Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! Még sohasem foglalkoztam mikrokontrollerekkel, így PIC-kel sem. Most viszont kaptam egy feladatot, amit meg szeretnék oldani. Mindenképpen C-ben (MPLAB) szeretnék programozni, assemblyhez nem annyira értek. A feladat elég összetett, de két elég fontos részét képezné a beépített óra használata, idők tárolása valamint egy 4x20-as kijelző használata! A kártya amit használgatnom kellene egy PIC16F877 Kísérleti panelre (V1.3) rakott PIC18F452-es. A kijelző típusa: LCD PIC16F872 Soros LCD Rev 4.0 (C)2002 chipCAD EW20400YLY 05121A*E1 Bármilyen jellegű segítséget szívesen fogadnék a témával kapcsolatban! Jah és tényleg nagyon amatőr vagyok, így a legalapvetőbb példák is nagyon hasznosak lehetnek! Előre is köszönöm! Üdv.: Zotya
Szia!
Az mplab (szerintem) az egyik legjobb fejlesztő környezet! De kódokat és egyéb ötleteket a mikorc (http://www.mikroe.com/en/compilers/) fordító helpjéből tudzs nyerni. Itt pl nem csak az van részletesen leírva hogy hogyan kell pl lcd-t vezérelni, hanem bemutat egy példa kapcsolást is. Szóval szerintem érdemes szétnézni benne! Egy kalappal a továbbiakhoz! A másik meg ha ez egy demo board akkor bitztos adtak hozzá sample kódokat!!! Nézd végig azokat.
Na ez engem is érdekelne. Csak nekem óra* helyett stoppert kellene beletömködni és a két jel közti időt tárolni és/vagy elküldeni notebooknak párhuzamos porton vagy Ethernet-en.
C-ben már programoztam linux alá de PIC-et még sosem. HA van ötletetek szívesen venném, akár példaprogramokkal is. *Apropó milyen pontos is ez az óra? Úgy értem, hogy mér ezred másodpercet?
Köszi az ötletet!