem több, még soros ellenállás nélkül sem. Töltés-kisütési ciklusokat kell végezni, a kisütést nem szabad rövidzárral végezni! Kivégzi az elkót! Egy 1k-s ellenállás megteszi kisütésnek. Ha jók az elkók, mehetnek vissza a helyükre. Majd jöhet a helyére az egyenirányító és a végfok cső (utóbbi a terhelés miatt, különben a szekunder feszültség túllépheti a szűrő elkók üzemi feszültségét és átüthetnek!). Ilyenkor is jó szaglálódni, figyelni, nincs-e túlterhelés (a végcső anódja nem izzhat, segédrácsa sem, a dióda sem szikrázhat... stb.). Célszerű feszültséget mérni: fűtés, nagyfesz. Esetleg a csövek fűtőkörébe érdemes egy jól méretezett soros ellenállást tenni majd, mert nem 220V van már a hálózatban, hanem 230V, és a 6,3V feljebb megy, 6,5V fölé. Ez nem túl jó a csöveknek sem. A papírkondikat egyesével lehet vizsgálni, hogy nem zárlatosak-e. De érdemes őket felújítani a papírhengerbe tett műanyagszigetelésű kondikkal. Hirtelen ennyi. Majd akinek még jótanácsa van, megosztja
A tápfeszültség a mostani állás szerint 240v on van, de van 220v os állása is. Akkor most melyiket válasszam? Mert a háló feszt most ugye 230v
A csövekről a koszt milyen eljárással lehet leggyorsabban eltakarítani?
szia szerintem a 240-est válaszd nekem is a régi rádióim 240v-ra van álitva üdv lali
Ha jól látom, a trafó 240V-os állásban van.
A doboz felújításától nem féllek annyira, mert bútorokat szoktunk restaurálni.
Engem az elektronikája izgat főleg, mert szeretném működőképes állapotba hozni. Elvileg a rendszer elvileg működött, de az se ma volt.
Igen 240v ban van most, bár a képen nem látszik túl jól, de az az utolsó állás.
Javaslom inkább a 220V-os állást és a fűtésbe egy kis ejtőellenállást sorba - a csövek katalógus szerinti fűtőáramát összeadva és a most 220V-os állásban mért leterhelt fűtőfeszültség és a kívánt érték (6,3V) különbségét elosztva vele, megvan az ellenállás.
Alulfűteni nem jó a csöveket. Hamarabb megadják magukat. Az anódfeszültség kevésbé kritikus. Legfeljebb a varázsszem lesz haloványabb a 240V-os állás esetén, illetve szebben virít, ha 220V-osra van állítva a trafó.
Sziasztok van egy gyenge fényű em80-as csövem mitlehet vele csinálni hogy jobb fénye legyen üdv lali
|
Bejelentkezés
Hirdetés |