Fórum témák
» Több friss téma |
A kazán kondenzációs! 50 C fokkal üzemel.
Talán keverőszelep is elég lett volna de a kondenzációs kazán ilyen megoldású bekötését nem láttam még rajzon sem. Ez persze nem jelent semmit csak számomra furcsa volt a kettőzött szűrő és a keverő meg a hőcserélő összeállítás.
Beszámolok egy részeredményről, mert meglepetésemre privátban is kérdezte egy fórumozó, hogy sikerült-e megoldani. Köszönöm az érdeklődést, az alábbi ügymenet volt.
Jeleztem a problémát a Primero szivattyúsoknak ahonnan a Wilo Yonos Maxo szivattyúk származnak. Az elején jó pár nap eltelt mire továbbléptünk, de eztkövetően műszakisok kezébe került a videó. Motor ki, tisztogatás, motor vissza. Járókeréken sérülés nincs, szivattyú öntvény ép, stb. Hetekre elcsendesült, majd múlthéten újra hallatta a hangját, kiegészítve azzal, hogy néha felvisított már. Tegnap írtam a Primero szivattyúsoknak, hogy a hang visszatért, sőt. Ma (másnap) volt is kinnt a szervizes, egyből teljes keringetőszivattyú csere, öntvény házastul, motorostul, megy vissza németországba a Wilonak bevizsgálásra. Így kell garanciális ügyet intézni. Most szépen csendben fut, nincs a korábbi visítás, reméljük így is marad.
Sziasztok! Mi a véleményetek az inhibitorokról a vízrendszerben? Például: Fernox Protector F1 Inhibitor? Kell/Nem kell, jó-nemjó, tapasztalat pro-kontra?
A hozzászólás módosítva: Nov 5, 2019
Az inhibitorok a fűtésrendszerre jó hatással vannak, különösen a vas (acél) alkotóelemek felületére. Meggátolják a különböző szennyeződések leválását a vas alkotóelemek faláról, a mosók meg segítenek eltávolítani a lerakódott szennyezőanyagokat.
Nem tudom, hogy csak kifejezési hiba, vagy Te a tényleges vízrendszerre gondoltál, de szerintem a vízrendszerbe nem kellenek ilyenek, ugyanis a vízhasználat során, hamar kimosódnak, és így a hosszú távú hatásuk nem érvényesülhet.
Köszi! Igen, fűtésrendszer vizére gondoltam. Van bevált márka amit szoktatok használni?
Sziasztok! Termomax Inka 24k kazánom folyamatosan fűt. Computherm Q7RF termosztát jól működik, mert ha bekapcsol, mérem a záró kontaktot a kazánnál lévő csatlakozón. A vezérlőpanelről lehúztam a termosztát csatlakozót, de még akkor is fűt. Ha összezárom a panelen lévő tüskéket, szintén nem történik semmi. Csak úgy tudom leállítani a fűtést, ha átkapcsolom nyári üzemmódba. A kazánt még a tél előtt tisztítottam. (Előzőleg is ugyanez a termosztát vezérelte, csak az RF része tünkre ment.) Szerintetek mi lehet a gond? Köszi
Sziasztok! Egy kis segítségre szorulok egy frissen épített 68m2-es lakás padlófűtés rendszerével kapcsolatban. Napok óta studérozom a fűtést, és megmondom őszintén nem vagyok elégedett a tapasztaltakkal. Viessmann Vitodens 100w kondenzációs kazán működteti a padlófűtést, amiben 6 kör került kialakítása. Az elsődleges gondom, hogy egy teljesen basic beállítással adták birtokba a lakást, amit teljesen laikusként próbálok kísérletezéssel finomítani. A kazán vízhőfoka 6-os skálán 2-es alatt kb 30%-os teljesítményre került beállításra, ami maximálisan kb. 40,5-41 fokos víz előállítását eredményezte. A grundfos keverőszelep által ez kb 34-35 fokos hőmérsékleten jutott be a padlóba. Megmondom őszintén keveslem, mert egyáltalán nem éreztem komfortosnak a hőérzetet, ezért a kazán vízhőfokot 30%-os beállításról 45-50%-ra emeltem, ami maximális vízhőfokban 47 fokot jelent.A keverőnek is adtam egy kis pluszt, és egy napos teljes tanulmányozás után sikerült úgy becentizni, hogy max 39 fokos víz menjen a padlóba. (olvastam néhány helyen, hogy padlófűtés esetén 38 foknál ne legyen több a vízhőfok, de talán ezzel a +1/1,5 fokkal nem okozott károsodást a padlóban). A lakásban a fürdőszoba kivételével mindenhol 8 mm-es laminált parketta van, ami részben felelős lehet az alacsonyabb padlóhőmérsékletért szemben mondjuk egy hideg burkolattal. A módosításom másik oka az volt a komfortszint növelése mellett, hogy észrevettem, hogy a kazán nagyon gyakran ki be kapcsolgatta magát. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy amikor elérte a termosztáton megjelölt hőmérsékletet, akkor nagyjából 5-7 percenként állandóan begyújtotta magát, majd 2-3 perc üzem után leállt. Ezért úgy gondoltam, ha magasabb hőmérsékletű vizet engedek neki, akkor talán kevésbé viselkedik Úgy veszem észre, hogy talán most ezt sikerült megoldani. Ugyanakkor egy másik dolog is zavar, amiben megerősítést szeretnék kérni, hogy a beállításaim megfelelőek. 6 körrel rendelkezek, és azt vettem észre, hogy 3-4 óra állandó fűtés után is a lakás egyes pontjain a padló hőmérséklete jelentősen eltér. Ellenőriztem az áramlási sebességet az osztónál, és némileg össze-vissza beállítást láttam. Igyekeztem úgy csavargatni a kupakokat, hogy minden körben egyformán 2 liter / min áramlás legyen, ugyanakkor nem vagyok tisztában a körök hosszával, illetve hogy ki hova tart. Folyamatban van a gépész megkeresése ezügyben, hiszen így máris pontosabb képet festene a dolog és máris tudnám, hogy ott kellene az áramlást feljebb tornáznom, ahol nem érzem elégnek. Egy Honeywell lyric T6 termosztátom van, és igyekszem nem túl eltérő hőmérsékleteket kérni tőle, tekintettel a padlófűtés tehetetlenségére. Ez kb. úgy néz ki, hogy 05:50-07:00 reggeli készülődés alatt 21,5 fok, 07:00-17:00 melóban vagyok 20 fok, 17:00-22:00 21,5 fok itthon vagyok zömében, 22:00-05:50 alvás. Nem engedem lehűlni, nem fűtöm túl, nem kérek 4 fok differenciát, sőt az okostermosztát optimalizál és sokszor már 16:50kor elkezd fűteni hogy 17:00-ra készen álljon vagy éppen 21:50kor már nem fűt rá , hiszen tudja hogy 22:00-től elég a 20 fok. És ez így mind szép és jó, elméleti síkon ennél ECO-bb és komfortosabb nem is lehetne. De valahogy mégsem oké. Ma pl.: 17:00-tól 20:30-ig tartott elérni a 20-ról 21,5-re differenciát és úgy érzem, hogy ez vagy a vízhőfok hibája, vagy az áramlási mennyiség hibája. A vízhőfokot ugyanakkor nem merem már emelni, mert 40 fokosnál melegebb víz tényleg nem mehet a csövekbe. Így csak arra tudok gondolni, hogy az áramlás térfogatát differenciálni kéne, mert hát a wc-be ne menjen ugyanúgy 2 liter / perc, miközben a nappali köre biztos hogy sokkal hosszabb, amihez jelenleg ugyanúgy 2 liter / perc van rendelve. (amúgy egyértelműen sokkal kellemesebb a wc-ben elhelyezett kör hőmérséklete, mint a kazántól 8 méterre lévő nappali/étkező padló hőmérséklete. A hőmegtartás ettől még nagyon jó, hiszen a ház 10cm szigetelt, 30as poroterm falazatú, 3rétegű üvegezésű, de ettől függetlenül a fűtés hatékonysága is lehetne kiegyensúlyozott és kifogástalan. Ha van esetleg ötletetek, hogy mi van beállítva rosszul, kérlek írjátok meg. Előre is köszönöm szépen!
Ha nem egyforma hosszúak a fűtési körök, akkor lehet célszerűbb lenne a visszatérő hőmérsékletet figyelni körönként, és úgy beállítani az áramlási sebességet hogy azok legyenek közel azonosak "folyamatos üzem" mellett.
A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2020
Én is úgy állítanám, mint ahogy az előttem válaszoló írta, ez a legcélszerűbb beállítás. De nem azért írok, hogy megerősítsem az Ő álláspontját, hanem azért mert a képeden az osztó zárókupakjai mintha le lennének zárva, illetve nem egyformán(nyitva) lennének. Vagy rosszul látom? Mert ha nem egyformán vannak akkor abból a későbbiekben csak további gondok keletkezhetnek. Gondolok itt arra, hogy ha valamiért el kell egy kört zárni akkor nehéz lesz visszaállítani az eredeti állapotot stb.
Szia! Ehhez a padlófűtési osztó-gyűjtőhöz van ITT egy kis segítség a 10. oldalon, hogy hogyan is kell ezeket a by-pass-okat beszabályozni. A fehér kupakok helyére lehetne motoros szelepmozgatókat szerelni ha "zónázni" kellene. Azok a szelepek legyenek nyitva teljesen, ott nincs szükség fojtásra. A körök beszabályozása könnyebb volna ha ILYEN előtét volna beiktatva a visszatérőkbe. (ezeket utólag is be lehet szerelni) Nekem ebből a "márkából" a mikrometrikus by-pass szabályzós van beépítve és kb. kettő fűtési idény után homályostottak fel, hogy a záró kupak alatt van az állítómű, holott nekem azt mondta a szerelő aki beszerelte ezt, hogy a fehér "csapokat" majd tekergessem. Szóval az előttem szólókhoz csatlakozva mondanám én is, hogy a hőmérsékleteket figyelve a visszatérőn (mérőórák hiányában kézzel tapintva) az áramlás szabályzókkal be tudod állítani a kívánt egyenletességet.
Sziasztok! Koszonok szepen minden valaszt. Amennyiben a visszatero pontos homersekletet pontosan szeretnem megnezni, milyen eszkozt hasznalnak? Sajnos felszerelt mero csak az elmenon van, a vissateron nincs. Tegnap a kupakokat mar en allitottam be, es ugy csavartam ki es be oket, hogy minden koron 2 liter /min legyen az atfolyas. Azert lattok egyes kupakokat jobban kinyitva mert csak ugy tudtam a hozzam kozelebb eso korokre 2 l/min-et elerni, ha a belso kupakokkal kicsit szoritottam. Ezzel a kombinacioval ugy erzem l, hogy kb azonos a visszatero homerseklete, de mindezt “kezratetellel” allapitottam meg. Olvasom a neten, hogy vannak hokameras megoldasok, erdemes voln egy ilyet elvegeztetnem?
VIM: nagyon koszonom az utmutatot, illetve a motoros tippet. Ma este atnyalazom! Amit irtal, hogy minden szelep legyen nyitva -> azert nem nyitottam ra mindre, mert a tolem tavol esot ha teljesen nyitom akkor a hozzam kozelebb esok atfolyo mennyisege visszaesik akar 1 liter/min-ig is. Mig a belsokon atmegy akar 3liter is.
Infrás hőmérővel lehet a legegyszerűbben mérni.
Kapható időnként Aldi/Lidl vagy pl Aliexpressen... esetleg máshol sokkal drágábban ...
Gondoltam, hogy azért állnak így a kupakok. Meg kellene próbálnod azzal állítani a mennyiségeket amit pont erre találtak ki!
Ha a felső kupakokat mindet kitekered akkor az alsó átfolyásmérőn lévő narancssárga kupakokat felfele lehúzod utána az átfolyásmérő átlátszó részét tekergetve egyszerűbb beállítani a szükséges átfolyási mennyiséget. Ha kész a kupak-szoknya vissza és az megfogja a helyén az átfolyásmérőt. Sőt ha szerencséd van a szoknyarészt felfordítva dugod vissza és rámegy a helyére akkor tekerőként funkcionál.
Szia,
1-2 ezer forintból meg tudod oldani a folyamatos hőmérséklet felügyeletet. E-bay -ről Wifi modul, plusz pár hőmérő szenzor és akár a telefonodon is tudod követni az eseményeket. Én megcsináltam magamnak, ha érdekel szívesen adok infókat. Üdv.
Ez jol hangzik. Ha delutan hazaerek kiprobalom amit mondasz es leszedem a szoknyat! Koszonom szepen mindannyiotoknak! Igyekszem a tolem telheto legtobbet kihozni a dologbol.
Oszinten szolva hivhatnam a gepeszt is, elvegre uj lakas, garancia es egyebek, de tudom hogy egyaltalan nincs turelmuk az en komforterzetemmel es szarjaimmal foglalkozni. Semmivel nem leszek elolrebb ha ok allnak neki. Akkor mar inkabb beleasom magam es megprobalom kihozni ebbol a legtobber es magam optimalizalni a rendszert a sajat hoerzetemnek megfeleloen.
Na ez nagyon szimpi. Mindenkeppen igenyt tartanek a reszletes infora. Akar arra is ha nem titok, hogy egeszen pontosan miket szereztel be hozza. Privatban, itt a forumon, vagy a kozaribenedek1(kukac)gmail(pont)com enailre is kuldheted az infot. Elore is nagyon koszonom! Udv, Benedek
Szia,
1 db ESP-12 wifi modul és annyi db ds18b20 hőmérő szenzor kell, ahány hőmérsékletet akarsz felügyelni. Kell egy ingyenes szerver regisztráció (thingspeak.com) és nagyjából kész is. Androidra tuti, de szerintem IOS -re is van applikáció, plusz a szerverre bejelentkezve is láthatod a feltöltött adatokat. A neten rengeteg tutorial van, de szívesen küldök kódot, vagy akár felprogramozom a modulodat is ha szeretnéd. Üdv.
Nagyon kiraly. Koszonom szepen! Estefele reszletesen elolvasom a dolgokat. Ha valamiben elakadnek, es megengeded keresnelek meg ezzel kapcsolatban.
Mindettol fuggetlenul pedig a fenti tippeknek megfeleloen igyekszem a hofokot beallitani, amig be nem szerezem a modult es tarsait. Koszonom szepen meg egyszer Mindenkinek! Udv, Benedek
Nekem is volt hasonló termosztátom, az is így hülyült meg pár nap után. Szerintem az öntanuló módját átveri a padlófűtés, mert az akkor is ad le hőt, amikor már nem nem megy a fűtés, ezért egyre rövidebb ciklusra kapcsol be, és úgy figyeli a hőmérséklet változását. Ez viszont a kazánnak nem tesz jót. Én lecserélten egyszerűbbre, de lehet olyat is választani, ahol állítani lehet a minimum bekapcsolási időt, vagy maximalizálni a ciklusok számát.
Szia! Erről a dologról lehetne valami konkrétabb leírást információt kapni? Engem ez nagyon érdekelne.
Szia,
A Hardwer egy olcsó wifi modul, pl: Bővebben: Link Ehhez lehet csatlakoztatni a szenzorokat: Bővebben: Link Az eszköz az arduino IDE -ből programozható legegyszerűbben pl.:tutorial Van egy ingyenes IOT szerver, ahova a mért adatokat feltölti a kütyü: Bővebben: Link A feltöltött adatokat tudod nézni a szerver felületén, vagy vannak ingyenes appok amik megjelenítik neked a szenzor adatokat, chart -okat. Többet kipróbáltam nekem ez jött be: Bővebben: Link Ha van egy kis arduinos tapasztalat akkor nem nehéz megoldani, de a témában született tutorial-ok között van nagyon jó, ami az alapoktól megmutatja a megoldáshoz vezető utat. Ha csak az eredmény számít, a "hogyan" nem, akkor ezt javaslom. Egyébként szívesen segítek ha kell, már csináltam többet is barátoknak, ismerősöknek. Üdv.
Az első kettő van otthon, így talán még a harmadik is menne. De a negyedik, hogy feltölteni az adatokat az már magas. A szerveren regisztrálni is menne nagy valószínűséggel. Utána az app már nem tudom, talán.
Viszont lenne kérdésem is,egy ilyen ESP modullal hány hőmérőszenzort lehetne kezeltetni? Illetve lenne több is, de menjünk sorjába. Biztosan szükségem lenne a segítségedre, ha ez nem gond! A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2020
Igen ez is felmerult bennem, hogy a mindent tudo csucs termosztattal jol megszivattam magam. Szandekosan valasztottam ezt a honeywellt az apple homekit es a geofancing miatt, raadasul az optimalizalasi leheseg is eleg szeleskoru benne. De nem kizart, ahogy Te is emlited tul okos a kutyu, aminek a jelenlegi szivas az eredmenye.
Még nem derült ki számomra, hogy melyik kupakokat tekergeted DE a "fehéreket" ki kell nyitni ott felül a visszatérőkön, mert az más célra szolgáló lehetőség az osztó gyűjtőn. A körök beállítása egy kissé babra munka és türelmet is igényel. Az természetes, hogy ha az egyik kört elállítod akkor a többi is elállítódik némiképpen, ezért kis lépésekben, nyitás-zárás irányú "csavargatásokkal" lehet majd eljutni a végleges állapotig.
A burkolathoz csak annyit lehetne hozzátenni, hogy ami most van lerakva az sohasem lesz olyan hatásfokú mint a bármelyik kerámia anyagú burkolattal lefedett felület.
Akkor valoban rosszul csinalom. En a visszteron a feher kupakokon allitottam, akkor helytelenul. Feljebb irtatok mar, hogy a narancs eltavolitas utan tudom jol beallitani, beszerzek egy hokamerat es a visszatero vizhofokot egysegesre probalom allitani ezzel a modszerrel amit Te is linkeltel. Aztan utana johet az IT ujitas.
Szia,
A feltöltéshez a példakódokban össze van állítva a HTTP string. Max. be kell szúrnod plusz sorokat ha több szenzorod van. Egy csatornához max. 8 field adható (legalábbis az ingyenes verzióban) úgyhogy ennyi szenzort érdemes használni. Bár megteheted, hogy egy eszköz több csatornára is küld adatot. Minden csatornához van read és write API key. A write API key a példákban be van égetve az ESP kódjába. Ez azonosítja a csatornát aminek az adatbázisát írod. Az applikációban megadod a csatorna azonosítóját és a read API key-t, és már húzza is le az adatokat. A korábban linkelt app-al widget -eket tudsz csinálni a mobilodra. Frissíti a pillanatnyi értékeket, tudsz chart -ot nézegetni különböző időszakokra, illetve lehet beállítani riasztást alsó és felső határértékre az egyes field -ekhez. A csatornádhoz a szerveren tudsz létrehozni különböző nézeteket, több field megjeleníthető egy chart-ban, gauge, stb... Ha kérdésed van keress, de szerintem ez már nem ez a topic... Üdv.
Nagy valószínűséggel nálad (is) a zónás fűtés jelentené a megoldást. Az osztó-gyűjtőben minden maximálisan nyitva, a fehér kupakok helyére pedig egy-egy szelep. Minden helységbe egy-egy termosztát, valamint a kazán mellé a vevő, ami indítja a kazánt és nyitja azt a szelepet, amelyik helység éppen meleget kér.
Ismerősöm nagyon dícséri. Igaz, ő nem játszik a termosztátokkal, folyamatosan egy hőmérsékleten tart minden helységet.
Sziasztok, siker! A narancs kézi működtető úgy van ráhúzva az átlátszó átfolyásmérőre, hogy az jelenleg is csavarható és állítja is szépen a szintet. Szóval ezt a gépész leszedte, beállította "valahogy", majd fordítva visszarakta rá, hogy legalább utólag állítható legyen anélkül hogy szét kelljen szedni. Az más kérdés, hogy abba viszont teljesen beleszartak, hogy az visszatérőt ki kellett volna nyitni teljesen.
Sziasztok
Tervezem a házam padlófűtését, csatoltam az aktuális terveket. Kíváncsi vagyok azok véleményére akiknek több tapasztalata van e téren. Röviden: Vegyestüzelésű kazán lesz 1000 literes puffertartállyal. A lakásban 4 szabályzott kör melyeket programozható Wifi-s termosztátok vezérelnek. A termosztátok jelei a relékből álló vezérlődobozba futnak ahonnan a relék motoros golyós szelepeket és a pumpát vezérlik. Az 1-es és 2-es vezérelt körön több csőkígyó kör lesz, mivel ezek nagyobb területek, ezért az osztógyüjtőket az ábra szerint kellett megoldani. Mit szóltok járható út ez így? Köszi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |