Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
A TIC106 adatlapja szerint a 3. lába a G, annak kell mennie a C3 és R2 közös pontjára, az 1. lába a K, annak kell az R2, R3, R4 közös pontjára mennie...
Tehát úgy mint az eredeti tirisztornál?! (kt 201/500)
Üdv, mindenkinek!
Engem az érdekelne hogy a jeladó a simsonban az milyen módon szuperál? Úgy hogy amikor odaér hozzá a mágnes akkor annak a hatására összkapcsolja a testet vagy szétkapcsolja? Mivel az egyik lábára a test megyen. A segitséget előre is köszönöm.
Amikor erővonalváltozás van a jeladótekercs vasmagjában (elhalad előtte a direkt erre a célra kiképzett mágneses saru) akkor feszültség indukálódik a tekercsbe, és ez egy diódán keresztül vezérli a tirisztort.
Helló nekem az a problémám hogy a megszakítóm még erős napsutésben is eléggé látom hogy szikrázik nem tudnátok megmondani mi lehet ?
Előre is kösz
Valószinűleg elfeküdt a kondenzátor, szerezz bele másikat (a bolti újak azok elég gagyik, hamar megfekszenek).
És a megszakítót ellenőrizd (a szikrázás tönkreteszi).
De a szikra rajta hidegen kék melegen egy kicsit lilásabb de ennek jónak kéne lennie nem ?
Régi ismerősöm kért meg, ugyan nézzem már meg a motorját, mert nincs szikra.
A képen látható gyújtóegységgel szerelt simson tekercsellenállásaira lennék kíváncsi, esetleg egy rajz is jól jönne, mert magam nem foglalkoztam szocialista motorokkal és ehet a kivitelhez nincs dokum. A segítséget előre is köszönöm.
Köszi, ez nekem is megvan a gyűjteményben. Ha megnézed a fényképet, akkor feltűnhet, hogy a gyújtóegység a trafóval egybe van öntve, nem különálló mint az összes többi rajzon. Ráadásul PVL gyártmány, ami anno az NSZK-ban készült, sokfajta kivitelben, de mindegyik egybeöntött a trafóval. Maga a motor is rendszerváltás után jött ki, (azt mondta a tulaj, hogy 93 évjárat), így aztán lehet, hogy ez már egy korszerűbb elektronika, ami más tekercsekkel üzemel. Végülis mindegy, ha minden kötél szakad megméregetem a leadott feszültségeket szkóppal és készítek hozzá másik gyújtást, de ez mind idő, amiből mostanság nagyon kevés van....
Egy ilyet találtam, remélem ez az: Bővebben: Link.
Köszönöm, valószínűleg erről van szó. A jeladótekercs ohm-ra egyezik, a gerjesztőtekercs viszont nem éri el a 200 ohm értéket sem...
Csak szkóp lesz ennek a vége, megmérem terhelve a lejövő feszültségeket, és ennek függvényében folytatom.
Rajzot már találtam, felteszem, talán másnak is jól jöhet.
Hali! Valaki segíteni megtalálni a rossz alkatrészt a gyújtásomba? simson s51 trafós megszakítós)
Az a gondom,hogy hetente kell új gyertyát cserélnem a simsonba! Azért mert: -dadog,és ha gyorsulok, 3.-ba elkezd lassulni... -van mikor a gyertya belsejébe (a karika mélyedésbe) csattan a szikra -kékes sárga szikra, és nehezen látható Nos, vagy a megszakító,vagy a pici kondi,vagy a gyújtótrafó!? Szerintetek? Köszönöm előre, minden kedves fórumozónak!! :love12:
Ez legelőször karburálás baj, mert ha nem az elektródák között üt át a szikra, hanem belül a szigetelőn, akkor az azt jelenti, hogy korom rakódott le oda. Illetve lehet még nem megfelelő hőértékű gyertya is.
A gyenge sárgás szikra lehet a gyújtás bármely elemétől, de én előbb egy másik, új, nem hamis gyertyával próbálkoznék. A dadogás meg ezek eredménye.
Jól mondod, most cseréltem le a karbit pont e-miatt. :yes:
Van még egy olyan problémám a karburátorról jutott az eszembe, hogy a súber alsó fele annyira elkopott hogy becsíkozódott. Nekem simson robogóm van és ahogy a súberből kijön a bovden 90 fokkal elferdül. Lehet hogy azért? Egy hónapja vettem és azóta kopott el annyira.
Valamint hozzáteszem hogy, amikor a motort megvettem előtte egy évet állt!
Homályos a kép, nem látom rendesen, de ez a légszűrő felöli rész? Azt akkor bizony a por okozta. Takarítsd ki a légszűrőt! Ha nagyon lötyög a házában a súber, akkor cserés, de egyelőre maradhat. A bowdent pedig a lehetőségekhez mérten próbáld törés nélkül elvezetni, de nem ettől kopott meg a súber.
A sokat állt motorokat érdemes kitakarítani. Gondolok itt elsősorban a karburátorra, légszűrőre, kipufogóra, tankra.
Nem a légszűrő felől ,hanem a suberbevágás meneti részeken.
Hali
Van egy S50 es simsonom az a problémám hogy melegen nem akar menni. Hidegen pöccre indul miután megmelegedett utánna alapjáraton csak kapdos meg leáll utánna nem akar elindulni. Ha lehül utánna meginj pöccre megy. Megnéztem már mindent gyujtást megszakítóhézegot és jó. Mi lehet a baja? Lehet hogy a kondi melegen nem működik rendesen. Ha van ötletetek írjatok. köszi előre is.
Amikor leáll, nézd meg, hogy van-e szikra. Ha nincs, akkor gyújtás valamely eleme a meleg hatására megszakad/zárlatos lesz. Ha van szikra, akkor a szívató nem zár megfelelően, esetleg magas a benzinszint.
Ha gyújtótrafós S50-esed van akkor nézd meg a trafóra is.
Volt szikra melegen is! Tettem bele egy uj megszakítót és adtam neki egy kis előgyújtást nagyon jól működik!
De azért köszi a tanácsot!
Hát igen, a beállítási probléma innen a távolból nem látszódott. De a lényeg, hogy megoldódott a probléma.
Hali! Nekem van 1 simson s51em megszakítós gyújtással. és az vele a gondom h nagyon "döcögve" megy nem tud valaki 1 alaplap bekötési rajzot küldeni? előre is köszi
Itt találsz sok színes rajzot: Bővebben: Link.
Sziasztok! Az a gondom, hogy van egy gyujtáshibás simsonom.! Jó benne minden, (vagyis én ezt gondolom!) Új a trafó, a kondi, amegszakító és a tekercs is.!? Van szikra, de csak úgy indul be, ha egész kicsire állítom a megszakító és gyertyahézagot. Ezzel viszont az a baj, hogy a megszakító összeég és a gyertyát beköpi.?! Valakinek, valami tipp.....?
Hali. Ha nagyobbra állítod a megszekítóhézagot akkor van szikra?
Hali. Nekem a hétvégén lesz egy komplett gyújtásom, vadi új alaplap jeladóval, töltőtekercs is új, a többi tekercs jól müködik. Adok hozzá lendkereket, és vadi új állítható tilisztort. A trafó megszakítósé, így az nem biztos hogy jó, bár nekem az volt fent. Most veszem ki a mociból,. Ha érdekel írj a ************ -ra és megbeszéljük.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |