Fórum témák
» Több friss téma |
Már írtam két megoldást: masszívabb kapcsoló vagy a kapcsolás teljes átalakítása.
A kapcsolást illetve a kapcsolót nem akarom átalakítani mert gyári megoldás. Ilyen 16mm-es kapcsolóban nem találtam oylat ami 3A-nál többet bírna. Pedig az kellene.
Én mégiscsak átalakítanám egy triac-optotriac (SSR) megoldásúra...
Nem az áramfelvétellel van a baj, hanem az SMPS bekapcsoláskori áramlökésével (amikor a pufferkondenzátort kell feltöltenie - /in-rush current/). A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2021
Ha semmit nem akarsz átalakítani, akkor nem sok lehetőséged van. A kapcsolóval kapcsolj egy masszív relét/mágneskapcsolót, ami kiváltja az eredeti kapcsolót.
Vagy kell még egy relé, ami egy soros 10ohmos ellenállást zár rövidre 1 mp múlva...
Haladási sebesség mindig relativ
Idézet: „Dec 4, 2020 PNP-t cseréld NPN tranyóra, csak a bekötésre figyelj. ”
"Haladási sebesség mindig relativ" Így van, ezért dől be a csiga a kanyarba..
Sziasztok!
Kínai relé kérdés. Kérlek ne ítéljetek el; ár, plusz más is jött az eladótól, gondoltam hamár lúd, nameg tanulság is S lehet nem kizárólag nekem. Szóval; adott a relé, amit úgy rendeltem, hogy 230V kapcsolására legyen képes 230V-os tekercs ellátásával. Viszont olyat küldtek, aminek a házán a következő áll: 5A 250VAC 5A 28V DC Viszont a tekercsen az áll 220/240VAC. Namost, nem bízom a dologban, ezért azután érdeklődnék, hogy lehet kideríteni, vagy milyen ellenállás határok között kell legyen a tekercs ellenállása, hogy az igazolja a feliratot, mely szerint hálózati feszültségű a tekercs. Mindhárom relé - persze a ledet és az ellenállatot kikötve a mérés idejére - 11,5kΩ-11,6kΩ ellenállással bír. Ezek vajh valóban megfelelnek a követelményeimnek? Vagy 28VDC-t képesek kapcsolni 230V-os tekercs által behúzva? Vagy csak a ház, a felirat rossz rajta? Szerintetek? Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2021
Szia!
A behúzó tekercse 220/240 V AC és amit kapcsolhat az érintkező, az 5A 250VAC vagy 5A 28V DC. A 11,.. kohm különben a tekercs DC ellenállása, amit mértél multival - ami AC-n már sokkal nagyobb - ez ne tévesszen meg. A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2021
A tekercs ellenállásértéke nagyjából jó lehet 230V váltóáramra.
Sziasztok! BÚÉK mindenkinek! Egy olyan problémával jöttem volna hogy az autómban elment az index, a bajuszkapcsolót hiába állítom, jobbra, balra, semmi. Műszerfalon visszajelzést jelző zöld nyilacska sem világít. Először azt sem tudtam melyik relé az indexrelé, de megkopogtattam pár nagyobbat, és egyszer csak visszatért, kattogott, villogott jobbra, balra, index is, visszajelző zöld nyilacska is ahogyan kell. Nem sokáig, következő indulásnál kihagyott, majd megint semmi, most már kopogtatásra sem reagál. Ez egy 4 lábú relé, kivettem, átnéztem nem látok rajta semmi különös hibát, forrasztások épnek tűnnek. Multival méregetném, de sehol semmi ellenállás a lábak közt, sehogyan sem. Ellenállásokat kimértem oké az is. Van ebben egy 8 lábú kis IC, meg egy kis elko is.. A kivezetések közt hiába mérek sehol semmi, pedig régi fizikai tanulmányaimból úgy emlékszem hogy valamelyik kettő az maga a kis tekercs, amelynek az ellenállása 50-150 ohm közt kéne hogy legyen? Ha a kis tekercsnél piszkálom a réz érintkezőt az szépen mozgatható, "kattogtatható". Képet nézve bal szélről, az első függőleges (+) mellette vízszintes (-) mellette megint függőleges láb (C) ,s felül az egy szem vízszintes (R) jelölést kapott. Még jó hogy holnap már dolgozni kell menni, a legjobbkor nyomta be ez is az unalmast, reggel lehet gerillázni irányjelző nélkül tekeregni. Próbáltam egy gumival összefogni az érintkezőt, (behúzott állapot) hogy legalább egy állandó fényem legyen, amit max kapcsolgatok, de nem nyert, nem csinál lópikulát se.
Gyanús hogy nem a relé rossz.. nézz körül a biztosítékoknál.
Közben rámértem a panelon a tekercs kivezetéseire 86,5 ohm. Elvileg az oké.
Hát ilyet én még nem pipáltam, biztiket tegnap végignéztem azok jók (mind ahány csak van), visszadugtam most a relét, gyújtás, izzítás, kapcsolgatom, semmi.. Gondoltam egyet, mondom benyomom az elakadásjelzőt had kattogtassa meg. Kattogott, villogott is mint a veszett, (ugyanaz a relé), utána indexelek, most jó... erre varrjon az ember gombot.
Nekem Suzuki-val volt egy ilyesmi esetem. Ott a ventilátor relé, mikor a gyárban a benyomták a foglalatba, a relés-biztosítékos dobozba, a késes csatlakozóját szépen kitolta a műanyag házból. Egy idő után, nyáron már jelezte a hibát a rendszer, de a szerelő gyorsan megtalálta.
Mármint a fűtéshez, szellőzéshez tartozó ventilátor, vagy a hűtő? Itt nálam is lehet ilyen, vagy akár az elakadásjelző kapcsolója is lehet kontaktos.. mert ez amúgy egy öreg kis disel 2 hengeres mopedautó. Bevásárló kismotor. Amúgy nem is rémlik hogy egy körön van-e az alap világítással az index is, de érzésem szerint nem. Az elakadásjelző viszont tutira egy önálló kör, annak mindig működtethetőnek kell maradnia.
Egy gépbe kellwt betenni pluszba relét, 24Vac t vettem de 42V a transzformátor, mit kössek vele sorba? Ellenállást gondoltom de az ac relé ha zárt csökken az árama, illetve max 10 másodpercig müködik csak, azt birni fogja ideiglenesen?
Megméred a relé tekercs ellenállását, és sorba kötsz vele egy ilyen értékű, vagy a szabvány sorban a legközelebbi nagyobb értékű ellenállást. Az ellenállás teljesítményét ki tudod számolni a relé tekercs árama alapján, de javasolt a számított teljesítménytől nagyobb terhelhetőségű ellenállás.
A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2022
Pont ezt irtam hogy ez csak dc relénél használható biztosan, 25 ohm az egyenáramú ellenállása. Nem vettem másikat igy nem tudok vele kisérletezni.
Nyugodtan rakj be 27 vagy 33Ohm-os ellenállást, megméred mekkora a feszültség a relén.
Ezzel nem teszed tönkre, biztos nem fog túl nagy áram folyni rajta, elég sok idő kell, hogy leégjen. Még ellenállás nélkül is bírná néhány percig.
Látni kellene az általad vett relé adatlapját. Abban meg lehet találni az üzemi áramot, és a maximális/minimális meghúzó, illetve tartóáramot.
Ezek alapján 1N400x diódákkal, meg egy LM317(L) IC-vel és egy ellenállással össze tudsz dobni egy egyszerű áramkorlátot. Ugyanakkor megjegyzem, hogy a jelfogók elég komoly túlfeszültséget elviselnek, főleg ilyen rövid időre. Ha az egyenáramú ellenállásból indulsz ki, a jelfogó valószínűleg meg fog húzni, és nem is dobja fel a talpát, 50Hz frekvencián. A legtöbb 50% túlfeszültséget is elvisel egy ideig, A hozzászólás módosítva: Aug 20, 2022
Ez is lehet hogy van ....
bár ez egy kicsit nagy (méretre)
Nagyobbnak nagyobbak, de egy piciny kapcsolódiódától többet is bírnak.
De ha már dióda, van egy néhány bontott üvegdiódám , ezeknek az értéküket honnan lehet tudni?
Valamelyiken csak csikok vannak. |
Bejelentkezés
Hirdetés |