Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NiMh akku-töltő
Még egy apróság. Az általad linkelt akkunál azért kritikus pont, hogy a feszültség átalakító része mennyire megbízható. Ha tönkremegy és emiatt az 1,5V helyett a benne lévő akku nyers 3,x feszültsége jelenik meg a kimeneten, az biztos hazavágja a kontrollered.
Értem,akkor nem foglalkozom vele,csak azért hogy Lítium akku legyen benne.Akkor maradok ennél a NiMh akkunál, ez most úgy tűnik hogy jó lesz. 2.600 mAh -ás napi 5 órás használattal egy hétig bírta. Eddig amik voltak, őrültél ha ment vele 5 órát. Esetleg egy ilyen töltő? hogy ne keljen elővenni a nagy Imax-ot? Bővebben: Link
Inkább valami ilyesmire gondoltam: Bővebben: Link. Tudja a cellákat egymástól függetlenül tölteni, meríteni, mert akkor minden akku rendesen lesz kezelve, és neked sem kell őrködnöd felette.
A 14500 Lítium akku méret pontosan megegyezik az AA mérettel.
A hőérzékelő LM35. Egy kicsit lejjebb ott a bekötés is.
Köszönöm most már látom! így mindjárt olcsóbb
Na jó de ennek a 14500 Lítium akkunak darabja 3,7V. Ebből kettő szétvágja a kontrollert,vagy nem?
Ezt nem tudtam. Akkor jól mellé tud nyúlni, aki nem nézi meg pontosan, hogy mit is vesz.
Szétvágja. Szerintem egyszerűbb, ha ezeknél a kontrollereknél maradsz a NiMh akkuknál. Egész jó üzemidőket írtál, bőven van időd feltölteni a váltás garnitúrát, még akkor is ha éjjel-nappal játszanál.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2021
Az Imax B6 al még nem töltöttem NiMh akkut csak Li-Ion packot amit csináltam a behajtóhoz. Ott csiripelt amikor kész volt a töltés. A tegnap beraktam ezt a 2 db NiMh-t ha jól értelmezem belement 2.300 mA ? Most délután visszaraktam 184 perc 2,94V és 555 mA-nél tart ha jól értelmezem. Remélem majd ez is csiripel
Úgy bizony, elintézik. De a a LiFePO4 akkukhoz lehet kapni kiegészítőt (dummy, rövidzár). Amíg van megfelelő töltőd, felesleges a lítium akkukkal vacakolni. Az LSD NiMH cellák már közel egyenértékűek a lítiummal. (LSD= Low SelfDischarge, alacsony önkisülésű akkumulátor, mint a Recyko, Eneloop, stb.)
Akkor eltaláltam a vásárlást. Mert ilyeneket vettem Bővebben: Link
Az enyém sosem állította le a töltés NiMh-nál. Nem is használtam töltésre. Vegyél kérlek egy sima, legegyszerűbb deltaU-s NiMh töltőt, pár ezer Ft egy 4 elemet tölteni/meríteni tudó. ImaxB6 nem erre való!
2.94V? Te sorosan töltöd az akksikat? Furcsa. A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2021
Hello! Nekem nincs jó tapasztalatom ezzel a -dV töltéssel. Van egy gyári Yellowstone töltőm. De a -dV (feszültség visszaesést) csak akkor lehet produkálni, ha tetemes a töltőáram. Az AA cella pedig ezt nem szereti. Jelentősen melegszik az aksi, tönkreteszi azt.. Csak akkor használtam anno, mikor utaztam és gyorsan kellet feltölteni, mert nem volt elég időm a hálózat közelében.
Én minden tanácsot elfogadok.
Ezen a töltőn ezt írja:Újratölthető elemek típusai: NiCD, NiMH, Li-Ion, Pb, LiPo . Akkor nem jó erre? Azt írja NiMh-nál 1-15 cella. Ott nem csinálhatom hogy S1-S2 S3 stb . nincs 15 S-ig jelzés. A régi behajtók NiMh akkui is sorba vannak kötve. Vagy rosszul gondolom? A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2021
Meg találtam a sufniba a régen épített PIC-es töltöm,na ki próbálom ezzel majd. (de úgy emlékszem itt is sorba voltak kötve a Ni-Mh akuk. Szóljatok ha nem jól gondolom.
Ha sorba vannak kötve a cellák, akkor egy idő után elmásznak egymástól. Mindegyiket külön kell tölteni, vagy gondoskodni kell a különbségek kiegyenlítéséről.
Én is így jártam. Nevenincs, vagy öreg használt akkuk esetében sosem alakult ki a megfelelő dv viselkedés, még cellánként töltve sem. De márkás, jó minőségű NiMh akkuknál már jól működött imax.
Természetesen nem . Ha használtam volna, lekapcsolt volna.
Szerintem az összes cellának egy időben kellene ezt a -dV jelenséget mutatnia, akkor érzékelné csak a töltő. Ez pedig csak a vadiúj, jó minőségű akksiknál elképzelhető.
A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2021
Értem. Akkor az lesz hogy egyesével töltöm. Akkor az ilyen is felejtő? Vagy ha nem is felejtő egyesével tölteném. A lényeg hogy kis helyet foglaljon,
A B6 egy nagyon jó ár/érték arányú töltő. A beállítása fapados. Ha van türelmed a beállításhoz, kötelező darab.
A mésik kötelező darab egy 4*1 csatornás (4 LED) NiMH töltő. Át kell bogarászni a kínálatot, hogy a rendelkezésedre álló cellákhoz melyik az optimális.
Van még egy NiMh töltöm 4 foglalatos, 2 ledes. Az csak párban tölti az akkut.(gondolom ez is 2 szer sorba kötve) Érdemes lenne e foglalkozni vele hogy 1-1 akkut töltsön. Kérdés mit kellene rajta át buherálni.
"Át kell bogarászni a kínálatot, hogy a rendelkezésedre álló cellákhoz melyik az optimális" mit kell figyelembe venni?
Ezeket a 4 cellás töltőket használtan szinte lehetetlen eladni, utánad dobják... A posta drágább lesz
Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2021
Csak a helyet foglalja. Esetleg trafós tápegységnek jó lehet, de akkugyilkolásra is alkalmas.
Sokáig vakartam a fejemet, mit válaszoljak .Ha van késztetésed nyolc darab LM317 felhasználásával (pontosabban csatornánként két darabal) építeni töltőt, akkor az LM317 adatlapjában találsz kapcsolást. Mivel viszonylag ritkán töltenéd az akkukat, bőven van idő a 12 órás töltésre, tehát kerüld a gyorstöltést. Így visszaértünk a kályhához. Paraméterezd a B6-ot C/10 áramra, az akku kapacitására, és egymás után töltsd fel a két cellát. Automata leállítás, a töltőáram az akkuid kapacitása szerint C/10, négy független csatorna a minimális, az elvárt paraméterek. A hozzászólás módosítva: Ápr 13, 2021
Akkor inkább megválok majd tőle minthogy gyilkoljam vele az akkukat. Akkor maradok a B6-nál és azzal töltöm egyesével. És köszönöm a választ!
UI: Akkor bármikor ha összefutok bármilyen olcsó-drága NiMh töltővel ami sorosan tölti az akkukat akkor az felejtő gondolom. A régi behajtók akujai mind így vannak sorba kötve töltve. (gondolom ezért is mennek olyan keveset)
Üdv.
Ha minden igaz a kezem alá kerül egy nimh aksi. 7,2v 6,5A. Igen egy hibrid autóból származó cella. A fogyasztást meg tudom oldani de viszont a töltés hogy tudnám megoldani? Ceruza aksi töltő az volna de az édes kevés. A google viszont most nem volt barátom mert csak a ceruza aksi töltőket hozta be nekem.
6db sorosan kapcsol 1.2V-os cella. Innen már tudsz továbblépni.
Sziasztok!
Nem biztos, hogy idevaló, de megpróbálom. Van egy réginek mondható Energizer Ni-MH & Ni-Cd elemtöltőm, mellyel szoktam tölteni a Varta 1000 mAh-ás AAA elemeimet. A problémám, hogy az elemtöltő csak a hátsó részen tölt, az oda behelyezett két elem feltöltődik, az előre berakott két elem pedig nem, legalábbis a visszajelző fény szerint a Front lámpácska nem világít, hiába teszek bele tölteni való elemet. Lehet, hogy csak az egyik része romlott el a töltőnek? Hogyan tudnám megkeresni a hibát? Előre is köszönöm! G. |
Bejelentkezés
Hirdetés |