Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Porszívó javítás
Lapozás: OK   6 / 21
(#) teglascs hozzászólása Szept 19, 2015 /
 
Sziasztok,
feleségem jelezte, hogy régi, NDK-s porszívónk büdös.
Én is kipróbáltam, tényleg volt amperszaga. Szétszedve azt tapasztaltam, hogy a forgórész csapágyazása rendben van, szépen forog. A szénkeféket leellenőriztem: kellően hosszúak, és könnyen mozognak, viszont ha így szétszedve bekapcsoltam, azt láttam, hogy nagyon szikráznak a kommutátornál.
Mi lehet a hiba?
Köszi előre is.
(#) Bakman válasza teglascs hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Ez általában forgórész zárlatot jelent.
(#) teglascs válasza Bakman hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Köszi.
Házilag ki tudom mérni? Minden egyes kommutátor-szelet ellenállását meg kéne mérnem a többihez képest?
(#) Bakman válasza teglascs hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Elméletileg kéziműszerrel is ki lehet mérni, de hogy hogyan, azt nem tudom, ennyire nem értek az ilyen motorokhoz. Remélhetőleg jön majd egy szaki, aki elmondja.
(#) VIM válasza teglascs hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Szia! Innen tessék olvasni az oldalt ....
(#) ferci válasza teglascs hozzászólására (») Szept 20, 2015 /
 
Régebben azt is csináltuk, hogy ampermérőn és egy 12 voltos izzón keresztül váltóáramot vezettünk át a tekercseken és a durvább hibákat kimutatta.
Az izzó áramának nagyjából passzolni kell a forgórész huzaljához.
A forgórészt egy kis állványba kell rakni, aztán szeletenként lehet fordítani két szénkefe között.
Term. egy ilyen vizsgálathoz kérdés, hogy érdemes-e összehozni.
Multiméteres ellenállásmérés sokra nem való.
(#) teglascs hozzászólása Szept 20, 2015 /
 
Köszi mindhármatoknak a válaszokat.
(Arra jöttem rá közben, hogyha esetleg ki is derülne, melyik ágak zárlatosak, akkor sem tudnám megjavítani...)
(#) jog27 hozzászólása Szept 21, 2015 /
 
Sziasztok!

Adott egy Vireo V-4400WFC vizszűrős porszívó. Úgy néz ki leégett a motorja, vagy legalább is egy része.
A szénkefék nagyon tropák voltak benne, így azokat kicseréltem, de sokat nem változott tőle a helyzet:

Néha felpörög, aztán leesik a fordulata,
néha csak búg, mint egy zárlatos trafó, ebből a helyzetből néha felpörög egy picit, néha nem,
van amikor pattog, mint amikor szénkefés egy ilyen motor, de miután ezeket kicseréltem ez jóval kevesebbszer fordul elő.
És büdös, van amikor füstöl is egy keveset.
Szerintem leégett a tekercselés egy része, főleg a forgórészre gyanakodom, mert az állórész még szemre jónak tűnik, nem fekete, csak a szénpor sötétíti jórészt.
A motor benne: SV-2312DW /képek/

Nem tudja valaki, hogy esetleg hol lehetne bele motort szerezni vagy mi lenne jó helyette?

Nézegettem, de nem találtam sokat róla, csak orosz oldalakon, így arra gondoltam, hogy betennék egy sima fémházas porszívó motort helyette, azt már 4-5ezerért lehet találni, és átrakom rá a szélkerék részét. Csak ennek van alul valami külön hűtőventilátora egy műanyag házban.
Egyelőre tanácstalan vagyok, szerettem volna megjavítani, de tudom, hogy 10ezer felett már komplett új gépeket lehet venni.
A hozzászólás módosítva: Szept 21, 2015
(#) jog27 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Szept 21, 2015 /
 
Nézegettem, de elég drágák, amik hasonlítanak is erre, meg talán még magasabbak is a leírás alapján.
Azon gondolkodom, hogy vennék egy ilyen motort, másik oldalon van olcsóbban is.
Igaz nem olyan, mint az eredeti, de ha kicsit ügyeskedek, szerintem jó lehet.
A szélkerékház csak 2mm-rel kisebb, mint ennél, ezt egy gumi szalaggal szerintem meg tudom oldani. A nagyobb különbség a magasság, de ha az eredeti hűtőventilátor házat (nagy fekete műanyag az alján) átrakom (mivel a motortest átmérőjére rámegy), akkor csak 4-5mm-rel alacsonyabb. Erre pedig lenne vastag gumi lapom, amit be tudnék vágni alá.

Szerintetek?
(#) zolika60 válasza jog27 hozzászólására (») Szept 21, 2015 /
 
Befaragni lehet, de úgy látom az eredeti motoron van egy plusz hűtő ventilátor, amit vennél azon meg nincs. Vajon elég lesz a motor hűtése?
(#) jog27 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 21, 2015 /
 
Az szerintem azért volt, mert az eredeti nem szívta a levegőt magán az álló és forgórészen keresztül, mint ez a másik hagyományos motor. Így nyilván meg kellett oldani a hűtést valahogy.
Csak azon gondolkozok, hogy az eredeti motor olyan mint a takarítógépekben, amik vizet is szívnak. Itt meg vízszűrő van, ugye a porzsák helyett.
Nem tudom így be lehet-e rakni ezt a sima motort, Vizet közvetlenül úgyse szívnánk vele, csak az a 1,5 liter víz lenne benne szűrőnek, amit előír, de az meg szinte 2 ujjnyi a tartályban.
(#) zolika60 válasza jog27 hozzászólására (») Szept 21, 2015 /
 
Szerintem az nem okoz gondot. Ha a motort víz éri bármilyen is tönkre megy.
(#) jog27 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 21, 2015 /
 
Nem is a közvetlen víz az amin gondolkodom, mert arra van egy szelep benne, ami elzár, ha túl magas lenne a víz, vagyis a szívócsőhöz túl közel kerülne.
Engem inkább a vízpára az ami aggaszt. Mert az szerintem elkerülhetetlen, hogy valamennyi vízpára jusson a beszívott levegőbe, ami keresztül megy a tekercselésen, forgórész mellett, szénkeféknél stb.
(#) zolika60 válasza jog27 hozzászólására (») Szept 21, 2015 / 1
 
Azt kibírja a normál motor is.
(#) jog27 válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 21, 2015 /
 
Ez remek hír
(#) dokidoki válasza zolika60 hozzászólására (») Szept 22, 2015 /
 
Akkor csak, ha nem vizesen van eltéve. Hanem eltakarítva és kiszáradva.
(#) jog27 válasza dokidoki hozzászólására (») Szept 22, 2015 /
 
Hát az nálam magától értetődik, hogy elmosva, eltakarítva és szárazra törölve teszem el. Nem is kérdés. De akkor csak nem alaptalan a felvetésem
(#) Kolti0 hozzászólása Dec 14, 2015 /
 
Sziasztok. Adott egy keveset használt, lejárt garanciás samsung porszívó.
Kivezetéseire rátéve a szakadásvizsgálót nem sipol.
Valószínű leégett?

P1040433.JPG
    
(#) zolika60 válasza Kolti0 hozzászólására (») Dec 14, 2015 /
 
Nem. Valahol szakadás van. Miért azzal vizsgálod? Miért nem ellenállást mérsz?
(#) proba válasza Kolti0 hozzászólására (») Dec 14, 2015 /
 
Mielőtt szétvernéd, mint én, az állórész kivezetéseit nézd meg a szénkefe tartónál, nem e le van szakadva az egyik. Ha a szénkefék között mérsz szakadást , és nincsenek elkopva felakadva, akkor lehet a kidobáson gondolkodni.És valóban nem a szakadásvizsgálónak, hanem az ellenállásmérőnek való feladat.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2015
(#) Inhouse válasza Kolti0 hozzászólására (») Dec 14, 2015 /
 
És nem árt majd kifújni a port, meg a panelről is és megnézni, hogy miért jutott be oda annyi, mert az nem használ ott semminek. Sőt, akkor át is megy rajta és egyben porfújó is a gép.
(#) Kolti0 hozzászólása Dec 15, 2015 /
 
Szénkeféknél nincs szakadás, ellenállást nem mutat. Megörültem, mert láttam, hogy elég fekete a komutátor, de aztán csiszolás után se változott.
Ennyit a 25000ft.os samsung porszívóról?
(#) granpa válasza Kolti0 hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
Mivel csiszoltad? A réz nem lehet fekete.
(#) Kolti0 válasza granpa hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
100as csisz. papirral
(#) granpa válasza Kolti0 hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
Az egy kicsit durva; de hogyhogy fekete?
(#) VIM válasza Kolti0 hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
Szia! Szerintem amit utoljára porszívóztak vele, annak a pora felkenődött a kommutátorra és ráégett. Olyan finom por lehetett, hogy még a porzsák sem fogta meg. Szét kell szedni és leoldani a kommutátorról a ráégett anyagot. Csiszolni csak óvatosan.
(#) Kolti0 válasza VIM hozzászólására (») Dec 15, 2015 /
 
És akkor fogok tudni ellenállást mérni rajta?
(#) erbe hozzászólása Jan 16, 2016 /
 
Silvercrest SAS 7,4 Li B1 morzsaporszívó. Egyik 18650-es akku zárlatos. Mindkettőt cseréltem. Töltés működik, bár kicsit magas, 4,2-re töltött cellánként. Feltöltve bekapcsolás után halkan kattog, a motor nem indul. Feszültségcsökkenés nincs. FET-et rövidrezárva vadul pörög a motor, néhány mV az esés. A 14 lábú vezérlő IC-n a szoc-COCOM listás időszakot idézve semmi jelölés. Mi lehet vajon?
(#) nemcsa hozzászólása Jan 21, 2016 /
 
üdv. mindenkinek tudnátok segíteni ,hogy lehet szétszedni egy lux d820 porszívót ?
elromlott a kábel visszacsévélő.
kösz csaba
(#) NNI hozzászólása Márc 15, 2016 /
 
Üdv! A porszívónk vizet szipoantott fel és 2mp múlva leállt. Azóta nem kapcsol be. Van valakinek javaslata? Elég drága darab volt, sajnálnánk ha kuka lenne. Persze szárítom radiátoron, a kijelzö világít, csak épp a motor nem indul. Van értelme szervízbe vinni? Tartok tőle, hogy ott csak le akarnak majd "húzni"... Sajnos jártam már így... Építő válaszokat előre is köszönöm!
Következő: »»   6 / 21
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem