Fórum témák
» Több friss téma |
Lehet, hogy nem a temahoz kapcsolodom, de egy problemamat szeretnem megoldani. Van egy univerzalis OBD II-es interfeszem, csak sajnos tonkretettem. A regi audis diagnosztikai konnektorba meg volt forditva a bekotes, igy zarlatolta az interfeszt. Amit lehetett atmertuk, de kapcsolasi rajz nelkul lehetetlen. AGV-4000, KKLvonallal is ellatva. Tudsz segiteni? Koszi
Na, en elkeszitettem az OBDII-es com1-es interface-met, mukodik is, ELM323-as chipet hasznal. Szepen olvassa az ertekeket. Terminallal is, progikkal is.
Mivel kettot vettem, az egyik (nem hasznalt) feleslegesse valt. Kell-e valakinek? Akar beultetve is, kesz NYAK-on. Ez az ISO-s szabvanyt tudja.
Nekem is van egy elm323-as interfacem...de ez usb-s.
Kár,hogy nem tudja a karosszériát meg a légzsákot csak a motort....meg élőadatban is lehetne több meg gyorsabb
Nekem ezeket adja ki az opel műszer:
Mérési adatblokk: Akkumulátor feszültség,14.3 V Fő relé,Aktív Üzemanyagszivattyú relé,Aktív 1. gázpedálhelyzet érzékelő,0.96 V 2. gázpedálhelyzet érzékelő,0.49 V Számított pedálhelyzet,0 % APP (Gázpedál-helyzet) alapjáraton,Aktív TP (fojtószelep helyzet) 1. érzékelő,0.67 V TP (fojtószelep helyzet) 2. érzékelő,4.35 V Számított fojtószelephelyzet,3 % Fojtószelep helyzet,Alapjárat Motor fordulatszám,852 Ford. Légtömeg érzékelő,1.41 V Légtömeg érzékelő,0.00 kg/h Hűtőfolyadék hőmérséklet,2.12 V Hűtőfolyadék hőmérséklet,54 °C Beszívott levegő hőmérséklet,3.80 V Beszívott levegő hőmérséklet,12 °C Üzemanyagszint érzékelő,2.86 V Üzemanyagszint érzékelő,13 L Olaj nyomás,Normál Klíma információ kapcsoló (légkondicionáló),Inaktív Klíma nyomás (légkondicionáló),0.75 V Klíma nyomás (légkondicionáló),440 kPa Fékkapcsoló 1,Inaktív Fékkapcsoló 2,Inaktív Járműsebesség,0 km/h Automatikus sebességtartás érintőkapcsoló,Nem programozott Sebességtartó,Nem programozott Gépkocsisebesség az automata sebességszabályozás tartományában,Nem programozott EGR szelep (kipufogógáz visszavezetés),Inaktív EGR helyzet parancsolt (kipufogógáz visszavezetés),0 % EGR helyzet visszacsatolás (kipufogógáz visszavezetés),1.04 V Benzingőz-szelep,5 % Kopogás szabályozás,Inaktív B1S1 Lambda-szonda fűtés (1. hengersor 1-es érzékelő),Inaktív B1S1 O2 érzékelő (1. hengersor 1-es érzékelő),647 mV B1S1 levegő/ü.anyagarány (1. hengersor 1-es érzékelő),Szegény B1S2 Lambda-szonda fűtés (1. hengersor 2-es érzékelő),Inaktív B1S2 O2 érzékelő (1. hengersor 2-es érzékelő),451 mV B1S2 levegő/ü.anyagarány (1. hengersor 2-es érzékelő),Szegény O2 érzékelő hurok,Zárt B1 Hosszú távú üzemanyag korrekció (hengersor 1),-1 % B1 Rövid távú üzemanyag korrekció (hengersor 1),-2 % Klíma relé (légkondicionáló),Aktív A/C (légkondicionáló) letiltó üzemmód,Rendszer OK Működési hiba kijelző (MI),Ki Szervizesedékesség (SVS) kijelző,Ki Motor fordulatszám,852 Ford. Kívánt alapjárati fordulatszám,850 Ford. Alapjárati fordulatszám eltérés,Inaktív Gépkocsi-gyorsítás,0.0 m/s2 Gyújtás-zárásszög,1.8 ms Előgyújtási szög,4.9 ms Gyújtási szög,8 °FT B1 kopogásérzékelő-jel (1-es hengersor),0.00 mV Relatív motorterhelés,6 % Normál működő motorhőmérséklet,Inaktív ETC (elektronikus fojtószelep-vezérlés) vészüzemi üzemmód,Inaktív Elektronikus fojtószelep-állítás tanulás számláló,0 Benzingőz-szelep,Aktív Hűtőventilátor relé 1,Inaktív Hűtőventilátor relé 2,Inaktív Hűtőventilátor relé 3,Inaktív Ezekkel a paraméterekkel azért már elég sok mindenre lehet következtetni.
Valaki nem tud olyan kapcsolási rajzot,hogy az autó jobban megy tőle?
Láttam egy olyat,hogy a map szenzor jelét hamisitotta meg. Valakinek valami bevált kapcsolás?opelhez.....
Szia Dudus!
Megjött az op-comhoz az átalakító és igen is kezeli a régebbi 10 pólusú autókat is!Hála az égnek Már beparáztam itt Üdv!
huhh azt tudom,hogy 1,2-es volt és 1994-es B corsa.....
Nem néztem a motorkódot...autómata azonosításban voltam......tudsz esetleg olyan tipust aminél nem müxik?mert akkor keresek egy olyat.
Talán mintha c12 Nz....de lehet csak NZ simán....
Pl. C20NE, C16SE, C14NZ 91-94 körüli évjáratok, szerintem ezek nem mennek vele.
Köszönöm az infókat, ha tudod tesztelni! Hasznos lehet minden jövőbeni vásárlónak. Üdv.
Szépjónapot!
2 problémával fordulnék önökhöz! a 2 probléma lényegében ugyan az! 2 különböző autóról van szó melyekkel nem kommunikál a Bosch KTS 570-es műszerem! 1.Volkswagen Golf III 1.9TD 1992-es motorkód: AAZ Nemrégen beszerezetm a 2x2-es csatlakozóhoz az átalakítókábelt! De sehogy sem tud kapcsolatba lépni a vezérlőegységgel! 2.Skoda Octavia 1.4 2006-os motorkód: BCA Ennek ugye a szabványos 16 érintkezős EOBD csatlakozója van! De ezzel sem tudok mit kezdeni! Ennél úgy vettem észre hogy a szervíz intervallum kijelzőt akartam vissza állítani, de nem hogy a kombinált műszerrel, de semmi mással sem tudott kapcsolatba lépni! Tudnának segíteni a probléma megoldásában! Az autók azóta már árkon bokron túl vannak! De eléggé idegesítő hogy nem tudom miért nem lép kapcsolatba az alábbi két autóval! Illetve még egy bónusz kérdésem lenne! 100 Opelból talán 1 kerül amelyiknél teljes értékű rendszert talál! A maradék 99-nél "pótrendszert" talál! Ez pontosan mit is jelent? Előre is köszönöm a válaszokat!
Az a TD Golf egy bonyolult állatfajta. 240 bit/sec-cel kommunikál és nagyon bizonytalan a kapcsolat vele. Érdemes egy korrekt tápegységet rákötni az akkumulátorra a teszt alatt ( én más autókra is rakok), mert érzékeny az akkumulátor feszültségére. Eddig 2 műszert láttam ami csont nélkül vitte:
-VAG-COM HEX csatolói -A VAG-VAS gépek. Sok értékelhető hibakód/élőadat nincs a rendszerben a hiba alapján külső méréssel szokták kideríteni mi a baja. A Skoda szerintem már CAN buszos, így ha a KTS nem ilyen nem fog vele menni. -szerintem-
A Skodánál nekem is ez volt a gyanúm! De honnan lehet könnyen megállapítani hogy Can-busz rendszerű-e?
A KTS-nek lehet külön 220-as hálózati adapterrel áramot adni! MIt értesz "korrekt táp" alatt? Én még most szeretnék elméjülni a diagnosztikában! Egyébként köszi a segítséget!
A korrekt táp stabilizált 14.4V-ot ad az akkumulátornak, mintha menne a generátor és legalább 10A terhelhetőségű. Ezzel biztosíthatod, hogy ne merüljön le a ráadott gyújtás ellenére az akkumulátor és ne csökkenjen le a feszültség.
Meg kell nézni a 16-pólusú csatlakozó bekötését. Ha csak a (4,5),7,15,16-os lábon van vezeték akkor nem CAN buszos.
Okés Dudus!
Amint egy ilyen autót levadászom írok,hogy mi volt
Értem! Kell egy sima mezei táp ami 14.4V feszültség mellett 10A-el "tölti" az akksit! Ezzel nem lessz gond!
Már csak az opeles téma érdekelne! Mi az a pótrendszer és miért csak azt ismer fel az opelek 99%-nál?
Ehhez pici segítségre lenne szükségem. Milyen programot használsz? Mikor kapod ezt az üzenetet? Esetleg tudsz betenni képernyőképet a programról? Én ilyen üzenetet még nem láttam.
Megpróbálok keríteni egy ilyen autót, hoyg pontos adatokkal szolgáljak és akkor képet is hozok! Remélem a héten sikerül levadásznom egyet!
Addig is köszi mindent! Már ez is nagy segítség volt!
Tegnap történt velem egy nagyon érdekes dolog.
Barátom megkért,hogy menjek el vele egy céghez akinél a generátorát csináltatta mert cigánykodnak. A probléma az volt,hogy emelt fordulaton 18 volt a töltése az autónak.Nem tudom ki hogy van vele de én ugy tanultam meg tapasztaltam is hogy ilyenkor az elektronikus részek a rosszak....diódahíd....fesz szabályzó. Debrecenben nem!A cégnél azt mondták,hogy nincs rá garancia mert magas fordulatszámon közlekedik az autóval és a generátor nem birja: a forgórész szétnyillik és letestel ezért tölt 18-19 voltal Hallott már valaki ilen dolgot? Én szerintem ez egy akkora baromság......ha egy forgórész szétnyillik (mondjuk ez is baromság mert akkor beleér az állórészbe és szétdarálja,soha az életben nem hallottam még ilyet) akkor hogy testel le? Meg a generátor nem ugy müködik,hogy ő állitja elő a feszt?mintha valami relé lenne és zárlatos azért enged ennyit...... Na várom a hozzászólásokat! Szép napot!
Igy elsore tenyleg nagy baromsagnak hangzik.
A generatorba kell gerjesztes, kulonben nem ad le feszt. Ennek a valtoztatasaval is lehet szabalyozni a leadott feszultseget. A generatornak a motor teljes fordulatszam-tartomanyaban gyarilag mukodnie kell. A 18V nagyon sok, az akku szetrobbanhat a nagy gazfejlodes miatt, az egok tonkremehetnek, stb, stb. Nem is beszelve a kenyes elektronikakrol. De azert szerintem hallgasd meg az o verziojukat is. Erdekes dolgokra derulhet feny
Ez hamuban sült baromság!
Ne velük csináltasd, elég ha a pénzt visszaadják.
Nem velük csináltatom.Én is elektromos vagyok csak mikor elcsesződött a generátor akkor még nem ismertük egymást (kb egy hónapja ismerem a srácot)de amúgy már a 7. generátort adják el neki mert ez a szitu van.
Ez amugy Debrecenben vágóhid utcán van Bendix Bt. Oda nem kell vinni semmit mert hülyének néznek mindenkit.
Sziasztok! Még soha nem találkoztam "szétnyíló" generátor forgórésszel pedig már javítottam párat....
indítómotoré,na az igen,abban szét bír röpülni a forgórész na de ott sem a vasmag hanem a tekercsek.Szerintem ha ilyen történne,hogy beleérnek egymásba annak nyomának kellene maradni,nembeszélve a fémes hangról.Egy kenetlen kopott csapágy is csúnya koncertet rendez... Ha meg elszáll a forgórész tekercse vagy ha testzárlatos akkor meg nincsen töltés.
Sziasztok!
SEAT IBIZA2003-as valami hw kellene épitenem amivel kitudnám olvasni a hibakodokat persze olyan alkatrészeből amit könnyen meg lehet szerezni. Ezzel szemezek:http://pinouts.ru/DevicesCables/car_obd2cable_pinout.shtml a második rajz szerintetek müxik
Szerintem az 1. rajz működik, korrekt és jó az autódhoz. Keress hozzá egy Demo VAG-COM-ot vagy VW-TOOL - t, azokkal kompatibilis.
Az elso is jol mukodik. En ugyan teljesen magamtol (adatlapok alapjan), de hasonlot keszitettem.
Itt a nyakterve:
USB-s átalakítóval nagyon kicsi az esélye a működésnek.
Hasznald regebbi laptoppal, amin vannak normalis csatlakozok. Mindenfele atalakito mellozese javasolt.
Attol fuggetlenul lehet, hogy mukodik. En a helyedben eloszor kiprobalnam rendes (pl. kolcson-) laptoppal, aztan ha ugy mukodik, akkor johet az atalakito. Ha igy nem mukodik, akkor egyertelmuen az atalakitas a hibas. |
Bejelentkezés
Hirdetés |