Fórum témák
» Több friss téma |
VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!
Ha nincs netbankja akkor a visszaküldött borítékba betesz egy 20'000-est Vámra+Áfára+kezelési költségekre + a maradék a borravalóra..
Olvastad...meg a többiek is? (ott fent sárga alapon) :
Idézet: „VÁM és ÁFA jellegű kérdéseket/hozzászólásokat, indoklás nélkül törlik a moderátorok!” A hozzászólás módosítva: Ápr 5, 2018
Hello.
Találtam egy kis anomáliát Ebayen. Bővebben: Link - ez egy brushless szabályzó és motor szett a hirdetés szerint, a leírás szerint is, viszont az ár és a képek azt mutatják, hogy csak a szabályzót fogják postázni. Nekem mindenféleképpen kellett egy szabályzó, úgyhogy rendeltem egyet ilyen "szett-et". Kíváncsi leszek, jön-e motor is, ha nem, akkor pedig mit fog a support válaszolni a kérdésemre, miszerint hol a leírásban szereplő motor? Ha rendesen működik a szabályzó, nem fogok pénzt visszakérni, mert ennyi az ára másnál is (motor nélkül), csak szeretném az eladót ráébreszteni, hogy jobban figyeljen oda. Egyébként ugyanez a hirdetést többször is fent van.
Nem gondolod, hogy ilyesmit az eladotol kell kérdezni, s nem itt a topiklakoktol? ( cipöt a cipöboltbol).
Amugy nagy valoszinüség szerint egy ilyen motort fognak küldeni: Átmérö: 36 mm Tengelyátmérö:3,15 mm RPM: 50000 Max V: <13 V Max A: 69 A Teljesitmény: 900W És ez mind ott van a leirásban, ha jobb helyen keresed ( az ár ugyanaz).
Ha ilyen motort küldenek, az szuper, ennek az értéke magában 15$, plusz a szabályzó is 14$-ért szokott fent lenni, és én csak 14$-t fizettem... Nem kérdeztem innen senkit, téged sem. Csak próbálnám az embereket segíteni, hogy ha az ár nem nagyon stimmel, a leírás, a képek és az ár nem passzolnak, akkor figyeljenek oda, mert valami nem lesz rendben. Pl. ha valakinek egy hónapot kell várnia egy szabályzó-motor kombóra, és csak a szabályzó érkezik meg, teljesen jogosan lesz dühös, hiszen ismét várhat egy hónapot a motorra, ha megrendeli! A kis kínai pedig csak annyit mond, elnézést, hiba van a rendszerben, legrosszabb esetben visszautalja a 14$-t, de probléma minden esetben lesz, mindkét félnek.
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2018
Szugerálod a csalást, holott ha beirtad volna a termék cimét az ebay keresöjébe tegnap 12 majdnem egyforma ajánlatot talált és az egyetlen a tiéd volt, ahol hiányzott a pontos leirás ( elég nagy müvészet a rosszra találni ), a másik 11-ben minden ott volt, néha még a motor képe is. (9-15€ volt mindegyik ajánlat).
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2018
Ebay garancia témában: belefutottam én is egy eltűnt eladóba, az utolsó jelzés tracking szerint feb. 28. volt, kínaiul, google translate szerint azt jelentette, hogy arra vár hogy repülőre tegyék. Azóta is, noha a jelzett kézbesítési határidő vége április 19.
Szóval elkezdtem chat-elni egy ebay-es emberrel (reklamáció), még épp 60 napon belül voltam, azt hittem hogy a vásárlást követő 60 napon belül kell reklamálni. Az ember azt mondta, hogy a határidő lejárta után 30 napig lehet reklamáni. Idézet: „Please allow me to share that eBay Money Back Guarantee is covered up to 30 days from Estimated Delivery Date.” Nem tudom honnan szedtem ezt a 60 napot, de én is terjesztettem eddig, tévesen.
Köszönjük az infót, ami lassan nálam is aktuálissá válik.
Március 2-án én is kifizettem egy terméket, amit az eladó 18-án adott postára 2 hónapos estimated delivery-vel, ami így május 15-én jár le, azonban a 60 nap ettől kb 2 héttel korábban. Megjegyzem, hogy nem volt vastag felirat, hogy az eladó házon kívül lenne. Emiatt én azon az állsáponton vagyok, ha 60 napon belül nem érkezik meg, simán kap egy negatívot. Nekem a fenti kiragadott mondat nem teljesen egyértelmű abban, hogy ez a 30 nap szűkíti a 60 napot vagy azon túl is érvényes. Főként, mert 60 nap után eltűnik a listából a vásárolt termék, csak az archívumban szerepel, de ott már semmilyen hozzá kapcsolódó tevékenységet nem enged végrehajtani. Tehát ez a mondat azt is jelentheti, hogy hiába vagy 60 napon belül, a kézbesítés lejárta után 30 napon túl elveszíted a jogot a reklamációra. Számomra nem egyértelműen jelenti azt, hogy 60 napon túl is érvényes. Nem volt egy kibírhatatlanul drága vásárlás, de ha az eladó direkt húzza az időt 60 napon túlra, akkor inkább áruljon máshol.
Inkább csak kérd vissza a pénzed. Negatívot akkor adj, ha nem válaszol, nem ad pénzt vissza. Ha eltűnik a terméke az Ebay-ről, mert túl sokat vártál, akkor keress másik termékét, és azt vásárold meg, majd jelezd neki, hogy te vagy ez és ez, ez történt, ha nem lép, negatívot fogsz adni. Add meg az esélyét annak, hogy kijavítsa a hibát! Mi van akkor, ha tényleg nem az ő hibája, feladta, és lenyúlta valaki az úton (mint az én 20$-os akksimat)? Ha negatívot adsz, a pénzed elveszik!
A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2018
Ez jogos, de pont az a bajom, hogy - direkt vagy nem - a végső határidőt jóval a 60 napon túlra időzítette, ami a szabályok szerint lehetetlenné teszi a 60 napon belüli reklamációt. A 60 napon túli ügyintézést - a fent említett infó ellenére - nem igazán látom kivitelezhetőnek. Magyarul határidő előtt nem fog pénz visszaküldeni, azon túl viszont már én nem tudom visszakérni (legalábbis nem tudom hogyan).
Ezért lenne jó ezt tisztázni a visszkérés/reklamáció konrét módjával együtt. Új vásárlásra nem akarok negatívot adni, egyáltalán nem célom a negatív osztogatás, nem feltételezem, hogy ne lenne ennek hivatalos intézési módja. Feltéve, hogy nem direkt trükközés az eladó célja. A 99% alatti eladókat ha lehet, kerülöm, és ő is 99,2. Van még 2 hetem, talán nem lesz szükség reklamációra...
Ha nyitsz egy ügyet, akkor az addig van nyitva, amíg nem találtok megoldást, nem? Az számít csak, hogy a megfelelő időn belül nyiss ügyet. Én nem is szoktam figyelni a szállítási idő becslést, 2 hónappal még nem is találkoztam. Ha már nagyon gyanúsan régóta nem jön a termék, először csak üzenetet írok. Van aki már ilyenkor kérdés nélkül visszautal, aztán ha megjön a termék, kifizetem újra. Van, aki kéri, hogy várjak. Várok még egy hetet, majd megkérem, hogy refund-oljon, és ha megjön a termék, fizetek. Ebbe is sokan belemennek. Ha semmi kommunikáció, vagy hajlandóság nincs a fizetésre, akkor nyitok case-t. Itt is szoktak még próbálkozni, hogy case-en kívül válaszolnak üzenetben, arra alapozva, hogy elfelejtem a nyitott ügyet. Van aki várakozásra kér fel, de ha 3x azt írom neki, hogy please refund, utána már visszaadja a pénzt. Negatívot még sosem adtam, és sosem károsítottak meg 600 vásárlás alatt.
A módosításodra:
Szoktam adni esélyt, sőt általában újraküldést kérek, ami nyilván már erősen 60 napon túli és nem is foglalkozok tovább az üggyel. Tisztában vagyok azzal, hogy túl sok kézen átmegy a csomagom, mire (jó esetben) elér hozzám, így az eladó nagyon kevés ahhoz, hogy valóban megkapjam. Sőt, rajtam kívül ő az egyedüli érdekelt abban, hogy ténylegesen meg is érkezzen, tehát az esetek túlnyomó részében logika szerint nem ő hibás (persze vannak kivételek). Néhány ezer forintos tételeknél drágábbat csak nagyon ritkán és akkor is minimum trackinggel intézem. Ebben a konkrét esetben pont az a bibi, hogy több mint 2 héttel a fizetés után adta postára a csomagot, pedig a leírásban 1-3 munkanapot említ.
Így igaz. Viszont határidő előtt nem enged case-t nyitni, ami ez esetben 70+ nap, tehát mire letelik, már túl vagyok a 60 napon, amíg viszont engedne case-t nyitni.
Hozzáteszem, hogy ezek nem hivatalos információk, tehát jelen szabályok már eltérhetnek ettől. [szerk:] Közben megnéztem: Az eladó által jelzett határidőig nincs lehetőségem megreklamálni, hogy nem érkezett meg. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2018
Idézet: „...több mint 2 héttel a fizetés után adta postára a csomagot...” Azt nem értem ezt miért vártad ki? Általában pár nap kell ahoz, hogy a fizetés után meginduljon a csomag. Jelezted neki, hogy még nem adta fel? Mert az is lehet, hogy megfeletkezett róla a sok másik száz csomag közt. Én általában három-négy nap után máris küldök egy üzit, hogy van -e valami probléma a csomagküldéssel, mert már a fizetés megtörtént, de még mindig nem indult el a csomag. Párszor jártam már így, az üzenet után két-három nap után el is indult a csomag. Általában a sok megrendelésre hivatkoztak a késedelmes feladás miatt... Ha ezt tegyük fel legrosszabb esetben is kétszer eljátszod, a 14.-ik napon akár mehetett volna a vita megnyitása is, főleg ha a "Processing time" -nál valóban 3-5 nap van megjelölve (mert egyébként általában 98% -ban annyi idő van megadva, és itt most nem a csomag érkezési határidejéről van szó)... A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2018
Ez legyen az ő gondja. Nekem mindegy, ő mikor adja fel, ha a fizetéskor meghatározott kézbesítési határidő nem változik. Ha március 2-án kifizetem és ott mondjuk április 28 van megadva felső határnak, akkor felőlem feladhatja április 1-jén is... Ahogy írtam, legyen ez az ő gondja. Itt viszont nem ez történt, mert a (nem tudom, mennyire valós) tracking szerint később adta fel és a kézbesítési határidő is kitolódott. Egyébként nagyon sok esetben az eladó csak napokkal a feladás után regisztrálja az ebay rendszerében a feladás tényét, ezért nem is szoktam erre különösebb figyelmet fordítani.
Nem vagyok különösebben kétségbe esve a csomag miatt a 60. nap előtt mindenképpen megy a reklamáció (ha engedni fogja), ha nem, akkor a negatív. Ebben az esetben - ahogy te is írtad - már az a tény refundra jogosít (véleményem szerint is), hogy 1-3 nap helyett 2 hét után indult a küldemény. Egyébként nem adtam még negatívot, és csupán a meg nem érkezés ténye miatt nem is feltétlenül tartom jogosnak, de itt az eladó mulasztása egyértelmű, tehát ez egy tiszta helyzet. A hozzászólás módosítva: Ápr 17, 2018
Szia,
Ez a mondat arról szól, hogy nincs 60 nap. 60 napon belül kvázi archiválódik a rendelés, azaz nem tudsz minősítést adni vagy ilyesmi, de a resolution center-ben (Bővebben: Link) ki tudod választani a terméket. Én látok ott olyanokat is, amiket január 10.-én rendeltem, csak nem tudtam pozitívval lezárni mert 60 napon túl érkeztek meg. (Egy napon, egyben, több feladóé is, szóval szerintem a postán ültek rajta.)
Valóban, köszönöm, ez jó hír.
Itt találtam a termékeim között decemberit is, arra tényleg azt írja, hogy mivel a 30 nap eltelt, így ez ebay nem tud segíteni, de az eladóval felvehetem a kapcsolatot. (Nyilván ő ilyen esetben már vagy hajlandó segíteni vagy nem, de ez más kérdés.) Annyival azért kiegészíteném, hogy a reklamációra nem érvényes a 60 nap, de minősíteni szerintem csak eddig lehetséges. A resolution centerben legalábbis már nem láttam opciót erre. Így a negatívot talán megússza az eladó, de a DSR shipping time-ra lehet, hogy 2 csillagot kap...
Sziasztok!
Angliából rendeltem egy telefontokot, kaptam is követési számot a csomaghoz, viszont olyan, mintha nem létezne. OZ043768243PY, hol nézzem meg? Köszi.
Hello,
Kérdezd meg az eladótól hol tudod követni a csomagot. Gyakori, hogy az első 1-2 napban nem látszik a csomag a rendszerben - persze először azt kell megtudni, hogy milyen oldalon lehet követni.
Általában a 17track oldalon tudtam követni minden csomagomat, megkérdezem az eladót, jó ötlet.
2 hete feladta már a csomagot, tehát már valahol lennie kell. Köszi.
Szia!
A track24.net oldalon követhető a szám.
Április 11.én rendeltem, ma megjött mindkét csomag!
Sziasztok!
Valaki tud valamit mondani, arról, hogy mi lehet a gond az ebay-es rendelésekkel? Amiket rendelek vagy rendelnék mint kb. 60 napos szállítási határidőre van megadva, régebben kb. 30 nap volt. Valamint sorra nem érkeznek meg a küldemények? Amit legutóbb február 25-én rendeltem még nem érkezett meg és a track17 nem is látja a csomag azonosítót, a track24-ben pedig március 1-ei az utolsó bejegyzés. December óta az összes csomagommal ez történik. Én vagyok olyan peches, hogy kifogom azokat az eladókat, akik nem küldik el vagy a postánál lehet valami gond? Valaki tapasztalt már hasonlót?
Szia! Biztosan a legolcsóbb eladókat preferálod. Így nem lenne csoda, hogy problémák adódhatnak a szállítással.
Valóban törekszem az olcsóságra, emellett viszont szoktam figyelni az eladó minősítését is, viszont eddig amíg rendeltem korábban ilyen nem fordult elő a legolcsóbbnál sem.
Szerintem a posta tevékenységét látjuk, bár ez scak egy tipp.
Nekem 3-4 januári elején elkövetett rendelésem valamikor március végén (április elején?) ért ide, pedig mind külön eladótól lett rendelve, más-más céggel szállítottak más-más helyről, aztán mégis egy nap jött meg mind.
Szia!
Sajnos ez tapasztalható. Nekem a február 3-kai rendelésem sem érkezett meg.Az idén már nem az első eset.Mindegyik refunddal végződött és az eladók korrektek voltak.Valahol útközben van gond. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2018
Azt kell mondjam nem vagy egyedűl.
Én is meglepődtem mikor 60 napot írt rendelésnél. Már egy idelye nem rendeltem ebay-ről csak banggoodról. Március eleji rendelésem a mai napig nem jött meg.Bár az is igaz, hogy még benne vagyok a 60 napban.Május 14.-re kalkulált azt hiszem. A fura, hogy a bangoogdos rendeléseim eddig mindig megjöttek 1 hónapon belűl. Felbruár elején rendeltem legutóbb onnan március elejére meg is jött. Amit furcsálottam most az ebay-es rendelésnél,hogy nem kérdem,de kaptam tracking számot. Ami szerint a legutolsó esemény Március 9.-én volt (track17),hogy megérkezett Hongkong-ba és ennyi. Semmilyen másik honlap nem látja a csomagot. A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |