Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » OBD (autós) készülék
Lapozás: OK   4 / 60
(#) jeczko válasza kobold hozzászólására (») Márc 13, 2008 /
 
Lehet, hogy nem a temahoz kapcsolodom, de egy problemamat szeretnem megoldani. Van egy univerzalis OBD II-es interfeszem, csak sajnos tonkretettem. A regi audis diagnosztikai konnektorba meg volt forditva a bekotes, igy zarlatolta az interfeszt. Amit lehetett atmertuk, de kapcsolasi rajz nelkul lehetetlen. AGV-4000, KKLvonallal is ellatva. Tudsz segiteni? Koszi
(#) bbalazs_ hozzászólása Márc 15, 2008 /
 
Na, en elkeszitettem az OBDII-es com1-es interface-met, mukodik is, ELM323-as chipet hasznal. Szepen olvassa az ertekeket. Terminallal is, progikkal is.

Mivel kettot vettem, az egyik (nem hasznalt) feleslegesse valt. Kell-e valakinek? Akar beultetve is, kesz NYAK-on. Ez az ISO-s szabvanyt tudja.

(#) Jeep hozzászólása Márc 16, 2008 /
 
Nekem is van egy elm323-as interfacem...de ez usb-s.
Kár,hogy nem tudja a karosszériát meg a légzsákot csak a motort....meg élőadatban is lehetne több meg gyorsabb
(#) Jeep hozzászólása Márc 16, 2008 /
 
Nekem ezeket adja ki az opel műszer:


Mérési adatblokk:

Akkumulátor feszültség,14.3 V
Fő relé,Aktív
Üzemanyagszivattyú relé,Aktív
1. gázpedálhelyzet érzékelő,0.96 V
2. gázpedálhelyzet érzékelő,0.49 V
Számított pedálhelyzet,0 %
APP (Gázpedál-helyzet) alapjáraton,Aktív
TP (fojtószelep helyzet) 1. érzékelő,0.67 V
TP (fojtószelep helyzet) 2. érzékelő,4.35 V
Számított fojtószelephelyzet,3 %
Fojtószelep helyzet,Alapjárat
Motor fordulatszám,852 Ford.
Légtömeg érzékelő,1.41 V
Légtömeg érzékelő,0.00 kg/h
Hűtőfolyadék hőmérséklet,2.12 V
Hűtőfolyadék hőmérséklet,54 °C
Beszívott levegő hőmérséklet,3.80 V
Beszívott levegő hőmérséklet,12 °C
Üzemanyagszint érzékelő,2.86 V
Üzemanyagszint érzékelő,13 L
Olaj nyomás,Normál
Klíma információ kapcsoló (légkondicionáló),Inaktív
Klíma nyomás (légkondicionáló),0.75 V
Klíma nyomás (légkondicionáló),440 kPa
Fékkapcsoló 1,Inaktív
Fékkapcsoló 2,Inaktív
Járműsebesség,0 km/h
Automatikus sebességtartás érintőkapcsoló,Nem programozott
Sebességtartó,Nem programozott
Gépkocsisebesség az automata sebességszabályozás tartományában,Nem programozott
EGR szelep (kipufogógáz visszavezetés),Inaktív
EGR helyzet parancsolt (kipufogógáz visszavezetés),0 %
EGR helyzet visszacsatolás (kipufogógáz visszavezetés),1.04 V
Benzingőz-szelep,5 %
Kopogás szabályozás,Inaktív
B1S1 Lambda-szonda fűtés (1. hengersor 1-es érzékelő),Inaktív
B1S1 O2 érzékelő (1. hengersor 1-es érzékelő),647 mV
B1S1 levegő/ü.anyagarány (1. hengersor 1-es érzékelő),Szegény
B1S2 Lambda-szonda fűtés (1. hengersor 2-es érzékelő),Inaktív
B1S2 O2 érzékelő (1. hengersor 2-es érzékelő),451 mV
B1S2 levegő/ü.anyagarány (1. hengersor 2-es érzékelő),Szegény
O2 érzékelő hurok,Zárt
B1 Hosszú távú üzemanyag korrekció (hengersor 1),-1 %
B1 Rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1),-2 %
Klíma relé (légkondicionáló),Aktív
A/C (légkondicionáló) letiltó üzemmód,Rendszer OK
Működési hiba kijelző (MI),Ki
Szervizesedékesség (SVS) kijelző,Ki
Motor fordulatszám,852 Ford.
Kívánt alapjárati fordulatszám,850 Ford.
Alapjárati fordulatszám eltérés,Inaktív
Gépkocsi-gyorsítás,0.0 m/s2
Gyújtás-zárásszög,1.8 ms
Előgyújtási szög,4.9 ms
Gyújtási szög,8 °FT
B1 kopogásérzékelő-jel (1-es hengersor),0.00 mV
Relatív motorterhelés,6 %
Normál működő motorhőmérséklet,Inaktív
ETC (elektronikus fojtószelep-vezérlés) vészüzemi üzemmód,Inaktív
Elektronikus fojtószelep-állítás tanulás számláló,0
Benzingőz-szelep,Aktív
Hűtőventilátor relé 1,Inaktív
Hűtőventilátor relé 2,Inaktív
Hűtőventilátor relé 3,Inaktív



Ezekkel a paraméterekkel azért már elég sok mindenre lehet következtetni.
(#) Jeep hozzászólása Márc 21, 2008 /
 
Valaki nem tud olyan kapcsolási rajzot,hogy az autó jobban megy tőle?
Láttam egy olyat,hogy a map szenzor jelét hamisitotta meg.
Valakinek valami bevált kapcsolás?opelhez.....
(#) Jeep válasza Dudus hozzászólására (») Márc 21, 2008 /
 
Szia Dudus!

Megjött az op-comhoz az átalakító és igen is kezeli a régebbi 10 pólusú autókat is!Hála az égnek
Már beparáztam itt

Üdv!
(#) Dudus válasza Jeep hozzászólására (») Márc 21, 2008 /
 
Milyen tipuson próbáltad? Motorkód?
(#) Jeep válasza Dudus hozzászólására (») Márc 21, 2008 /
 
huhh azt tudom,hogy 1,2-es volt és 1994-es B corsa.....
Nem néztem a motorkódot...autómata azonosításban voltam......tudsz esetleg olyan tipust aminél nem müxik?mert akkor keresek egy olyat.
(#) Jeep válasza Dudus hozzászólására (») Márc 21, 2008 /
 
Talán mintha c12 Nz....de lehet csak NZ simán....
(#) Dudus válasza Jeep hozzászólására (») Márc 21, 2008 /
 
Pl. C20NE, C16SE, C14NZ 91-94 körüli évjáratok, szerintem ezek nem mennek vele.

Köszönöm az infókat, ha tudod tesztelni! Hasznos lehet minden jövőbeni vásárlónak.

Üdv.
(#) Vtamas válasza Paso hozzászólására (») Márc 25, 2008 /
 
Küldtem neked email címet de ezek szerint nem érkezett meg

(#) idt103 hozzászólása Márc 31, 2008 /
 
Szépjónapot!
2 problémával fordulnék önökhöz! a 2 probléma lényegében ugyan az! 2 különböző autóról van szó melyekkel nem kommunikál a Bosch KTS 570-es műszerem!

1.Volkswagen Golf III 1.9TD 1992-es motorkód: AAZ
Nemrégen beszerezetm a 2x2-es csatlakozóhoz az átalakítókábelt! De sehogy sem tud kapcsolatba lépni a vezérlőegységgel!

2.Skoda Octavia 1.4 2006-os motorkód: BCA
Ennek ugye a szabványos 16 érintkezős EOBD csatlakozója van! De ezzel sem tudok mit kezdeni! Ennél úgy vettem észre hogy a szervíz intervallum kijelzőt akartam vissza állítani, de nem hogy a kombinált műszerrel, de semmi mással sem tudott kapcsolatba lépni!

Tudnának segíteni a probléma megoldásában! Az autók azóta már árkon bokron túl vannak! De eléggé idegesítő hogy nem tudom miért nem lép kapcsolatba az alábbi két autóval!

Illetve még egy bónusz kérdésem lenne! 100 Opelból talán 1 kerül amelyiknél teljes értékű rendszert talál! A maradék 99-nél "pótrendszert" talál! Ez pontosan mit is jelent?

Előre is köszönöm a válaszokat!
(#) Dudus válasza idt103 hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
Az a TD Golf egy bonyolult állatfajta. 240 bit/sec-cel kommunikál és nagyon bizonytalan a kapcsolat vele. Érdemes egy korrekt tápegységet rákötni az akkumulátorra a teszt alatt ( én más autókra is rakok), mert érzékeny az akkumulátor feszültségére. Eddig 2 műszert láttam ami csont nélkül vitte:
-VAG-COM HEX csatolói
-A VAG-VAS gépek.
Sok értékelhető hibakód/élőadat nincs a rendszerben a hiba alapján külső méréssel szokták kideríteni mi a baja.

A Skoda szerintem már CAN buszos, így ha a KTS nem ilyen nem fog vele menni.

-szerintem-
(#) idt103 válasza Dudus hozzászólására (») Márc 31, 2008 /
 
A Skodánál nekem is ez volt a gyanúm! De honnan lehet könnyen megállapítani hogy Can-busz rendszerű-e?

A KTS-nek lehet külön 220-as hálózati adapterrel áramot adni! MIt értesz "korrekt táp" alatt?
Én még most szeretnék elméjülni a diagnosztikában!

Egyébként köszi a segítséget!
(#) Dudus válasza idt103 hozzászólására (») Ápr 1, 2008 /
 
A korrekt táp stabilizált 14.4V-ot ad az akkumulátornak, mintha menne a generátor és legalább 10A terhelhetőségű. Ezzel biztosíthatod, hogy ne merüljön le a ráadott gyújtás ellenére az akkumulátor és ne csökkenjen le a feszültség.

Meg kell nézni a 16-pólusú csatlakozó bekötését. Ha csak a (4,5),7,15,16-os lábon van vezeték akkor nem CAN buszos.
(#) Jeep válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 1, 2008 /
 
Okés Dudus!

Amint egy ilyen autót levadászom írok,hogy mi volt
(#) idt103 válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 1, 2008 /
 
Értem! Kell egy sima mezei táp ami 14.4V feszültség mellett 10A-el "tölti" az akksit! Ezzel nem lessz gond!

Már csak az opeles téma érdekelne!
Mi az a pótrendszer és miért csak azt ismer fel az opelek 99%-nál?
(#) Dudus válasza idt103 hozzászólására (») Ápr 1, 2008 /
 
Ehhez pici segítségre lenne szükségem. Milyen programot használsz? Mikor kapod ezt az üzenetet? Esetleg tudsz betenni képernyőképet a programról? Én ilyen üzenetet még nem láttam.
(#) idt103 válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 1, 2008 /
 
Megpróbálok keríteni egy ilyen autót, hoyg pontos adatokkal szolgáljak és akkor képet is hozok! Remélem a héten sikerül levadásznom egyet!

Addig is köszi mindent! Már ez is nagy segítség volt!
(#) Jeep hozzászólása Ápr 2, 2008 /
 
Tegnap történt velem egy nagyon érdekes dolog.
Barátom megkért,hogy menjek el vele egy céghez akinél a generátorát csináltatta mert cigánykodnak.
A probléma az volt,hogy emelt fordulaton 18 volt a töltése az autónak.Nem tudom ki hogy van vele de én ugy tanultam meg tapasztaltam is hogy ilyenkor az elektronikus részek a rosszak....diódahíd....fesz szabályzó.
Debrecenben nem!A cégnél azt mondták,hogy nincs rá garancia mert magas fordulatszámon közlekedik az autóval és a generátor nem birja: a forgórész szétnyillik és letestel ezért tölt 18-19 voltal

Hallott már valaki ilen dolgot?
Én szerintem ez egy akkora baromság......ha egy forgórész szétnyillik (mondjuk ez is baromság mert akkor beleér az állórészbe és szétdarálja,soha az életben nem hallottam még ilyet) akkor hogy testel le?
Meg a generátor nem ugy müködik,hogy ő állitja elő a feszt?mintha valami relé lenne és zárlatos azért enged ennyit......

Na várom a hozzászólásokat!
Szép napot!
(#) bbalazs_ válasza Jeep hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Igy elsore tenyleg nagy baromsagnak hangzik.
A generatorba kell gerjesztes, kulonben nem ad le feszt. Ennek a valtoztatasaval is lehet szabalyozni a leadott feszultseget.
A generatornak a motor teljes fordulatszam-tartomanyaban gyarilag mukodnie kell.
A 18V nagyon sok, az akku szetrobbanhat a nagy gazfejlodes miatt, az egok tonkremehetnek, stb, stb. Nem is beszelve a kenyes elektronikakrol.

De azert szerintem hallgasd meg az o verziojukat is.
Erdekes dolgokra derulhet feny
(#) Dudus válasza Jeep hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Ez hamuban sült baromság!

Ne velük csináltasd, elég ha a pénzt visszaadják.
(#) Jeep válasza Dudus hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Nem velük csináltatom.Én is elektromos vagyok csak mikor elcsesződött a generátor akkor még nem ismertük egymást (kb egy hónapja ismerem a srácot)de amúgy már a 7. generátort adják el neki mert ez a szitu van.
Ez amugy Debrecenben vágóhid utcán van Bendix Bt.
Oda nem kell vinni semmit mert hülyének néznek mindenkit.
(#) hzsolt77 válasza Jeep hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Sziasztok! Még soha nem találkoztam "szétnyíló" generátor forgórésszel pedig már javítottam párat....
indítómotoré,na az igen,abban szét bír röpülni a forgórész
na de ott sem a vasmag hanem a tekercsek.Szerintem ha
ilyen történne,hogy beleérnek egymásba annak nyomának kellene maradni,nembeszélve a fémes hangról.Egy kenetlen kopott csapágy is csúnya koncertet rendez...
Ha meg elszáll a forgórész tekercse vagy ha testzárlatos akkor meg nincsen töltés.
(#) zoo.x hozzászólása Ápr 2, 2008 /
 
Sziasztok!
SEAT IBIZA2003-as valami hw kellene épitenem amivel kitudnám olvasni a hibakodokat persze olyan alkatrészeből amit könnyen meg lehet szerezni.
Ezzel szemezek:http://pinouts.ru/DevicesCables/car_obd2cable_pinout.shtml
a második rajz szerintetek müxik
(#) Dudus válasza zoo.x hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Szerintem az 1. rajz működik, korrekt és jó az autódhoz. Keress hozzá egy Demo VAG-COM-ot vagy VW-TOOL - t, azokkal kompatibilis.
(#) bbalazs_ válasza zoo.x hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Az elso is jol mukodik. En ugyan teljesen magamtol (adatlapok alapjan), de hasonlot keszitettem.
Itt a nyakterve:

DDT2000I.jpg
    
(#) zoo.x válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Köszi akkor megépitem.
Még egy kérdés USB-s RS232 átalakitóval is müxik vagy csak picimaci RS232-e kártyával mivel lapival használnám
(#) Dudus válasza zoo.x hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
USB-s átalakítóval nagyon kicsi az esélye a működésnek.
(#) bbalazs_ válasza zoo.x hozzászólására (») Ápr 2, 2008 /
 
Hasznald regebbi laptoppal, amin vannak normalis csatlakozok. Mindenfele atalakito mellozese javasolt.
Attol fuggetlenul lehet, hogy mukodik.
En a helyedben eloszor kiprobalnam rendes (pl. kolcson-) laptoppal, aztan ha ugy mukodik, akkor johet az atalakito. Ha igy nem mukodik, akkor egyertelmuen az atalakitas a hibas.

Következő: »»   4 / 60
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem