Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok,
feleségem jelezte, hogy régi, NDK-s porszívónk büdös. Én is kipróbáltam, tényleg volt amperszaga. Szétszedve azt tapasztaltam, hogy a forgórész csapágyazása rendben van, szépen forog. A szénkeféket leellenőriztem: kellően hosszúak, és könnyen mozognak, viszont ha így szétszedve bekapcsoltam, azt láttam, hogy nagyon szikráznak a kommutátornál. Mi lehet a hiba? Köszi előre is.
Ez általában forgórész zárlatot jelent.
Köszi.
Házilag ki tudom mérni? Minden egyes kommutátor-szelet ellenállását meg kéne mérnem a többihez képest?
Elméletileg kéziműszerrel is ki lehet mérni, de hogy hogyan, azt nem tudom, ennyire nem értek az ilyen motorokhoz. Remélhetőleg jön majd egy szaki, aki elmondja.
Szia! Innen tessék olvasni az oldalt ....
Régebben azt is csináltuk, hogy ampermérőn és egy 12 voltos izzón keresztül váltóáramot vezettünk át a tekercseken és a durvább hibákat kimutatta.
Az izzó áramának nagyjából passzolni kell a forgórész huzaljához. A forgórészt egy kis állványba kell rakni, aztán szeletenként lehet fordítani két szénkefe között. Term. egy ilyen vizsgálathoz kérdés, hogy érdemes-e összehozni. Multiméteres ellenállásmérés sokra nem való.
Köszi mindhármatoknak a válaszokat.
(Arra jöttem rá közben, hogyha esetleg ki is derülne, melyik ágak zárlatosak, akkor sem tudnám megjavítani...)
Sziasztok!
Adott egy Vireo V-4400WFC vizszűrős porszívó. Úgy néz ki leégett a motorja, vagy legalább is egy része. A szénkefék nagyon tropák voltak benne, így azokat kicseréltem, de sokat nem változott tőle a helyzet: Néha felpörög, aztán leesik a fordulata, néha csak búg, mint egy zárlatos trafó, ebből a helyzetből néha felpörög egy picit, néha nem, van amikor pattog, mint amikor szénkefés egy ilyen motor, de miután ezeket kicseréltem ez jóval kevesebbszer fordul elő. És büdös, van amikor füstöl is egy keveset. Szerintem leégett a tekercselés egy része, főleg a forgórészre gyanakodom, mert az állórész még szemre jónak tűnik, nem fekete, csak a szénpor sötétíti jórészt. A motor benne: SV-2312DW /képek/ Nem tudja valaki, hogy esetleg hol lehetne bele motort szerezni vagy mi lenne jó helyette? Nézegettem, de nem találtam sokat róla, csak orosz oldalakon, így arra gondoltam, hogy betennék egy sima fémházas porszívó motort helyette, azt már 4-5ezerért lehet találni, és átrakom rá a szélkerék részét. Csak ennek van alul valami külön hűtőventilátora egy műanyag házban. Egyelőre tanácstalan vagyok, szerettem volna megjavítani, de tudom, hogy 10ezer felett már komplett új gépeket lehet venni. A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
Nézegettem, de elég drágák, amik hasonlítanak is erre, meg talán még magasabbak is a leírás alapján.
Azon gondolkodom, hogy vennék egy ilyen motort, másik oldalon van olcsóbban is. Igaz nem olyan, mint az eredeti, de ha kicsit ügyeskedek, szerintem jó lehet. A szélkerékház csak 2mm-rel kisebb, mint ennél, ezt egy gumi szalaggal szerintem meg tudom oldani. A nagyobb különbség a magasság, de ha az eredeti hűtőventilátor házat (nagy fekete műanyag az alján) átrakom (mivel a motortest átmérőjére rámegy), akkor csak 4-5mm-rel alacsonyabb. Erre pedig lenne vastag gumi lapom, amit be tudnék vágni alá. Szerintetek?
Befaragni lehet, de úgy látom az eredeti motoron van egy plusz hűtő ventilátor, amit vennél azon meg nincs. Vajon elég lesz a motor hűtése?
Az szerintem azért volt, mert az eredeti nem szívta a levegőt magán az álló és forgórészen keresztül, mint ez a másik hagyományos motor. Így nyilván meg kellett oldani a hűtést valahogy.
Csak azon gondolkozok, hogy az eredeti motor olyan mint a takarítógépekben, amik vizet is szívnak. Itt meg vízszűrő van, ugye a porzsák helyett. Nem tudom így be lehet-e rakni ezt a sima motort, Vizet közvetlenül úgyse szívnánk vele, csak az a 1,5 liter víz lenne benne szűrőnek, amit előír, de az meg szinte 2 ujjnyi a tartályban.
Szerintem az nem okoz gondot. Ha a motort víz éri bármilyen is tönkre megy.
Nem is a közvetlen víz az amin gondolkodom, mert arra van egy szelep benne, ami elzár, ha túl magas lenne a víz, vagyis a szívócsőhöz túl közel kerülne.
Engem inkább a vízpára az ami aggaszt. Mert az szerintem elkerülhetetlen, hogy valamennyi vízpára jusson a beszívott levegőbe, ami keresztül megy a tekercselésen, forgórész mellett, szénkeféknél stb.
Akkor csak, ha nem vizesen van eltéve. Hanem eltakarítva és kiszáradva.
Hát az nálam magától értetődik, hogy elmosva, eltakarítva és szárazra törölve teszem el. Nem is kérdés. De akkor csak nem alaptalan a felvetésem
Sziasztok. Adott egy keveset használt, lejárt garanciás samsung porszívó.
Kivezetéseire rátéve a szakadásvizsgálót nem sipol. Valószínű leégett?
Nem. Valahol szakadás van. Miért azzal vizsgálod? Miért nem ellenállást mérsz?
Mielőtt szétvernéd, mint én, az állórész kivezetéseit nézd meg a szénkefe tartónál, nem e le van szakadva az egyik. Ha a szénkefék között mérsz szakadást , és nincsenek elkopva felakadva, akkor lehet a kidobáson gondolkodni.És valóban nem a szakadásvizsgálónak, hanem az ellenállásmérőnek való feladat.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2015
És nem árt majd kifújni a port, meg a panelről is és megnézni, hogy miért jutott be oda annyi, mert az nem használ ott semminek. Sőt, akkor át is megy rajta és egyben porfújó is a gép.
Szénkeféknél nincs szakadás, ellenállást nem mutat. Megörültem, mert láttam, hogy elég fekete a komutátor, de aztán csiszolás után se változott.
Ennyit a 25000ft.os samsung porszívóról?
Mivel csiszoltad? A réz nem lehet fekete.
Az egy kicsit durva; de hogyhogy fekete?
Szia! Szerintem amit utoljára porszívóztak vele, annak a pora felkenődött a kommutátorra és ráégett. Olyan finom por lehetett, hogy még a porzsák sem fogta meg. Szét kell szedni és leoldani a kommutátorról a ráégett anyagot. Csiszolni csak óvatosan.
És akkor fogok tudni ellenállást mérni rajta?
Silvercrest SAS 7,4 Li B1 morzsaporszívó. Egyik 18650-es akku zárlatos. Mindkettőt cseréltem. Töltés működik, bár kicsit magas, 4,2-re töltött cellánként. Feltöltve bekapcsolás után halkan kattog, a motor nem indul. Feszültségcsökkenés nincs. FET-et rövidrezárva vadul pörög a motor, néhány mV az esés. A 14 lábú vezérlő IC-n a szoc-COCOM listás időszakot idézve semmi jelölés. Mi lehet vajon?
üdv. mindenkinek tudnátok segíteni ,hogy lehet szétszedni egy lux d820 porszívót ?
elromlott a kábel visszacsévélő. kösz csaba
Üdv! A porszívónk vizet szipoantott fel és 2mp múlva leállt. Azóta nem kapcsol be. Van valakinek javaslata? Elég drága darab volt, sajnálnánk ha kuka lenne. Persze szárítom radiátoron, a kijelzö világít, csak épp a motor nem indul. Van értelme szervízbe vinni? Tartok tőle, hogy ott csak le akarnak majd "húzni"... Sajnos jártam már így... Építő válaszokat előre is köszönöm!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |