Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!!!
Ezt a kapcsolást szeretném megépíteni a Simsonomra:cucc és az lenne kérdeésem hogy valamit kéne e átalakítani a motoromon? Egyébként egy 90-es évjáratú S51esem van. Mert állítólag hogy ez működjön valamit lent át kell kötnöm a mexakító és a tekercsek környékén. Légyszi aki tud segítsen
Hali!
Lényegében nem nagyon kell átalakítani semmit sem. Kell az elektronikának ugye a tápfesz a kapcsoló 15/51-es pontjáról, test, megszakítóról egy szál (ez is ott van valahol a gyújtáskapcsolón, onnan le kell szedni, kondit és a gyújtótekercset is el lehet hagyni), és ugye van még a trafó primerjére a vezeték. Persze az akksi elengedhetetlen, és nem árt, ha van töltés is, mert ez a gyújtás alapjáraton úgy 2-300mA-t vesz fel, de a fordulat emelkedésével ez is nő. Használtam én is egy ideig (az én képtáramból linkelted a képet), és az erősebb gyújtószikra miatt alacsonyabb fordulaton volt jótékony hatása, de sajnos nagy a meghibásodás lehetősége, és olyankor nincs más, mint tolni kell a motort. Sajnos én is jártam így egy rossz egyenirányító miatt, és a veszprémi domborzaton, 170km-re otthontól nem volt egy jó érzés. Az egyetlen szerencse, hogy volt hol megjavítanom. Én inkább a jeladótekercses megoldást ajánlanám a hozzá való lendkerékkel, és tirisztoros elektronikával, trafóval. Én is azt használom, és már lassan egy éve, hogy rá sem néztem, mert semmi baja sincs. Amott még mindig ott van a megszakító, mint mechanikai alkatrész, ami ugyanúgy kopik, mint eddig. Krisz
magyarul a rajzon a 15ös kivezetés trafo 15ös pont, 1es kivezetés trafo 1es pont, M-megszakító, -,+ ugye oké na és a C???? tehát akkor télleg semmit se kéne átalakítani? mármint odalent vezetékelni jobbra balra? egyébként teljesítményben változást érzel?
BY399-est
Annak pedig nem volna szabad tönkremennie.
Varisztorból tegyél 400V körülit.
Nem tudom mekkora elektronikai tudással rendelkezel, és nem is akarlak megsérteni, de a C jelölés igencsak egyértelmű, lévén látod az egész vezetéket, hogy hova vezet. Az alkatrész elhelyezése nem szükségszerű, hogy ilyen formában történjen, ugyanis nem igényel hűtést.
De kell átalakítás az eredeti gyújtásnál, azaz le kell kötni a megszakítóról a gyújtótekercset és a kondit; ennyi. Lehetőleg ne szedd ki, mert ha megadja magát a gyújtóelektronika, akkor néhány szerszám igénybevételével vissza tudod állítani a gyári rendszert. Teljesítményben semmi jelentős változás nem fog történni, stabilabb lesz az alapjárat, és alacsony fordulaton lesz talán egy picivel erősebb.
jó persze nem is vettem sértésnek meg ugye azért illik tudni a hogy az R vagy a C miket jelöl, csak más oldalakon is néztem ilyen kapcsolásokat és azokon a kondira nem kellett semmit se kötni
Akkor mégsem érted azt ami a fényképen látható. :no:
A gyújtásban egy inverter is helyet foglal, ami az akku feszültségéből állítja elő a nagyfeszt a trafó számára. Ebben az inverterben van egy hálózati trafó, amire egy tranzisztor kapcsolgatja az akku feszültségét. Na most ez a tranyó nem fért már el a panelen (tudom, át lehetett volna tervezni), ezért a doboz tetejére került. Mivel két lába belóg a dobozba, azokat könnyű volt bekötni, de a harmadikat (kollektor = C) csak a sorkapcson keresztül sikerült. Így már érthető? A "C" itt nem kondenzátort jelent!
akkor eddig nem értettem de most már igen. Még egy olyan kérdésem lenne hogy ugye a gyertyahézagot növelni kell 0.5-0.6mm-re igaz? És a megszakítóhézag maradjon 0.4? Még azt megtudnád mondani hogy van e értelme olyan gyertyapipát használni amiben van zavarszűrő ellenállás, vagy a sima mezei gyertyapipa jobb.
Légyszi használd a "Válasz" linket. Bár tudom, hogy nekem szánod a kérdést, de ha már ingyenes a használata, akkor miért ne?!
Akár lehetne is növelni a hézagot, mert még 1mm-rel is szépen működik, de jobb megtartani a gyári 0.4-eset. A megszakítóhézag is maradhat a gyári értéken. A zavarszűrős pipának az elsődleges célja, hogy a szomszéd nyugodtan nézhesse a TV-t, ill hallgathassa a rádiót, amíg Te a kapuban melegíted a motort. Én sosem használtam zavarszűrős gyertyapipát, hanem autósboltban préseltettem a gyertyakábelre olyan sarut, amit a gyertyára tekert kis "izére" (nem tudom a nevét) kell ráhúzni, majd pedig jött még rá a szigetelő gumi. Egyszerűbb, ha egy képet mutatok. Szóval ezzel csak annyit akarok, hogy tökéletes a sima, egyszerű, zavarszűrő nélküli pipa is.
csak 275V-os varisztort kaptam, az betettem párhuzamosan a tekerccsel és elfüstölt
keddre lessz 400V-os de szerinted az jó? próbaképp betettem a dióda elé egy 9kilos ellenállást akkor nem ment tönkre csak melegedett... elég nagyteljesítményű, ellenállást szerinted mekkora ellenállást tegyek be vagy milyen teljesítményő varisztort?
Varisztorból is minél nagyobb teljesitményű kell,és legalább 400V-os,különben annak is füst lesz a vége.
Nincs áttekerve véletlenül a gerjesztőtekercsed? Az ellenállásérték megállapitásához mérni kellene,mekkora feszt ad le a tekercs,valamilyen analóg "hideg" műszerrel,1000V-os méréshatárba.
Köszönöm a válaszokat. A szomszédok nem zavarnak mert ezt a motort csak helyi versenyeken használom(pl. amik a simson.hu-n is rajta vannak vagy amikor a veteránmotorosok összegyűlnek egy közeli gokartpályán). A Simson gyári jeladós gyújtásán énis gondolkoztam, sőt még a Babetta gyújtáson is viszont erre felé használtan sehol sem találok, az új gyári tirisztoros gyújtás pedig szerintem drága. Még az lenne a kérdésem hogy ha meleg a motor egyszerűen leáll(mert nincs szikra) ez a kondi hibája lehet?
Ha tényleg úgy áll le, hogy elmegy a szikra, akkor a gyújtás valamelyik alkatrészével lesz gond. Lehet akár a kondi is, de a gyújtótekercs sem kizárt.
utángyártott gerjesztőtekercsem van, nincs áttekerve.
390V 600mW-os varistort rendeltem 5-öt az szerinted elbírja?
Az elektronikát milyen kapcsolás alapján készitetted.
Nekem valahogy nem kerek a BY399-es tönkremenetele.
ez a kapcsolás csak más ellenállással (250ohm-os poti meg 56ohm ellenállás)
A negativ félperiódus feszültségét nem korlátozza semmi,és ha a gerjesztőtekercs feszültsége meghaladja a 800V-ot akkor belepusztulhat a dióda. Akkor viszont csak az utángyártott tekercs a ludas.
Mindenesetre tedd be a varisztort,ha nem használ,jelezd és kitalálunk valamit.
betettem 4db 390V 400mW-os varistort és melegedett a varistor meg a vezeték is kb fél perc után meg elrobbant az egyik varistor
szerinted mit csináljak vele?
600mW
Miért tettél be 4 varisztort? Azokat nem szokás párhuzamosan kapcsolni, nincs értelme. Ha az egyik nyit a többi biztosan nem fog, mert az első már söntöl.
azt mondták a klubboldalon hogy tegyek be többet hogy biztosan elbírják
én is észrevettem hogy csak 1 ég el
szerinted mit csináljak vele?
Nem vagyok Simson szakértő, ilyen hibával nem találkoztam még. Ami egyértelmű: túlfeszültség okozza a dióda tönkremenetelét. Vagy még nagyobb teljesitményű varisztort kellene használnod,vagy kettő, esetleg több darabot sorbakötni, és igy állitani be a nyitási feszültséget. Talán el lehet menni 600V-ig is, ez még nem káros a diódára nézve. Előnyösebb a több darab mert például három darab 200V-400mW-os példányt sorbakötve 600V-nál korlátoz és képes 1.2W eldisszipálására is. Ugyan eddig nem kérdeztem,de remélem a varisztort a test és a gerjesztőtekercs 14G pontjára kötötted?
újra én lennék
tudnál segíteni hogy hogyan csináljak egy 500V-os feszültségszabályozót? én arra gondoltam hogy valami hasonlót kellene csinálni mint az elba csak más értékekkel mivel az elba is 60V-ot leszabályoz 12V-ra így valami hasonló egység is tudna 1000V-ról szabályozni 500V-ra
Mekkora áramra? Egyébként honnan vennéd az 1kV-ot?
megközelítőleg kb annyit ad le az utángyártott gyújtótekercs
gyújtáskor ha mindent jól számoltam a tiristor meg a trafó közt 400A áram folyik küldök egy képet amin mindent berajzoltam
Miért nem próbálsz szerezni másik forrásból gyújtótekercset? Terhelve egyszerűen nem lenne szabad így felszöknie a feszültségnek. 400V körül meg kellene állnia.
Valószínűleg az összes kipróbált tekercs hibás vagy hiányos. Gondolok itt a vékony huzalból álló köteg alatti néhány menetes rövidrezárt tekercsre, ami magasabb fordulaton megakadályozza a feszültség túlzott emelkedését.
aztmondják hogy az utángyártott tekercsekbe az le szokott olvadni...
én azért gondoltam fesszabályzóra hogy azzal megoldom ha leolvad... mivel nem alap motoron van kicsit 10000-ig forog Kérlek próbálj nagybetűket használni mondatkezdéskor! -szamóca
Ilyen helyre (gyújtás) nem lehet szabályzót készíteni, hogy ne szaladjon fel a gyújtótekercs feszültsége. Én is magam építettem a gyújtáselektronikát (ugyanazt, mint Te is), Mofakerben vettem a tekercset, és lassan 1 éve semmi baja. Szerintem a tekercseid egy nagyon "költséghatékony" célokat kitűző műhelyből kerültek ki. Azt mondtad, hogy van több is, ezért egyet akár feláldozhatnál. Letekered a vékony huzalt, és ha nincs alatta (vagy nincs rövidrezárva) a belső pár menetes tekercs, akkor igazam volt. Vagyis pontosabban nem nekem, mert én ilyet még nem csináltam, hanem a másik fórumon lévő egyénnek lesz igaza.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |